EPF
Awatar użytkownika
By Mutango
#1519420
TooCruel pisze:...najbardziej dostrzegalna różnica pojawi się podczas śmigania na bardzo niskich opornościach

Co ma niska oporność do prędkości zużywania się baterii? To nie mechanik. Zużycie zależy od mocy. Owszem w mechanikach moc była zależna wprost od oporności. Ale tutaj jest elektronik
Napięcie 2V na grzałce 0.1Ω daje taką samą moc jak napięcie 4.5V na grzałce 0.5Ω
W obu przypadkach ogniwo będzie się zużywać z tą samą prędkością. Można powiedzieć kolokwialnie, że ogniwo nie ma zielonego pojęcia o oporności grzałki. Ogniwo generuje tylko określoną moc.
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1519462
W tym problem, że 2V dla grzałki 0,1Ohm nawet jej nie ruszą nie mówiąc o komfortowym wapowaniu. Chyba, że piszesz o jakichś ultra skrajnych setupach na 2 zwojach drutu. Większość grzałek jakie skręcałem / fabrycznych ... gwarantujących dobre oddawanie smaku startowało od 3,5V+ niezależnie od oporności, więc jak dla mnie zestawienie 2V/0,1Ohm w tym samym ekwiwalencie mocy dla grzałek z różnym oporem to fikcja literacka.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2015, 19:37 przez TooCruel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1519490
TooCruel pisze:W tym problem, że 2V dla grzałki 0,1Ohm nawet jej nie ruszą nie mówiąc o komfortowym wapowaniu. Chyba, że piszesz o jakichś ultra skrajnych setupach na 2 zwojach drutu. Większość grzałek jakie skręcałem / fabrycznych ... gwarantujących dobre oddawanie smaku startowało od 3,5V+ niezależnie od oporności, więc jak dla mnie zestawienie 2V/0,1Ohm w tym samym ekwiwalencie mocy dla grzałek z różnym oporem to fikcja literacka.

Jaka znowu fikcja?
Obrazek
Awatar użytkownika
By Mutango
#1519943
leznyz pisze:Możecie mnie oświecić czemu grzałki TC powinny mieć przerwy między zwojami?

To nie jest tak. Grzałka skompresowana może działać równie dobrze, jak grzałka z przerwami. Aczkolwiek żeby wyjaśnić sprawę do końca, to im mniejsze przerwy, tym większe ryzyko powstania zwarć między zwojami. A jeśli zwarcie takie powstanie (jeśli) to może być kłopot ze skaczącą opornością, może być kłopot z nierównym grzaniem, część zwojów grzeje mocniej, część słabiej. W zwykłym kanthalu, żeby się przed tym zabezpieczyć, rozgrzewaliśmy grzałkę do czerwoności, kilka razy. Podczas rozgrzewania na powierzchni drutu tworzyła się warstwa tlenków (samooksydacja). Ta warstwa chroniła przed zwarciami, tworzyła izolację. Jeśli widzieliśmy, że grzałka rozgrzewa się nierówno, jedne zwoje świecą wyraźnie mocniej, inne słabiej, to ściskaliśmy tą grzałkę, merdaliśmy zwoje, rozgrzewaliśmy do czerwoności tak długo, dopóki grzałka nie zaczęła świecić równo. Jeśli chodzi o nikiel, to ogólnie nie zaleca się rozgrzewania go do czerwoności (podobno tworzy się trucizna). Więc jeśli ktoś nie rozgrzeje niklu do czerwoności, to nie może zrobić takich zabiegów "antyzwarciowych" jak na kanthalu.
Awatar użytkownika
By mokwas
#1520921
Animacje z nowym softem (2.00):

Sprawdzenie baterii:...........Zmiana temp. °C na °F: .....Odwrócenie ekranu:..........Blokada przycisków + - :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kasowanie zaciągnięć (puff):..Kasowanie czasu (time):......Wygaszenie ekranu:.......Sprawdzenie temperatury:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wyłączenie/włączenie moda:.........Wersja softu:............Zmiana parametrów:

