EPF
Dyskusje o poszczególnych modelach atomizerów, aktualności i nowości.
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1703928
Panowie. Weźcie sobie po dobrej ledowej latarce i zaświećcie w te otwory :) Pojawia się tam gwint, bo taka jest konstrukcja tego parownika. To samo widać w Kayfun V3 Mini. Zdejmijcie baniak z decka i zobaczcie co jest poniżej oringa i poniżej sekcji do której dopuszczany jest liquid. Jest tam cały nagwintowany odcinek, po którym porusza się osłona decka z otworami i to ten nagwintowany odcinek zasłania otwory podające liquid.
suvv pisze:Gwint widać przy zakręcaniu LC...

O tym właśnie mowa :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By Mutango
#1704092
SzamanDM pisze:Przyglądałem się w dziennym świetle. Liquid mam dość jasny i za nic nie mogę dojrzeć gwintu.

No to czas na okulary (lub zmianę okularów) :lol:
Oczywiście widać gwint.
Jak się przymknie tylko troszeczkę, to można nie zauważyć że to gwint. No ale jak się całkiem zamknie, to widać gwint jak byk :lol:
Po całkowitym zamknięciu, przez otwory LH widoczny jest wyraźnie pierwszy zwój gwintu, oznaczony strzałką na obrazku
Obrazek
Awatar użytkownika
By macieq03
#1704121
Potwierdzam ,oring 3X1 jak najbardziej pomógł wydłużyć pin +.Dziękuje panowie.
Awatar użytkownika
By e-Jacek
#1704123
Twardziele z orginałem zalewają baniak bez zamykania i gwintu nie widać szacun
Obrazek

Wysłane za pomocą mTalk
Awatar użytkownika
By Timi
#1704146
Mutango pisze:No to czas na okulary (lub zmianę okularów) :lol:
Oczywiście widać gwint. Ten na dole ->

Wczoraj odwiedził mnie kolega z ori i dokładnie się przyjrzeliśmy. Widać gwint i w SM i Tobeco. Nie wiem jak w SXK, bo jeszcze nie dotarł, ale stawiam, że ma identyczne rozwiązanie.
Mało tego, szerokość szpary pomiędzy tym gwintem, a krawędzią kubka komory wskazuje na aktualnie ustawiony przepływ LQ.
By deepforest
#1704158
Pod pin można również podłożyć pierścień odcięty z wkładu długopisowego bo można dobrać taki o idealnej średnicy- grubość dystansu zależy od tego ile potrzebujemy. Lepiej to trzyma niż oring bo jest znacznie twardsze. Warto bardzo dokładnie wyszorować dekielek z pinem od strony wewnętrznej, gdyż przez smar po produkcyjny pływała mi oporność. Nie przyłożyłem się do mycia tej właśnie części bo pomyślałem, że to bez wpływu na smak i działanie a tu okazało się że kontakt był nieodpowiedni przez zatłuszczoną powierzchnię dekielka.
Mam murzynka z e-dymu i kontakt był na pico i cuboidzie, ale niekiedy potrafił się zgubić. Po podłożeniu pierścienia (ok. 0,5mm) jest ok.
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1704171
Mutango pisze:
SzamanDM pisze:Przyglądałem się w dziennym świetle. Liquid mam dość jasny i za nic nie mogę dojrzeć gwintu.

No to czas na okulary (lub zmianę okularów) :lol:
Oczywiście widać gwint.
Jak się przymknie tylko troszeczkę, to można nie zauważyć że to gwint. No ale jak się całkiem zamknie, to widać gwint jak byk :lol:
Po całkowitym zamknięciu, przez otwory LH widoczny jest wyraźnie pierwszy zwój gwintu, oznaczony strzałką na obrazku
Obrazek

Trzeba było tak odrazu. Przy zamkniętym LC oczywiście gwint jest widoczny. Gdy odkręcę na 3 obroty to gwintu już nie widać. :)
Awatar użytkownika
By STi
#1704242
Ja użyłem zapasowego oringa do śrubki od Kayfuna lite plus tej od napełniania liquidu. Pasuje idealnie.

