EPF
Zdrowotne aspekty e-palenia.
By Rbl
#1373586
Zakupiłem aromat kaktusowy innawery.
W składzie znajduje się kwas 2-metylobutylowy.
Niestety na necie prawie żadnych informacji o tym związku.
Wapować czy nie wapować?
Ktoś ma jakieś info czy to bezpieczny związek?
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1373704
Ludzie używają tych aromatów i żyją. Raczej jak jest dopuszczony do użytku to powinien być bezpieczny.
By Rbl
#1373731
Tzn tak, na pewno jest to jakiś kwas karboksylowy ale nie jestem chemikiem nie znam się na tym, ciężko coś znaleźć na sieci, jednak fajnie było by wiedzieć co się wpaduje hehe.
By warnia
#1374599
Nie zawsze to co dają do obiegu jest bezpieczne. Często to po prostu kasa. Z drugiej strony, co nas nie zabije to nas wzmocni ;)
Awatar użytkownika
By saradonin
#1374619
Temacik wisi, w podanej formie nazewnictwa faktycznie nic nie daje się znaleźć, a trawnikowi chemicy chyba nie mają czasu.

Co prawda moja edukacja w zakresie chemii skończyła się na tzw. gimbazie :lol: (bo w szkołach średnich jest dokładnie to samo, co w tej niesławnej gimbazie), ale jak sobie łopatologicznie poskładać do kupy człony: kwas (COOH) z -metylo- (CH3) oraz -butylowy (C4H9), to wychodzi z tego kwas kapronowy:

W razie gdybym herezje prawił, proszę mnie poprawić.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1374661
Czy ktoś może potwierdzić obecność tego kwasu w składzie tego aromatu? Może ktoś ma ten aromat w domu? Najlepiej jakby sam autor wątku @Rbl przedstawił zdjęcie ulotki.
Awatar użytkownika
By witekm
#1376408
Potwierdzamy i informujemy że zgodnie z prawem wszelakie składniki uczulające, żrące i inne związki niebezpieczne znajdujące się w mieszaninach chemicznych muszą być obowiązkowo wyszczególnione na ulotkach z mieszaniną - aromat, e-liquid, baza itp.