Obrazek Obrazek Obrazek

Tu do poprzedniej wersji:
=>jak się poruszać po menu eVic VTC Mini cz.I <=
=>jak się poruszać po menu eVic VTC Mini cz.II<=

Jak zmienią na 3.00 to chyba już nie zrobię :mrgreen:
By pigas1
#1526370
Mój Evic umarł. Podczas vapowania nagle zgasł wyświetlacz i przestał reagować na przycisk. Włożyłem inną batke i dalej martwy.
Podłączyłem bezpośrednio pod ładowanie do gniazdka, z myślą że może jakiś impuls go ożywi, ale nic z tego. Po podłączeniu do kompa pokazuje komunikat

http://zapodaj.net/bcb87c5d1754d.jpg.html

i mocno grzeje się ładowarka wbudowana - robi się bardzo gorący od spodu.
Zdarzyło się komuś coś takiego z Evickiem?
Chyba w poniedziałek wyślę go na reklamację.
By homer21
#1529210
Wyliczysz ze wzoru : T=1,4×C/I gdzie T to czas ladowania, C to poj.ogniwa w mAh oraz I to prad ladowania ladowarki w mA.
Evic laduje pradem 1 A resztę powinienes juz sobie policzyc sam.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By HaQer
#1529211
Maksymalny prąd ładowania (zależy od wejściowego) to 1A. Można pod wzór wstawić pojemność swojego aku,

(A*1,4)/B=C
Gdzie :

A-Pojemność Baterii
B-Prąd ładowania (moc ładowarki)
C-Czas ładowania

Przykład:

np. przy aku. 2000 mAh i prądzie ładowania 5A (5000mA) powinno to wyglądać tak:
2000*1,4/5000=2800/5000=0,56 [godz]

Mnoży sie pojemność * 1,4 dlatego, że przy ładowaniu część prądu jest tracona.

Awatar użytkownika
By toska
#1529763
Mam prośbę , czy może ktoś wrzucić fotkę jak on wygląda z Triton-em 2 ale moze być tez z jedynką .
Bo chyba się to ładnie nie z licuje :oops:
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1529764
v2 wychodzi bokami, a v1 wyglada dość śmiesznie:
Obrazek

PS już ładniej zgrywa się np z iStick 60W TC / Presa TC75W.
Awatar użytkownika
By Ceberebek
#1530188
Dzisiaj do mnie dotarł z FT:
https://www.fasttech.com/products/3755300


I w sumie całkiem nie najgorzej wykonany ;)
Brakuje mi w nim tylko "fabrycznego" uchwytu do "smyczy" :mrgreen:
Materiał "skóropodobny"-a boczne ścianki futerału są chyba wzmocnione kawałkiem twardej tektury i obszyte materiałem.
By Deli818
#1530825
Witam wszystkich. Niedawno zakupiłem evica mini, lecz już mam z nim problemy. Zaktualizowałem go do wersji softu 2.0. Od niedawna jak wejdzie w stan uśpienia, lub wyłączenie go 5 klikem i włączę, evic począć próby vapowania się resetuje :x dopiero jak przytrzymam przycisk pokazuje iż nie wykrył atomizer, znow się resetuje i zaczyna w końcu vapowac. Wkurza mnie bo muszę co chwilę to robić jak zaistnieją wyżej wymienione sytuację. Proszę o szybką pomoc bo jeśli to jest jakaś poważna wada to jeszcze mogę go zwrócić. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
By kacper.kolba1997
#1530893
Ewentualnie jak na 1.3 bedzie ok to sprobuj znowu wgrac 2.0 jesli nie to mozesz zostac na poprzednim sofcie albo reklamacja

Maźnięte przez lenovo k3 Note
Awatar użytkownika
By Luftmysza
#1531548
Tak w formie ciekawostki: Napisałem jakiś czas temu do Fanpage Facebookowego Joyetecha wiadomość, czy planują program typu Escribe od DNA200 do Evica. Napisałem do nich z czystej ciekawości, nie liczyłem nawet, że cokolwiek odpiszą, ale odpisali:

"Thanks for your message, our engineers are working on it. Please follow our website."