Jak ktoś by miał problem jeszcze :)
Awatar użytkownika
By agregat76
#1704395
siewcu pisze:A coś wiadomo na temat producenta i jakości?

Wygląda na to, że jest to tańsza wersja klona od SXK, pozbawiona dodatków w postaci o-ringów i śrubek.



Albo klon klona SXK. :wink: Za Chińczykami nie nadążysz. :zakrecony
By dominikdominik
#1704465
Nie macie wrażenia, że K5 jest bardziej paliwożerny niż np Litte tudzież Hurricane?

Schodziło mi na powyższych max 10 ml/3mg na dobe. Na K5 ok 12-15ml.. Setupy zawsze te same ok. 1.4-1.6 na kathnalu 0,25 (stary jestem - paszcza-płuca)
Ponadto odnoszę wrażenie, że ten parownik lubi wyższe temperatury aby oddać lepiej smak (normalnie wapuje 12-13, na K5 musze wskoczyć na 14. Pewnie kwestaia setupu, ale ja dopaszczowo smakowy jestem i moje doświadczenia w kręceniu grzałem ogranicza się do opanowania K-Litt, Hurricane i trzech subtanków (never again!).

Jeszcze jeden subtelny minus - aktywnie, w terenie strasznie przeszkadzam mi bujający się baniak (dopływ liquidu ustawiony na 1,5 obrotu, poniżej przy dość intensywnym chmurzeniu potrafi zabobrzyc, przy dwóch obrotach potrafi umiarkowanie pociec. Cały czas mam wrażenie , że się zaraz odkręci i będzie powódź ;) Doszło do tego, że podczas transportu via środki masowego rażenia w obawie o wyciek skręcam dopływ na minimum - boje się, że po jakimś czasie odbije się to negatywnie na gwincie.
Nie żebym się czepiał, parownik podoba mi się BARDZO.

Wersje z tobeco oddałem - za krótki gwint, budzące wątpliwości słupki pod grzałki (cieniutkie) ogólnie wykonanie gorsze niz klon z Ego2, w zamian zamówiłem wczoraj na fasttechu polecaną wersję SXK, zapasowe tubki itd. Może będzie lepiej :)
By s_bek
#1714234
Witam po zmianach.

Żeby się nie rozpisywać:
Kayfun(kajtek) v5, zasilanie mechanik, samogon 50/50.
Problem: ciągłe wycieki przez airflow. W pozycji stojącej (pionowej) jeszcze w miarę, ale w momencie kiedy to wyląduje w poziomie - porażka, potrafi wypłynąć połowa baniaka. Wymieniłem oringi, nic nie pomaga. Dodatkowo zauważyłem że oringi brudzą,tzn. przy czyszczeniu widoczny jest brud, osad z uszczelek.
Kontrola airlow na 1,5 do 2 obrotów.
Pytanie czy to normalka w nowych konstrukcjach, wcześniej byłem posiadaczem wersji 3 i było wszystko ok. Może samogon za rzadki. Lub też wadliwy egzemplarz? Zastanawiam się nad zakupem kompletu oringów.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Deletor
#1714258
Pomysł z oringami jak najbardziej. U mnie też ciekl, wymieniłem oringi i teraz czasem przy tankowaniu coś kapnie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By jacekgothic
#1714326
s_bek pisze:Witam po zmianach.

Żeby się nie rozpisywać:
Kayfun(kajtek) v5, zasilanie mechanik, samogon 50/50.
Problem: ciągłe wycieki przez airflow. W pozycji stojącej (pionowej) jeszcze w miarę, ale w momencie kiedy to wyląduje w poziomie - porażka, potrafi wypłynąć połowa baniaka. Wymieniłem oringi, nic nie pomaga. Dodatkowo zauważyłem że oringi brudzą,tzn. przy czyszczeniu widoczny jest brud, osad z uszczelek.
Kontrola airlow na 1,5 do 2 obrotów.
Pytanie czy to normalka w nowych konstrukcjach, wcześniej byłem posiadaczem wersji 3 i było wszystko ok. Może samogon za rzadki. Lub też wadliwy egzemplarz? Zastanawiam się nad zakupem kompletu oringów.

