Dziś odbyliśmy z Robertem z SUEP dłuższą rozmowę na temat kolejnych możliwych kroków, a jak wiemy tonący brzytwy się chwyta. O ile mamy trochę świętego spokoju do 1 lipca kiedy to ponownie ruszy proces legislacyjny to nie możemy zapominać że niektóre działania należy podejmować z wyprzedzeniem. Dlatego też zasadnym wydaje się abyśmy zawalczyli o wysłuchanie publiczne. Na temat samej instytucji wysłuchania publicznego rozwodzić się tutaj nie będę. Chętni mogą znaleźć wiele ciekawych informacji w opracowaniu Barbary Zamącińskiej: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/b ... cinska.pdf
Aby wysłuchanie publiczne w ogóle mogło się odbyć muszą zostać spełnione dwa czynniki: 1. Muszą pojawić się chętni do wzięcia udziału w takim wysłuchaniu. 2. Na wniosek Posła na sejm RP musi zostać podjęta uchwała o przeprowadzeniu wysłuchania publicznego.
Kancelaria Sejmu Gabinet Marszałka Sejmu ul. Wiejska 4/6/8 00-902 Warszawa
!!! WAŻNE !!! Jeśli ktoś zerknął już do opracowania wie, że składający wniosek może, ale nie musi wziąć udziału w wysłuchaniu o które wnioskował. Dlaczego więc napisałem, że zapraszam do składania wniosków tylko chętnych do wzięcia udziału? Osoba wnioskująca o wysłuchanie może wskazać osoby, które w jej imieniu będą reprezentować jej stanowisko przed komisją. Jeśli uda się nam ponownie sformować grupę wyjazdową będziemy Was prosili o wpisywanie danych tych osób. Dzięki temu komisja nie będzie mogła odwołać wysłuchania ze 'względów lokalowych' (art. 70e ust. 1 pkt. 2 RSRP), które mogły by zaistnieć gdyby każdy złożył wniosek nawet bez chęci uczestnictwa - duża liczba wniosków oznaczałaby, że komisja musi przygotować odpowiednio większe pomieszczenie. KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ Z PONIŻSZYM LINKIEM
Ale to wyjaśnij proszę ciut bardziej, czy powinni się zgłaszać tylko faktycznie chętni, czy mamy pisać oporowo ile wlezie, a ekipę się zmontuje później "pod wymiar"?..
LogerM pisze:Póki co gorąco namawiam do przygotowywania wniosków osoby, które uważają, że są w stanie coś wnieść do dyskusji i które maja realne szanse pojawienia się na takim wysłuchaniu.
Opcje mamy trzy: 1. Składamy wniosek i nie pokazujemy się na wysłuchaniu (mamy do tego prawo). Jest to opcja mocno niezalecana ponieważ wielka liczba takich wniosków może spowodować, że z powodów lokalowych wysłuchanie nie dojdzie do skutku. 2. Składamy wniosek w którym podajemy przedstawicieli, wówczas należy poczekać odrobinę gdyż ustalenia pochodzą z dziś i jeszcze lista przedstawicieli jest niejasna. 3. Składamy wniosek z zaznaczeniem, że nie możemy brać udziału w wysłuchaniu i jednocześnie przedkładamy wniosek o odczytanie oświadczenie podczas wysłuchania. Składamy to oczywiście wtedy gdy chcemy/jesteśmy w stanie takie oświadczenie przygotować.
Edycja. Opcje są jednak cztery: 4. Składamy wniosek i pokazujemy się na wysłuchaniu
Na czas działań związanych z akcyzą ignoruje wszystkie zapytania o bazar.
LogerM pisze:Opcje mamy trzy: 1. Składamy wniosek i nie pokazujemy się na wysłuchaniu (mamy do tego prawo). Jest to opcja mocno niezalecana ponieważ wielka liczba takich wniosków może spowodować, że z powodów lokalowych wysłuchanie nie dojdzie do skutku. 2. Składamy wniosek w którym podajemy przedstawicieli, wówczas należy poczekać odrobinę gdyż ustalenia pochodzą z dziś i jeszcze lista przedstawicieli jest niejasna. 3. Składamy wniosek z zaznaczeniem, że nie możemy brać udziału w wysłuchaniu i jednocześnie przedkładamy wniosek o odczytanie oświadczenie podczas wysłuchania. Składamy to oczywiście wtedy gdy chcemy/jesteśmy w stanie takie oświadczenie przygotować.
