EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By Seavolv
#1573723
Dokładnie tak jak pisze @mordek To nie jest TC tylko tryb VW nawet nie dajesz szansy na zadziałanie TC. Taki efekt falowania występuje bo:
- Mod słabo sobie radzi z TC
- Drut SS słabo nadaję się do TC
- Mod nie lubi się z drutem SS
Ostatnio zmieniony 28 sty 2016, 10:04 przez Seavolv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By lelek6
#1573736
bofh pisze:Przy ustawieniu trybu TC na 220-230st. i mocy 20-23W stabilizacja temperatury działa rewelacyjnie.

Widzisz... Obaj w ten sposób oszukujemy się ;) Jeżeli ustawimy moc tuż poniżej progu zadziałania "protection", to tak naprawdę nie kontrolujemy temperatury tylko moc. Czyli mamy ustawiony tryb TC a wapujemy w trybie VW. Z jedną istotną różnicą: mamy "bezpiecznik": jeśli jednak dobijemy do tego progu, załączy się "protection", czego nie ma trybie VW.
To tak jakby mieć tempomat w aucie: możemy ustawić max prędkość ale i moc silnika, która nam tę prędkość zapewni. To nic, że ustawimy sobie tempomat na 100 km/h, skoro ustawimy taką moc silnika, która nie pozwoli nam tej prędkości osiągnąć, tylko np. 98 km/h. Czyli co kontrolujemy? Prędkość czy moc? ;) Różnica między naszym tempomatem a takim, który kontroluje tylko moc jest taka, że jeśli będziemy jechać z górki, ograniczenie prędkości ustawione na 100 km/h zadziała, a przy drugim tempomacie auto rozpędzi się powyżej 100 km/h.

Takie są uroki drutu SS i trzeba się z tym pogodzić, albo... przesiąść się na tytan ;)

Dlaczego więc nie wapuję na VW, mimo, że teoretycznie to "prawie" to samo? Bo na TC smak mam wyraźnie lepszy. I nie jest to subiektywna ocena, bo zrobiłem test na losowo wybranym członku rodziny ;), który nie wiedział w jakim trybie wapuje i stwierdził, że jeden smak jest lepszy od drugiego.

Pozdrawiam

EDIT:
Rozumiem @Seavolv, że w końcu się porozumieliśmy? ;) Nie wiem, czy porozumiałem się z @mordkiem, bo nie widzę jego postu.
Awatar użytkownika
By bofh
#1573753
Hmm... Stabilizacja temperatury działa wg mnie dość dobrze, bo zjechanie na 210 czy 200st skutkuje oczekiwanym zmniejszeniem zachmurzenia i to w pełni stabilnie. I w sumie to chyba o to chodzi ;) Poza tym temperaturę ustawiam tak, aby uzyskać efekt podobny do tego optymalnego wymacanego w trybie power, a więc ~17W. Daje to ~225st co przy ustawieniu górki mocy na jakieś 23W oznacza, że grzałka pracuje z kontrolą temperatury ścinając nadmierną moc. Skąd więc falowanie przy zbyt dużej górce?

TC testowałem do jej pory tak bardziej "polowo" jedynie z SS 316L na lemonku i derringerze (jednogrzałkowo). Efekt w obydwu wypadkach podobny jak opisany wyżej.

A przy okazji - SS316L od Goodwapera, TCR zmieniane w zakresie 88-98. Zachowanie TC zgodne z oczekiwanym tak przy 92-93. Przy mniejszych wartościach efekt mizerny, zaś przy większych ewidentne przegrzewanie.
Awatar użytkownika
By lelek6
#1573767
bofh pisze:Skąd więc falowanie przy zbyt dużej górce?

