EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1838431
--> Krasnal45
To prawda. podróbki robią zła robotę.

Nie mamawiam nikogo do przekraczania prądów zalecanych jako maksymalny ciągły prąd rozładowania.
Ale jeżeli postępuje się rozważnie i zapozna z dokumentacją lub niezależnymi rzetelnymi pomiarami, to można sobie pozwolić na więcej.
Jeżeli chcemy być wiarygodni dla młodych ludzi, nie możemy podawać im półprawd, to ma krótkie nogi.
Zawsze znajdą się ludzie, szczególnie młodzi, chcący zweryfikować niezbite prawdy. Co, jeśli stwierdzą że jest inaczej?
Nikt już nam nie uwierzy.
Awatar użytkownika
By PucH2
#1838435
Wykład @tajwoj jest na czasie. Ma tylko jedną wadę bo nie wszystkie fabryki przestawiły się na nowsze technologie. Więc mamy rynek firmowy i ogromny podrób, o brandach i rebrandach nawet nie wspomnę. Tylko dlatego że taki proceder się opłaca. Ktoś musi spłacić te wybudowane za grube miliardy inwestycje sprzed kilku lat. Nawet producenci markowych sprzętów tną na kosztach akusów. Wystarczy wejść na stronę jakiejkolwiek hurtowni by przekonać się jak przeogromny wybór ma jednego tylko typu ogniwa a całkowite pustki w innym asortymencie. Śledząc nowinki nie sposób nie zauważyć że i przodującym graczom zdarzają się kompromitujące wpadki i to wcale nie z poprzedniego wieku są to wieści.

Moje ulubione Baldogi których tak ogromna ilość jest kupowana na popularnych serwisach. Niewiele osób wystawia negatywne opinie bo przecież dostają sprawny sprzęt za małą kasę. Niektóre modele tych firmowych Baldogów są kilkakrotnie droższe od tych z najwyższej półki.
Awatar użytkownika
By Superlux
#1838448
https://www.e-cigarette-forum.com/attac ... eg.717643/

Fajna adnotacja dotycząca Sony Vtc5a, nic tylko poeksperymentować...na sobie :lol:
Mooch i H.K. Jensen w swoich pomiarach dowodzą że żaden dostępny na rynku akus 18650 o pojemności powyżej 2100 mAh nie powinien być poddawany wyższym obciążeniom niż 25 A....a nawet to 25 jest już dyskusyjne. Chodzi oczywiście o granice bezpieczeństwa, ramy w których z batką nic złego się nie dzieje.

Kiedyś na sb fani rurek i dripperów pisywali o setach w okolicach 0,3 łoma...i już wszyscy byli w strachu. Były to czasy prostego Kanthala, nie to co teraz - dual Caterpillar, przecież tutaj to już nie tylko batka się gotuje *BOJE SIE* Jeżeli chodzi o materiały wybuchowe to jestem jednym z pionierów :mrgreen: doprowadzałem do ostateczności słynne Panasy CGR18650CH i Samsungi 25R ( niebieskie ). Nic nie wybuchło, po prostu - zagotowało się, spociło i zdechło. To wszystko. Poszukam testów gościa z YT, pokazywał co się dzieje z porządnymi ogniwami litowo-manganowymi i innymi nowszymi mixami. Nie wybuchają, w sytuacjach skrajnych....spuchną i posikają się, finito. Powtarzam - porządne, nie podrabiane. Być może trzeba wrzucić bezpośrednio do ogniska, nie wiem :roll: Nie wiem również jak zachowałby się Soniak, są to najczęściej podrabiane akusy ( właśnie z powodu krążących legend o ich niespotykanej wydajności )...tutaj byłbym bardzo ostrożny.

Btw - Taj pozamiatał a to co napisał Puchacz też jest bardzo istotne *GOOD*
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1838467
@tajwoj

Wierzę Ci, dzięki za wyjaśnienie.

tajwoj pisze:Ponieważ nie przeczytałeś całego tego dokumentu to jeszcze spójrz proszę, na stronę 15


Przeczytałem całość na początku.

tajwoj pisze:Ale nie jest tak, że każdorazowe przekroczenie zalecanego prądu o 50 czy 100 procent natychmiast spowoduje jakieś szkody materialne lub uszczerbek na zdrowiu.


To wiedziałem, jednak zawsze myślałem (bo była to klepana wszem i wobec mantra) że maks. prąd rozładowania jaki zastrzega producent jest dopuszczalnym, który gwarantuje bezpieczeństwo.

