EPF
Nasze własne produkcje
By Szalolony
#1725754
Witam!
[NA WSTĘPIE: NIE JEST TO MÓJ PIERWSZY HOMEMADE I WIEM JAK POWINIEN WYGLĄDAĆ UKŁAD ABY BOX DZIAŁAŁ I NIE WYBUCHŁ]
Mam pewne plany co do baterii LiPol 2S 7.4V którą ostatnio udało mi się dorwać.

Obrazek

Mam zamiar wcisnąć ją do homemade-a w drewienku lecz niestety nie posiadam profesjonalnej ładowarki do takich batterypacków, lecz posiadam 3-kanałową ładowarkę na tp4056 którą sam wykonałem a więc chciałbym się zapytać czy mój niecny plan wypali i nie pogorszy mi żywotności baterii. Nie znam się za bardzo na zachowaniu baterii w szeregu w takiej sytuacji.

Obrazek

Oczywiście polegać to będzie na tym że przylutuje konektor do ładowania dodatkowo do odpowiednich wyjść w ładowarce kanałowej i będę ładować baterię przez kabel a konektor będzie w obudowie jak usb w popularnych e-papierosach.
I tutaj też pojawia się moje drugie pytanie i chodź wiem, że pewnie odpowiedzią by było "temat wałkowany 100 razy poszukaj na forum" to wole, żeby osoba która sie zna pokierowała mnie z tym pytaniem w odpowiednie miejsce lub mi na nie odpowiedziała, bu szukanie odpowiedzi w datasheetach zajęłoby mi wieczność:

Który mosfet typu N nadaję się najlepiej do modów o zasilaniu 7.4V? mam na myśli model sprawdzony, który gdy baterie spadną (w sumie) do około 6-6,5V nie otworzy bramki lub jak najbardziej przepustowość mosfetu ograniczy no i żeby wytrzymał tak do 200W, ponieważ możliwe, że będzie ten box na sprzedaż.

Liczę na pomoc i wyrozumiałość. :D
Awatar użytkownika
By Goldi
#1725756
Taki układ zadziała tylko pod warunkiem, że moduły ładowarek będziesz zasilał z osobnych zasilaczy. Jeżeli użyjesz jednego wspólnego to efektem będzie wielkie buum. ;)
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1725757
Może być, pod warunkiem że najpierw ładujesz jedno ogniwo, a potem przkładasz kabelek do drugiego gniazdka i ładujesz drugie.
W tym układzie nie da się ładować obydwu na raz.
A mosfeta to poszukaj na forum, bo było wałkowane.