Myślę, że to wina charakterystyki drutu SS. Przyrost rezystancji w danym zakresie temperatur jest zbyt mały (3-4 razy mniejszy niż w przypadku tytanu, 6-7 w przypadku niklu) i prawdopodobnie elektronika sobie z tym nie radzi - interpolacja na zbyt małym zakresie wartości.
Jedno jest ważne: smakuje nam :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By mordek
#1573778
lelek6 pisze:To tak jakby mieć tempomat w aucie: możemy ustawić max prędkość ale i moc silnika, która nam tę prędkość zapewni. To nic, że ustawimy sobie tempomat na 100 km/h, skoro ustawimy taką moc silnika, która nie pozwoli nam tej prędkości osiągnąć, tylko np. 98 km/h. Czyli co kontrolujemy? Prędkość czy moc? ;) Różnica między naszym tempomatem a takim, który kontroluje tylko moc jest taka, że jeśli będziemy jechać z górki, ograniczenie prędkości ustawione na 100 km/h zadziała, a przy drugim tempomacie auto rozpędzi się powyżej 100 km/h.

Kolega chyba tempomatu nie używał :lol:.

bofh pisze:Skąd więc falowanie przy zbyt dużej górce?

Z ułomności układu?
Nie widziałem takiego zachowania na swoich urządzeniach i własnych setup`ach.
Awatar użytkownika
By bofh
#1573779
Też tak uważam :) Jeżeli uzyskuję efekt odpowiadający zamierzonemu to dorabiam sobie odpowiednią teorię, byle się jakoś kupy trzymała i wapuję z zadowoleniem :mrgreen:

Pozdrawiam :beer:
Awatar użytkownika
By Seavolv
#1573966
lelek6 pisze:
bofh pisze:Przy ustawieniu trybu TC na 220-230st. i mocy 20-23W stabilizacja temperatury działa rewelacyjnie.

Widzisz... Obaj w ten sposób oszukujemy się ;) Jeżeli ustawimy moc tuż poniżej progu zadziałania "protection", to tak naprawdę nie kontrolujemy temperatury tylko moc. Czyli mamy ustawiony tryb TC a wapujemy w trybie VW. Z jedną istotną różnicą: mamy "bezpiecznik": jeśli jednak dobijemy do tego progu, załączy się "protection", czego nie ma trybie VW.

EDIT:
Rozumiem @Seavolv, że w końcu się porozumieliśmy? ;) Nie wiem, czy porozumiałem się z @mordkiem, bo nie widzę jego postu.


Dokładnie o to mi chodziło.
Awatar użytkownika
By bofh
#1573971
Ale ja przez cały czas staram się przekazać, że jednak wapuję w trybie TC bo protection mi się włącza :lol: Różnica jest taka, że przy małej ilości watów nadwyżki praca TC jest stabilna, a przy walnięciu tak z 15W od optimum in plus zaczynają się oscylacje :mrgreen:
Awatar użytkownika
By bofh
#1573976
@Seavolv: Drut SS316L, TCR 92, ale nie stanowi to jakiegoś problemu, bo wystarczy ustalić dla danego setupu optymalną "górkę" i załatwione. Szkoda tylko, że w Evic zmniejszenie tej mocy musi się wykonać przez przejście dokoła, przez 75W. Upierdliwe, ale po prostu przycisków im zabrakło ;) BTW z niklem się nie lubię bo albo za miękki, albo za gruby, spróbuję może przy okazji coś ukręcić na tytanie.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1573983
bofh pisze:Ale ja przez cały czas staram się przekazać, że jednak wapuję w trybie TC bo protection mi się włącza :lol: Różnica jest taka, że przy małej ilości watów nadwyżki praca TC jest stabilna, a przy walnięciu tak z 15W od optimum in plus zaczynają się oscylacje :mrgreen:

Wydaje mi się, że dużo też zależy od parownika i setupu. A konkretnie od dobrego transportu i intensywności namaczania grzałki. Mam w tej chwili setup z drutu pszczelarskiego 304 na Aromamizerze, gdzie jest bardzo dobry transport. Moc ustawiona na 45W. Protection włącza się już po sekundzie, moc spada i utrzymuje się stabilnie w okolicach 20-paru Wat. Temperatura chmury bardzo przyjemna, stabilna od samego początku do końca, nie odczuwam żadnego pulsowania. Tak jak na niklu.
Czyli TC działa prawidłowo, pomimo że moc początkowa jest dwa razy wyższa niż moc podtrzymująca temperaturę. Oczywiście dla Evica nie mogę wygenerować wykresu na żywo, ale podejrzewam że gdyby się dało, to linia byłaby prosta, ewentualnie oscylacje byłyby bardzo niewielkie, przez człowieka nieodczuwalne.
Awatar użytkownika
By bofh
#1573990
Setup jest dość (?) dobry. 8 zwojów 0,4mm fi 3mm plus cotton blend podwinięty ciut do góry i dopiero spuszczony na schodek, więc buforek jakiś tam jest, a i bąbli całkiem ochoczo. Jak przy każdej nowej technologii - po szybernastym setupie będzie wszystko jasne ;) Następny setup będzie na pewno na mniejszej średnicy, ten mi za mocno chmurzy :lol:

Swoją drogą wapowanie przed lustrem, żeby zobaczyć kiedy załącza się protection jest całkiem komiczne...
Awatar użytkownika
By lelek6
#1574001
bofh pisze:Swoją drogą wapowanie przed lustrem, żeby zobaczyć kiedy załącza się protection jest całkiem komiczne...

Czyli nie tylko ja mam takie odczucia... ;) :D

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By bofh
#1574046
@Mutango: Odnośnie post1509767.html#p1509767 to mam bardzo podobnie wnioski, bo też testowałem SS-a najpierw na derringerze z jedną grzałką żeby móc oglądać efekty testów na bieżąco. Co ciekawe, najlepszy efekt, testując średnice 2,0, 2,3 oraz 3.0mm, uzyskałem na fi 2,3 gdyż tu najprawdopodobniej namoczenie przy muji było najbardziej optymalne i transport z buforków dostarczał tyle liquidu, ile trzeba na bieżąco do wypełnienia kubatury grzałki. Dobór transportu natomiast moim zdaniem przy TC powinien być zawyżony w stosunku do transportu kanthalowego właśnie z tego powodu. To, co fajnie działa na kanthalu, na TC będzie wymagało pracy przy trochę mniejszej mocy faktycznej lub lepszego nośnika właśnie dla zachowania pełnego namoczenia grzałki. Tak to moim zdaniem działa i całkowicie się z tą teorią zgadzam ;)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1574855
Zrobiłem wczoraj parę eksperymentów na dripperze. I jestem niemal pewny, że rodzaj stali też ma znaczenie. Mianowicie drut 304 pracuje z większą kulturą niż druty 316/317. Pulsowanie o ile można je wywołać przy pewnych ustawieniach, jest łagodniejsze i mniej wyczuwalne. Właściwie przy normalnym wapowaniu, jeśli człowiek o tym nie myśli, to wcale niewyczuwalne. Widocznie wyższy współczynnik TCR, pomimo że jest wyższy tylko o jakieś 10%, ma jednak swoje znaczenie.
Dlatego polecam SS304.
Awatar użytkownika
By Seavolv
#1574887
Będę miał chwile i drut 304 to zrobię małe porównanie na dna w czasie rzeczywistym. Mam Ni200, tytana, SS316 brak jedynie SS304,

Edit.
Mam jakiś pszczelarski nierdzewny 0,3 i 0,4 zobaczę jak te druty sprawują się pod TC

-- [scalono] 29 sty 2016, 19:54 --

Zrobiłem mały test, pojedyncza grzałka z drutów jakie posiadam. Test działania TC.