Edycja. Opcje są jednak cztery: 4. Składamy wniosek i pokazujemy się na wysłuchaniu
Dobra koniec opieprzania. Na stronie wysłuchania są 3 (słownie: kur..!!! TRZY!!!) zgłoszenia. Wstyd. Wątek wyświetlony 1154 razy i ile osób podjęło jakiekolwiek działania? ZERO. Wiecie do czego podobne jest zero? Nie? A ja wiem, ale Kijan mnie zatłucze jak wkleję tutaj zdjęcie rozchylonych pośladków, więc oszczędzimy wszystkim tego widoku (przynajmniej na razie). W słusznej sprawie to co innego - k77
Skoro nikt nie ma nic do powiedzenia to pomożemy:
Będziemy potrzebować: 1. Drukarka (zaopatrzona w czarny tusz/toner), 2. Kilka czystych kartek formatu A4, najlepiej białych ale od biedy ujdzie i perfumowana papeteria w kwiatki, 3. Umiejętność pisania na poziomie 2 klasy szkoły podstawowej.
Przystępujemy do pracy: 1. Pobieramy wzór formularza: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/lobbing_formularz.rtf (jeśli komuś dokument nie wyświetla się poprawnie to też nie problem proszę oto PDF: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/lobbing_formularz.pdf ), - wzór należy wypełnić zgodnie z instrukcją: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/instrukcja8.pdf - dla tych którym nie chce się czytać: -- Zgłoszenie zainteresowania pracami nad projektem ustawy: X -- Nr druku sejmowego: 432 -- Tytuł projektu ustawy w brzmieniu wynikającym z druku sejmowego: Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych -- 1. Imię (imiona) i nazwisko/nazwa*): Przepisać z dowodu osobistego (jeśli ktoś nie pamięta) -- 2. Adres/siedziba i adres*) (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer lokalu): Sprawdzić na rachunku z elektrowni -- nie występuje w ramach zawodowej działalności lobbingowej: X -- stronę drugą zostawiamy czystą!!! -- Wskazanie interesu, który w odniesieniu do danej regulacji podmiot dokonujący zgłoszenia zamierza chronić, oraz rozwiązania prawnego, o którego uwzględnienie będzie zabiegał: Jako osoba użytkująca tzw. elektroniczne papierosy, która dzięki tym urządzeniom zaprzestała palenia tytoniu, będę zabiegać o zmianę przepisów ustawy w zakresie dotyczącym tych urządzeń. -- nie zaznaczamy nic -- Przepisujemy ponownie z dowodu imię i nazwisko (jeśli nadal nie pamiętamy), data + bazgroł.
To nie koniec, jako że zapewne nie chcecie się kopnąć do Warszawy do zgłoszenia dodajecie dwie kartki papieru: 1.
Miejscowość i data
Do: Kancelaria Sejmu Gabinet Marszałka Sejmu ul. Wiejska 4/6/8 00-902 Warszawa
Niniejszym zgłaszam chęć udziału w wysłuchaniu publicznym, dotyczącym rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (druk 432).
Ponieważ nie mogę osobiście stawić się w Sejmie, na podstawie art. 70i Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, proszę o złożenie załączonego oświadczenia do protokołu. Proszę również jeśli będzie to możliwe , o odczytanie oświadczenia na posiedzeniu podkomisji.
Imię i Nazwisko Podpis
Teraz oświadczenie każdy wybiera to które bardziej mu pasuje, lub pisze własne (co jest wskazane):
Miejscowość i data
Oświadczenie
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów. Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Paliłem/am papierosy przez XXX lat, rujnując zdrowie swoje, a także swoich bliskich. Pomimo wielu prób pobycia się nałogu za każdym razem wracałem/am do niego po krótkiej przerwie. Od XXX lat używam wyłącznie tzw. papierosów elektronicznych. Wyraźnie odczuwam poprawę stanu zdrowia oraz domowego budżetu. Jestem przeciwny/a: 1. zmuszaniu mnie do korzystania z palarni przepełnionej toksycznym dymem tytoniowym, 2. ograniczaniu mi dostępu do urządzeń i płynów do ich uzupełniania poprzez zakaz sprzedaży na odległość, 3. wysokim kosztom wprowadzenia urządzeń i płynów do obrotu który skutkować będzie wzrostem cen, Uważam, że proponowane przepisy stoją w sprzeczności z tezą ustawy i szkodzą zdrowiu publicznemu, gdyż zniechęcą wiele osób do korzystania z mniej szkodliwej alternatywy dla papierosów jakimi są elektroniczne inhalatory nikotyny (tzw. elektroniczne papierosy).
