EPF
E-palenie kontra prawodawstwo. Trawnik Attack!
Awatar użytkownika
By LogerM
#1643862
Dziś odbyliśmy z Robertem z SUEP dłuższą rozmowę na temat kolejnych możliwych kroków, a jak wiemy tonący brzytwy się chwyta. O ile mamy trochę świętego spokoju do 1 lipca kiedy to ponownie ruszy proces legislacyjny to nie możemy zapominać że niektóre działania należy podejmować z wyprzedzeniem. Dlatego też zasadnym wydaje się abyśmy zawalczyli o wysłuchanie publiczne. Na temat samej instytucji wysłuchania publicznego rozwodzić się tutaj nie będę. Chętni mogą znaleźć wiele ciekawych informacji w opracowaniu Barbary Zamącińskiej:
http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/b ... cinska.pdf

Aby wysłuchanie publiczne w ogóle mogło się odbyć muszą zostać spełnione dwa czynniki:
1. Muszą pojawić się chętni do wzięcia udziału w takim wysłuchaniu.
2. Na wniosek Posła na sejm RP musi zostać podjęta uchwała o przeprowadzeniu wysłuchania publicznego.

Abyśmy mieli szanse na takie wysłuchanie musi spłynąć nieco wniosków i tutaj prośba do Was. Każdy kto chciałby wziąć udział w wysłuchaniu jest proszony o wypełnienie wniosku:
http://www.sejm.gov.pl/lobbing/lobbing_formularz.pdf
Zgodnie z instrukcją:
http://www.sejm.gov.pl/lobbing/instrukcja8.pdf
A następnie przesłanie go na adres:

Kancelaria Sejmu
Gabinet Marszałka Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa

!!! WAŻNE !!!
Jeśli ktoś zerknął już do opracowania wie, że składający wniosek może, ale nie musi wziąć udziału w wysłuchaniu o które wnioskował. Dlaczego więc napisałem, że zapraszam do składania wniosków tylko chętnych do wzięcia udziału? Osoba wnioskująca o wysłuchanie może wskazać osoby, które w jej imieniu będą reprezentować jej stanowisko przed komisją. Jeśli uda się nam ponownie sformować grupę wyjazdową będziemy Was prosili o wpisywanie danych tych osób. Dzięki temu komisja nie będzie mogła odwołać wysłuchania ze 'względów lokalowych' (art. 70e ust. 1 pkt. 2 RSRP), które mogły by zaistnieć gdyby każdy złożył wniosek nawet bez chęci uczestnictwa - duża liczba wniosków oznaczałaby, że komisja musi przygotować odpowiednio większe pomieszczenie.

KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ Z PONIŻSZYM LINKIEM

Edycja:

Szczegółowa instrukcja: post1657472.html#p1657472
Awatar użytkownika
By bofh
#1643947
Ale to wyjaśnij proszę ciut bardziej, czy powinni się zgłaszać tylko faktycznie chętni, czy mamy pisać oporowo ile wlezie, a ekipę się zmontuje później "pod wymiar"?..
By Krasnal45
#1643966
@bofh
Osoba wnioskująca o wysłuchanie może wskazać osoby, które w jej imieniu będą reprezentować jej stanowisko przed komisją.
Awatar użytkownika
By kch
#1643982
...ale jednak

LogerM pisze:Póki co gorąco namawiam do przygotowywania wniosków osoby, które uważają, że są w stanie coś wnieść do dyskusji i które maja realne szanse pojawienia się na takim wysłuchaniu.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1644009
Opcje mamy trzy:
1. Składamy wniosek i nie pokazujemy się na wysłuchaniu (mamy do tego prawo). Jest to opcja mocno niezalecana ponieważ wielka liczba takich wniosków może spowodować, że z powodów lokalowych wysłuchanie nie dojdzie do skutku.
2. Składamy wniosek w którym podajemy przedstawicieli, wówczas należy poczekać odrobinę gdyż ustalenia pochodzą z dziś i jeszcze lista przedstawicieli jest niejasna.
3. Składamy wniosek z zaznaczeniem, że nie możemy brać udziału w wysłuchaniu i jednocześnie przedkładamy wniosek o odczytanie oświadczenie podczas wysłuchania. Składamy to oczywiście wtedy gdy chcemy/jesteśmy w stanie takie oświadczenie przygotować.

Edycja.
Opcje są jednak cztery:
4. Składamy wniosek i pokazujemy się na wysłuchaniu ;)
Awatar użytkownika
By peleon
#1644336
LogerM pisze:Opcje mamy trzy:
1. Składamy wniosek i nie pokazujemy się na wysłuchaniu (mamy do tego prawo). Jest to opcja mocno niezalecana ponieważ wielka liczba takich wniosków może spowodować, że z powodów lokalowych wysłuchanie nie dojdzie do skutku.
2. Składamy wniosek w którym podajemy przedstawicieli, wówczas należy poczekać odrobinę gdyż ustalenia pochodzą z dziś i jeszcze lista przedstawicieli jest niejasna.
3. Składamy wniosek z zaznaczeniem, że nie możemy brać udziału w wysłuchaniu i jednocześnie przedkładamy wniosek o odczytanie oświadczenie podczas wysłuchania. Składamy to oczywiście wtedy gdy chcemy/jesteśmy w stanie takie oświadczenie przygotować.