Zielone - MOC
Czerwone - Temperatura
Fioletowe - Rezystancja











Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 21:06 przez Seavolv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By e_sat
#1575208
Mutango pisze:Zrobiłem wczoraj parę eksperymentów na dripperze. I jestem niemal pewny, że rodzaj stali też ma znaczenie. Mianowicie drut 304 pracuje z większą kulturą niż druty 316/317. Pulsowanie o ile można je wywołać przy pewnych ustawieniach, jest łagodniejsze i mniej wyczuwalne. Właściwie przy normalnym wapowaniu, jeśli człowiek o tym nie myśli, to wcale niewyczuwalne. Widocznie wyższy współczynnik TCR, pomimo że jest wyższy tylko o jakieś 10%, ma jednak swoje znaczenie.
Dlatego polecam SS304.


Obawiam się w tym roku, o problemy z jakimi będą sie borykać pszczelarze :lol:
By szymon1234
#1575214
Można, choć to nie kanthal i ciemnieje.
Raczej kilka razy go podgrzej, niż oglądaj jak mieni się na pomarańczowo.

Co do porównania działania TC, to widać, że im większy TCR, tym lepsza rozdzielczość odczytu rezystancji i "ładniejszy" wykres.
Na evic'u/cuboidzie nie widzę większej różnicy między ni200 z wielkim tcr (chyba 6x większy), a ss304.
Wolę ss304 ze względu na cenę, większą oporność (ciężko duala ukręcić na ni200, 0,3mm to max, żeby nie zejść poniżej 0,05ohm) i mniejszą szkodliwość.
Awatar użytkownika
By Stress
#1575228
Gruchuuu pisze:A ja mam pytanie z innej beczki, drut ss można zgrzewać jak kanthala ?

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

layback pisze:Drut SS można spokojnie rozgrzewać/przepalać, dokładnie tak jak kanthal.


Jeśli jednak planujesz używać grzałki w trybie TC, to powinieneś to sobie darować.
Microcoil to tylko do VW, do TC grzałkę kręć z odstępami.
By Gruchuuu
#1575239
SS uzywam w VW zauwazyłem ze sobie radzi wedlug mnie lepiej jak kanthal przy setupie 0.30 ohma 2x10 zwoi z 0.40 na 2,4mm ustawiłem 23W i jest miodzio

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka
By szymon1234
#1575245
Stress pisze:
Gruchuuu pisze:A ja mam pytanie z innej beczki, drut ss można zgrzewać jak kanthala ?

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

layback pisze:Drut SS można spokojnie rozgrzewać/przepalać, dokładnie tak jak kanthal.


Jeśli jednak planujesz używać grzałki w trybie TC, to powinieneś to sobie darować.
Microcoil to tylko do VW, do TC grzałkę kręć z odstępami.

Co do odstępów zgadzam się, ale do wygrzewania nie.
Na bellusie i zephyrusie mam po 9 zwojów 0,4mm ss304 i co ~tydzień przepalam grzałkę z nagaru, zmywam resztki, przecieram papierem, ponownie rozgrzewam i grzałka jest czyściutka, a TC działa bdb.
Nie chce mi się robić nowej grzałki, jak obecna jest ok, nie mam wszystko pasuje i jest dobrze dokręcone.
Jedyne jaja jakie miałem z tc, to na aromamizerze, coś nie tak było z opornością i tc nie działało za żadne skarby.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1575281
szymon1234 pisze:Co do porównania działania TC, to widać, że im większy TCR, tym lepsza rozdzielczość odczytu rezystancji i "ładniejszy" wykres.

No to teraz dobrze by było wynaleźć gdzieś druty ze stali SS410 (lub 430), gdzie współczynnik TCR jest jeszcze o 50% wyższy niż na drucie 304 Obrazek
Awatar użytkownika
By Stress
#1575293
szymon1234 pisze:
Stress pisze:
Gruchuuu pisze:A ja mam pytanie z innej beczki, drut ss można zgrzewać jak kanthala ?

