EPF
Awatar użytkownika
By jomat
#1628382
sunzip wypuszcza na rynek boxa o mocy 300W


Pomijając nieszczęsne 300W
jest to chyba pierwszy box mogący obsługiwać w trybie TC grzałki do 3Ω
i jednocześnie mający możliwość ręcznego ustawienia TCR
Awatar użytkownika
By Haze
#1656897
jomat pisze:...jest to chyba pierwszy box mogący obsługiwać w trybie TC grzałki do 3Ω
i jednocześnie mający możliwość ręcznego ustawienia TCR

Modzik ma jeszcze jedną ciekawą funkcjonalność: nie ustawia się w nim pojedynczego TCR-a, tylko TRZY! Dla 200, 400 i 600 F - jest to namiastka odwzorowania krzywej TFR. Wkrótce wyniki jak to działa :D
Awatar użytkownika
By Haze
#1657490
Vapor333 pisze:Ciekawi mnie jak ta funkcja będzie się w praktyce sprawdzać.

Tak sobie :wink: ale po kolei...

1. WYKONANIE.

Tutaj nie będę się wielce rozwodził bo jest z gatunku "kochasz albo nienawidzisz". Taki Brzydal, finezją kształtu zbliżony do kostki brukowej:

Obrazek

Ale w sumie to ... całkiem nieźle leży w dłoni (mojej, niezbyt dużej) - palec wskazujący jakoś tak sam trafia na przycisk FIRE, kciuk prawie w całości kładzie się na bocznej ściance, po prostu trzymamy moda "pełną dłonią". Coś w stylu Wieśmaka RX200, który w teorii przerażał gabarytami, a w praktyce okazywał się całkiem ergonomiczny. Analogii do RX-a jest zresztą więcej: zasilanie 3x18650, zbliżona logika menu, podobne wykończenie. No właśnie, wykończenie...według producenta jest to stop cynku, czerniony w ten sposób że tworzy moją ulubioną matowoprzyjemnąwdotyku powłokę. W Wieśmaku było to podobno aluminium ale wrażenia są podobne, może z małym wskazaniem na Brzydala, wydaje się trochę solidniejszy.
Wszystkie przyciski są z wyraźnym klikiem, FIRE pali jak na razie 10/10, przyciski góra/dół są dość małe ale dają radę. Gniazdo 510 oczywiście z pinem na sprężynie, jak na razie wszystko co wkręciłem paliło bez zarzutu.
Na górze mamy oczywiście gniazdo parownika i wyświetlacz. Gniazdo 510 jest trochę podniesione co nie wpływa może najlepiej na wygląd ale jest o tyle fajne, że kiedy np. dripper postanowi trochę popluć liquidem przez otwory powietrzne nie trafia tak od razu w wyświetlacz (jak to jest np. w Dico No6).
Generalnie podoba mi się :D


2. FUNKCJONALNOŚĆ.

* moc: 300W (taaa, jasne),
* kontrola temperatury: predefiniowane Ni200, Ti, ss316 + aproksymacja krzywej TFR (!)
* rezystancja w trybie VW: 0,15 - 3 ohma,
* rezystancja w trybie TC: 0,05 - 1 ohma (dla Ni i Ti) | 0,15 - 3 ohma (dla ss316),
* prąd max.: 40A
* napięcie max.: 12,6V
* zasilanie: 3 x 18650,
* wymiary: 104x62x25 mm,
* waga z bateriami: 370 g.

No cóż, o mocy będzie później (proszę zwrócić uwagę na deklarowane przez producenta wartości max prądu i napięcia). Poza tym na uwagę zasługuje obsługa współczynników TCR na poziomie trochę bardziej zaawansowanym niż zwykle (o tym za chwilę) oraz obsługa grzałek SS o rezystancji do 3 ohmów (jak na razie to rzadkość).

Jeszcze tylko rzut oka na wyświetlacz:

Obrazek

Jak widać upakowano na nim więcej niż zwykle parametrów, i jest to fajne, ale jest też jedna wada - jest dość "przymulony", tak jakby nie zdjąć z niego folii ochronnej. No ale to szczegół.