Imię i Nazwisko Podpis
Miejscowość i data
Oświadczenie
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Stanowczo sprzeciwiam się przepisom jakie zaproponowało w kwestii tzw. elektronicznych papierosów Ministerstwo Zdrowia. Jesteśmy krajem w którym zaproponowano jedne z najpoważniejszych ograniczeń w dostępie do tych urządzeń. Należy podkreślić, że Wielka Brytania, która jako jedyna zleciła wykonanie kompleksowego raportu na temat tych urządzeń, dąży do zminimalizowania szkód jakie niesie ze sobą artykuł 20 tzw. dyrektywy tytoniowej. A w tamtejszej Izbie Lordów wysuwa się nawet propozycje całkowitego odrzucenia zapisów dyrektywy w kwestii elektronicznych inhalatorów nikotyny gdyż mają one szkodliwy wpływ na zdrowie publiczne.
Dlatego postuluję do szanownych członków komisji o:
1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania przy zachowaniu odpowiednich środków kontroli oraz bardzo restrykcyjnych kar za łamanie zakazu sprzedaży osobom nieletnim.
2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".
3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.
4. Używanie w ustawie realnych definicji czyli: - nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny", - nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny", - nie "para", a "aerozol"
Imię i Nazwisko Podpis
Miejscowość i data
Oświadczenie
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Jak wykazują raporty Royal College of Physicians oraz Public Health England są to urządzenia znacznie mniej szkodliwe niż tradycyjne papierosy, które przyczyniają się do wyraźnego spadku liczby osób palących tytoń. Ograniczenia w dostępie do tych urządzeń oraz płynów do ich uzupełniania mogą spowodować ponowny wzrost liczby palaczy. Sejmowe Biuro Analiz zaznacza, że: "W analizowanym przypadku ustawodawca powinien, na podstawie dostępnych badań i analiz oraz biorąc pod uwagę interes polskiej gospodarki ocenić, czy tak daleko idące jak zaproponował projektodawca, ograniczenia w zakresie korzystania z e-papierosów, ich sprzedaży i reklamowania, są niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego skutku w postaci lepszej ochrony zdrowia obywateli, czy też istnieją merytoryczne argumenty przemawiające za przyjęciem mniej dolegliwych dla przedsiębiorców rozwiązań prawnych.", dlatego też z braku przedstawienia odpowiednich badań i analiz przez Ministerstwo Zdrowia wnoszę o:
1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania osobom pełnoletnim.
2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".
3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.
Ponadto wnoszę o używanie w ustawie realnych definicji czyli: - nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny", - nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",
Imię i Nazwisko Podpis
Legenda: 1. W miejsce XXX wstawiamy dane zgodne ze stanem faktycznym (przykro mi jeśli ktoś pomyślał że list będzie dotyczył porno). 2. Poprawiamy list do formy zgodnej z własną płcią (niezdecydowani proszeni o ponowne sprawdzenie w dowodzie osobistym).
Wszystko wysyłacie na adres: Kancelaria Sejmu Gabinet Marszałka Sejmu ul. Wiejska 4/6/8 00-902 Warszawa
Aha tak na marginesie, na liście podmiotów zgłoszonych przez Radę Ministrów do wysłuchania publicznego są same podmioty z branży tytoniowej: 1. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. 2. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Cygar RCMA 3. Federacja Związków Zawodowych Pracowników Przemysłu Tytoniowego 4. Imperial Tobacco Polska S.A. 5. JTI Polska Sp. z o.o. 6. Krajowe Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego 7. Okręgowy Związek Plantatorów Tytoniu w Augustowie 8. Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o. 9. Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego 10. Scandinavian Tobacco Group Polska Sp. z o.o.
Czy chcecie aby to te firmy zadbały o ostateczny kształt ustawy?
Cztery słowa od naszego eksperta:
Wasze zgłoszenia będą widoczne na stronie sejmu z ukrytymi danymi adresowymi (widoczne tylko imię i nazwisko). Nie ma czasu, więc przygotowujecie papiery jak najszybciej aby wyszły w najbliższych dniach.
Na czas działań związanych z akcyzą ignoruje wszystkie zapytania o bazar.
Aaron Biebert : "It would be that we all make judgments based on news headlines, and we all have these ideas in our head about what we think based on very short bits of information. We all need to reconsider what we think is true, if we don’t do the research."
Aha tak na marginesie, na liście podmiotów zgłoszonych przez Radę Ministrów do wysłuchania publicznego są same podmioty z branży tytoniowej: 1. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. 2. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Cygar RCMA 3. Federacja Związków Zawodowych Pracowników Przemysłu Tytoniowego 4. Imperial Tobacco Polska S.A. 5. JTI Polska Sp. z o.o. 6. Krajowe Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego 7. Okręgowy Związek Plantatorów Tytoniu w Augustowie 8. Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o. 9. Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego 10. Scandinavian Tobacco Group Polska Sp. z o.o.
Czy chcecie aby to te firmy zadbały o ostateczny kształt ustawy?
...
1. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. - czy reprezentantem będzie znany z komisji uzgodnieniowej Jerzy Jurczyński (Chic)? Jeżeli tak, to zapewne powtórzy argumentację za zakazem sprzedaży internetowej, gdyż wg niego brak możliwości weryfikacji wieku kupującego.
No tak Jerzy Jurczyński były rzecznik prasowy Wisły Kraków, swego czasu mówiliśmy o nim że jemu wykrywacz kłamstw nie dałby rady ale to tak w ramach ciekawostki tylko.
adzem44 pisze:No tak Jerzy Jurczyński były rzecznik prasowy Wisły Kraków, swego czasu mówiliśmy o nim że jemu wykrywacz kłamstw nie dałby rady ale to tak w ramach ciekawostki tylko.
No dobra - to ja spytam wprost: co wnosi to zdanie do sprawy? Co TY osobiście zrobiłeś, aby walczyć z dyrektywą?
Niezależny konsultant chemiczny przyglądający się liquidom na polskim rynku. United we stand, divided we fall http://starychemik.wordpress.com
Nie chwalę się, rozsyłałem tu i tam i gdziekolwiek dało się siać zdrowy rozsądek, ale bez sensu pisać i chwalić się "i ja podpisałem/wysłałem". Chyba do dowartościowania się. Koleżanki i Koledzy. Działajmy!
adzem44 pisze:No tak Jerzy Jurczyński były rzecznik prasowy Wisły Kraków, swego czasu mówiliśmy o nim że jemu wykrywacz kłamstw nie dałby rady ale to tak w ramach ciekawostki tylko.
No dobra - to ja spytam wprost: co wnosi to zdanie do sprawy? Co TY osobiście zrobiłeś, aby walczyć z dyrektywą?
Co ja zrobiłem by walczyć z dyrektywą? niewiele może nie tak dużo jak niektórzy ale podpisywałem petycje namawiałem znajomych oni zrobili to samo, rozsyłam w miare wolnego czasu.
adzem44 pisze:No tak Jerzy Jurczyński były rzecznik prasowy Wisły Kraków, swego czasu mówiliśmy o nim że jemu wykrywacz kłamstw nie dałby rady ale to tak w ramach ciekawostki tylko.
No dobra - to ja spytam wprost: co wnosi to zdanie do sprawy? Co TY osobiście zrobiłeś, aby walczyć z dyrektywą?
Co ja zrobiłem by walczyć z dyrektywą? niewiele może nie tak dużo jak niektórzy ale podpisywałem petycje namawiałem znajomych oni zrobili to samo, rozsyłam w miare wolnego czasu.
OK, i tak tego nie sprawdzę - ważniejsza jest odpowiedź na pierwsze pytanie - co komentarz na temat Jurczyńskiego wnosi do sprawy?
Niezależny konsultant chemiczny przyglądający się liquidom na polskim rynku. United we stand, divided we fall http://starychemik.wordpress.com
Ok masz racje mój komentarz był tu zbędny mogłem go sobie darować,z racji tego że pracuje za granicą nie moge zrobić wiele więcej niż zrobiłem do tej pory , mam wielu znajomych którzy wapują i oni wogóle nie wiedzieli co nas czeka dopiero ja ich uświadomiłem co nasz rząd zamierza zrobić.
Ja sobie już to drukuję i postaram się wysłać "zwiadowcę" na pocztę. Dlaczego to piszę ? Żeby podbić temat ! Najczęściej przeglądam forum za pośrednictwem TapaTalk i tam nie ma tych ładnych czerwonych ogłoszeń w związku z tym dopiero teraz wpadł mi ten temat w oko.
Pytanie: A czy nie trzeba gdzieś (pewnie na oświadczeniu) dopisać formuły: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia."?
Nie, nie trzeba, takie oświadczenie składamy w przypadku gdy składamy oświadczenie w sprawie reprezentowania. Tutaj składamy oświadczenie we własnym imieniu, jego treść może wiec być dowolna i nie wymaga dodatkowych klauzul.
Na czas działań związanych z akcyzą ignoruje wszystkie zapytania o bazar.
LogerM pisze:Nie, nie trzeba, takie oświadczenie składamy w przypadku gdy składamy oświadczenie w sprawie reprezentowania. Tutaj składamy oświadczenie we własnym imieniu, jego treść może wiec być dowolna i nie wymaga dodatkowych klauzul.
Dzięki. Jestem przewrażliwiony (do tego czasu jest niewiele), by przez jakieś błahe niedopatrzenie nie odrzucono zgłoszenia, "bo tak".
Dziś wyślę. Wyrazy uznania za organizację i nagłośnienie sprawy (tylko ciekawe co z odzewem). System "JKNR" się przydał.