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

layback pisze:Drut SS można spokojnie rozgrzewać/przepalać, dokładnie tak jak kanthal.


Jeśli jednak planujesz używać grzałki w trybie TC, to powinieneś to sobie darować.
Microcoil to tylko do VW, do TC grzałkę kręć z odstępami.

Co do odstępów zgadzam się, ale do wygrzewania nie.
Na bellusie i zephyrusie mam po 9 zwojów 0,4mm ss304 i co ~tydzień przepalam grzałkę z nagaru, zmywam resztki, przecieram papierem, ponownie rozgrzewam i grzałka jest czyściutka, a TC działa bdb.
Nie chce mi się robić nowej grzałki, jak obecna jest ok, nie mam wszystko pasuje i jest dobrze dokręcone.
Jedyne jaja jakie miałem z tc, to na aromamizerze, coś nie tak było z opornością i tc nie działało za żadne skarby.

Miałem na myśli microcoil'a, bo @Gruchuuu użył sformułowania "zgrzewać".
Chociaż jak patrzę na fotki tych nowych baz RBA, to one właśnie na microcoil wyglądają...
By szymon1234
#1575378
Jak microcoil jest dobrze zrobiony, bez hotspotów to TC też będzie dział.
Tylko w naszych niefarbrycznych warunkach ciężko osiągnąć perfekcję i może się okazać, że coś będzie nie tak.
Wg mnie z odstępami grzałka daje dużo wilgotniejszą parę, i transport lepiej wyrabia, bo te np. 9 zwojów znajduje się jakby na większej szerokości nośnika.
Nie ma tu też efektu "syczenia", gdy mc jest nadal nagrzany.
Awatar użytkownika
By Seavolv
#1575540
Seavolv pisze:Zrobiłem mały test, pojedyncza grzałka z drutów jakie posiadam. Test działania TC.

Zielone - MOC
Czerwone - Temperatura
Fioletowe - Rezystancja













Oczywiście wszytko zależy też od moda i jego obsługi TC, ja ten test przeprowadzałem na DNA200 ze względu na dostęp do escribe i wykresów. Oczywiście tak jak pisałem dla drutów SS TC może różnie działać na rożnych boxach ale sądzę że ze względu na swoje TCR ideałem nie jest.
Druga sprawa to pewnie połowa osób ustawia moda na 220C i Moc na 15-20W nawet nie pozwalając w ten sposób na poprawne działanie TC i pisząc że u nich wszytko działa jak należy, ale każdy pal jak tam chce i jak mu smakuje więc test tylko dla zobrazowania działania rożnych drutów pod TC
Awatar użytkownika
By Grimoon
#1576336
layback pisze:Drut SS można spokojnie rozgrzewać/przepalać, dokładnie tak jak kanthal.

Proponuję lekturę
https://starychemik.wordpress.com/2016/ ... a-grzalki/
Awatar użytkownika
By pan prezes
#1577924
Grimoon pisze:
layback pisze:Drut SS można spokojnie rozgrzewać/przepalać, dokładnie tak jak kanthal.

Proponuję lekturę
https://starychemik.wordpress.com/2016/ ... a-grzalki/


bardzo dobry artykuł.

Dodam w temacie, że używam huragana i evica oczywiście i najlepiej mi smaczy i chmurzy się przy TCR 92 230C 30W grzałka 0.70ohm SS316L
By iniemamocny
#1578327
jak się mają wartości TCR Joyetecha z tymi z Steam-Engine.org i @DJLsbVapes bo wartości są odmienne maksymalnie, wcale nie porównywalne. Którymi się w końcu kierować?, bo 200 wg Joyetech nijak się ma do 915 z Steam-Engine.org w odniesieniu do drutu SS na przykład.
Awatar użytkownika
By mordek
#1578332
iniemamocny pisze:jak się mają wartości TCR Joyetecha z tymi z Steam-Engine.org i @DJLsbVapes bo wartości są odmienne maksymalnie, wcale nie porównywalne. Którymi się w końcu kierować?, bo 200 wg Joyetech nijak się ma do 915 z Steam-Engine.org w odniesieniu do drutu SS na przykład.

