EPF
Zdrowotne aspekty e-palenia.
Awatar użytkownika
By Aleksjej
#1840082
Witam. Epka wapowalem jakies 3 lata temu przez 2 lata , i wrocilem do anologow a no dlatego ze zaczely sie dziac dziwne rzeczy z moim organizmem , reakcje alergiczne , zapalenia ucha czeste. Teraz znow zaczolem , ale znow cos zaczyna sie dziac ze zdrowiem tydzien temu przeziebienie , teraz znow , moze to niezaczone przeziebienie , sam juz niewiem. Wapuje 3 ml dzien do 4 , moc 9mg. Chcial bym pozostac przy tym ,ale mam watpiiwosci , ostanim jak przestalem wapowac , i znow analogi to odziwo dziwne epizody zdrowotne sie skonczyly , naprawde niewiem oco chodzi. Moze to wina bazy inavery , bo wapuje samogony. Jest to mozliwe zeby epek dzialal namnie tak masakrcznie zle ? :) pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Timi
#1840084
Aleksjej pisze:Witam. Epka wapowalem jakies 3 lata temu przez 2 lata , i wrocilem do anologow a no dlatego ze zaczely sie dziac dziwne rzeczy z moim organizmem , reakcje alergiczne , zapalenia ucha czeste. Teraz znow zaczolem , ale znow cos zaczyna sie dziac ze zdrowiem tydzien temu przeziebienie , teraz znow , moze to niezaczone przeziebienie , sam juz niewiem. Wapuje 3 ml dzien do 4 , moc 9mg. Chcial bym pozostac przy tym ,ale mam watpiiwosci , ostanim jak przestalem wapowac , i znow analogi to odziwo dziwne epizody zdrowotne sie skonczyly , naprawde niewiem oco chodzi. Moze to wina bazy inavery , bo wapuje samogony. Jest to mozliwe zeby epek dzialal namnie tak masakrcznie zle ? :) pozdrawiam

W dobrym sklepie zielarskim kupisz Pau d' Arco. Łykaj 3 x dziennie 2-3 kapsułki (po ok. 500mg), a gdy niepożądane objawy ustąpią 2 x 1. Raz na 2-3 tygodni rób dwutygodniową przerwę.
Po takiej kuracji grypa, angina, przeziębienie etc. odejdą w niepamięć.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2018, 19:59 przez Timi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Aleksjej
#1840085
Jeszcze dam szanse temu wynalazkowi , biore suplementy diety na odpornosc. Max jak bylem hory to gora 2 razy do roku , jak to sie zmieni na gorsze to koniec i juz niepowroce napewno , sprzedam spale sie pozbende sprzetu i koniec :D
Awatar użytkownika
By Timi
#1840086
Aleksjej pisze:Jeszcze dam szanse temu wynalazkowi , biore suplementy diety na odpornosc. Max jak bylem hory to gora 2 razy do roku , jak to sie zmieni na gorsze to koniec i juz niepowroce napewno , sprzedam spale sie pozbende sprzetu i koniec :D

:palm2 :lol:
Awatar użytkownika
By Killarun
#1840089
Timi pisze:
Aleksjej pisze:Jeszcze dam szanse temu wynalazkowi , biore suplementy diety na odpornosc. Max jak bylem hory to gora 2 razy do roku , jak to sie zmieni na gorsze to koniec i juz niepowroce napewno , sprzedam spale sie pozbende sprzetu i koniec :D

:palm2
Pamiętajcie o witaminie D3 + K2 (dodatek K2MK7 jest naprawdę istotny) w okresie zimowym ;)