Edycja.
Opcje są jednak cztery:
4. Składamy wniosek i pokazujemy się na wysłuchaniu ;)


:) poszło
Awatar użytkownika
By LogerM
#1657472
Dobra koniec opieprzania. Na stronie wysłuchania są 3 (słownie: kur..!!! TRZY!!!) zgłoszenia. Wstyd. Wątek wyświetlony 1154 razy i ile osób podjęło jakiekolwiek działania? ZERO. Wiecie do czego podobne jest zero? Nie? A ja wiem, ale Kijan mnie zatłucze jak wkleję tutaj zdjęcie rozchylonych pośladków, więc oszczędzimy wszystkim tego widoku (przynajmniej na razie).
W słusznej sprawie to co innego :) - k77

Skoro nikt nie ma nic do powiedzenia to pomożemy:

Będziemy potrzebować:
1. Drukarka (zaopatrzona w czarny tusz/toner),
2. Kilka czystych kartek formatu A4, najlepiej białych ale od biedy ujdzie i perfumowana papeteria w kwiatki,
3. Umiejętność pisania na poziomie 2 klasy szkoły podstawowej.

Przystępujemy do pracy:
1. Pobieramy wzór formularza: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/lobbing_formularz.rtf (jeśli komuś dokument nie wyświetla się poprawnie to też nie problem proszę oto PDF: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/lobbing_formularz.pdf ),
- wzór należy wypełnić zgodnie z instrukcją: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/instrukcja8.pdf
- dla tych którym nie chce się czytać:
-- Zgłoszenie zainteresowania pracami nad projektem ustawy: X
-- Nr druku sejmowego: 432
-- Tytuł projektu ustawy w brzmieniu wynikającym z druku sejmowego: Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych
-- 1. Imię (imiona) i nazwisko/nazwa*): Przepisać z dowodu osobistego (jeśli ktoś nie pamięta)
-- 2. Adres/siedziba i adres*) (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer lokalu): Sprawdzić na rachunku z elektrowni
-- nie występuje w ramach zawodowej działalności lobbingowej: X
-- stronę drugą zostawiamy czystą!!!
-- Wskazanie interesu, który w odniesieniu do danej regulacji podmiot dokonujący zgłoszenia zamierza chronić, oraz rozwiązania prawnego, o którego uwzględnienie będzie zabiegał:
Jako osoba użytkująca tzw. elektroniczne papierosy, która dzięki tym urządzeniom zaprzestała palenia tytoniu, będę zabiegać o zmianę przepisów ustawy w zakresie dotyczącym tych urządzeń.
-- nie zaznaczamy nic
-- Przepisujemy ponownie z dowodu imię i nazwisko (jeśli nadal nie pamiętamy), data + bazgroł.

To nie koniec, jako że zapewne nie chcecie się kopnąć do Warszawy do zgłoszenia dodajecie dwie kartki papieru:
1.
Miejscowość i data

Do:
Kancelaria Sejmu
Gabinet Marszałka Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa

Niniejszym zgłaszam chęć udziału w wysłuchaniu publicznym, dotyczącym rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (druk 432).

Ponieważ nie mogę osobiście stawić się w Sejmie, na podstawie art. 70i Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, proszę o złożenie załączonego oświadczenia do protokołu. Proszę również jeśli będzie to możliwe , o odczytanie oświadczenia na posiedzeniu podkomisji.

Imię i Nazwisko
Podpis

Teraz oświadczenie każdy wybiera to które bardziej mu pasuje, lub pisze własne (co jest wskazane):

Miejscowość i data

Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Paliłem/am papierosy przez XXX lat, rujnując zdrowie swoje, a także swoich bliskich. Pomimo wielu prób pobycia się nałogu za każdym razem wracałem/am do niego po krótkiej przerwie. Od XXX lat używam wyłącznie tzw. papierosów elektronicznych. Wyraźnie odczuwam poprawę stanu zdrowia oraz domowego budżetu. Jestem przeciwny/a:
1. zmuszaniu mnie do korzystania z palarni przepełnionej toksycznym dymem tytoniowym,
2. ograniczaniu mi dostępu do urządzeń i płynów do ich uzupełniania poprzez zakaz sprzedaży na odległość,
3. wysokim kosztom wprowadzenia urządzeń i płynów do obrotu który skutkować będzie wzrostem cen,
Uważam, że proponowane przepisy stoją w sprzeczności z tezą ustawy i szkodzą zdrowiu publicznemu, gdyż zniechęcą wiele osób do korzystania z mniej szkodliwej alternatywy dla papierosów jakimi są elektroniczne inhalatory nikotyny (tzw. elektroniczne papierosy).

Imię i Nazwisko
Podpis


Miejscowość i data

Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.