3. KONTROLA TEMPERATURY.

Opcje TC są chyba ciekawsze od monstrualnej mocy więc od tego zaczniemy - najpierw ustawienia domyślne:

3.1. Ustawienia predefiniowane.

Ni200

Najpierw suchy knot:

Obrazek

Jest nieźle - wata lekko się przybrązawia ale bez spalenizny. Nasączamy knot i jedziemy dalej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Taka chińska średnia krajowa - bez porównania do modów z wysokiej półki, regulacja jest tu zdecydowanie mniej wyrafinowana, ale wapować się da w miarę komfortowo.


Ti01

Suchy knot:

Obrazek

Pokazuje tutaj dwa wykresy obok siebie żeby przy okazji porównać tajemniczy parametr "sensitivity" opisany w instrukcji jako "czułość wykrywania braku liquidu". I w zasadzie od razu kończę porównanie bo zmian w tej czułości nie wykryłem - tak czy inaczej na tytanie Brzydal po prostu spala w pień suchą watę i tyle. Co ciekawe, po nasączeniu knota jakoś tam sobie radzi:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aczkolwiek bardziej przypomina to taniec derwisza niż TC :mrgreen:


SS316

Tutaj pokazuję tylko suchy knot:

Obrazek

bo jak widać mod zupełnie nie przejmuje się kontrolą temperatury - daje czadu równo, aż do upalenia waty. Na mokrym knocie jest to samo :evil:


3.2. Ustawienia własne (wg TFR).

Tu jest ciekawiej bo w Brzydalu nie podajemy jednej wartości TCR tak jak w większości modów z tą opcją, tylko 3 wartości zdjęte z krzywej TFR. W skrócie chodzi o to, że "zwykły" TCR zmienia się trochę wraz z temperaturą i wprowadzając jedną jego wartość uśredniamy parametry regulacji. Podając 3 punkty z krzywej TFR (która jest w przybliżeniu liniowa) możemy założyć, że mod będzie aproksymował TCR-y w zależności od temperatury. Może to brzmieć skomplikowanie ale właściwie wszystko załatwia nam strona steam-engine:

Obrazek

Wybieramy materiał grzałki, w zakładce "TFR" wpisujemy punkty 94, 205 i 316 stopni C (odpowiada to okolicom 200, 400 i 600 F, na których przy tej opcji operuje Brzydal), a strona wylicza nam wartości "Res. factor", które wklepujemy w moda. W teorii jest to świetna opcja bo powinna zdecydowanie zwiększać precyzję regulacji. A w praktyce? Zobaczmy:


Ti01

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Hmm, czy jest lepiej niż w trybie predefiniowanym? Być może...


SS316

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ufff :mrgreen: bo już myślałem, że będę musiał napisać, że opcja TFR jest bez sensu :wink: Jednak okazuje się, że korzystając z TFR-a daje się wapować na SS316 w sposób całkiem przyzwoity (na ustawieniach predefiniowanych TC praktycznie nie działało) - taniec derwisza jest nawet chyba mniejszy niż dla tytanu. Wprawdzie regulacja jest trochę zbyt asekuracyjna, bardzo szybko tnie napięcie w dół, tak że trzeba dbać o nasączenie knota, ale sama opcja jest jak na razie dość unikalna - jedynie DNA200 potrafi korzystać z TFR (w sposób o wiele bardziej zaawansowany zresztą).


4. KSZTAŁT NAPIĘCIA i MOC.

Tradycyjne pomiary oscyloskopem na rzeczywistej grzałce w okolicach 0,3 ohma:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do tego momentu jest NIEŹLE - owszem, przy niższych nastawach moc rzeczywista jest sporo zaniżona w stosunku do "otrzymanej", ale to nie problem żeby dać jej trochę "na górkę" - raczej nam jej nie zabraknie :wink: Natomiast od około 100W różnica pomiędzy nastawą a rzeczywistością mieści się w 10% co jest całkiem normalnym wynikiem jak na tak ciężkie warunki pracy obwodu - DNA200 ma całkowicie porównywalne odchyłki.