W każdym razie wychodzi na to, że to co napisał autor tematu:

Poszukiwacz pisze:Tak, tak - poniżej 0,50 ohm'a to głupota. Rozumiem. Tylko dla mnie kolego nie jest to wyczyn i nikomu nie muszę imponować. Chciałem tylko spytać o grzanie się, tak po prostu.
Ale moim zdaniem po to są te wzory i prawo ohm'a, by móc przy zastosowaniu nowoczesnych akumulatorów i niedoprowadzaniu do zwarcia (dbając o sprzęt i czyszcząc go) korzystać z oporności, jakie mieszczą się w amperach zastosowanego akumulatora.
A ja o swój sprzęt dbam - czyszczę i kontroluję na bieżąco 8)


ma uzasadnienie, a wszyscy Ci, którzy go zaatakowali (w tym ja) są w błędzie (uwzględniając to co napisał @PucH2).
Awatar użytkownika
By Superlux
#1838473
@McGrinn

Nie wiem czy ma do końca uzasadnienie. HKJ robi te pomiary od kilku lat, z resztą robi podobne rzeczy w firmie w której pracuje.
Mooch dodatkowo jest użytkownikiem EIN, jeżeli podaje granice bezpieczeństwa ( szkoda że ta nowsza lista nie zawiera informacji o tym co dzieje się po przekroczeniu norm, kiedyś to robił - 20A, 25, 30, 35 itd, szkoda bo tam wyraźnie określał ramy poza którymi robi się niewesoło ), granice bezpieczeństwa na max 25 A ( dla powszechnie używanych aku ) to być może o czymś świadczy. Jest to także granica dla młodych poszukiwaczy. Poza tym ilu z nas przeprowadzi takie testy jak Taj, Jensen czy Mooch ? Testy z konkretnymi, posiadanymi przez nas batkami ? O problemach z tym związanych pisał także Puchacz.
Awatar użytkownika
By Superlux
#1838476
McGrinn pisze:To kto w końcu ma rację?


Taj ma rację, wszystko dokładnie i naukowo nam przedstawił ...ale podobne naukowe podejście mają Duńczyk i Jankes. Mooch dodatkowo jest e-palaczem i jego dystans do podawanych przez producenta danych jest chyba następstwem testów jakie wykonuje od kilku lat.

Gdybym dysponował wiedzą i narzędziami jakimi dysponują ww spece to śmiało wyciągałbym z akusów tyle ile fabryka daje. Problem w tym że nie posiadam takich narzędzi. Chłopak napisał o Sony Vtc6, że to będzie lekarstwo...a tu nawet z Vtc5a mogą być pewne problemy.
Jasne że Taj ma rację - żeby pozostać wiarygodnym dla młodych i nie wprowadzać ich w błąd ale ja pomimo wszystko zachowałbym dystans. Sony są najczęściej podrabianymi batkami, nie wiemy z jakiego źródła skorzystają " poszukiwacze ", inne nawet firmowe aku nie zawsze trzymają się norm ( o czym przypomniał Puchacz). Każdy ma wybór, ja będę się trzymał granicznych wartości które przyjmuje Moochow ( i to pomimo tego że wierzę w profesjonalność mojego źródła - bto i tego że po własnych crash testach ufam tzw bezpiecznej chemii ). Z jakiegoś powodu jednak to robi, podając te informacje na największym e-petkowym forum. Rozumiem że można te granice w miarę bezpiecznie przekroczyć ale ja osobiście tego nie zrobię, z resztą obecnie i tak nie przekraczam 10 - 15 A.

Być może jestem w błędzie, być może niepotrzebnie się obawiam. Jak wiadomo ludzie boją się tego co nieznane, tego czego nie są w stanie przewidzieć.
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1838477
Chyba trzeba będzie przykleić ten temat. Bo choć nie wynika z niego nic to wynika wiele :wink: .

Superlux pisze:Być może jestem w błędzie, być może niepotrzebnie się obawiam. Jak wiadomo ludzie boją się tego co nieznane, tego czego nie są w stanie przewidzieć.


