EPF
E-palenie kontra prawodawstwo. Trawnik Attack!
Awatar użytkownika
By Skinner
#1712221
Jeżeli sklep jest jednocześnie producentem i/lub importerem to nie jest to takie oczywiste. Ponadto jeżeli w nazwie sklepu mamy końcówkę domenową może to już podpaść pod reklamę (strony internetowej).
Awatar użytkownika
By e-plyny
#1712225
Papierosy są mocno reklamowane, ja do dziś po dobrych 5 latach uczestnictwa w ostatnim konkursie, dostaję smsy, e-maile z nową promocja zbierania paczek i odbierania nagród . To wszystko niby dla zamkniętego grona, ale wystarczy raz hostessie podać numer telefonu, e-mail , lub zarejestrować się w promocji na www. Do tego pełno hostess w sklepach rozdaje rożne duperele klientom kupującym śmierdziele, czasami nawet gratisowe paczki fajek.

To chyba powinno zniknąć zgodnie z nowymi przepisami.
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1712232
@e-plyny.pl
Z nowymi przepisami? Już dawno nie można reklamować ani premiować sprzedaży analogów, tyle że wszyscy mają to w d... Chyba logiczne, że im więcej osób skusi się na kupowanie całych "wagonów", bo chcą wygrać wycieczkę albo samochód, to tym lepiej dla budżetu państwa, bo akcyza.
Z tego co się orientuję, to już w 2009 roku prawo zakazywało używania słowa "papieros" w nazwie sklepu lub witryny internetowej. Gdy miałem swój sklep, to w 2009 dostałem pismo, że nazwa "e!papierosy.org" sugeruje sprzedaż wyrobów tytoniowych i muszę ją zmienić. Zostało zatem samo "e!". Jak widać na przestrzeni lat trochę poluzowano gumkę w gaciach, bo tych nazw typu "papieros czy inny cigar" jest sporo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2016, 12:22 przez Pude!lek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Skinner
#1712235
Krasnal45 pisze:Skinner
Mówimy o nazwie i logo sklepu. Nie popadajmy w skrajności.


Zwróć uwagę co zrobiło ESW - .com wyleciało, a było.
Trochę inne mają teraz przez to logo.
Zatem coś jest na rzeczy.
By fryc
#1714707
nie należy panikować.co wy myślicie że będą chodzić inspekcje robotniczo-chłopskie liczone w tysiącach i karać mandatami 200 000 zł.(a kto opłaci tych kontrolerów)
nie wiadomo kto może za to karać(może służba celna),a mandać na początek będzie 50-100 zł.na chyba że będzie to ewidentna reklama(plakaty w oknach wychwalające...)
wystawienie samego produktu w witrynie nie jest reklamą.z napisem "samo zdrowie" już tak.
przykład:jest zakaz reklamowania papierosów i tytoniu(w sklepie może być,w oknie nie.
u mnie w witrynie sklepowej są ustawione tytonie 10 lat.i co?.i nic.
teraz mam w sklepie w witrynie całe zestawy e-p i osprzęt z cenami.i co?i nic.
znikome prawdopodobieństwo,ale jak dostanę mandat,to poinformuję.
By sucharek8826
#1714709
cannonn pisze:Może zbieranie punktów, coś jak na stacjach benzynowych.

TapTap



W ESW mają takie cuś, za każde wydane 10 zł dostajesz 1 punkt na kartę, później punkty wymieniasz na produkty ( 1 punkt = 1 zł ) . Wiem bo moja koleżanka pracuje na stoisku i czasami przechodząc zatrzymuję się żeby zagadać to i podpytuję od razu z ciekawości :D
Awatar użytkownika
By Tikos
#1714719
sucharek8826 pisze:
cannonn pisze:Może zbieranie punktów, coś jak na stacjach benzynowych.

TapTap



W ESW mają takie cuś, za każde wydane 10 zł dostajesz 1 punkt na kartę, później punkty wymieniasz na produkty ( 1 punkt = 1 zł ) . Wiem bo moja koleżanka pracuje na stoisku i czasami przechodząc zatrzymuję się żeby zagadać to i podpytuję od razu z ciekawości :D


No i właśnie: czy to jest "sprzedaż premiowana" czy nie?
By adgalfa
#1716917
Pani z kiosku powiedziała, że ona ma taką informację, że liquidy obowiązują te same zasady co papierosy. Terazy klient nie może sam sobie po nie sięgnąć ale są ładnie wyeksponowane w witrynie.
Awatar użytkownika
By Nałóg Totalny
#1717176
Tikos pisze:http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/975413,uokik-wyspy-z-e-papierosami-zostana-z-ograniczeniami.html