No a powyżej 200W zaczynają się marketingowe czary :mrgreen: :

Obrazek

Obrazek

Jak widać moc "staje" na okolicach 206W i ani drgnie! I chyba nawet wiem dlaczego :D Chodzi o to, że producent deklaruje iż max. prąd na wyjściu moda wynosi 40A a napięcie 12,6V. Wiedząc o tym zastosowałem grzałkę 0,3 ohma, ponieważ żeby uzyskać 300W dla takiej rezystancji wystarczy prąd ~31,5A i napięcie ~9,5V, czyli wartości spokojnie mieszczące się w podanych zakresach. A po tych pomiarach wszystko wskazuje na to, że zastosowano tańszą przetwornicę o dużo niższym prądzie wyjściowym wynoszącym 25A - przy takim prądzie max. i rezystancji 0,3 ohma wszystko co można osiągnąć to właśnie okolice 200W. Sprawdzę to jeszcze kręcąc grzałkę o niższej rezystancji.
Tak czy inaczej to BRZYDKO tak robić klientów w konia bo niezależnie od tego co pokażą testy z niższą rezystancją grzałki, zrobiłem konfig, który wg specyfikacji powinien zapewniać spokojne uzyskanie 300W a tu dooopa. I nieważne jest, że 300W to dla mnie wartość ABSTRAKCYJNA (podobnie 200, 100 i nawet 70W) - słowo się rzekło (napisało) więc wypada go dotrzymać...
Na pocieszenie pozostaje fakt, że to i tak najmocniejsze zasilanie jakie miałem w łapkach - DNA200 na tym samym konfigu 0,3 ohma wyciągnęło "tylko" 188W :mrgreen:
Awatar użytkownika
By jomat
#1657908
Te 300W niekoniecznie między bajki.
Biorąc pod uwagę to co zauważył Haze sądzę, że podejście pod 300W
może być możliwe przy grzałce 0,5 ohma (kanthal, ss w TC).
Ostatnio zmieniony 22 maja 2016, 12:09 przez jomat, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Haze
#1657915
jomat pisze:może być możliwe przy grzałce 0,5 ohma (kanthal, ss w TC).

Racja, dzięki za podpowiedź bo coś mi się ubzdurało że trzeba zejść z rezystancją w dół...
Awatar użytkownika
By Haze
#1658771
No i wystarczyły dwa dodatkowe pomiary żeby obnażyć BEZCZELNOŚĆ producenta :twisted:

Najpierw grzałka 0,2 ohma:

Obrazek

Nie jest w stanie wyciągnąć nic więcej niż 5V więc ewidentnie wychodzi limit prądu 25A.

A dla 0,6 ohma:

Obrazek

prąd jest tutaj dużo poniżej limitu (około 15-16A) ale napięcie nie jest w stanie przekroczyć 9,5V.

Mając te dwie wartości graniczne łatwo wyznaczyć, że max. możliwa do wyciągnięcia moc to ~237W (przy grzałce ~0,38 ohma) a nie żadne 300W.
Awatar użytkownika
By TrenerDaniel
#1659088
No to gimbaza jeszcze poczeka na te magiczne 300W :)
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1699257
Haze pisze:No i wystarczyły dwa dodatkowe pomiary żeby obnażyć BEZCZELNOŚĆ producenta :twisted:

Najpierw grzałka 0,2 ohma:

Obrazek

Nie jest w stanie wyciągnąć nic więcej niż 5V więc ewidentnie wychodzi limit prądu 25A.

A dla 0,6 ohma:

Obrazek

prąd jest tutaj dużo poniżej limitu (około 15-16A) ale napięcie nie jest w stanie przekroczyć 9,5V.

Mając te dwie wartości graniczne łatwo wyznaczyć, że max. możliwa do wyciągnięcia moc to ~237W (przy grzałce ~0,38 ohma) a nie żadne 300W.


Podobne wnioski / notatki / masę uwag do pracy TC... przesłałem prosto do Vapmod(tak z 1,5-2 miesiące temu?). A dziś listonosz(ni stąd ni zowąd) przytargał przesyłkę, o której istnieniu nie miałem pojęcia("wersja po lifcie"?). Na pierwszy rzut oka różni się pudełkiem:) Zobaczymy, czy coś faktycznie poprawili:) (tylko co ja zrobię z 2 spartanami?)...

Hej, leżał epet w plecaku i gdy wracam po godzinie[…]

nie chcę się włączyć

kupiłam oxva slim xpro w grudniu, nagle dzisiaj ni[…]

Około dwa tygodnie temu zrobiłem dwa liquidy z aro[…]

Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.