Chcącemu nie dzieje się krzywda ale i przezorny zawsze ubezpieczony (JKM mix) :lol: .
By Krasnal45
#1838479
..... a wracając do pierwszego posta tego tematu, to opis jego autora, grzejącej sie rurki, naprawdę ciekawie nie wygląda, szczególnie po podaniu oporności grzałek jakie zastosował.
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1838483
Zawsze jest inercja poglądów grupy ludzi, to jest chyba temat socjologiczny.
Wszyscy mieliśmy zakodowane w głowach niebezpieczeństwa związane z przeciążeniem ogniw Li-Ion.
Ale też przychodza momenty zmiany spojrzenia i sposobu myślenia.
Przychodzą też nowi ludzie i przypomina mi się Adam Asnyk i jego "Daremne żale".

Dobrze byłoby mieć niezależną bazę danych.
Dane producentów dla niektórych ogniw są niedostępne lub trudno osiągalne.
Jesli już, to podawane wyniki rozładowania stałym prądem nie dają się wprost przenieść do praktyki e-p, żaden mod nie pracuje w trybie stałego prądu pobieranego z ogniwa.
Ale mogą być przydatne do wstępnego określenia co można wycisnąć z ogniwa dla osób lubiących duże moce.

Inaczej pracują ogniwa w trybie stałej mocy, inaczej w trybie stałej temperatury, a jeszcze inaczej w mechanikach.
W mechanikach prąd maleje proporcjonalnie do spadku napięcia na ogniwie.
W trybie stałej mocy, prąd pobierany z ogniwa rosnie w miarę spadku jego napięcia.
W trybie stałej temperatury są impulsy dużego prądu w chwili rozgrzewania grzałki i potem spadek prądu do poziomu niezbędnego do utrzymania temperatury grzałki.
Można by jeszcze uszczegóławiać ale to już tylko dzielenie włosa na czworo.

Ja sam używam grzałki 0,44Ω i mocy wstępnej 25W w trybie TC.
Ale jeśli ktos lubi 200W to mi nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
By Superlux
#1838489
@tajwoj

Fakt, wiem że to nie są czasy Ultra czy Trustfire ale po co tacy goście jak Mooch ( e-waper ) i HKJ ( latarkowiec ) wyznaczają jednak te graniczne wartości ?
Dlaczego to robią ? Nie zapaliła Ci się lampka po przeczytaniu pierwszego posta w tym wątku ? Niby dba, niby jest ostrożny , niby wie( o czym później nadmienił ) a jednak dziwi się że coś mu się grzeje...no i ma lekarstwo na Samsunga - Sony Vtc6. Coś tu nie gra :roll:
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1838492
Krasnal45 pisze:..... a wracając do pierwszego posta tego tematu, to opis jego autora, grzejącej sie rurki, naprawdę ciekawie nie wygląda, szczególnie po podaniu oporności grzałek jakie zastosował.


Superlux pisze:Fakt, wiem że to nie są czasy Ultra czy Trustfire ale po co tacy goście jak Mooch ( e-waper ) i HKJ ( latarkowiec ) wyznaczają jednak te graniczne wartości ?
Dlaczego to robią ? Nie zapaliła Ci się lampka po przeczytaniu pierwszego posta w tym wątku ? Niby dba, niby jest ostrożny , niby wie( o czym później nadmienił ) a jednak dziwi się że coś mu się grzeje...no i ma lekarstwo na Samsunga - Sony Vtc6. Coś tu nie gra :roll:


Ano właśnie. Ogniwo się grzeje i wcale nie musi to być niebezpieczne. Ale może być.
Więc co powiedzieć, gdy ktoś zapyta? I dla samych siebie, gdzie jest bezpieczna granica? Dlatego pisałem, że z tematu nic nie wynika a jednak sporo.
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1838495
--> Superlux
Nie wiemy jaka naprawdę jest rezystancja jego grzałki.
Nie znamy jakości styków z ogniwem.
Nie wiemy jaka jest rezystancja przejścia włącznika.
Nie wiemy jak bardzo mod się nagrzewa.
Z tego co zobaczyłem w necie, to Black Ring jest modem miedzianym.
Jesli tak, to temperatura ze środka bardzo szybko przenosi się na zewnątrz.
Gdyby mod był z kwasówki byłoby to mniej zauważalne.
Awatar użytkownika
By Superlux
#1838524
tajwoj pisze:--> Superlux
Nie wiemy jaka naprawdę jest rezystancja jego grzałki.
Nie znamy jakości styków z ogniwem.
Nie wiemy jaka jest rezystancja przejścia włącznika.
Nie wiemy jak bardzo mod się nagrzewa.
Z tego co zobaczyłem w necie, to Black Ring jest modem miedzianym.
Jesli tak, to temperatura ze środka bardzo szybko przenosi się na zewnątrz.
Gdyby mod był z kwasówki byłoby to mniej zauważalne.


