Dzięki uprzejmości Kolegów @
E-JACK i @
SzamanDM (dzięki
) dostałem do zabawy 3-cią wersję zasilania firmy ProVape, czyli
ProVari P3.
Oczywiście od razu potraktowałem je moimi standardowymi zabawkami
i wyszła z tego mała recenzja.
Niektóre rzeczy pominąłem bo jest już sporo materiałów w sieci więc nie chcę się powtarzać...
1. WYGLĄD i ERGONOMIA - to oczywiście rzecz indywidualna, więc nie ma co się wymądrzać. Jak dla mnie jest OK, modzik fajnie leży w rękach, między innymi dzięki bardzo przyjemnemu, satynowemu wykończeniu. Jak
dla mnie to remis z wersją 2.5 jeśli chodzi o wygląd, i zdecydowana wygrana jeśli chodzi o funkcjonalność bo:
* W KOŃCU mamy płaską głowicę więc nie trzeba dokupować żadnych pierścieni licujących,
* W KOŃCU dostajemy w komplecie tuleje pod wszystkie długości batek,
*
W KOŃCU można używać baterii z płaskim pinem bez żadnych dodatkowych kombinacji.
Poniżej porównanie 3 modów w wersjach 18500:
i P3 w wersji 18350 z zapiętym ProgSem:
2. JAKOŚĆ NAPIĘCIA - pomiary robione w moim standardowym układzie pomiarowym, z rezystorem mocy 2 ohmy. Zasilanie Sony VTC4.
Jest praktycznie WZORCOWO. Owszem, podczas narastania pojawia się 20ms uskok ale poza tym "rock stable".
3. HotShot - znany np. z OKA tryb, w którym w pierwszej chwili od wduszenia przycisku dostajemy mały dopalacz napięcia. Wygląda to tak:
Jak widać mamy tu aż 5 trybów dopalania - we wszystkich z nich przyrost napięcia wynosi ~40% wartości nastawionej, natomiast różne są czasy, odpowiednio 0,25 - 0,5 - 0,75 - 1 - 1,25 sekundy. Na normalnej grzałce na sznurku nie zauważyłem jakiegoś drastycznego wpływu tej funkcji na wrażenia z wapowania, ale tak sobie myślę, że może się to fajnie sprawdzać na microcoilach.
4. ZAKRES REZYSTANCJI - ProVape odgraża się tutaj, że P3 obsługuje grzałki o rezystancji nawet 0,7 ohma. No to zobaczmy:
20W | 1 ohm20W | 0,9 ohmHmm, no i dalej zaczęły się schody... bo nie mogłem odpalić P3 na rezystancjach 0,8 i 0,7 ohma - pojawiał się komunikat "check atomizer, bla bla bla" i doopa
Dla pewności TRZY RAZY mierzyłem podpiętą rezystancję innym modem, po czym przepinałem do P3 i "check atomizer"... Dla mnie to nie problem bo nie kupowałbym P3 dla niskich rezystancji, ale jakby ktoś napalił się na dripowanie na mc 0,7 ohma to może się zdziwić.
Również rzeczywista moc była lekko przekłamana przy tych niskich rezystancjach. Nastawa była zawsze 20W, natomiast:
* przy 1 ohmie napięcie ustalało się na poziomie ~4,3V, więc moc rzeczywista wynosiła ~18,5W,
* przy 0,9 ohma napięcie ustalało się na poziomie ~4V, więc moc rzeczywista wynosiła ~18W.
Powyższe zachowania nie są oczywiście żadną wielką tragedią, ale z drugiej strony od takiej firmy i za takie pieniądze możnaby oczekiwać dokładniejszego trzymania się specyfikacji.
Należy jednak podkreślić, że wersja którą otrzymałem do testów jest wyraźnie oznaczona jako BETA.
5. PODSUMOWANIEKażdy oceni sam. Z mojej strony będzie krótko:
* jeśli nie masz PV i zastanawiasz się czy kupić v2.5 czy v3 to, o ile cena nie będzie jakoś drastycznie wyższa, bierz P3,
* jeśli masz już PV i zastanawiasz się czy zrobić sobie upgrade, to już niekoniecznie...