Mi jakaś dziecięca naiwność każe wierzyć w ich słowa :mrgreen:. Pożyjemy, zobaczymy :).
Awatar użytkownika
By Mutango
#1531552
Luftmysza pisze:Mi jakaś dziecięca naiwność każe wierzyć w ich słowa :mrgreen:. Pożyjemy, zobaczymy :).

Teoretycznie to jest całkowicie możliwe. Oprogramowanie to oprogramowanie. Zbiór odpowiednio uporządkowanych zer i jedynek. Jeśli można update-ować oprogramowanie, to można też stworzyć edytor do samodzielnej modyfikacji oprogramowania, i udate-ować w dowolnym momencie, własne zmodyfikowane oprogramowanie. Ale czy będzie im się opłacać zrobić coś takiego do tak taniego produktu jak Evic VTC, to inna sprawa. Pożyjemy, zobaczymy...
By Enrico1212
#1531679
Witam, jestem nowy więc na początku chciałem się przywitać. Od nie dawna używam tego moda i ostatnio już zgłupiałem odnośnie swojego sprzętu. Mianowicie chodzi mi o palenie w trybie CT. Mam zamontowaną grzałkę NI 0,2, temp 250 st.C. i 30W. Podczas wapowania po chwili zapala mi się Protection i moc spada do 12-13 W, chmura jest tylko nie czuć za bardzo mocy i dym jest naprawdę bardzo chłody nie taki jak na samym początku naciśnięcia przycisku FIRE zaciągam się średnio 5 sekund. Czy to normalne czy mój sprzęt nawala ?
Awatar użytkownika
By Luftmysza
#1531680
Słaby transport liquidu na grzałkę. Spróbuj "podziubać" igłą watę na grzałce, powinno być ok.
By Enrico1212
#1531685
Zmiana ustawień nic nie pomaga po 1 sek zapala się ochrona i moc spada do 13 W. Dym zimny chmura jest ale zero mocy. A pomysł z tą igłą to nie bardzo wiem jak wprowadzić w życie nie chcę tam za bardzo grzebać żeby nie zepsuć grzałki
Awatar użytkownika
By Mutango
#1531696
Enrico1212 pisze:..dziwi mnie tylko to że grzałka tak szybko osiąga wysoką temperaturę i praktycznie po paleniu bo przy tak małej mocy 10-14 W nie czuć prawie smaku i mocy liquidu.

Nie ma w tym nic dziwnego. Jeśli do grzałki dociera zbyt mało liquidu, czyli jest zbyt sucha, to w normalnym trybie złapałbyś bobra. W trybie regulacji temperatury jest wprost przeciwnie. Zbyt sucha grzałka rozgrzewa się do zadanej temperatury, przy zbyt małej mocy. A mod nie ma prawa przekroczyć zadanej temperatury i nie ma prawa złapać bobra.
Zrób sobie taki eksperyment i zakropl z 5-10 kropli do ustnika. W ten sposób dobrze zmoczysz grzałkę i kilka buchów powinieneś mieć eleganckich.
By Enrico1212
#1531699
No z tym to się zgodzę ponieważ jak próbowałem palić w trybie W to przy mocy 30W po 2-3 sekundach czuć bobra... To już druga grzałka 0,2 kupiłem nową bo myślałem że z tamta się popsuła... to grzebanie igłą nie wiele pomogło. Jakieś inne rady co można z tym zrobić ?
Awatar użytkownika
By Luftmysza
#1531700
Osiąga szybko temperaturę bo ma słabe chłodzenie (słaby transport).
By Enrico1212
#1531702
Pomogło trochę zmniejszenie kanału przepływu powietrza... może jak będę mocniej wciągał powietrze to będzie silniej zaciągać liquid na grzałkę ... dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
By Mutango
#1531832
VRil pisze:Mutango tak też zrobiłem .Ustawiłem na 75w i jest też dobrze .
Czy to jest normalne że jak przytrzymam "Fire" dłużej to temperatura utrzymywana jest do zadanej lecz waty dobijaja do zadanych
75w a potem skaczą w górę w dół między 20-35w