Stanowczo sprzeciwiam się przepisom jakie zaproponowało w kwestii tzw. elektronicznych papierosów Ministerstwo Zdrowia. Jesteśmy krajem w którym zaproponowano jedne z najpoważniejszych ograniczeń w dostępie do tych urządzeń. Należy podkreślić, że Wielka Brytania, która jako jedyna zleciła wykonanie kompleksowego raportu na temat tych urządzeń, dąży do zminimalizowania szkód jakie niesie ze sobą artykuł 20 tzw. dyrektywy tytoniowej. A w tamtejszej Izbie Lordów wysuwa się nawet propozycje całkowitego odrzucenia zapisów dyrektywy w kwestii elektronicznych inhalatorów nikotyny gdyż mają one szkodliwy wpływ na zdrowie publiczne.

Dlatego postuluję do szanownych członków komisji o:

1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania przy zachowaniu odpowiednich środków kontroli oraz bardzo restrykcyjnych kar za łamanie zakazu sprzedaży osobom nieletnim.

2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".

3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.

4. Używanie w ustawie realnych definicji czyli:
- nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny",
- nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",
- nie "para", a "aerozol"

Imię i Nazwisko
Podpis


Miejscowość i data

Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.

Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Jak wykazują raporty Royal College of Physicians oraz Public Health England są to urządzenia znacznie mniej szkodliwe niż tradycyjne papierosy, które przyczyniają się do wyraźnego spadku liczby osób palących tytoń. Ograniczenia w dostępie do tych urządzeń oraz płynów do ich uzupełniania mogą spowodować ponowny wzrost liczby palaczy. Sejmowe Biuro Analiz zaznacza, że:
"W analizowanym przypadku ustawodawca powinien, na podstawie dostępnych badań i analiz oraz biorąc pod uwagę interes polskiej gospodarki ocenić, czy tak daleko idące jak zaproponował projektodawca, ograniczenia w zakresie korzystania z e-papierosów, ich sprzedaży i reklamowania, są niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego skutku w postaci lepszej ochrony zdrowia obywateli, czy też istnieją merytoryczne argumenty przemawiające za przyjęciem mniej dolegliwych dla przedsiębiorców rozwiązań prawnych.", dlatego też z braku przedstawienia odpowiednich badań i analiz przez Ministerstwo Zdrowia wnoszę o:

1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania osobom pełnoletnim.

2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".

3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.

Ponadto wnoszę o używanie w ustawie realnych definicji czyli:
- nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny",
- nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",

Imię i Nazwisko
Podpis


Legenda:
1. W miejsce XXX wstawiamy dane zgodne ze stanem faktycznym (przykro mi jeśli ktoś pomyślał że list będzie dotyczył porno).
2. Poprawiamy list do formy zgodnej z własną płcią (niezdecydowani proszeni o ponowne sprawdzenie w dowodzie osobistym).

Wszystko wysyłacie na adres:
Kancelaria Sejmu
Gabinet Marszałka Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa


Aha tak na marginesie, na liście podmiotów zgłoszonych przez Radę Ministrów do wysłuchania publicznego są same podmioty z branży tytoniowej:
1. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o.
2. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Cygar RCMA
3. Federacja Związków Zawodowych Pracowników Przemysłu Tytoniowego
4. Imperial Tobacco Polska S.A.
5. JTI Polska Sp. z o.o.
6. Krajowe Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego
7. Okręgowy Związek Plantatorów Tytoniu w Augustowie
8. Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o.
9. Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego
10. Scandinavian Tobacco Group Polska Sp. z o.o.

Czy chcecie aby to te firmy zadbały o ostateczny kształt ustawy?

Cztery słowa od naszego eksperta:


Wasze zgłoszenia będą widoczne na stronie sejmu z ukrytymi danymi adresowymi (widoczne tylko imię i nazwisko). Nie ma czasu, więc przygotowujecie papiery jak najszybciej aby wyszły w najbliższych dniach.
Awatar użytkownika
By Deimond
#1657608
Wczoraj wysłałem swój priorytetem.
Awatar użytkownika
By miron52
#1657716
Podane wszystko na tacy, więc nie można już się tłumaczyć, że nie wiem jak.
Tak więc pójdzie w poniedziałek.
Awatar użytkownika
By pol
#1657756
LogerM pisze:......

Aha tak na marginesie, na liście podmiotów zgłoszonych przez Radę Ministrów do wysłuchania publicznego są same podmioty z branży tytoniowej:
1. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o.
2. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Cygar RCMA
3. Federacja Związków Zawodowych Pracowników Przemysłu Tytoniowego
4. Imperial Tobacco Polska S.A.
5. JTI Polska Sp. z o.o.
6. Krajowe Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego
7. Okręgowy Związek Plantatorów Tytoniu w Augustowie
8. Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o.
9. Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego
10. Scandinavian Tobacco Group Polska Sp. z o.o.

Czy chcecie aby to te firmy zadbały o ostateczny kształt ustawy?

...

1. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. - czy reprezentantem będzie znany z komisji uzgodnieniowej Jerzy Jurczyński (Chic)?
Jeżeli tak, to zapewne powtórzy argumentację za zakazem sprzedaży internetowej, gdyż wg niego brak możliwości weryfikacji wieku kupującego.
Awatar użytkownika
By adzem44
#1657764
No tak Jerzy Jurczyński były rzecznik prasowy Wisły Kraków, swego czasu mówiliśmy o nim że jemu wykrywacz kłamstw nie dałby rady ale to tak w ramach ciekawostki tylko.
Awatar użytkownika
By StaryChemik
#1657776
adzem44 pisze:No tak Jerzy Jurczyński były rzecznik prasowy Wisły Kraków, swego czasu mówiliśmy o nim że jemu wykrywacz kłamstw nie dałby rady ale to tak w ramach ciekawostki tylko.

No dobra - to ja spytam wprost: co wnosi to zdanie do sprawy? Co TY osobiście zrobiłeś, aby walczyć z dyrektywą?
Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1657849
Nie chwalę się, rozsyłałem tu i tam i gdziekolwiek dało się siać zdrowy rozsądek, ale bez sensu pisać i chwalić się "i ja podpisałem/wysłałem". Chyba do dowartościowania się.
Koleżanki i Koledzy. Działajmy!
Awatar użytkownika
By donjohn
#1657865
Podbijam - wyślę bankowo w tygodniu *BOR*
tak robię to żeby podnieść sobie samoocene....
By K_Puchatek
#1657943
Podbijam temat, przygotowane do wysłania, pójdzie w poniedziałek....
To 5 minut - namawiam gorąco !!!
Awatar użytkownika
By adzem44
#1657962
StaryChemik pisze:
adzem44 pisze:No tak Jerzy Jurczyński były rzecznik prasowy Wisły Kraków, swego czasu mówiliśmy o nim że jemu wykrywacz kłamstw nie dałby rady ale to tak w ramach ciekawostki tylko.

No dobra - to ja spytam wprost: co wnosi to zdanie do sprawy? Co TY osobiście zrobiłeś, aby walczyć z dyrektywą?

Co ja zrobiłem by walczyć z dyrektywą? niewiele może nie tak dużo jak niektórzy ale podpisywałem petycje namawiałem znajomych oni zrobili to samo, rozsyłam w miare wolnego czasu.
Awatar użytkownika
By StaryChemik
#1657978
adzem44 pisze:
StaryChemik pisze:
adzem44 pisze:No tak Jerzy Jurczyński były rzecznik prasowy Wisły Kraków, swego czasu mówiliśmy o nim że jemu wykrywacz kłamstw nie dałby rady ale to tak w ramach ciekawostki tylko.

No dobra - to ja spytam wprost: co wnosi to zdanie do sprawy? Co TY osobiście zrobiłeś, aby walczyć z dyrektywą?

Co ja zrobiłem by walczyć z dyrektywą? niewiele może nie tak dużo jak niektórzy ale podpisywałem petycje namawiałem znajomych oni zrobili to samo, rozsyłam w miare wolnego czasu.

OK, i tak tego nie sprawdzę - ważniejsza jest odpowiedź na pierwsze pytanie - co komentarz na temat Jurczyńskiego wnosi do sprawy?
Awatar użytkownika
By adzem44
#1657987
Ok masz racje mój komentarz był tu zbędny mogłem go sobie darować,z racji tego że pracuje za granicą nie moge zrobić wiele więcej niż zrobiłem do tej pory , mam wielu znajomych którzy wapują i oni wogóle nie wiedzieli co nas czeka dopiero ja ich uświadomiłem co nasz rząd zamierza zrobić.
By Polan
#1658332
Panowie i Panie,

Ja sobie już to drukuję i postaram się wysłać "zwiadowcę" na pocztę.
Dlaczego to piszę ? Żeby podbić temat !
Najczęściej przeglądam forum za pośrednictwem TapaTalk i tam nie ma tych ładnych czerwonych ogłoszeń w związku z tym dopiero teraz wpadł mi ten temat w oko.

Pozdrawiam,
Artur
Awatar użytkownika
By krisIs
#1658337
Ano, zagęszczać ruchy i 3zł to żaden koszt :)

Moje dziś poszło.
Awatar użytkownika
By kho
#1658424
Pytanie: A czy nie trzeba gdzieś (pewnie na oświadczeniu) dopisać formuły:
"Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia."?
Awatar użytkownika
By LogerM
#1658448
Nie, nie trzeba, takie oświadczenie składamy w przypadku gdy składamy oświadczenie w sprawie reprezentowania. Tutaj składamy oświadczenie we własnym imieniu, jego treść może wiec być dowolna i nie wymaga dodatkowych klauzul.
Awatar użytkownika
By kho
#1658455
LogerM pisze:Nie, nie trzeba, takie oświadczenie składamy w przypadku gdy składamy oświadczenie w sprawie reprezentowania. Tutaj składamy oświadczenie we własnym imieniu, jego treść może wiec być dowolna i nie wymaga dodatkowych klauzul.

Dzięki. Jestem przewrażliwiony (do tego czasu jest niewiele), by przez jakieś błahe niedopatrzenie nie odrzucono zgłoszenia, "bo tak".