Pozdrawiam


U mnie również samogon 50/50, ale od czasu zakupu (będzie z 2 tygodnie) żadnych wycieków, skroplin z AH, co mnie bardzo zdziwiło ponieważ przy każdym innym parowniku jaki miałem z dolnym "dolotem" powietrza zawsze coś się przypociło, czasem pociekło a w V5 suchutko.
Może za mało nośnika, spróbuj upchać go więcej. O transport się nie martw.
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1714354
s_bek pisze:Witam po zmianach.

Żeby się nie rozpisywać:
Kayfun(kajtek) v5, zasilanie mechanik, samogon 50/50.
Problem: ciągłe wycieki przez airflow. W pozycji stojącej (pionowej) jeszcze w miarę, ale w momencie kiedy to wyląduje w poziomie - porażka, potrafi wypłynąć połowa baniaka. Wymieniłem oringi, nic nie pomaga. Dodatkowo zauważyłem że oringi brudzą,tzn. przy czyszczeniu widoczny jest brud, osad z uszczelek.
Kontrola airlow na 1,5 do 2 obrotów.
Pytanie czy to normalka w nowych konstrukcjach, wcześniej byłem posiadaczem wersji 3 i było wszystko ok. Może samogon za rzadki. Lub też wadliwy egzemplarz? Zastanawiam się nad zakupem kompletu oringów.

Pozdrawiam

Daj zdjęcie swojego setupu. Może tam tkwi problem.
Mam 3 sztuki K5 - SXK, Tobeco i oryginał. Żaden nie cieknie, oringi nieruszane. Zatem raczej w Twoim przypadku nie powinna być to wina producenta klona, ale właśnie setupu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
By s_bek
#1714391
Jeżeli chodzi o setup, to zmieniałem go z taką częstotliwością że zużycie muji i ff wzrosło kilkukrotnie, kombinowałem również z wysokością ułożenia grzałki i ciągle to samo. Dawałem dłuższą, krótszą, mniej i więcej. Przy okazji czyszczenia wrzucę foty setupu.
By Krasnal45
#1714496
s_bek pisze:Zastanawiam się nad zakupem kompletu oringów.

To chyba najlepszy pomysł...
Awatar użytkownika
By bulit73
#1714561
Krasnal45 pisze:
s_bek pisze:Zastanawiam się nad zakupem kompletu oringów.

To chyba najlepszy pomysł...



Tu masz duży wybór :D
http://www.oringi.sklep.pl/sklep/index.php/
Awatar użytkownika
By Mutango
#1714568
W przeciwieństwie do wielu innych parowników, wszystkie wersje kajtka mają zbalansowany zbiornik podciśnieniowy. Zbalansowany to znaczy tak zaprojektowany pod względem wielkości i ilości otworów lq, że (przynajmniej w pozycji pionowej) z baniaka nie może wydostać się żadna ilość liquidu w sposób samoistny. Jedynie zmiana ciśnienia w komorze (zaciąganie się lub dmuchnięcie) może spowodować wypływ liquidu.
Proszę zrobić sobie taki eksperyment. Odkręcić baniak, przetrzeć trochę chusteczką wnętrze komory żeby nie było skroplin, a następnie postawić baniak na ręczniku papierowym.

Obrazek

Nic nie ma prawa wyciekać. Jeśli ktoś ma dobry wzrok i dobrze się przyjrzy, to w każdym otworze lq widać taki jakby "zaczątek" bańki powietrznej. Bańka jednak nie ma siły pójść do góry. Podciśnienie nie pozwala. Baniak jest zbalansowany, liquid nie wycieka. Teoretycznie może to stać wiele godzin, ale wystarczy że powiedzmy w ciągu godziny stwierdzisz że ręcznik jest suchy, to możesz śmiało założyć że baniak jest idealnie uszczelniony, i nie trzeba wymieniać żadnej uszczelki. Nadmienię że baniak ze zdjęcia stał tak sobie ze cztery godziny, i nic się nie wysączyło, ręcznik suchy. A płyn dosyć rzadki, 70% glikolu.
To taki prosty sposób na sprawdzenie stanu szczelności baniaka. Dziękuję z uwagę.
Awatar użytkownika
By AdamWawa11
#1714740
Miałem to samo, wymiana oringów nie pomogła. Grzałki wyżej/ niżej też lipa. Odniosłem do sklepu. Sprzedawca zrobił nowy setup i jak ręką odjoł.
By s_bek
#1714894
Zdjęcia setupu:








