EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
By tabasco300
#1846855
Witam, chciałbym się was podpytać odnośnie mojego problemu.

Otóż w grudniu roku ubiegłego kupiłem battlestara firmy Smoant w pobliskim vap shopie. Działał dobrze... Jeden dzień, po czym wyłączył się i mimo wymiany baterii i atomizera nie chciał włączyć ponownie. Umarł. Ale zmartwychwstał dnia następnego, i działał również kilka godzin by znów się wyłączyć.
Niewiele myśląc poszedłem do shopu oddałem na gwarancję. Tu był mój błąd, mogłem żądać zwrotu pieniędzy z miejsca, ale sprzęt mi się spodobał i w sumie chciałem go mieć ale działającego.
Gwarancja nie uznana, fajek wrócił tak jak go oddałem.
No dobrze może zbyt mało dokładnie opisałem problem?
Po dokładnym opisaniu problemu, nakręceniu filmu w trakcie kiedy się wyłączył, poleciał na gwarancję.
Nie uznana.
Potem znów po raz trzeci i czwarty.
Nawet kartkę dostałem od jakiegoś ich kierownika który testował sprzęt przez dwa dni i działał.
Przy piątym podejściu otrzymałem odpowiedź od Pana w sklepie że nie przyjmuje zwrotu gdyż sam już nie wie co z tym zrobić.

Dla tych co nie lubią czytać:
Sprzęt po dniu lub dwóch używania wyłącza się na kilka godzin, bez względu na to jakie baterie lub parownik jest wsadzony.

Jak z nimi walczyć? Sprzęt już cztery miesiące jest odbijany ode mnie do serwisu.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By PucH2
#1846856
Masz jeszcze rękojmie i możesz z niej skorzystać, podając przyczynę wadę ukrytą. Żądasz wypłaty gotówki. Procedurę sobie poczytaj w prawach konsumenckich.
By tabasco300
#1846857
PucH2 pisze:Masz jeszcze rękojmie i możesz z niej skorzystać, podając przyczynę wadę ukrytą. Żądasz wypłaty gotówki. Procedurę sobie poczytaj w prawach konsumenckich.
Dobra zapoznałem się z procedurą, dzięki za odpowiedź.
W przypadku kiedy sprzedawca nie uzna rękojmi to jak udowodnić że sprzęt jest wadliwy? Film wystarczy?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By PucH2
#1846861
Film wystarczy. Masz jeszcze powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta. Załatwia opornych w pięć minet w dodatku boleśnie po kieszeni.
Awatar użytkownika
By Timi
#1846862
Właśnie miałem pisać o lokalnym Rzeczniku. :D
To bardzo skuteczna opcja. Jakby nie pomogło (w co wątpię), to potrzebna będzie opinia biegłego.
Awatar użytkownika
By PucH2
#1846864
Z tymi biegłymi jest problem bo ich nie ma. Stowarzyszenie może powołać biegłych ale też go nie ma, a te co jest nie działa. Jednym słowem sami waperzy sobie pod górkę zrobili i nie mają biegłego. Dobrze im tak. Jeszcze będziecie z tego powodu płakać rzewnie ale to nie mój problem.
By tabasco300
#1846866
PucH2 pisze:Z tymi biegłymi jest problem bo ich nie ma. Stowarzyszenie może powołać biegłych ale też go nie ma, a te co jest nie działa. Jednym słowem sami waperzy sobie pod górkę zrobili i nie mają biegłego. Dobrze im tak. Jeszcze będziecie z tego powodu płakać rzewnie ale to nie mój problem.
Więc w przypadku odmowy zwrotu pieniędzy za towar nie da się iść do biegłego... Bo go nie ma? Co w takim przypadku? Więc są jakieś inne opcje? Coś czuję że sprzedawca będzie próbował odwrócić kota ogonem i kierować mnie do producenta próbując zrzucić z siebie odpowiedzialność i koszty. Chce szybkiego rozwiązania.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Timi
#1846867
Idź do Rzecznika. On Ci wszystko podpowie.
Może jakiś ekspert od elektroniki, czy innego AGD się znajdzie.
Awatar użytkownika
By Kanapix
#1846868
Szybko to go możesz w śmietnik yebnąć :/
Najpierw spróbuj rękojmii, może się mile zaskoczysz :)
Awatar użytkownika
By PucH2
#1846870
tabasco300 pisze:Chce szybkiego rozwiązania.