Wysoka moc w trybie TC ma zupełnie inne znaczenie niż w trybie normalnym. Jest ona tylko po to użyta, aby temperaturę zadaną osiągnąć jak najszybciej. W momencie osiągnięcia takiej temperatury, okazuje się że do dalszego jej utrzymania potrzeba już znacznie mniej energii. Dlatego mod zbija moc, tak aby temperatura była stała i stabilna. I na tym polega kwintesencja trybu TC. Jeśli bierzesz długi 10 sekundowy zaciąg, to przez całe 10 sekund temperatura chmury ma być taka sama. No może poza krótkim momentem na początku, kiedy grzałka się rozgrzewa. Ale po to właśnie ustawiasz wysoką moc, żeby ten moment na początku był jak najkrótszy.
Awatar użytkownika
By mokwas
#1534988
Stworzyłem instrukcję użytkowania do naszego eVic'a w pdf.
Do pobrania z chomika:

Poradnik użytkowania eVic-VTC Mini

Jeżeli coś niejasne, albo gdzieś coś źle opisałem to proszę na PW.
Postaram poprawić plik.
Nie ma też opisanych ustawień w trybie VT.
Może ktoś to zbierze i wyśle mi opis to dodam.
Po prostu nie używałem jeszcze drutów Ni,Ti, SS :D

Jeszcze jakby co zdjęcia poglądowe 2 stron (żeby wiedzieć jak to wygląda):

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 22:42 przez mokwas, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
By Soundtrack
#1534998
@pupcuch Ważne też jest, aby nóżki grzałki nie dotykały zwojów i nie powodowały hotspotów.
Spróbuj zrobić grzałkę jak na poniższym filmiku.

Awatar użytkownika
By Nałóg Totalny
#1544741
Mam świetną wiadomość : jest nowy Soft 3.0 :drinkb ( nie wiem, może już ktoś tego newsa podawał, ale nie mam siły przebijać się przez tak zaśmiecony :( wątek ).
Co nowego ?
- możliwość ustawiania współczynników TCR ( na co wielu, w tym i ja, czekało :D ) - brawo Joyetech !!! Będzie można ustawić TCR w zakresie 1-1000 (np. nikiel=600-700, NiFe oraz Tytan - 300-400, druty SS - 303,304,316,317 - 80-200).
- dodany osobny tryb SS 316
- zwiększony zakres rezystancji w trybach VT : 0,05-1,50 oma
- zmieniony wygląd wyświetlacza
Poniższe zrzuty ekranu trzeba niestety klikać w każdy osobno, lub link do źródła : http://www.joyetech.com/mvr-software/?sid=155

Obrazek
Obrazek

Dodatkowo pojawił się nowy atomizer dedykowany do TC z obsługą wielu gotowych grzałek , w tym claptona. Nazywał się będzie Cubis Tank 3,5 ml i nawet nieźle IMO to wygląda.
EDIT: Soft 3.0 wgrany przed chwilą bez problemu. Wyświetlane wartości (oprócz trybu pracy) są drobniutkie. Coś jak w 2.0 . Z tego względu pozostałem wcześniej przy 1.3, ale tu już nie mam wyjścia. Oprócz znanych trybów : Power, Bypass, NI, Ti, pojawia się SS 316 (znika stary SS) oraz dodatkowo tryb M (od M1 do M3). Będzie chyba służył do ręcznego ustawiania TCR-u. Trzeba wybadać jak wejść w ten tryb M do momentu , w którym można ustawić TCR, bo na szybko nie sprawdziłem. Na razie więcej się nie bawię, bo już nie mam czasu. Acha, moc pozostaje bez zmiany - 75W.
Mam nadzieję, że paru ludziom "zrobiłem dobrze" na dzień dobry :lol: :D powyższym postem.
Awatar użytkownika
By STR
#1544766
Aby ustawić TCR należy wyłączyć zasolenie pięcioklikiem następnie przytrzymać przycisk power oraz prawy do momentu ukazania się ustawień.
Wprowadzamy zmiany w poszczególnych trybach M i opuszczany tryb zmiany TCR poprzez jednoczesne naciśnięcie przycisku power i lewego.