Żeby zrobić siarę i obciach, posłałem do e-dymu pw z linkiem. Ciekawe jak reakcja, czy coś zrobią??? Czy pochwalą się? Czy będzie siara i obciach??? (jak zawsze).
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów. Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Paliłem papierosy przez ponad 30 lat, rujnując zdrowie swoje, a także swoich bliskich. Pomimo wielu prób pobycia się nałogu za każdym razem wracałem do niego po krótkiej przerwie. Od 4 lat używam wyłącznie tzw. papierosów elektronicznych. Wyraźnie odczuwam poprawę stanu zdrowia oraz domowego budżetu. Jak wykazują badania zespołu prof. Andrzeja Sobczaka (kierownika Zakładu Szkodliwości Chemicznych i Toksykologii Genetycznej Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu) oraz raporty Royal College of Physicians oraz Public Health England są to urządzenia znacznie mniej szkodliwe niż tradycyjne papierosy, a jednocześnie przyczyniają się do wyraźnego spadku liczby osób palących tytoń. Sejmowe Biuro Analiz zaznacza, że: "W analizowanym przypadku ustawodawca powinien, na podstawie dostępnych badań i analiz oraz biorąc pod uwagę interes polskiej gospodarki ocenić, czy tak daleko idące jak zaproponował projektodawca, ograniczenia w zakresie korzystania z e-papierosów, ich sprzedaży i reklamowania, są niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego skutku w postaci lepszej ochrony zdrowia obywateli, czy też istnieją merytoryczne argumenty przemawiające za przyjęciem mniej dolegliwych dla przedsiębiorców rozwiązań prawnych.", dlatego też z braku przedstawienia odpowiednich badań i analiz przez Ministerstwo Zdrowia wnoszę o:
1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania osobom pełnoletnim.
2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobne, wolną od dymu tytoniowego miejsce, w którym mogli będą ich używać.
3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.
4. Używanie w ustawie realnych definicji czyli: - nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny", - nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny", - nie "para", a "aerozol"
Jestem lekarzem, i z pełną świadomością polecam używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny osobom uzależnionym od palenia papierosów, które nie mogą się pozbyć nałogu, jako ewidentnie mniej szkodliwą alternatywę.
Aaron Biebert : "It would be that we all make judgments based on news headlines, and we all have these ideas in our head about what we think based on very short bits of information. We all need to reconsider what we think is true, if we don’t do the research."
Nie powiem co się ciśnie na usta, ale nie są to kulturalne słowa. Nie powiem kto, ale pewien user zgłosił wykrzyknikiem złotą koparkę z posta wyżej jako "nie na temat". Kolego zgłaszający- wysłałeś zgłoszenie do Warszawy?
Żenada...
Ps. Dzięki Dżonu za podbijanie tematu. Świetna i pomysłowa inicjatywa.
Memento Mori, bo nieoczekiwanie może nadejść Dies Irae, więc po prostu Carpe Diem!
Bardzo chętnie wyślę, aczkolwiek wiem, że nie będę w stanie się pojawić. Wiadomo kogo na 100% mogę wskazać jako osobę reprezentującą moje stanowisko ? Jeśli nie publicznie to chociaż priv..
Undercover pisze:Bardzo chętnie wyślę, aczkolwiek wiem, że nie będę w stanie się pojawić. Wiadomo kogo na 100% mogę wskazać jako osobę reprezentującą moje stanowisko ? Jeśli nie publicznie to chociaż priv..
LogerM pisze:Osoba wnioskująca o wysłuchanie może wskazać osoby, które w jej imieniu będą reprezentować jej stanowisko przed komisją. Jeśli uda się nam ponownie sformować grupę wyjazdową będziemy Was prosili o wpisywanie danych tych osób.
LogerM pisze:Dobra koniec opieprzania. Na stronie wysłuchania są 3 (słownie: kur..!!! TRZY!!!) zgłoszenia. Wstyd. Wątek wyświetlony 1154 razy i ile osób podjęło jakiekolwiek działania? ZERO. Wiecie do czego podobne jest zero? Nie? A ja wiem, ale Kijan mnie zatłucze jak wkleję tutaj zdjęcie rozchylonych pośladków, więc oszczędzimy wszystkim tego widoku (przynajmniej na razie). W słusznej sprawie to co innego - k77
Skoro nikt nie ma nic do powiedzenia to pomożemy:
Będziemy potrzebować: 1. Drukarka (zaopatrzona w czarny tusz/toner), 2. Kilka czystych kartek formatu A4, najlepiej białych ale od biedy ujdzie i perfumowana papeteria w kwiatki, 3. Umiejętność pisania na poziomie 2 klasy szkoły podstawowej.