Dziś wyślę. Wyrazy uznania za organizację i nagłośnienie sprawy (tylko ciekawe co z odzewem). System "JKNR" się przydał. ;)
Awatar użytkownika
By Isia
#1658571
A tak se podbiję temat,bo jest tego wart :) i radzę ruszyć trzylitery :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1658584
Żeby zrobić siarę i obciach, posłałem do e-dymu pw z linkiem. Ciekawe jak reakcja, czy coś zrobią??? Czy pochwalą się? Czy będzie siara i obciach??? (jak zawsze).
Awatar użytkownika
By refurbished
#1659296
Ściąga dla kolegów po fachu :D
Bydgoszcz, 23 maja 2016


Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Paliłem papierosy przez ponad 30 lat, rujnując zdrowie swoje, a także swoich bliskich. Pomimo wielu prób pobycia się nałogu za każdym razem wracałem do niego po krótkiej przerwie. Od 4 lat używam wyłącznie tzw. papierosów elektronicznych. Wyraźnie odczuwam poprawę stanu zdrowia oraz domowego budżetu.
Jak wykazują badania zespołu prof. Andrzeja Sobczaka (kierownika Zakładu Szkodliwości Chemicznych i Toksykologii Genetycznej Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu) oraz raporty Royal College of Physicians oraz Public Health England są to urządzenia znacznie mniej szkodliwe niż tradycyjne papierosy, a jednocześnie przyczyniają się do wyraźnego spadku liczby osób palących tytoń.
Sejmowe Biuro Analiz zaznacza, że:
"W analizowanym przypadku ustawodawca powinien, na podstawie dostępnych badań i analiz oraz biorąc pod uwagę interes polskiej gospodarki ocenić, czy tak daleko idące jak zaproponował projektodawca, ograniczenia w zakresie korzystania z e-papierosów, ich sprzedaży i reklamowania, są niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego skutku w postaci lepszej ochrony zdrowia obywateli, czy też istnieją merytoryczne argumenty przemawiające za przyjęciem mniej dolegliwych dla przedsiębiorców rozwiązań prawnych.", dlatego też z braku przedstawienia odpowiednich badań i analiz przez Ministerstwo Zdrowia wnoszę o:

1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania osobom pełnoletnim.

2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobne, wolną od dymu tytoniowego miejsce, w którym mogli będą ich używać.

3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.

4. Używanie w ustawie realnych definicji czyli:
- nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny",
- nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",
- nie "para", a "aerozol"

Jestem lekarzem, i z pełną świadomością polecam używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny osobom uzależnionym od palenia papierosów, które nie mogą się pozbyć nałogu, jako ewidentnie mniej szkodliwą alternatywę.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1659340
Widzę, że coś nieśmiało rusza na stronie sejmu, więc pojadę klasykiem:

Obrazek
Awatar użytkownika
By Isia
#1659360
W jaki sposób mogę sprawdzić czy jestem (mój list) jest na liście do odczytania.
Awatar użytkownika
By Deimond
#1659547
No a ja nie dopisałem żeby odczytano moje stanowisko bo wysyłałem zanim pojawiła się instrukcja :/

A tak w ogóle to nasz "ulubieniec" Jarosław Pinkas ostatnio wypowiedział się że ustawa przejdzie do końca czerwca:
http://www.polskieradio.pl/42/273/Artyk ... -projektem
Awatar użytkownika
By gemino
#1659557
Ja swój egzemplarz wyślę w poniedziałek ( wtedy będę miał chwile wolnego)
Awatar użytkownika
By LogerM
#1659573
@Deimond: Oświadczenie możesz dosłać później, nic się nie martw.
Awatar użytkownika
By Kszywho
#1660095
Nie powiem co się ciśnie na usta, ale nie są to kulturalne słowa.
Nie powiem kto, ale pewien user zgłosił wykrzyknikiem złotą koparkę z posta wyżej jako "nie na temat". Kolego zgłaszający- wysłałeś zgłoszenie do Warszawy?

Żenada...

Ps. Dzięki Dżonu za podbijanie tematu. Świetna i pomysłowa inicjatywa.
Awatar użytkownika
By szcz0ta
#1660363
Miałam wysłać dziś, ale drukarka odmówiła posłuszeństwa. Jutro lub po weekendzie na pewno wyślę :beer:
Awatar użytkownika
By Isia
#1661142
donjohn pisze:



*BOR*


A ten co ten post zgłosił to *BICZ* ,no może jednak nie będę się wyrażać :twisted:
Awatar użytkownika
By donjohn
#1661143
Isia chętnie wysłuchałbym twej łaciny :wink: :drinkb
Awatar użytkownika
By pablo3z
#1661181
Jutro druknę, a wyślę przy okazji wizyty na poczcie (do środy).
Awatar użytkownika
By Undercover
#1661892
Bardzo chętnie wyślę, aczkolwiek wiem, że nie będę w stanie się pojawić. Wiadomo kogo na 100% mogę wskazać jako osobę reprezentującą moje stanowisko ?
Jeśli nie publicznie to chociaż priv..
Awatar użytkownika
By donjohn
#1661893
Undercover pisze:Bardzo chętnie wyślę, aczkolwiek wiem, że nie będę w stanie się pojawić. Wiadomo kogo na 100% mogę wskazać jako osobę reprezentującą moje stanowisko ?
Jeśli nie publicznie to chociaż priv..