TC precision, a współczynnik TCR to dwie różne rzeczy.

TCR = 200 dla SS316L? :roll:
Awatar użytkownika
By Mutango
#1578354
Joytech podaje tylko bardzo przybliżony, zgrubny zakres 80-200 dla szerokiego wachlarza różnych drutów SS
Dokładny współczynnik TCR teoretycznie powinien podać producent w specyfikacji dla konkretnego rodzaju drutu.

W Evicu liczba ta jest mentysą postaci wykładniczej (lub notacji naukowej), gdzie wykładnikiem jest -5
Czyli jeśli w Evicu ustawi się na przykład 105, to w rzeczywistości współczynnik wynosi w notacji naukowej 105E-5, czyli po przesunięciu przecinka pięć miejsc w lewo 0,00105
Na steam-engine wykładnikiem jest -6. Czyli jeśli chcemy przenieść liczbę ze steam-engine do Evica, to przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo. Czyli jeśli np steam-engine podaje 915, to dla Evica jest to 91,5
By iniemamocny
#1578416
mordek pisze:
iniemamocny pisze:jak się mają wartości TCR Joyetecha z tymi z Steam-Engine.org i @DJLsbVapes bo wartości są odmienne maksymalnie, wcale nie porównywalne. Którymi się w końcu kierować?, bo 200 wg Joyetech nijak się ma do 915 z Steam-Engine.org w odniesieniu do drutu SS na przykład.

TC precision, a współczynnik TCR to dwie różne rzeczy.

TCR = 200 dla SS316L? :roll:
No tak bardziej dla 317. Ale nie w tym rzecz. Dla tych samych drutów są olbrzymie rozbieżności w zależności od źródła.

-- [scalono] 02 lut 2016, 18:37 --

mordek pisze:
iniemamocny pisze:jak się mają wartości TCR Joyetecha z tymi z Steam-Engine.org i @DJLsbVapes bo wartości są odmienne maksymalnie, wcale nie porównywalne. Którymi się w końcu kierować?, bo 200 wg Joyetech nijak się ma do 915 z Steam-Engine.org w odniesieniu do drutu SS na przykład.

TC precision, a współczynnik TCR to dwie różne rzeczy.

TCR = 200 dla SS316L? :roll:
No tak bardziej dla 317. Ale nie w tym rzecz. Dla tych samych drutów są olbrzymie rozbieżności w zależności od źródła.
Awatar użytkownika
By Grimoon
#1578442
A informacje z tego posta Ci nie wystarczają?
post1559728.html#p1559728
By iniemamocny
#1578569
Grimoon pisze:A informacje z tego posta Ci nie wystarczają?
post1559728.html#p1559728
Ja właśnie tym postem się kieruje. Przykład:
"SS316: [0.00088] (Wg. Steam-Engine.org)
SS316: [0.000915] (Wg. @DJLsbVapes)"

i porównanie do danych tcr od Joytecha:

Obrazek

To które są właściwe?, bo z miejscami po przecinku to nie ma nic wspólnego.

Inaczej, dla grzałki SS316 ustawiłem tcr 0150 - dobrze będzie?

-- [scalono] 02 lut 2016, 21:16 --

Mutango pisze:Joytech podaje tylko bardzo przybliżony, zgrubny zakres 80-200 dla szerokiego wachlarza różnych drutów SS
Dokładny współczynnik TCR teoretycznie powinien podać producent w specyfikacji dla konkretnego rodzaju drutu.