Wiem że właśnie strzelam samobója ale spróbuję *BLUSH* -

1. Napisał że 0,19, pisał również o przedziale 0,11 - 0,15.
2. Napisał że dba, jest ostrożny :mrgreen:
3. Nie wiemy i sądzę że 90% spośród nas nie będzie wiedziała jak to sprawdzić, nie będzie posiadała odpowiednich narzędzi itd itp.
4. Nadmienił że przy 0,11 - 0,15 rozgrzewał się " jeszcze bardziej "( cokolwiek to znaczy ). Zakładam że człowiek który zakłada taki temat na forum...musi mieć jakieś istotne powody, czegoś się obawia itd itp ( wiem że przesadzam z tym zaufaniem :lol: ).

Jeżeli nie dowierzamy jego narzędziom pomiarowym ( w tym przypadku jest to zapewne mod ) i nie wiemy jaka jest rzeczywista rezystancja grzałki, jeżeli nie wiemy co w jego przypadku oznacza - dbałość i ostrożne posługiwanie się sprzętem, jeżeli nie jest w stanie sprawdzić jaka jest - rezystancja przejścia włącznika, jeżeli nie wiemy co w tym konkretnym przypadku oznacza że nagrzewa się " jeszcze bardziej ", jeżeli nie wiemy również skąd pochodzi ten Samsung i jaki ma przebieg.....to jak mamy mu pomóc ?

W takiej sytuacji jest raczej naturalne że po staremu dmuchamy na zimne ( w tym przypadku raczej gorące ) i zaczynamy od prastarych czarów z akumulatorami...
Ja Tobie ufam, Ty masz odpowiednią wiedzę i Ty się z nami tą wiedzą podzieliłeś, posiadasz odpowiednie narzędzia, wiem że masz rację ( a przynajmniej jako techniczny analfabeta staram się to zrozumieć ).....ale nie ufam takim ludziom jak kolega który założył ten temat. Wystarczy poczytać to co tu napisał, pomimo wszystko nie dałbym mu wolnej ręki. To chyba między innymi dlatego taki Mooch trzyma się tych bezpiecznych granic których nie radzi przekraczać. Wiem że istnieje multum okoliczności które wymieniłeś i każdy przypadek jest inny, wiem że można sobie pozwolić na więcej ale nie wiem czy każdy potrafi mądrze skorzystać z tego co tu nam przedstawiłeś. Osobiście obawiam się takich " poszukiwaczy ", to chyba dla nich właśnie są te wszystkie tabelki...
Prawdopodobnie dlatego w tym wątku pojawili się tacy oldskulowi teoretycy jak na przykład ja. :roll:
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1838601
Superlux pisze:@tajwoj

Fakt, wiem że to nie są czasy Ultra czy Trustfire ale po co tacy goście jak Mooch ( e-waper ) i HKJ ( latarkowiec ) wyznaczają jednak te graniczne wartości ?

Nie mam pojęcia jakie są ich intencje.
Przejrzałem zlinkowany wczesniej plik z zestawieniem ogniw autorstwa Mooch'a i nie bardzo to rozumiem, a nie chce mi się wczytywać w to co jeszcze w innych miejscach napisał.
Nie neguję sensu jego wysiłków dla sworzenia niezależnej bazy danych przydatnych użytkownikom e-p.
Ale jeśli bedę miał potrzebę pomierzyć ogniwo, to sobie zmierzę.

Cały czas próbuję wykazać, że bezsensowne jest używanie pojęcia "maksymalnego ciągłego prądu rozładowania" w odniesieniu do ogniw pracujących w urządzeniu włączanym na stosunkowo krótkie okresy czasu.

Natomiast latarki to zupełnie inny rodzaj pracy, mało kto miga po kilka razy, potem robi przerwę i znowu miga.
Z reguły włącza się je na dłużej.