Ja zwróciłem uwagę na ostatni cytat z artukułu, który ma zapewne zastosowanie do naszego forum w związku z wątpliwościami - co możemy pisać, a czego nie :
cyt.: "...Dodaje, że definicję reklamy należy rozumieć tak, jak to określił Sąd Najwyższy w wyroku z 2 października 2007 r. (sygn. akt II CSK 289/07). Sąd orzekł, że wypowiedź jest reklamą, gdy nad warstwą informacyjną przeważa zachęta do nabycia towaru." - koniec cyt.
By k73
#1718083
Nałóg Totalny pisze:
Tikos pisze:http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/975413,uokik-wyspy-z-e-papierosami-zostana-z-ograniczeniami.html


Ja zwróciłem uwagę na ostatni cytat z artukułu, który ma zapewne zastosowanie do naszego forum w związku z wątpliwościami - co możemy pisać, a czego nie :
cyt.: "...Dodaje, że definicję reklamy należy rozumieć tak, jak to określił Sąd Najwyższy w wyroku z 2 października 2007 r. (sygn. akt II CSK 289/07). Sąd orzekł, że wypowiedź jest reklamą, gdy nad warstwą informacyjną przeważa zachęta do nabycia towaru." - koniec cyt.


Ostatni cytat z bezpłatnego dostępu do tego artykułu chyba.

Wykup sobie za 2,5 pln dostęp do reszty artykułu. Dalej są O WIELE ważniejsze opinie prawników i cytaty z orzecznictwa sądowego.

Krasnal45 pisze:No i ma rację. Byle to były oryginalne, pełne opakowania, a nie imitacje.


Przeczytaj sobie cały artykuł z gazety prawnej nt ekspozycji, to zmienisz zdanie o 360%.
Awatar użytkownika
By aiji
#1718088
Zmieni zdanie dwa razy ;).

Wysłane z mojego SM-N910C
By Krasnal45
#1718151
k73 pisze:Przeczytaj sobie cały artykuł z gazety prawnej nt ekspozycji, to zmienisz zdanie o 360%.

Przeczytałem cały artykuł i zdania nie zmieniam. Po 20 maja przyszłego roku, co najwyżej lekko je skoryguję, a raczej uzupełnię.
Przeczytaj ten artykuł ze zrozumieniem.
Pozdrawiam.
By k73
#1718798
Krasnal45 pisze:
k73 pisze:Przeczytaj sobie cały artykuł z gazety prawnej nt ekspozycji, to zmienisz zdanie o 360%.

Przeczytałem cały artykuł i zdania nie zmieniam. Po 20 maja przyszłego roku, co najwyżej lekko je skoryguję, a raczej uzupełnię.
Przeczytaj ten artykuł ze zrozumieniem.
Pozdrawiam.


Ale ja cię nie zamierzam przekonywać.

Dariusz Łomowski, zastępca dyrektora departamentu inspekcji handlowej UOKiK:
"eksponowanie wyrobów tytoniowych w miejscu sprzedaży na półkach lub w gablocie, choć jest „rozpowszechnianiem wizerunków”, mieści się w granicach prawa do wyłożenia wyrobów przeznaczonych do oferowania konsumentom, a więc realizuje uprawnienie nabywców do informacji."

mec. Łopatek z Kancelarii Prawnej Filipek & Kamiński Sp. k.:
"najlepszym rozwiązaniem dla sprzedawców jest po prostu eksponowanie w gablotach samych produktów bez oznaczenia marek i ich producentów".

Jednak ekspozycja w tym wszyskim to tak naprawdę mało istotna kwestia.

Bo rynek sam się wykruszy, bez kontrolowania jakichś tam wystaw. Bo wątpię, czy większość z obecnych niesieciowych punktów stacjonarnych będzie handlować po 20.05.2017. Realny czas na handel jaki pozostał to nie do 20.05.2017, a tak naprawdę do 08.03.2017.
Awatar użytkownika
By bulit73
#1720071
Ciekawa sprawa jak chcą dalej korzystać z programu lojalnościowego?
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1720081
Jeśli chodzi o wystrój sklepów, to byłem dziś w stacjonarnym punkcie najlepszego sklepu w galaktyce i z zewnątrz nie widać co to za sklep bo cały szyld został profesjonalnie owinięty czarną folią stretch :mrgreen:
ursa nano miga 3 razy na biało

Przy włożonym podzie przy zaciąganiu się dioda mig[…]

https://i.ibb.co/Q6VVz26/freemax-gal[…]

JBL SMOKE BOX (JBL GO E-PAPIEROS)

Witam forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w[…]

Jak to jest z tymi deserówkami?

Witajcie :wink: Temat troszke nostalgiczny bym p[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.