W Evicu liczba ta jest mentysą postaci wykładniczej (lub notacji naukowej), gdzie wykładnikiem jest -5
Czyli jeśli w Evicu ustawi się na przykład 105, to w rzeczywistości współczynnik wynosi w notacji naukowej 105E-5, czyli po przesunięciu przecinka pięć miejsc w lewo 0,00105
Na steam-engine wykładnikiem jest -6. Czyli jeśli chcemy przenieść liczbę ze steam-engine do Evica, to przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo. Czyli jeśli np steam-engine podaje 915, to dla Evica jest to 91,5
Ja rozumiem jak najbardziej zamianę miejsc po przecinku, tylko przesuwając ten przecinek w dowolną stronę o dowolną ilość pól nie zrobi Ci się z 0.00088 na 0.000915 nawet z zaokrągleniem. Stąd pytam o co biega. Zresztą, akurat jeśli ustawisz w evicu tcr 91,5 (czyli realnie 92, czyli 0092) na SS316 to to wcale nie działa, brak mocy.
Awatar użytkownika
By Grimoon
#1578661
iniemamocny pisze:To które są właściwe?, bo z miejscami po przecinku to nie ma nic wspólnego.

Inaczej, dla grzałki SS316 ustawiłem tcr 0150 - dobrze będzie?


Nie. Mam wrażenie że udajesz jakiegoś nieogara. Cytujesz że dla drutu SS316 tcr jest 88 lub ~92 a potem pytasz o ustawienie 0150.
Awatar użytkownika
By mordek
#1578664
iniemamocny pisze:Ja właśnie tym postem się kieruje. Przykład:
"SS316: [0.00088] (Wg. Steam-Engine.org)
SS316: [0.000915] (Wg. @DJLsbVapes)"

Ułatwię Ci:
Steam-Engi: 0.000880
DJLsbVapes: 0.000915

Co daje TCR:
Steam-Engine: 88
DJLsbVapes: 92

iniemamocny pisze:i porównanie do danych tcr od Joytecha:
To które są właściwe?, bo z miejscami po przecinku to nie ma nic wspólnego.

JoyeTech podaje jeden zakres TCR dla kilku rodzajów drutu.

iniemamocny pisze:Inaczej, dla grzałki SS316 ustawiłem tcr 0150 - dobrze będzie?

Nie będzie.

iniemamocny pisze:Ja rozumiem jak najbardziej zamianę miejsc po przecinku, tylko przesuwając ten przecinek w dowolną stronę o dowolną ilość pól nie zrobi Ci się z 0.00088 na 0.000915 nawet z zaokrągleniem. Stąd pytam o co biega. Zresztą, akurat jeśli ustawisz w evicu tcr 91,5 (czyli realnie 92, czyli 0092) na SS316 to to wcale nie działa, brak mocy.

Bo trzeba czytać cytowany tekst ze zrozumieniem. NIE przesuwasz przecinka w dowolną stronę o dowolną ilość pól.
Skoro TCR 92 dla Twojego drutu jest nieodpowiedni, to ustaw 88.
By iniemamocny
#1578672
Ok, czyli ustawiam TCR 0092 czy nawet 0088 na przykład, co przy grzałce 0.5ohm, 30 Watach i 230 stopniach nie daje praktycznie żadnej chmury, brak też smaku. To tak jakbym wapował na wolishu.

-- [scalono] 02 lut 2016, 22:49 --

Co robię źle?
Awatar użytkownika
By Grimoon
#1578680
iniemamocny pisze:Ok, czyli ustawiam TCR 0092 czy nawet 0088 na przykład, co przy grzałce 0.5ohm, 30 Watach i 230 stopniach nie daje praktycznie żadnej chmury, brak też smaku. To tak jakbym wapował na wolishu.

-- [scalono] 02 lut 2016, 22:49 --

Co robię źle?

Jaki parownik?
Jaki setup?
Grzałka z odstępami?
Akumulator naładowany?
Awatar użytkownika
By Grimoon
#1578695
iniemamocny pisze:Akumulator naładowany, parownik cubis, grzałka ss316 0.5ohm. Tylko dla ścisłości chodzi o Cuboida, nie o evica.