Nie ma takiej opcji. Zainteresuj się bardziej swoimi prawami a nie czekasz na gotowca. Wskazówki dostałeś.
Awatar użytkownika
By redwhite
#1846871
Gwarancja nie wyłącza rękojmi i na odwrót.
Gwarancja to dobrowolna odpowiedzialność producenta. Obecnie większość firm daje bez problemu na różne okresy.
Rękojmia to zagwarantowana prawem forma reklamacji. Tutaj odpowiedzialność ponosi sprzedawca.
Poczytaj dobrze bo w jakimś okresie to on jako sprzedawca musi udowodnić, że towar jest sprawny i nie potrzeba żadnych rzeczników, speców etc.
Sprzedawca nie ma możliwości nie przyjąć reklamacji w formie rękojmi i ma na odpowiedź 14 dni kalendarzowych .
To bardzo fajna forma dla opornych jak to Puch napisał .
Napisz pisemko , załącz co tam masz i siup. Możesz żądać wymiany, naprawy , zwrotu gotówki (odstąpienie od umowy).
Co prawda za pierwszym razem to raczej dwie pierwsze opcje wchodzą w grę . Ale dokładnie masz wszystko opisane i to całkiem przystępnie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/re ... /rekojmia/ . Walcz chłopaku bo trzeba tępić dziadostwo.
By tabasco300
#1846990
Dzięki wszystkim za pomoc, jak sprawa się wyjaśni to napiszę jaki był finał tej historii. W każdym razie będę walczyć uparcie. Za tydzień w poniedziałek złoże towar na rękojmi.
Jako że mam z tym sklepem kontakt na bieżąco na Facebooku, wyraziłem swoje niezadowolenie tym że towar nie został ostatnio przyjęty na gwarancję i że następnym razem przychodzę z rękojmia.
Oczywiście sprzedawca upierał się że nie jest gwarantem ani dystrybutorem, dał kontakt nawet do producenta, czyli tak jak zakładałem zaczynają odwracać kota ogonem.



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Timi
#1846992
tabasco300 pisze:Oczywiście sprzedawca upierał się że nie jest gwarantem ani dystrybutorem, dał kontakt nawet do producenta, czyli tak jak zakładałem zaczynają odwracać kota ogonem.

Niech on się przestanie wygłupiać i robić z siebie troglodytę, który nie zna nawet podstaw prawa obowiązującego w RP.

USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964r.
Kodeks cywilny
Art. 556.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).


Prawa konsumenta wnikające z rękojmi nie mają nic wspólnego z gwarancją, a tym samym gwarantem, czyli najczęściej producentem lub dystrybutorem. Konsumenta nie interesują umowy zawarte pomiędzy sprzedawcą, a w/w. To sprzedawca odpowiada przed nim za wady towaru.
AMEN! :wink:
By tabasco300
#1847586
Dziś oddałem go na rękojmię, w dokumencie napisałem że mają 14 dni na naprawę usterki bądź wymianę na nowy, poprosiłem ładnie o podpis z datą na swoim dokumencie. Teraz tylko mieć nadzieję że zapomną o mnie na te dwa tygodnie co będzie równoznaczne z odstąpieniem od umowy lub faktycznie coś z tym zrobią :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
By tabasco300
#1868095
Podsumowanie.
Ostatnio nie miałam czasu wrzucić odpowiedzi, ale udało mi się ich wymęczyć i odzyskać kasę za battlestara. Jednak i tak problem został rozwiązany na rękę sprzedawcy, gdyż otrzymałem kasę dopiero kiedy usterka została uznana przez producenta.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

ursa nano miga 3 razy na biało

Przy włożonym podzie przy zaciąganiu się dioda mig[…]

https://i.ibb.co/Q6VVz26/freemax-gal[…]

JBL SMOKE BOX (JBL GO E-PAPIEROS)

Witam forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.