drut 0,3;średnica 2mm

dziĘki za dotychczasowe odpowiedzi.
Awatar użytkownika
By Deletor
#1714919
Nie koniecznie ja mam na 2mm daje radę, tylko zaczyna mnie wkurzać fakt skaczacej oporności... Jeszcze jak by to było w dziesiątkach a tu mi idzie o 1ohm do góry... Już sprawdzałem wszystko sztywno a na każdym zasilaniu wariuje...

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By gwynbleidd
#1714952
Deletor pisze:Nie koniecznie ja mam na 2mm daje radę, tylko zaczyna mnie wkurzać fakt skaczacej oporności... Jeszcze jak by to było w dziesiątkach a tu mi idzie o 1ohm do góry... Już sprawdzałem wszystko sztywno a na każdym zasilaniu wariuje...

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Deletor na jakim drucie ,ta opornoś u Ciebie skacze ?
Awatar użytkownika
By Deletor
#1714957
Kanthal D 0.3m
Opiłki sprawdzałem, tzn na początku rozkręciłem całego na części pierwsze i czyściłem.
Pin masz na myśli śrubkę czy cała tulejke

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
By w1904
#1714959
Hmm, pin czyli śrubkę - ale jak nie pomoże to może zerknij na całość. A masz tak od początku? Bo generalnie taki skok to miałem na czymś innym jak mi się fragment drutu zawieruszył przy odcinaniu... Może to to.
Awatar użytkownika
By Deletor
#1714966
Właśnie nie jestem w stanie stwierdzić czy od początku. Ogólnie to nie mam go długo, zobaczę co teraz będzie. Odkreciłem pin przedmuchałem i odkreciłem do oporu.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
By s_bek
#1715036
Zrobiłem grzałkę o większej średnicy+/-2,5mm, dałem więcej waty i już widzę że sytuacja bez zmian. Wydaje się że na grzałkę trafia za dużo liquidu który spływa do airflowa, skręcają dopływ pojawia się spalenizna.... niestety.
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1715047
@s_bek
Baniak podczas zakręcania i odkręcania przepływu liquidu chodzi lekko czy ze zdecydowanym oporem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
By s_bek
#1715054
Opór jest, nie ma opcji żeby sam się odkręcał np. w kieszeni.
Awatar użytkownika
By tunajerzy
#1715057
s_bek patrząc na twoje drugie zdjęcie, odnoszę wrażenie że ta wata, za bardzo wyczesana jest i ciut za krótka.
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1715059
@s_bek
Nie o to chodzi. Opór stawiają oringi, które jednocześnie uszczelniają baniak od dołu parownika, gdzie znajduje się dopływ powietrza. Są dwa, które widać po zdjęciu baniaka.
Zrób eksperyment. Nawiń nić dentystyczną najpierw pod jeden, potem pod drugi oring ew. załóż minimalnie grubsze jeśli masz. Sprawdź po "poprawie" którego oringa przestało lecieć. Możliwe, że kanaliki na oringi są zbyt głęboko wyfrezowane i oringi nie uszczelniają baniaka z bazą, a może średnica baniaka jest minimalnie większa niż być powinna. Wszystko jest możliwe. Stawiam na któryś z tych dwóch oringów pod baniakiem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By Deletor
#1715077
Ja u siebie oringi wymieniałem bo też leciało. Na ile obrotów odkrecasz przepływ LQ?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1715119
Opór u mnie skakał aż odkręciłem porządnie pin plus. Piszę o ori.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By Deletor
#1715204
U mnie dalej skacze już nie tak mocno ale jednak z 1.24 na 1.53 pin plus mam do oporu, jak trochę popuszczę to już lata. Jak będę miał chwilę to go jeszcze raz rozkrę może gdzieś coś jest jeszcze luźne.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By przemekgda86
#1715237
Sprawdź czy porządnie skręcona jest śruba kanału powietrznego z kosteczką plusa (na fotce- element w prawym dolnym rogu), obstawiam że to tam generowane są straty i dlatego opór pływa.