Przystępujemy do pracy: 1. Pobieramy wzór formularza: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/lobbing_formularz.rtf (jeśli komuś dokument nie wyświetla się poprawnie to też nie problem proszę oto PDF: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/lobbing_formularz.pdf ), - wzór należy wypełnić zgodnie z instrukcją: http://www.sejm.gov.pl/lobbing/instrukcja8.pdf - dla tych którym nie chce się czytać: -- Zgłoszenie zainteresowania pracami nad projektem ustawy: X -- Nr druku sejmowego: 432 -- Tytuł projektu ustawy w brzmieniu wynikającym z druku sejmowego: Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych -- 1. Imię (imiona) i nazwisko/nazwa*): Przepisać z dowodu osobistego (jeśli ktoś nie pamięta) -- 2. Adres/siedziba i adres*) (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer lokalu): Sprawdzić na rachunku z elektrowni -- nie występuje w ramach zawodowej działalności lobbingowej: X -- stronę drugą zostawiamy czystą!!! -- Wskazanie interesu, który w odniesieniu do danej regulacji podmiot dokonujący zgłoszenia zamierza chronić, oraz rozwiązania prawnego, o którego uwzględnienie będzie zabiegał: Jako osoba użytkująca tzw. elektroniczne papierosy, która dzięki tym urządzeniom zaprzestała palenia tytoniu, będę zabiegać o zmianę przepisów ustawy w zakresie dotyczącym tych urządzeń. -- nie zaznaczamy nic -- Przepisujemy ponownie z dowodu imię i nazwisko (jeśli nadal nie pamiętamy), data + bazgroł.
To nie koniec, jako że zapewne nie chcecie się kopnąć do Warszawy do zgłoszenia dodajecie dwie kartki papieru: 1.
Miejscowość i data
Do: Kancelaria Sejmu Gabinet Marszałka Sejmu ul. Wiejska 4/6/8 00-902 Warszawa
Niniejszym zgłaszam chęć udziału w wysłuchaniu publicznym, dotyczącym rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (druk 432).
Ponieważ nie mogę osobiście stawić się w Sejmie, na podstawie art. 70i Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, proszę o złożenie załączonego oświadczenia do protokołu. Proszę również jeśli będzie to możliwe , o odczytanie oświadczenia na posiedzeniu podkomisji.
Imię i Nazwisko Podpis
Teraz oświadczenie każdy wybiera to które bardziej mu pasuje, lub pisze własne (co jest wskazane) - W ciągu dnia kolejne wzory oświadczeń będą dodawane.:
Miejscowość i data
Oświadczenie
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów. Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Paliłem/am papierosy przez XXX lat, rujnując zdrowie swoje, a także swoich bliskich. Pomimo wielu prób pobycia się nałogu za każdym razem wracałem/am do niego po krótkiej przerwie. Od XXX lat używam wyłącznie tzw. papierosów elektronicznych. Wyraźnie odczuwam poprawę stanu zdrowia oraz domowego budżetu. Jestem przeciwny/a: 1. zmuszaniu mnie do korzystania z palarni przepełnionej toksycznym dymem tytoniowym, 2. ograniczaniu mi dostępu do urządzeń i płynów do ich uzupełniania poprzez zakaz sprzedaży na odległość, 3. wysokim kosztom wprowadzenia urządzeń i płynów do obrotu który skutkować będzie wzrostem cen, Uważam, że proponowane przepisy stoją w sprzeczności z tezą ustawy i szkodzą zdrowiu publicznemu, gdyż zniechęcą wiele osób do korzystania z mniej szkodliwej alternatywy dla papierosów jakimi są elektroniczne inhalatory nikotyny (tzw. elektroniczne papierosy).
Imię i Nazwisko Podpis
Miejscowość i data
Oświadczenie
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Stanowczo sprzeciwiam się przepisom jakie zaproponowało w kwestii tzw. elektronicznych papierosów Ministerstwo Zdrowia. Jesteśmy krajem w którym zaproponowano jedne z najpoważniejszych ograniczeń w dostępie do tych urządzeń. Należy podkreślić, że Wielka Brytania, która jako jedyna zleciła wykonanie kompleksowego raportu na temat tych urządzeń, dąży do zminimalizowania szkód jakie niesie ze sobą artykuł 20 tzw. dyrektywy tytoniowej. A w tamtejszej Izbie Lordów wysuwa się nawet propozycje całkowitego odrzucenia zapisów dyrektywy w kwestii elektronicznych inhalatorów nikotyny gdyż mają one szkodliwy wpływ na zdrowie publiczne.
Dlatego postuluję do szanownych członków komisji o:
1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania przy zachowaniu odpowiednich środków kontroli oraz bardzo restrykcyjnych kar za łamanie zakazu sprzedaży osobom nieletnim.