Wracając do przypadku autora tematu.
Jeżeli rezystancja parownika Rp=0,19Ω
Jeżeli rezystancja wewnętrzna ogniwa (dane Samsunga) Rw=0,020Ω
I jeżeli na razie pominiemy pozostałe rezystancje w obwodzie, to:
I=SEM/(Rp+Rw)=4,2V/(0,19Ω+0,02Ω)=20A
Czyli nie ma paniki, ponieważ w tym przypadku prąd, (nawet na początku) nie przekracza 20A i potem tylko spada.
Jeżeli suma pozostałych rezystancji (styk włącznika, styki ogniwa, rezystancja obudowy) wynosi tyle samo co rezystancja wewnętrzna ogniwa, czyli 0,02Ω, to nagrzewanie moda będzie takie samo od rezystancji wewnętrznej ogniwa jak i od rezystancji moda.
Ale jeżeli ta suma rezystancji będzie większa od rezystancji wewnętrznej ogniwa?
Czy należy winić ogniwo, czy moda?
Zamiast odpowiedzieć rzeczowo, bądź wcale, łatwiej zjechać pytającego i popchnąć go na fejsbuka, tam nawet jeśli nie pomogą, to przynajmniej nie zdołują.

Następną sprawą jest temperatura moda.
Autor określił, że rurka "trochę się rozgrzewa po całości".
Człowiek dotykiem odczuwa temperaturę 40ºC jako ciepło, 50ºC jako gorąco, a metalowy przedmiot o temperaturze 60ºC i wiecej trudno jest utrzymać w ręku.
http://www.elektryczneinstalacje.eu/ele ... 39975.html
Dotykając przedmiotów o tej samej temperaturze ale cieplejszych niż nasze ciało, mamy rózne odczucia zależnie przewodności cieplnej materiału z którego są one wykonane.
Przedmioty metalowe wydają nam się cieplejsze niż drewniane czy wykonane z plastiku.
A miedż ma przwodność cieplną około 10 razy wiekszą niż stal kwasoodporna.
Czyli szybciej przekazuje ciepło z ogniwa na powierzchnię moda (mowa o Black Ring), jak i wydaje się cieplejsza niż rurka z kwasówki o tej samej temperaturze.
Nie uważam żeby mod grzał się nadmiernie skoro jest tylko "ciepły"

Myślę że autor, po zamówieniu Sony VTC6, kupił sobie wiaderko popkornu i ma z nas niezły ubaw.
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1838653
Poszukiwacz pisze:Tak. Akumulator się grzeje, przez co i cała rurka. Nie jest to duże ciepło, ale wyczuwalne. Od jakiegoś czasu nie schodzę już niżej niż 0,15 ohm'a. Wiele osób twierdzi, że oporność rzędu 0,20 ohm'a jest "względnie" bezpieczna (wiadomo, wszystko zależy od użytkownika). Nie uważam, że oporność 0,20 ohm'a jest masakrycznie niska. Mówicie o 0,50 ohm'a. Na początku właśnie takie oporności stosowałem na mechaniku. Ale to nie dawało zbyt zadowalającego "kopa".
Ciekaw jestem jakich Wy w takim razie używacie...


To może tak bardziej po chłopsku, żeby autor łatwiej załapał...
1. Mechanik mechanikowi nie równy(+ dobór ogniwa), więc nie można powiedzieć... My używamy takiej i takiej oporności... To po prostu trzeba sobie przeliczyć(5min w excelu? dużo? mało? na pewno mniej niż ew rekonwalescencja po zbyt potężnym przegrzaniu akumulatora...). Nie wiem kto, gdzie i kiedy pisał, że akurat 0,2Ohm jest ZAWSZE BEZPIECZNE, ale to mało pewne źródło informacji... Obliczenia są pewniejsze...
2. Odpalamy sobie tabelkę Mocha(bo mało kto ma parametry termiczne wszystkich ogniw w głowie...):
Obrazek
3. Paczamy ze zdumieniem na testy Samsunga 25R i widzimy 20A bezpieczne 25A skręt przed bandą, ale co tam chcemy jechać po bandzie... Więc wstawiamy sobie 25A do najprostszych możliwych wyprowadzeń z prawa Ohma(ulubionych wzorów każdego miłośnika modów mechanicznych). Ba nawet bez doliczania oporu wewnętrznego ogniwa, żeby wyniki były jeszcze bezpieczniejsze(zawyżone wartości graniczne)... I co otrzymujemy...
Obrazek
Nawet nałożyłem specjalnie dla ciebie kolorki...
4. I dopiero na szarym końcu możemy myśleć o projektowaniu układu grzewczego... Co mi się nasuwa myśląc o powyższej tabeli 0,22-0,25Ohm, małej ilości żelastwa, pracy do 55W, przyzwoitym HF itd... Pewnie jakiś splot na 0,06-0,08mm drutach / inny bezrdzeniowiec/ inne badziewie...
Obrazek
Co tobie się nasunie - nie mam zielonego pojęcia(może że szukałeś informacji w słabych źródłach?) - wszystko zależy od twojej wyobraźni(ja mam dość słabą wyobraźnię jeżeli chodzi o projektowanie układów grzewczych pod mechaniki, w szczególności te średnio dopracowane, ale życzę powodzenia... ).