A przeczytałaś instrukcję pana Logera ? :cry:
Awatar użytkownika
By Undercover
#1661894
LogerM pisze:Osoba wnioskująca o wysłuchanie może wskazać osoby, które w jej imieniu będą reprezentować jej stanowisko przed komisją. Jeśli uda się nam ponownie sformować grupę wyjazdową będziemy Was prosili o wpisywanie danych tych osób.


Tak, dlatego pytam czy już coś wiadomo.
Awatar użytkownika
By donjohn
#1661895
LogerM pisze:Dobra koniec opieprzania. Na stronie wysłuchania są 3 (słownie: kur..!!! TRZY!!!) zgłoszenia. Wstyd. Wątek wyświetlony 1154 razy i ile osób podjęło jakiekolwiek działania? ZERO. Wiecie do czego podobne jest zero? Nie? A ja wiem, ale Kijan mnie zatłucze jak wkleję tutaj zdjęcie rozchylonych pośladków, więc oszczędzimy wszystkim tego widoku (przynajmniej na razie).
W słusznej sprawie to co innego :) - k77

Skoro nikt nie ma nic do powiedzenia to pomożemy:

Będziemy potrzebować:
1. Drukarka (zaopatrzona w czarny tusz/toner),
2. Kilka czystych kartek formatu A4, najlepiej białych ale od biedy ujdzie i perfumowana papeteria w kwiatki,
3. Umiejętność pisania na poziomie 2 klasy szkoły podstawowej.

Przystępujemy do pracy:
1. Pobieramy wzór formularza: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/lobbing_formularz.rtf (jeśli komuś dokument nie wyświetla się poprawnie to też nie problem proszę oto PDF: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/lobbing_formularz.pdf ),
- wzór należy wypełnić zgodnie z instrukcją: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/instrukcja8.pdf
- dla tych którym nie chce się czytać:
-- Zgłoszenie zainteresowania pracami nad projektem ustawy: X
-- Nr druku sejmowego: 432
-- Tytuł projektu ustawy w brzmieniu wynikającym z druku sejmowego: Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych
-- 1. Imię (imiona) i nazwisko/nazwa*): Przepisać z dowodu osobistego (jeśli ktoś nie pamięta)
-- 2. Adres/siedziba i adres*) (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer lokalu): Sprawdzić na rachunku z elektrowni
-- nie występuje w ramach zawodowej działalności lobbingowej: X
-- stronę drugą zostawiamy czystą!!!
-- Wskazanie interesu, który w odniesieniu do danej regulacji podmiot dokonujący zgłoszenia zamierza chronić, oraz rozwiązania prawnego, o którego uwzględnienie będzie zabiegał:
Jako osoba użytkująca tzw. elektroniczne papierosy, która dzięki tym urządzeniom zaprzestała palenia tytoniu, będę zabiegać o zmianę przepisów ustawy w zakresie dotyczącym tych urządzeń.
-- nie zaznaczamy nic
-- Przepisujemy ponownie z dowodu imię i nazwisko (jeśli nadal nie pamiętamy), data + bazgroł.

To nie koniec, jako że zapewne nie chcecie się kopnąć do Warszawy do zgłoszenia dodajecie dwie kartki papieru:
1.
Miejscowość i data

Do:
Kancelaria Sejmu
Gabinet Marszałka Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa

Niniejszym zgłaszam chęć udziału w wysłuchaniu publicznym, dotyczącym rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (druk 432).

Ponieważ nie mogę osobiście stawić się w Sejmie, na podstawie art. 70i Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, proszę o złożenie załączonego oświadczenia do protokołu. Proszę również jeśli będzie to możliwe , o odczytanie oświadczenia na posiedzeniu podkomisji.

Imię i Nazwisko
Podpis

Teraz oświadczenie każdy wybiera to które bardziej mu pasuje, lub pisze własne (co jest wskazane) - W ciągu dnia kolejne wzory oświadczeń będą dodawane.:

Miejscowość i data

Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Paliłem/am papierosy przez XXX lat, rujnując zdrowie swoje, a także swoich bliskich. Pomimo wielu prób pobycia się nałogu za każdym razem wracałem/am do niego po krótkiej przerwie. Od XXX lat używam wyłącznie tzw. papierosów elektronicznych. Wyraźnie odczuwam poprawę stanu zdrowia oraz domowego budżetu. Jestem przeciwny/a:
1. zmuszaniu mnie do korzystania z palarni przepełnionej toksycznym dymem tytoniowym,
2. ograniczaniu mi dostępu do urządzeń i płynów do ich uzupełniania poprzez zakaz sprzedaży na odległość,
3. wysokim kosztom wprowadzenia urządzeń i płynów do obrotu który skutkować będzie wzrostem cen,
Uważam, że proponowane przepisy stoją w sprzeczności z tezą ustawy i szkodzą zdrowiu publicznemu, gdyż zniechęcą wiele osób do korzystania z mniej szkodliwej alternatywy dla papierosów jakimi są elektroniczne inhalatory nikotyny (tzw. elektroniczne papierosy).

