EPF
Akumulatory stosowane w e-papierosach.
By pirydion
#1853373
Jako że specem nie jestem, to domysły iż to problem z ogniwami. Zakupiłem niecałe dwa miesiące temu zestaw TeslaCigs WYE 200W , do niego 2x Samsung 25R . Od jakichś tygodnia, może 2 przy ładowaniu ogniw przez port micro USB ( z tejże metody korzystam od samego użytkowania moda) pojawiło się dziwne zjawisko, mianowicie po podłączeniu kabelka przez minutę/dwie ładuje "normalnie" , tj. pasek ładowania rośnie np. 20-100%. Potem paseczek i % zaczyna się zacinać, zupełnie staje w miejscu , a po pozostawieniu na kilka h staje na losowym poziomie naładowania , czasem 70%, czasem 55, itd. Czy to wina elektroniki moda, czy ogniw? Może ładowarki? Używam oryginalnej ładowarki od telefonu Samsunga z FastCharging, EP-TA20EWE, na wyjściu 9V -- 1,67A / 5V -- 2.0 A

Edit. Może dla przyszłych pokoleń się przyda przy podobnych objawach - winny był kabelek USB . Temat do zamknięcia, czy coś... :roll:
Awatar użytkownika
By PucH2
#1853376
No co ty nie powiesz? Kup ładowarkę a problem zniknie jak palcem odjął. Zasilacz to nie ładowarka :lol:

Jak sobie pojęcia poukładasz to się rozjaśni zagadka.

Jedno z ogniw masz kiepskiej jakości, ale o tym to następny temat.
By pirydion
#1853447
Ładowarkę kupię, wszystko z czasem :>
Jak wspomniałem w edycji --> po zmianie kabelka problem jak ręką odjął.
Dlaczego akurat jedno z ogniw?
Awatar użytkownika
By PucH2
#1853449
Z czego jest zasilana elektronika? Podpowiem, z jednej batki. Wewnętrzna ładowarka nie ma balasera by wyrównać ogniwa. Naturalnie mogę się mylić bo nie wszystkie mody są tak samo zbudowane. Jednak naprawiając mody nie spotkałem się by było inaczej.
By werc
#1853484
I tu masz rację, zawsze przy dwóch ogniwach, jedno będzie niedoładowane.
Po prostu nie opłaca się implementacja modułu równoważenia ładowania (koszt i miejsce, gabaryty)
Niektórzy producenci oficjalnie zalecają ładowanie w zewnętrznych ładowarkach :) zresztą z korzyścią dla gniazda usb w modzie.
By tubaakada
#1853566
werc pisze:Niektórzy producenci oficjalnie zalecają ładowanie w zewnętrznych ładowarkach :) zresztą z korzyścią dla gniazda usb w modzie.

Jaka jest to korzyść dla gniazda USB CDP*?

Z drugiej strony sens zakupu zasilania wyposażonego w ładowarkę, względem którego producent odradza korzystania z niej, jest taki sam jak sens zakupu roweru wyposażonego w pedały, co do których producent odradza korzystania z nich. Ja tego typu sprzet nazywam rebro.


:beer:


* Charging Downstream Port
By werc
#1853570
Kwestia ilości podłączeń :) Gniazda po prostu się "wyrabiają"
Szczerze - to z ładowarki korzystam jakieś 2 razy w miesiącu, czyste lenistwo - nie chce mi się przekładać baterii i ponownie ustawiać zegara.
Niemniej po paru ładowaniach wyraźnie widać różnice w poziomach poszczególnych akumulatorów.
By Krasnal45
#1853571
@tubaakada
Niestety, w większości tanich, budżetowych modów, gniazda USB są kiepskiej jakości i jeszcze bardziej kiepsko zamontowane/zamocowane. Biorąc jeszcze pod uwagę fakt, że w części z nich szyna sygnałowa jest w ogóle nie podłączona, to dla mnie ich stosowanie jest niepraktyczne, ba, niebezpieczne i całkowicie pozbawione sensu. Z wyłączeniem oczywiście modów z wbudowanym na stałe ogniwem, te jednak osobiście omijam szerokim łukiem.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2018, 23:18 przez Krasnal45, łącznie zmieniany 1 raz.
By tubaakada
#1853572
werc pisze:Kwestia ilości podłączeń :) Gniazda po prostu się "wyrabiają"

Przycisk "fire" też się wyrabia. Kwestia ilości naciśnięć.