Jak ja nie lubię pisać na Tapatalkau
Awatar użytkownika
By Luftmysza
#1544811
To teraz królestwo temu, który zrobi tabele z TCR dla różnych drutów :mrgreen: STR twoja strona nie została odnaleziona :(

Wysłane z mojego E2105 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By mariogd
#1544823
Luftmysza pisze:To teraz królestwo temu, który zrobi tabele z TCR dla różnych drutów :mrgreen: STR twoja strona nie została odnaleziona :(

Wysłane z mojego E2105 przy użyciu Tapatalka


U mnie otwiera się normalnie.
Cyt'
All TCR numbers sourced from latest version of @vapealone 's magnus opus.

Titanium: TCR 0.0035
TCR scale number: 350
Calculation: 350 / 8.75 = 40
Reliant/SXK setting: 40
matching my temperature testing.
Ni200, general: TCR 0.006
TCR scale number: 600
Calculation: 600 / 8.75 = 68.5
Reliant/SXK setting: 69
matching the number that Apollo recommends in their Reliant manual.
Ni200, curve accurate: TCR @ 230°C 0.0054
TCR scale number: 540
Calculation: 540 / 8.75 = 61.7
Reliant/SXK setting: 62
Ni200 is a curve, 0.006 is only an approximation across a wider range than we commonly vape
At 230°C/450°F, the numbers would suggest 62 is most accurate.
Unverified.
Stainless Steel 304: TCR @ 230°C: 0.00105
TCR scale number: 105
Calculation: 105 / 8.75 = 12
Reliant/SXK setting: 12
I've been vaping SS 304 on the Reliant since last night, and my subjective feeling had been that 13 was a better vape than 12.
I've since switched to 12 now and it's fine, just perhaps reducing the power slightly earlier than I might have expected - but there could be several reasons for that. I will verify it properly with temp probing tonight.
Stainless Steel 316: TCR @ 230°C 0.000913
TCR scale number: 91
Calculation: 91 / 8.75 = 10.4
Reliant/SXK setting: 10
Unverified.
Resistherm NiFe30: TCR 0.0032
TCR scale number: 320
Calculation: 320 / 8.75 = 36.5
Reliant/SXK setting: 37
Unverified.
Kanthal NiFe70: TCR 0.0052
TCR scale number: 520
Calculation: 520 / 8.75 = 59.4
Reliant/SXK setting: 59
Unverified.
Kanthal NiFe52: TCR 0.004
TCR scale number: 400
Calculation: 400 / 8.75 = 45.7
Reliant/SXK setting: 46
Unverified.
Awatar użytkownika
By lelek6
#1544828
No w końcu... :)
Drobne spostrzeżenie. Dotyczy drutu 304 "od pszczelarza". Na zalecanym w podanym linku TCR=105 jest kiepsko. Nastawy: 250*, 30W. Temperatura spada do 180, moc do 8W, niby chmura jest, ale zimna i niesmaczna.
Te same nastawy, ale TCR=120. Jest znacznie lepiej, ale szalu nie ma.
Dopiero przy TCR=125 jest tak jak powinno być: temperatura utrzymuje się na 248*, moc 30W *TANIEC* *ZAKOCHANA*
Postarali się. I układ wyświetlacza bardzo mi się podoba.

EDIT:
Testów ciąg dalszy. Sprzęt powędrował do lodówki. Po schłodzeniu - kiepsko: Protection, moc do 2W, chmury nie ma. TCR podniesiony do 130, lodówka i po wyjęciu wszystko OK.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Grimoon
#1544845
Magicy! Drut "od pszczelarza", lodówki.
Chyba czas skończyć z wapowaniem, bo nie ogarniam już :)

Szkoda, że nie zrobili wersji softu 2.1 - nowe opcje ale ze starszym wyświetlaniem, lubiłem zerknąć na buszki...
Awatar użytkownika
By Mutango
#1544849
No a według steam-engine współczynniki TCR dla SS to:
SS304 - 101.6
SS316 - 88
SS316L/Elite - 87.9
SS317/Haywire - 94
SS430 - 138

Tak naprawdę, to TCR-y mogą się różnić w zależności od producenta. Tak więc to producent powinien podać precyzyjną wartość TCR dla drutu, który wyprodukował. No ale wiadomo, że w przypadku takiego drutu od pszczelarza, to nigdy się tego nie dowiemy. Pozostaje więc eksperymentalne dobranie sobie wartości, metodą prób i błędów.


bigos pisze:wytłumaczy ktoś po Polsku co znaczy to TCR :?: Wikipedia zna tylko coś takiego https://pl.wikipedia.org/wiki/TCR :?