Imię i Nazwisko
Podpis


Miejscowość i data

Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.

Stanowczo sprzeciwiam się przepisom jakie zaproponowało w kwestii tzw. elektronicznych papierosów Ministerstwo Zdrowia. Jesteśmy krajem w którym zaproponowano jedne z najpoważniejszych ograniczeń w dostępie do tych urządzeń. Należy podkreślić, że Wielka Brytania, która jako jedyna zleciła wykonanie kompleksowego raportu na temat tych urządzeń, dąży do zminimalizowania szkód jakie niesie ze sobą artykuł 20 tzw. dyrektywy tytoniowej. A w tamtejszej Izbie Lordów wysuwa się nawet propozycje całkowitego odrzucenia zapisów dyrektywy w kwestii elektronicznych inhalatorów nikotyny gdyż mają one szkodliwy wpływ na zdrowie publiczne.

Dlatego postuluję do szanownych członków komisji o:

1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania przy zachowaniu odpowiednich środków kontroli oraz bardzo restrykcyjnych kar za łamanie zakazu sprzedaży osobom nieletnim.

2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".

3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.

4. Używanie w ustawie realnych definicji czyli:
- nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny",
- nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",
- nie "para", a "aerozol"

Imię i Nazwisko
Podpis


Miejscowość i data

Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.

Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Jak wykazują raporty Royal College of Physicians oraz Public Health England są to urządzenia znacznie mniej szkodliwe niż tradycyjne papierosy, które przyczyniają się do wyraźnego spadku liczby osób palących tytoń. Ograniczenia w dostępie do tych urządzeń oraz płynów do ich uzupełniania mogą spowodować ponowny wzrost liczby palaczy. Sejmowe Biuro Analiz zaznacza, że:
"W analizowanym przypadku ustawodawca powinien, na podstawie dostępnych badań i analiz oraz biorąc pod uwagę interes polskiej gospodarki ocenić, czy tak daleko idące jak zaproponował projektodawca, ograniczenia w zakresie korzystania z e-papierosów, ich sprzedaży i reklamowania, są niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego skutku w postaci lepszej ochrony zdrowia obywateli, czy też istnieją merytoryczne argumenty przemawiające za przyjęciem mniej dolegliwych dla przedsiębiorców rozwiązań prawnych.", dlatego też z braku przedstawienia odpowiednich badań i analiz przez Ministerstwo Zdrowia wnoszę o:

1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania osobom pełnoletnim.

2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".

3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.

Ponadto wnoszę o używanie w ustawie realnych definicji czyli:
- nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny",
- nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",

Imię i Nazwisko
Podpis


Legenda:
1. W miejsce XXX wstawiamy dane zgodne ze stanem faktycznym (przykro mi jeśli ktoś pomyślał że list będzie dotyczył porno).
2. Poprawiamy list do formy zgodnej z własną płcią (niezdecydowani proszeni o ponowne sprawdzenie w dowodzie osobistym).

Wszystko wysyłacie na adres:
Kancelaria Sejmu
Gabinet Marszałka Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa


Aha tak na marginesie, na liście podmiotów zgłoszonych przez Radę Ministrów do wysłuchania publicznego są same podmioty z branży tytoniowej:
1. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o.
2. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Cygar RCMA
3. Federacja Związków Zawodowych Pracowników Przemysłu Tytoniowego
4. Imperial Tobacco Polska S.A.
5. JTI Polska Sp. z o.o.
6. Krajowe Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego
7. Okręgowy Związek Plantatorów Tytoniu w Augustowie
8. Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o.
9. Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego
10. Scandinavian Tobacco Group Polska Sp. z o.o.

Czy chcecie aby to te firmy zadbały o ostateczny kształt ustawy?

Cztery słowa od naszego eksperta:


Wasze zgłoszenia będą widoczne na stronie sejmu z ukrytymi danymi adresowymi (widoczne tylko imię i nazwisko). Nie ma czasu, więc przygotowujecie papiery jak najszybciej aby wyszły w najbliższych dniach.
Awatar użytkownika
By gemino
#1661897
Dołączasz oświadczenie, z prośbą, aby je odczytali

LogerM pisze:To nie koniec, jako że zapewne nie chcecie się kopnąć do Warszawy do zgłoszenia dodajecie dwie kartki papieru:
1.
Cytuj:
Miejscowość i data

Do:
Kancelaria Sejmu
Gabinet Marszałka Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa

Niniejszym zgłaszam chęć udziału w wysłuchaniu publicznym, dotyczącym rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (druk 432).

Ponieważ nie mogę osobiście stawić się w Sejmie, na podstawie art. 70i Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, proszę o złożenie załączonego oświadczenia do protokołu. Proszę również jeśli będzie to możliwe , o odczytanie oświadczenia na posiedzeniu podkomisji.