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
By Mama×3
#1845902
Witam, od kilku dni korzystam z e papierosa, widzę zdecydowaną redukcję pulsującego szumu w prawym uchu, który od jakiegoś czasu mi dokuczał, nie wiem czy to dzięki przejściu na e-papierosa czy dzięki uspokojeniu się nerwicy którą znacznie nasilały analogi. Tak czy siak korzyść jest;-)
Minus jest taki że ja się do mojego aio przykeiłam i ciężko mi przestać, więc czasem boli mnie głowa. Nie mogę się niestety oprzeć mojemu e papierosowi;-)
Awatar użytkownika
By Kanapix
#1845903
Jak dużo wapujesz to możesz spróbować zjechać z mocą liquidu, wtedy powinna Cie przestać boleć głowa :)
By esteceem
#1846228
Witam, po 15 latach palenia analogów od pół roku pale e-papierosy. Lepsze samopoczucie, brak kaszlu rano, to niektóre z plusów po odrzuceniu tytoniu, jednak martwi mnie jedna rzecz.
Od ponad miesiąca na czole/w okolicach uszu pojawia się dość intensywna wysypka, próbowałem zmieniać liquidy na "markowe", obecnie pale samogony 70/30 i tutaj pytanie - czy to może być uczulenie na gliceryne/glikol ? Kurde, przyznam że przyzwyczaiłem się do wapowania, i nawet nie chce sobie wyobrażać powrotu do analogów a ta wysypka jest strasznie uciążliwa. Dodam że jestem dawno po okresie dojrzewania i trądzik raczej mogę wykluczyć. Moja dieta jest raczej zbalansowana, więc na 99% to przez wapowanie: < Ktoś jeszcze spotkał się z takimi objawami ? Jak sobie z tym poradziliście ? Pozdrawiam
By Mama×3
#1846674
Cześć :) po kolejnym tygodniu donoszę że trochę więcej kaszlę ale tego się spodziewałam, włosy mniej wypadają, na twarzy mam delikatne rumieńce, płytka paznokci jest bardziej różowa.
Od ok pół roku mam lekkie nadciśnienie, teraz każdy pomiar poniżej 130/85 średnia 110/80 więc to mnie cieszy bardzo :-D
Oczywiście "życzliwi" twierdzą że to "efekt placebo" ale ja tam swoje wiem 8)
Awatar użytkownika
By Krasnal45
#1846677
@Mama×3
To nie jest efekt placebo. Nie zatruwasz organizmu ok.2000 trucizn zawartych w dymie papierosowym i nie o nikotynę tu chodzi. To nie nikotyna jest "czarnym charakterem", ale dym powstający podczas spalania papierosa. Teraz tylko potrzeba jeszcze czasu, aby organizm oczyścił się z tego wszystkiego, co mu dotychczas aplikowałaś analogami.
By Mama×3
#1846685
Krasnal45 pisze:@Mama×3
To nie jest efekt placebo. Nie zatruwasz organizmu ok.2000 trucizn zawartych w dymie papierosowym i nie o nikotynę tu chodzi. To nie nikotyna jest "czarnym charakterem", ale dym powstający podczas spalania papierosa. Teraz tylko potrzeba jeszcze czasu, aby organizm oczyścił się z tego wszystkiego, co mu dotychczas aplikowałaś analogami.

To wszystko co napisałeś jest najlepszym dowodem na to że nie warto się truć. Dziękuje :-D
By Mystics91
#1853751
Mama×3 pisze:Witam, od kilku dni korzystam z e papierosa, widzę zdecydowaną redukcję pulsującego szumu w prawym uchu, który od jakiegoś czasu mi dokuczał, nie wiem czy to dzięki przejściu na e-papierosa czy dzięki uspokojeniu się nerwicy którą znacznie nasilały analogi. Tak czy siak korzyść jest;-)
Minus jest taki że ja się do mojego aio przykeiłam i ciężko mi przestać, więc czasem boli mnie głowa. Nie mogę się niestety oprzeć mojemu e papierosowi;-)

Szum jest raczej od słuchawek, w moim przypadku tak było na pewno. Za często, za głosno.

Piszecie o wzroście wagi, ale u siebie nie zauważam tego.

Chrypka bywa, nie przeszkadza.

Lepsza odporność, zimą nic mnie nie wzięło.