2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".
3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.
4. Używanie w ustawie realnych definicji czyli: - nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny", - nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny", - nie "para", a "aerozol"
Imię i Nazwisko Podpis
Miejscowość i data
Oświadczenie
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Jak wykazują raporty Royal College of Physicians oraz Public Health England są to urządzenia znacznie mniej szkodliwe niż tradycyjne papierosy, które przyczyniają się do wyraźnego spadku liczby osób palących tytoń. Ograniczenia w dostępie do tych urządzeń oraz płynów do ich uzupełniania mogą spowodować ponowny wzrost liczby palaczy. Sejmowe Biuro Analiz zaznacza, że: "W analizowanym przypadku ustawodawca powinien, na podstawie dostępnych badań i analiz oraz biorąc pod uwagę interes polskiej gospodarki ocenić, czy tak daleko idące jak zaproponował projektodawca, ograniczenia w zakresie korzystania z e-papierosów, ich sprzedaży i reklamowania, są niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego skutku w postaci lepszej ochrony zdrowia obywateli, czy też istnieją merytoryczne argumenty przemawiające za przyjęciem mniej dolegliwych dla przedsiębiorców rozwiązań prawnych.", dlatego też z braku przedstawienia odpowiednich badań i analiz przez Ministerstwo Zdrowia wnoszę o:
1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania osobom pełnoletnim.
2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".
3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.
Ponadto wnoszę o używanie w ustawie realnych definicji czyli: - nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny", - nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",
Imię i Nazwisko Podpis
Legenda: 1. W miejsce XXX wstawiamy dane zgodne ze stanem faktycznym (przykro mi jeśli ktoś pomyślał że list będzie dotyczył porno). 2. Poprawiamy list do formy zgodnej z własną płcią (niezdecydowani proszeni o ponowne sprawdzenie w dowodzie osobistym).
Wszystko wysyłacie na adres: Kancelaria Sejmu Gabinet Marszałka Sejmu ul. Wiejska 4/6/8 00-902 Warszawa
Aha tak na marginesie, na liście podmiotów zgłoszonych przez Radę Ministrów do wysłuchania publicznego są same podmioty z branży tytoniowej: 1. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. 2. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Cygar RCMA 3. Federacja Związków Zawodowych Pracowników Przemysłu Tytoniowego 4. Imperial Tobacco Polska S.A. 5. JTI Polska Sp. z o.o. 6. Krajowe Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego 7. Okręgowy Związek Plantatorów Tytoniu w Augustowie 8. Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o. 9. Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Tytoniowego 10. Scandinavian Tobacco Group Polska Sp. z o.o.
Czy chcecie aby to te firmy zadbały o ostateczny kształt ustawy?
Cztery słowa od naszego eksperta:
Wasze zgłoszenia będą widoczne na stronie sejmu z ukrytymi danymi adresowymi (widoczne tylko imię i nazwisko). Nie ma czasu, więc przygotowujecie papiery jak najszybciej aby wyszły w najbliższych dniach.
Dołączasz oświadczenie, z prośbą, aby je odczytali
LogerM pisze:To nie koniec, jako że zapewne nie chcecie się kopnąć do Warszawy do zgłoszenia dodajecie dwie kartki papieru: 1. Cytuj: Miejscowość i data
Do: Kancelaria Sejmu Gabinet Marszałka Sejmu ul. Wiejska 4/6/8 00-902 Warszawa
Niniejszym zgłaszam chęć udziału w wysłuchaniu publicznym, dotyczącym rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (druk 432).
Ponieważ nie mogę osobiście stawić się w Sejmie, na podstawie art. 70i Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, proszę o złożenie załączonego oświadczenia do protokołu. Proszę również jeśli będzie to możliwe , o odczytanie oświadczenia na posiedzeniu podkomisji.
Imię i Nazwisko Podpis
Teraz oświadczenie każdy wybiera to które bardziej mu pasuje, lub pisze własne (co jest wskazane) - W ciągu dnia kolejne wzory oświadczeń będą dodawane.:
Cytuj: Miejscowość i data
Oświadczenie
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów. Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Paliłem/am papierosy przez XXX lat, rujnując zdrowie swoje, a także swoich bliskich. Pomimo wielu prób pobycia się nałogu za każdym razem wracałem/am do niego po krótkiej przerwie. Od XXX lat używam wyłącznie tzw. papierosów elektronicznych. Wyraźnie odczuwam poprawę stanu zdrowia oraz domowego budżetu. Jestem przeciwny/a: 1. zmuszaniu mnie do korzystania z palarni przepełnionej toksycznym dymem tytoniowym, 2. ograniczaniu mi dostępu do urządzeń i płynów do ich uzupełniania poprzez zakaz sprzedaży na odległość, 3. wysokim kosztom wprowadzenia urządzeń i płynów do obrotu który skutkować będzie wzrostem cen, Uważam, że proponowane przepisy stoją w sprzeczności z tezą ustawy i szkodzą zdrowiu publicznemu, gdyż zniechęcą wiele osób do korzystania z mniej szkodliwej alternatywy dla papierosów jakimi są elektroniczne inhalatory nikotyny (tzw. elektroniczne papierosy).