Imię i Nazwisko
Podpis

Teraz oświadczenie każdy wybiera to które bardziej mu pasuje, lub pisze własne (co jest wskazane) - W ciągu dnia kolejne wzory oświadczeń będą dodawane.:

Cytuj:
Miejscowość i data

Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Paliłem/am papierosy przez XXX lat, rujnując zdrowie swoje, a także swoich bliskich. Pomimo wielu prób pobycia się nałogu za każdym razem wracałem/am do niego po krótkiej przerwie. Od XXX lat używam wyłącznie tzw. papierosów elektronicznych. Wyraźnie odczuwam poprawę stanu zdrowia oraz domowego budżetu. Jestem przeciwny/a:
1. zmuszaniu mnie do korzystania z palarni przepełnionej toksycznym dymem tytoniowym,
2. ograniczaniu mi dostępu do urządzeń i płynów do ich uzupełniania poprzez zakaz sprzedaży na odległość,
3. wysokim kosztom wprowadzenia urządzeń i płynów do obrotu który skutkować będzie wzrostem cen,
Uważam, że proponowane przepisy stoją w sprzeczności z tezą ustawy i szkodzą zdrowiu publicznemu, gdyż zniechęcą wiele osób do korzystania z mniej szkodliwej alternatywy dla papierosów jakimi są elektroniczne inhalatory nikotyny (tzw. elektroniczne papierosy).

Imię i Nazwisko
Podpis


Cytuj:
Miejscowość i data

Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.

Stanowczo sprzeciwiam się przepisom jakie zaproponowało w kwestii tzw. elektronicznych papierosów Ministerstwo Zdrowia. Jesteśmy krajem w którym zaproponowano jedne z najpoważniejszych ograniczeń w dostępie do tych urządzeń. Należy podkreślić, że Wielka Brytania, która jako jedyna zleciła wykonanie kompleksowego raportu na temat tych urządzeń, dąży do zminimalizowania szkód jakie niesie ze sobą artykuł 20 tzw. dyrektywy tytoniowej. A w tamtejszej Izbie Lordów wysuwa się nawet propozycje całkowitego odrzucenia zapisów dyrektywy w kwestii elektronicznych inhalatorów nikotyny gdyż mają one szkodliwy wpływ na zdrowie publiczne.

Dlatego postuluję do szanownych członków komisji o:

1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania przy zachowaniu odpowiednich środków kontroli oraz bardzo restrykcyjnych kar za łamanie zakazu sprzedaży osobom nieletnim.

2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".

3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.

4. Używanie w ustawie realnych definicji czyli:
- nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny",
- nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",
- nie "para", a "aerozol"

Imię i Nazwisko
Podpis


Cytuj:
Miejscowość i data

Oświadczenie

W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.

Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Jak wykazują raporty Royal College of Physicians oraz Public Health England są to urządzenia znacznie mniej szkodliwe niż tradycyjne papierosy, które przyczyniają się do wyraźnego spadku liczby osób palących tytoń. Ograniczenia w dostępie do tych urządzeń oraz płynów do ich uzupełniania mogą spowodować ponowny wzrost liczby palaczy. Sejmowe Biuro Analiz zaznacza, że:
"W analizowanym przypadku ustawodawca powinien, na podstawie dostępnych badań i analiz oraz biorąc pod uwagę interes polskiej gospodarki ocenić, czy tak daleko idące jak zaproponował projektodawca, ograniczenia w zakresie korzystania z e-papierosów, ich sprzedaży i reklamowania, są niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego skutku w postaci lepszej ochrony zdrowia obywateli, czy też istnieją merytoryczne argumenty przemawiające za przyjęciem mniej dolegliwych dla przedsiębiorców rozwiązań prawnych.", dlatego też z braku przedstawienia odpowiednich badań i analiz przez Ministerstwo Zdrowia wnoszę o:

1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania osobom pełnoletnim.

2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".

3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.

Ponadto wnoszę o używanie w ustawie realnych definicji czyli:
- nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny",
- nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",

Imię i Nazwisko
Podpis


Legenda:
1. W miejsce XXX wstawiamy dane zgodne ze stanem faktycznym (przykro mi jeśli ktoś pomyślał że list będzie dotyczył porno).
2. Poprawiamy list do formy zgodnej z własną płcią (niezdecydowani proszeni o ponowne sprawdzenie w dowodzie osobistym).

Wszystko wysyłacie na adres:
Kancelaria Sejmu
Gabinet Marszałka Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa
Awatar użytkownika
By donjohn
#1661899
Undercover pisze:Ok, źle zrozumiałam czytając to pierwszy raz *MUR*

Nic nie szkodzi :D
Śmiało wysyłaj :beer:
Awatar użytkownika
By gemino
#1662349
Miałem wysłać wczoraj, ale poszło dzisiaj poleconym




Wysłane z fona :O
Ostatnio zmieniony 31 maja 2016, 21:14 przez gemino, łącznie zmieniany 1 raz.

Hej, leżał epet w plecaku i gdy wracam po godzinie[…]

nie chcę się włączyć

kupiłam oxva slim xpro w grudniu, nagle dzisiaj ni[…]

Około dwa tygodnie temu zrobiłem dwa liquidy z aro[…]

Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.