Kondycja się poprawia również, bo lepiej/wydajniej się oddycha.

esteceem pisze:Witam, po 15 latach palenia analogów od pół roku pale e-papierosy. Lepsze samopoczucie, brak kaszlu rano, to niektóre z plusów po odrzuceniu tytoniu, jednak martwi mnie jedna rzecz.
Od ponad miesiąca na czole/w okolicach uszu pojawia się dość intensywna wysypka, próbowałem zmieniać liquidy na "markowe", obecnie pale samogony 70/30 i tutaj pytanie - czy to może być uczulenie na gliceryne/glikol ? Kurde, przyznam że przyzwyczaiłem się do wapowania, i nawet nie chce sobie wyobrażać powrotu do analogów a ta wysypka jest strasznie uciążliwa. Dodam że jestem dawno po okresie dojrzewania i trądzik raczej mogę wykluczyć. Moja dieta jest raczej zbalansowana, więc na 99% to przez wapowanie: < Ktoś jeszcze spotkał się z takimi objawami ? Jak sobie z tym poradziliście ? Pozdrawiam

Alergolog od czegoś jest. Nie ma co zwalać winy na liquidy, bo podejrzanych czynników jest mnóstwo, w pożywieniu i kosmetykach używanych codziennie (tak szampony i żele pod prysznic też).
By werc
#1853793
szperaczz pisze:E-fajek wysusza gardło, trzeba je nawilżać browarem by nie mieć chrypki :P

Fakt, to podstawa. :beer:
U mnie ogólnie, tak jak u innych.
Dorzucę jeszcze 2 skutki, o wiele poważniejsze...
- po 4 miesiącach mogłem spokojnie odstawić prochy na miażdżycę (tylko po konsultacji z lekarzem) bez których nie mogłem normalnie funkcjonować. Przejście bez prochów 100 m. było katorgą, obecnie nie ma problemu *CZAJNICZEK* W tym czasie obniżyłem dawkę nikotyny z 18 mg. do 6 mg (przymierzam się d 4mg. - takie już nastawiłem)
- komfort psychiczny - nie martwię się, że zabraknie np. na święta, w nocy. Wcześniej pomimo, że miałem 2-3 szt. na następny dzień i w zupełności wystarczyłoby rano do kawy, ubierałem się o 2-3 w nocy śmigałem na Statoil po fajki. Przyznajcie się kto jeszcze tak miał ... :zakrecony
Awatar użytkownika
By Kanapix
#1853796
Ja... Jak nie mialem przynajniej pol paczki przed snem to ogień na Orlen... Patologia :lol:
A ostatnio przy okazji remontu robiliśmy porządki w całym mieszkaniu i w rożnych zakamarkach znalazlem w jednym trzpokojowym mieszkaniu 14(!) zapalniczek... Strach pomyśleć jaki człowiek był durny :lol:
By werc
#1853799
Zapalniczkę zawsze noszę przy sobie. Parę lat temu (jak jeszcze ćmiłem smrody) podczas remontu znalazłem cały karton "Sportów" - zrobiliśmy z tej okazji ogromny jubel, wybrańcy dostali po jednym do skonsumowania *SMOKEKING*
Zachwytom końca nie było - fakt, kiedyś i papierochy były jakieś inne hi, hi
Awatar użytkownika
By Krasnal45
#1853801
Kanapix pisze:...w jednym trzpokojowym mieszkaniu 14(!) zapalniczek... Strach pomyśleć jaki człowiek był durny :lol:

To nie człowiek jest durny. To bezwzględność i cyniczna przebiegłość firm BigTobacco. Umiejętność wykorzystania ludzkiej słabości przy pomocy mniej lub bardziej legalnych sposobów. Czynią to po mistrzowsku. Umiejętność/łatwość rozstania się z analogami w najmniejszym stopniu zależy od e-fajek, gum, plastrów, tabexów czy innych świństw. W największym stopniu zależy od nas samych i od tego jak to sobie we własnych łbach poustawiamy.
Awatar użytkownika
By cimon
#1854565
U mnie to juz sporo lat po papierochach, ale jak sięgam początków z e-fajami, to jedno dzwoni mi w głowie: poprawa smaku. Pamietam rosół na obiad i smak po kilku tygodnia od rzucenia petów - obłęd! To był najpyszniejszy rosół jaki kiedykolwiek jadłem.
Pozatym poprawa kondycji, o wiele lepszy sen, a w następstwie wyspanie i wiecej energii kolejnego dnia. Skutki uboczne e-chmurzenia? Portfel dostał po dupsku ale to raczej na własne życzenie (teraz to bardziej hobby niż jakakolwiek konieczność zaciągania się chmurą).
Moim zdaniem e-faje (przy odrobinie determinacji) to jedyna „zdrowa/pewna” droga do rzucenia nałogu - przy czym trzeba uważać żeby nie popaść w kolejny tzw. zakupoholizm.

poOzdrawiam
Awatar użytkownika
By cimon
#1854571
Krasnal45 pisze:.... i kolekcjonerstwo.