W Cuboidzie nie ma predefiniowanego trybu SS316?
Próbowałeś zmienić grzałkę?
By iniemamocny
#1578703
Jest tryb ss316, ale przy grzałce 1.ohm też ss316, zaczynał mi bobrzyć na sofcie 3.1, czego nie było na sofcie 3.0, więc zasugerowano mi tcr. To nie jest wina grzałki bo w trybie predefiniowanym jest moc, jest smak, itp. Więc może tcr powinno być jednak ustawione bliżej 150? Joyetech przecież podaje zakres od 80-200 dla grzałek ss od 303 do 317. Uważam że ss316 się łapie według tego na tcr 150, albo przynajmniej 120.

Ja naprawdę nie od dziś wapuję, nie jest mi obce kręcenie własnych setupów subohmowych. Jedynie nowością dla mnie jest kontrola temperatury i to całe TCR.
Awatar użytkownika
By mordek
#1578708
iniemamocny pisze:Jest tryb ss316, ale przy grzałce 1.ohm też ss316, zaczynał mi bobrzyć na sofcie 3.1, czego nie było na sofcie 3.0, więc zasugerowano mi tcr. To nie jest wina grzałki bo w trybie predefiniowanym jest moc, jest smak, itp. Więc może tcr powinno być jednak ustawione bliżej 150?

1. Skoro na trybie SS316 (zdefiniowanym w urządzeniu) jest wszystko dobrze, to po kiego grzyba kombinujesz z manualnym TCR`em?
2. Skąd wiesz jaki TCR jest ustawiony w trybie SS316 (zdefiniowanym w urządzeniu)?

iniemamocny pisze:Joyetech przecież podaje zakres od 80-200 dla grzałek ss od 303 do 317. Uważam że ss316 się łapie według tego na tcr 150.

A kolega patrzył jak wyglądają konkretne wartości dla konkretnych drutów?

iniemamocny pisze:Ja naprawdę nie od dziś wapuję, nie jest mi obce kręcenie własnych setupów subohmowych. Jedynie nowością dla mnie jest kontrola temperatury i to całe TCR.

Czyli jesteś "obcy" w temacie.
By iniemamocny
#1578718
mordek pisze:
iniemamocny pisze:Jest tryb ss316, ale przy grzałce 1.ohm też ss316, zaczynał mi bobrzyć na sofcie 3.1, czego nie było na sofcie 3.0, więc zasugerowano mi tcr. To nie jest wina grzałki bo w trybie predefiniowanym jest moc, jest smak, itp. Więc może tcr powinno być jednak ustawione bliżej 150?

1. Skoro na trybie SS316 (zdefiniowanym w urządzeniu) jest wszystko dobrze, to po kiego grzyba kombinujesz z manualnym TCR`em?
2. Skąd wiesz jaki TCR jest ustawiony w trybie SS316 (zdefiniowanym w urządzeniu)?

iniemamocny pisze:Joyetech przecież podaje zakres od 80-200 dla grzałek ss od 303 do 317. Uważam że ss316 się łapie według tego na tcr 150.

A kolega patrzył jak wyglądają konkretne wartości dla konkretnych drutów?

iniemamocny pisze:Ja naprawdę nie od dziś wapuję, nie jest mi obce kręcenie własnych setupów subohmowych. Jedynie nowością dla mnie jest kontrola temperatury i to całe TCR.

Czyli jesteś "obcy" w temacie.


1. Dokładnie w zacytowanej przez Ciebie mojej wypowiedzi jest odpowiedź na to pytanie.

2. Nie wiem i nie pisałem że wiem, ale wychodzi na to że na pewno nie jest to ani 88 ani 92. Bliżej raczej do 120

3. Patrzył na pierwszej stronie jeśli o to Ci chodzi.

4. No i ?
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.