Odpowiadając jeszcze na wcześniejsze pytania:
Czy na modzie mechanicznym da się bezpiecznie projektować grzałki np 0,15Ohm?
...Oczywiście, że się da(tylko po co?).
Czy akurat na tej zabawce w połączeniu z Sam 25R?
...Oczywiście, że nie(ale jest tyle pięknych mechaników za miliony monet, tyle różnych ogniw, aż żal żebyś sobie tego sam nie przeliczył -
w końcu każdy użytkownik mechanika codziennie przybija sztamę z Georg em...).

PS
Ale też jestem cholernie ciekaw co przyniesie magiczna zmiana 25R na VTC6 :)

Pozdrawiam serdecznie...
Awatar użytkownika
By Superlux
#1838673
@tajwoj i @TooCruel


Bardzo dziękuję za te odpowiedzi, fajnie by było gdyby osoby z odpowiednim wykształceniem podrążyły jeszcze ten temat. Jest Taj, jest TooCruel ale wiem że jest Was więcej a dla nas ( " humanistów " z bożej łaski :roll: ) będzie to bardzo interesujące. Wiem że TooCruel rozmawiał z Moochem, zapewne może coś napisać o jego metodach...o tym czy jest wiarygodny itd itp. Pozdrawiam serdecznie :drinkb


Btw Taju - być może kolega się z nas śmieje...tylko nie mam pojęcia w czym może tu pomóc zmiana batki na Sony Vtc6 ( właśnie ta a nie inna ) ? Ma większą pojemność ale z drugiej strony istnieje prawdopodobieństwo że kupi podróbę, większe niż w przypadku innych akusów. Poza tym ta sama wydajność. Właściwie to nie powinien niczego zmieniać ( teoretycznie ).
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1838750
Superlux pisze:Wiem że TooCruel rozmawiał z Moochem, zapewne może coś napisać o jego metodach...o tym czy jest wiarygodny itd itp.

Jeżeli ktoś od lat 80-90 projektuje / testuje / męczy niemiłosiernie układy zasilania, zabezpieczenia ogniw, same ogniwa, układy ładujące ogniwa... Dysponując przy tym dostępem do sprzętu za który dało by się kupić 3-4 mercedesy dobrej klasy, to myślę, że jest raczej wiarygodny(tym bardziej, że nie ukrywa logów z ew testów i chętnie dzieli się pełnymi odczytami / przebiegami czasowymi...). Wystarczy ci chociażby zwykła mc3000, żeby testy pokryły się praktycznie z odczytami Mocha(w zaciszu domowym).
By Poszukiwacz
#1838777
Więc Panowie - zakupiłem Sony VTC6. Zakupiłem również kolejnego Samsunga 25R, by móc sobie porównać oba akumulatory na tym samym setupie. Nie jest źle 8) Oba akumulatory są w porządku i nie mam już problemu z "grzaniem się". Jednak w moim odczuciu rurka nieco lepiej działa na Samsungu.

Natomiast zdaję sobie sprawę iż Black Ring nie jest najwyższej klasy rurką. Choć wcale nie najgorzej mi się użytkuje. Powiedzcie mi co wpływa na różnice pomiędzy tą rurką, a tymi "wyższej" klasy? Od jakiegoś czasu przystawiam się do kupna nowej rurki. W jakie propozycje powinienem celować, by mieć coś lepszego jakościowo? Myślałem poważnie o kupnie Smart One 24mm. Czy to dobry wybór? :wink:
By Krasnal45
#1838779
Jakość wykonania, użytych materiałów, jak najmniej mechanicznych połączeń i najważniejsze, wykonanie mechanicznego włącznika. Generalnie chodzi o uzyskanie jak najmniejszych oporności wszystkich połączeń na wszystkich elementach mechanika, a tym samym uzyskanie jak najmniejszych spadków napięć.

https://i.ibb.co/Q6VVz26/freemax-gal[…]

JBL SMOKE BOX (JBL GO E-PAPIEROS)

Witam forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w[…]

Jak to jest z tymi deserówkami?

Witajcie :wink: Temat troszke nostalgiczny bym p[…]

Hej. Potrzebuje pomocy. Byłem użytkownikiem Draga […]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.