Tia, nic dodać nic ująć ale to już świadomy wybór. Gdzieś tam też jest „granica” zbieractwa. Widzę sam po sobie, że nowe rzeczy juz tak nie „kręcą” jak kiedyś. Pewne jest jedno: trzeba znaleść sprzęt z którego będziemy w pełni zadowoleni (pojemność baterii, komfort użytkowania, smak itd.). Pózniej można zluzować.. trochę. ;-)
By SzymeQ
#1854898
temen pisze:Chrypka.. co z tą chrypką, więcej osób ma?
Ja - kompletnie nie. Niedawno natomiast znajoma popaliła mojego efajka i mówiła, że na drugi dzień bolało ją wręcz gardło..

odpowiadając: brak kaszlu, brak flegmy okazjonalnej, lepsze samopoczucie, łatwiejsze oddychanie



No ja też mam małą chrypkę ale to naprawdę prawie nie zauważalną *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By PucH2
#1855487
Nawet nie chcę pytać co tam masz od 4 lat, bo nazwa firmy fundującej takie infekcje może być tylko jedna. :lol:
By Rearus
#1855956
Jako, że kilka dni temu stuknął mi równy miesiąc kiedy tylko i wyłącznie wapowałem, a nie paliłem hybrydowo (i to pierwsza taka przerwa w paleniu papierosów od dobrych 10 lat), ani nic w tym stylu to dorzucę może też co ja zauważyłem.

1. brak kaszlu i to jest coś co pojawiło się kilka dni po przestawieniu się na chmurzenie, nie mam rano kluchy w gardle, zapchanego nosa i oddycha mi się zdecydowanie lepiej
2. wiecznie wilgotny nos, nie nazwę tego katarem nawet, bo to jest po prostu efekt pary wodnej z gliceryną
3. wrócił zapach w znacznej mierze, przyznam szczerze, że czasami trochę tego żałuję.. ze smakiem jeszcze nie zauważyłem takiej diametralnej różnicy
4. najważniejsza rzecz dla mnie - od miesiąca zgagę miałem chyba tylko raz, gdzie paląc analogi musiałem wspomagać się tabletkami, dlatego, że w innym wypadku miałem ją cały czas ze względu na choroby żołądkowe..
By Azibeel
#1856190
Jakiś czas już vapuję, więc też się podzielę spostrzeżeniami:
Kaszel - Jak paliłem analogowe papierosy, to podczas śmiania się, czy mówienia czasem, po prostu kaszlałem. Teraz nie ma w ogóle takiej sytuacji
Zapach - Tu prosta sprawa - nie śmierdzę petami :D i tak naprawdę to był jeden z głównych powodów zmiany, bo nie mogłem zdzierżyć tego smrodu od samego siebie
No i... to po prostu fajna gałąź elektroniki :D Różne modele, kolory, taka zajawka :D

Ps. Każdy wie o tym że analogowe papierosy to bardzo szkodliwa rzecz, ale o całej pułapce nikotynowej uświadomiła mnie książka Alana Car'a "Prosta Metoda Rzucenia Palenia" Polecam !:D
By DanieLechu
#1861793
U mnie na razie bez kaszlu i nie śmierdzę tak fajkami, ale też mnie w gardle czasami trochę drapie. Czytałem, że takie drapanie to objaw zepsutej grzałki albo za mocnego płynu. Co o tym sądzicie? Wapuję od początku 2018 w ramach postanowienia noworocznego o odstawieniu tradycyjnych fajek :)
By Dzatek
#1862111
Azibeel pisze:Jakiś czas już vapuję, więc też się podzielę spostrzeżeniami:
Kaszel - Jak paliłem analogowe papierosy, to podczas śmiania się, czy mówienia czasem, po prostu kaszlałem. Teraz nie ma w ogóle takiej sytuacji
Zapach - Tu prosta sprawa - nie śmierdzę petami :D i tak naprawdę to był jeden z głównych powodów zmiany, bo nie mogłem zdzierżyć tego smrodu od samego siebie
No i... to po prostu fajna gałąź elektroniki :D Różne modele, kolory, taka zajawka :D