Imię i Nazwisko Podpis
Cytuj: Miejscowość i data
Oświadczenie
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Stanowczo sprzeciwiam się przepisom jakie zaproponowało w kwestii tzw. elektronicznych papierosów Ministerstwo Zdrowia. Jesteśmy krajem w którym zaproponowano jedne z najpoważniejszych ograniczeń w dostępie do tych urządzeń. Należy podkreślić, że Wielka Brytania, która jako jedyna zleciła wykonanie kompleksowego raportu na temat tych urządzeń, dąży do zminimalizowania szkód jakie niesie ze sobą artykuł 20 tzw. dyrektywy tytoniowej. A w tamtejszej Izbie Lordów wysuwa się nawet propozycje całkowitego odrzucenia zapisów dyrektywy w kwestii elektronicznych inhalatorów nikotyny gdyż mają one szkodliwy wpływ na zdrowie publiczne.
Dlatego postuluję do szanownych członków komisji o:
1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania przy zachowaniu odpowiednich środków kontroli oraz bardzo restrykcyjnych kar za łamanie zakazu sprzedaży osobom nieletnim.
2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".
3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.
4. Używanie w ustawie realnych definicji czyli: - nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny", - nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny", - nie "para", a "aerozol"
Imię i Nazwisko Podpis
Cytuj: Miejscowość i data
Oświadczenie
W ramach wysłuchania publicznego przedstawiam członkom komisji zdrowia (podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych) swoje uwagi dotyczące przepisów regulujących kwestię tzw. elektronicznych papierosów.
Jako użytkownik tzw. elektronicznych papierosów jestem przeciwny/a ograniczaniu dostępu do tych urządzeń. Jak wykazują raporty Royal College of Physicians oraz Public Health England są to urządzenia znacznie mniej szkodliwe niż tradycyjne papierosy, które przyczyniają się do wyraźnego spadku liczby osób palących tytoń. Ograniczenia w dostępie do tych urządzeń oraz płynów do ich uzupełniania mogą spowodować ponowny wzrost liczby palaczy. Sejmowe Biuro Analiz zaznacza, że: "W analizowanym przypadku ustawodawca powinien, na podstawie dostępnych badań i analiz oraz biorąc pod uwagę interes polskiej gospodarki ocenić, czy tak daleko idące jak zaproponował projektodawca, ograniczenia w zakresie korzystania z e-papierosów, ich sprzedaży i reklamowania, są niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego skutku w postaci lepszej ochrony zdrowia obywateli, czy też istnieją merytoryczne argumenty przemawiające za przyjęciem mniej dolegliwych dla przedsiębiorców rozwiązań prawnych.", dlatego też z braku przedstawienia odpowiednich badań i analiz przez Ministerstwo Zdrowia wnoszę o:
1. Przyzwolenie na sprzedaż online elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz płynów do ich uzupełniania osobom pełnoletnim.
2. Zezwolenie zarządzającemu obiektem nie wymienionym w art. 5 ust. 1 pkt. 1, 2, 9 i 10 na podjęcie decyzji czy zezwoli na użytkowanie elektronicznych inhalatorów nikotyny, czy też wyznaczy dla nich osobną, wolną od dymu tytoniowego "palarnię".
3. Wprowadzenie możliwości przedstawienia informacji handlowej dotyczącej elektronicznych inhalatorów nikotyny w punktach sprzedaży, a tym samym o wprowadzenie jej do definicji ustawowych.
Ponadto wnoszę o używanie w ustawie realnych definicji czyli: - nie" elektroniczny papieros", a "elektroniczny inhalator nikotyny", - nie "palenie elektronicznych papierosów", a "używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny",
Imię i Nazwisko Podpis
Legenda: 1. W miejsce XXX wstawiamy dane zgodne ze stanem faktycznym (przykro mi jeśli ktoś pomyślał że list będzie dotyczył porno). 2. Poprawiamy list do formy zgodnej z własną płcią (niezdecydowani proszeni o ponowne sprawdzenie w dowodzie osobistym).
Wszystko wysyłacie na adres: Kancelaria Sejmu Gabinet Marszałka Sejmu ul. Wiejska 4/6/8 00-902 Warszawa