Po polsku jest TWR https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperaturowy_wsp%C3%B3%C5%82czynnik_rezystancji
Ostatnio zmieniony 21 gru 2015, 11:03 przez Mutango, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Grimoon
#1544858
Jeśli ktoś jeszcze nie opanował:

Ustawienia TCR:
STR pisze:Aby ustawić TCR należy wyłączyć zasolenie pięcioklikiem następnie przytrzymać przycisk power oraz prawy do momentu ukazania się ustawień.
Wprowadzamy zmiany w poszczególnych trybach M i opuszczany tryb zmiany TCR poprzez jednoczesne naciśnięcie przycisku power i lewego.


Żeby zmienić TCR (w trybie wapowania) między M1, M2, M3:
przy migającym trybie TCE wciskamy lewy (-) przycisk co powoduje miganie "M" i wtedy prawym (+) wybieramy właściwe "M" i zatwierdzamy przyciskiem "Power"
Awatar użytkownika
By lelek6
#1544862
Grimoon pisze:Magicy! Drut "od pszczelarza", lodówki.

Lodówka symuluje zachowanie układu w warunkach pogorszonego transportu oraz startu grzałki od niskiej temperatury, kiedy jej rezystancja jest niższa od ustawionej i zablokowanej ;)
A pszczelarz sprzedaje drut około 100x taniej niż e-sklepy ;)
Grimoon pisze:Szkoda, że nie zrobili wersji softu 2.1 - nowe opcje ale ze starszym wyświetlaniem, lubiłem zerknąć na buszki...

To zamień sobie ampery na buszki. Albo na Time.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Grimoon
#1544864
Chodziło mi o to, że nie umiem na stałe ustawić wyświetlania buchów lub czasu na główym ekranie (zawsze mam ampery). Dopiero po wejściu 3-klikiem w dany tryb pokazuje te wartości.

-- [scalono] 21 gru 2015, 11:33 --

lelek6 pisze:A pszczelarz sprzedaje drut około 100x taniej niż e-sklepy ;)


Rozumiem że mówimy o tym? http://allegro.pl/drut-do-ramek-pszczel ... 98714.html

Pytanie dodatkowe - czy na drucie SS od pszczelarza można BEZPIECZNIE wapować w trybie power? Nic się tam zjadliwego nie wydziela przy wyższych temp.?
Awatar użytkownika
By lelek6
#1544865
Grimoon pisze:Chodziło mi o to, że nie umiem na stałe ustawić wyświetlania buchów lub czasu na główym ekranie (zawsze mam ampery). Dopiero po wejściu 3-klikiem w dany tryb pokazuje te wartości.

No rzeczywiście, nie da się na stałe ustawić buchów.
Grimoon pisze:Rozumiem że mówimy o tym? http://allegro.pl/drut-do-ramek-pszczel ... 98714.html

Dokładnie ten
Grimoon pisze:Pytanie dodatkowe - czy na drucie SS od pszczelarza można BEZPIECZNIE wapować w trybie power? Nic się tam zjadliwego nie wydziela przy wyższych temp.?

Używałem w trybie Power. Działa bardzo dobrze, do Kanthala już nie wrócę. Czy coś się wydziela? Nie mogę sobie wyobrazić, co mogłoby się wydzielać z SS.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By STR
#1544866
Jak to nie da się ustawić wchodzimy na parametry amper zmieniamy na puff naciskany przycisk power licznik nam się wyzeruje i mamy ustawione puff.

Jak ja nie lubię pisać na Tapatalkau
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21
Poszukiwany wyjątkowy parowniczek.

Hejo kochani, Przez lata korzystania z EIN przez […]

Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.