:beer:
By Krasnal45
#1853573
Są przyciski i przyciski. Jedne są zaprojektowane i obliczone na wytrzymanie miliona naciśnięć, inne na tysiąc...
Awatar użytkownika
By Timi
#1853574
Od zawsze piszemy na forum, że ładowanie akumulatorów w boxie to zło. Jesteś jedynie kolejną osobą, która się o tym przekonała na własnej skórze.
By werc
#1853579
Się temat rozwinął :zakrecony
Jeszcze raz:
ładowanie przez moda to nie zło - na pewno elektronice i akumulatorom nie zaszkodzi. Problem dotyczy jedynie "dwuogniwowców", ale wystarczy (jeśli nie masz ładowarki) zamienić akumulatory miejscami.
Ładowarkę (porządną, nie koniecznie drogą) polecam roztargnionym i siłowcom ze względu na możliwość uszkodzenia gniazda, oraz tym którzy cenią czas - ładowanie przez moda jest ok. 4-krotnie dłuższe niż przez ładowarkę.
To chyba tyle - ładowarka nie jest absolutnie niezbędna, ale warto ją po prostu mieć *SMOKEKING*

P.S. Zdziwilibyście się ile gniazd micro-USB wymieniam miesięcznie w telefonach - niekoniecznie najtańszych.
Awatar użytkownika
By PucH2
#1853580
werc pisze:ładowanie przez moda to nie zło - na pewno elektronice i akumulatorom nie zaszkodzi. Problem dotyczy jedynie "dwuogniwowców", ale wystarczy (jeśli nie masz ładowarki) zamienić akumulatory miejscami.

Niestety nie wystarczy bo absolutnie nic to nie zmienia. Problem pozostaje dokładnie ten sam, nierozwiązany :lol:
Awatar użytkownika
By Timi
#1853581
werc pisze: ale wystarczy (jeśli nie masz ładowarki) zamienić akumulatory miejscami.

Możesz rozwinąć, bo to jakaś arcyciekawa teoria jest. Do tego bardzo innowacyjna :wink:
By werc
#1853582
Jeden z akumulatorów jest niedoładowywany , po jakimś czasie (różnie w różnych modach) ok. 10 - 20 ładowaniach doprowadza to do sytuacji gzie na jednym akumulatorze jest jeszcze ok.30% a mod wyłącza się "wrong battery" Dlatego można zamienić miejscami aby poziom naładowania był w miarę równomierny. Nie ma w tym nic innowacyjnego i fakt teoria lesz poparta 40-letnią praktyką hi, hi
Awatar użytkownika
By kangaroo
#1853583
werc pisze: Dlatego można zamienić miejscami aby poziom naładowania był w miarę równomierny.

W aucie też zamieniasz koła miejscami zamiast je napompować?
By Krasnal45
#1853584
Kangur, kiepskie porównanie... ale jeżeli miałbym centralny układ pompowania kół, to jak najbardziej
Awatar użytkownika
By Timi
#1853587
werc pisze:Jeden z akumulatorów jest niedoładowywany , po jakimś czasie (różnie w różnych modach) ok. 10 - 20 ładowaniach doprowadza to do sytuacji gzie na jednym akumulatorze jest jeszcze ok.30% a mod wyłącza się "wrong battery" Dlatego można zamienić miejscami aby poziom naładowania był w miarę równomierny. Nie ma w tym nic innowacyjnego i fakt teoria lesz poparta 40-letnią praktyką hi, hi

Nie gniewaj się, ale piszesz bzdury.
Ładowarka moda najczęściej nie ma balansera więc nie jest w stanie wyrównać napięć na poszczególnych akumulatorach bez względu na ich położenie lub inne zamiany miejscami.
Jedyne czego można awaryjnie próbować, to częściowe rozładowanie akumulatora, który jest mocniej naładowany, tak by wyrównać poziomy i dopiero je ładować.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2018, 16:02 przez Timi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By d1roman
#1853589
The tesla WYE mod is capable of charging the batteries in a very unique way
The mod will charge both batteries to 4.2v then discharge them down to 4.1v. It will then rebalance the batteries up to 4.2v

Post @berto powinien uciąć już wszelkie polemiki, ale....
Dla tych którzy mają problemy z angielskim:
Mod Tesla WYE jest w stanie ładować akumulatory w bardzo wyjątkowy sposób
Mod naładuje oba akumulatory do 4.2V, a następnie rozładuje je do 4,1V. Następnie zrównoważy baterie do 4,2V
By tubaakada
#1853618
Dziwny balancer ma ta Tesla. Pasywny balancer działa w momencie ładowania w ostatniej fazie, przy 3/4 - 4/5 czasu naładowania pierwszego (czasowo) ogniwa puszcza trochę prądu z niego na opornik. Innowacyjny balancer Tesli puszcza z dwóch ogniw schodząc od 1 do 4/5, po czym doładowuje oba puszczając (słowo "rebalance" w ulotce) z jednego prąd na opornik. To zejście ma sens tylko w momencie, gdy włożymy do boxa dwa ogniwa o zupełnie różnym poziomie naładowania, w normalnych warunkach jest marnowaniem energii i wydłużaniem czasu ładowania. Box powinien sprawdzać czy użycie balancera "nowego typu" ma sens. A tak nie robi.

Dodam, że fajne są balancery aktywne, które działają w fazie rozładowania, puszczają wtedy prąd pomiędzy ogniwami.


:beer:
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.