Ps. Każdy wie o tym że analogowe papierosy to bardzo szkodliwa rzecz, ale o całej pułapce nikotynowej uświadomiła mnie książka Alana Car'a "Prosta Metoda Rzucenia Palenia" Polecam !:D


Także przeczytałem, a raczej przesłuchałem, no i nie paliłem analogów, ani też nie vapowałem przez pięć miesięcy, lecz nałóg powrócił
By Swiras91
#1863633
Cześć.

Ja nie będę pisał o plusach bo chyba padły tutaj już wszystkie.
Analogi paliłem 13 lat. Od ponad trzech miesięcy wapuje E-papierosa.
Co zaobserwowałem w ostatnim czasie i bardzo mnie martwi ?? Mocno przekrwione gardło (dwa razy wizyta u lekarza rodzinnego i dwa antybiotyki pozatym mówi ze wszystko spoko.....) widoczne guzki na gardle mega suchość ból przy przełykaniu i uczucie kluchy w okolicach krtani..... może to przypadek który zbiegł się w czasie z wapowaniem.... ktoś tez miał takie przypadłości ??
Jutro mam wizytę u laryngologa. Dam znać co dalej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
By Keyleag
#1881451
Ja paliłem analogi około 10 lat w ilości 2-3 paczki dziennie. Miałem przez to spore problemy z zatokami przeszedłem zabieg czyszczenia zatoki czołowej i szczękowej po lewej stronie. Problemy nie ustały. Stwierdziłem że nie będę się więcej truł analogami i kupiłem e-papierosa. Analogi odstawiłem z miejsca i nie odczuwałem dużej potrzeby zapalenia bardziej doskwierał nawyk sięgania po papierosa. Z dnia na dzień zauważyłem poprawę, lepiej oddychało mi się przez nos oraz lepsze samopoczucie.Wcześniej musiałem brać kropelki żebym mógł oddychać nosem.Po dwóch tygodniach od przesiadki na E-fajkę kropelek praktycznie nie używam odzywa się jedynie silny kaszel palacza. Wrócił mi smak oraz węch(wcześniej nie czułem zapachów praktycznie wcale). A więc myślę że przesiadka na E-papierosa to jedna z lepszych decyzji w moim życiu i jak najbardziej polecam.
Awatar użytkownika
By toska
#1883163
Stwierdzone POCHP i to przez 2 różnych specjalistów , branie na stałę sterydów , kaszel non top , zapalenie oskrzeli przez poł rok . Odkąd przeszłam na e-papierosa zero kaszlu a co najważniejsze POCHP znikło co zdaniem lekarzy jest niemożliwe . Odstawienie sterydów , wiem że żyje bo przy kazdym oddechu już nie kaszlę . No i kazda pobudka jest przyjemnością a nie obowiazkiem odksztuszania syfu
By gourmet
#1895586
Z e-p od 2012 roku. W 2016 w teście Coopera 1610 metrów, w 2019 1910 metrów :-)). Tryb i styl życia taki sam.
https://drive.google.com/open?id=1T8-gv ... rfJmxnKOd1
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
Jaki atomizer dobrać ?

Witajcie :) Posiadam aktualnie tesle punk 220w, z […]

4 dzień bez nikotyny !

Hej, ja wreście po 22 latach palenia papierosow, w[…]

Co wziąć po Evicu VTC Mini?

Witam, mój Evic VTC Mini już jest nieco leciwy i p[…]

Hellvape MD MTL RTA

Hellvape MD 24mm MTL RTA […]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.