By s_bek
#1715484
@Pude!lek

zrobiłem myk z nitką, dodatkowo dałem więcej nośnika i przez pierwsze 2h jest ok, z tym że nie wiem co zadziałało. Będę musiał jeszcze przetestować.

@Deletor

Wymieniłeś oringi i pomogło? Dałeś takie same, czy może o większej średnicy? np. zamiast 10x1 - 10x1.3?

Można zastosować oringi silikonowe?

Dzięki.
Awatar użytkownika
By Deletor
#1715487
Ja dałem te z zestawu. Nie mierzyłem ale na oko trochę grubsze były.
Set up z tego co tu piszą to mam marniutki. 0.2mm trochę waty zaraz jak się uda z tapnietego to dam fotke.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Deletor
#1715490
[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/ad99af0272746d6c17293ff92b444f64.jpg[/img][img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/ea2b4e2bf82c8a5fdeebb02fc75ca068.jpg[/img][img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/71454b84ad67b0e06dd7ec119e853bfc.jpg[/img]

Sorka za jednego pod drugim edytować się nie da. Nic nie cieknie, tylko smak słaby.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By cannonn
#1715496
Obrazek
Awatar użytkownika
By gwynbleidd
#1715524
Jak dla mnie ,za mało muji , i za drobny ten setup
Jak znajdę chwilkę , to wrzucę fotkę mojego, dla porównania.
Awatar użytkownika
By gwynbleidd
#1715543
Pewnie trzeba będzie poprawić zdjęcie ;)

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/9c844ef358402f0514c7d887531a7966.jpg[/img]

smak i chmurka na 10 +
Awatar użytkownika
By Deletor
#1715561
No faktycznie, kurde w domu już nie będę miał siły iść do warsztatu, a w robocie same 4mm i zaoliwione... Chociaż tę 4mm mogły by zrobić robotę..

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By gwynbleidd
#1715619
Deletor pisze:No faktycznie, kurde w domu już nie będę miał siły iść do warsztatu, a w robocie same 4mm i zaoliwione... Chociaż tę 4mm mogły by zrobić robotę..

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Deletor 2,5-3mm ,ta średnica w zupełności wystarczy .Muji z lekkim oporem musi wchodzić.Ja z uciętego paska zdejmuję wierzchnie warstwy bawełny ,nic nie roluję lekko spulchniam, i tyle.Tylko musisz wziąść pod uwagę , jeden szczególnie ważny element ,iż zdejmując wierzchnie warstwy muji odcinaj z płatka szerzej.
Awatar użytkownika
By Deletor
#1715689
Gwynbleidd muji mi się kończy więc w ruch pójdzie chyba już wata. To że z oporem to wiem. K5 to chyba jedyny mój parownik w którym mam problem z smakiem. Temu się dopytuje. Grzałki akurat jakoś zwykłem robić na srubokrecie od zestawu a on ma 2mm średnicy. Jutro mam w planach rozebrać wsadzić do wody, nie wiem ile wytrzymam ;p i spróbować zrobić lepszy setup.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By macieq03
#1715695
@Deletor Masz u mnie w podpisie mój setup, stosowany na wszystkich parownikach. 7 X KanthalD 0,3 na wiertełku fi 2mm.
Spróbuj ;)

Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Deletor
#1715697
@Macieq03 obecnie mam w sumie na wszystkich pracownikach kanthal D 0.3 6 wrapów każdy smaczy dobrze tylko nie K5
A nie wróć na dripperku mam kanthal D 0.2 dual jeśli dobrze pamiętam po 6-7 wrapów.
Wszystko na 2mm.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20
Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

ursa nano miga 3 razy na biało

Przy włożonym podzie przy zaciąganiu się dioda mig[…]

https://i.ibb.co/Q6VVz26/freemax-gal[…]

JBL SMOKE BOX (JBL GO E-PAPIEROS)

Witam forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.