EPF
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1129668
Siema wszystkim!

Ostatnio przy składaniu kilku modów opartych na Raptorze, natrafiłem na mały problem, który skłonił mnie do lekkich przemyśleń. Chodzi o brak porządnych konektorów na gwint 510, najlepiej z podstawką pod parowniki 22 mm dla tych, co tworzą własne konstrukcje. Cały czas zazdrościłem Amerykanom, którzy mają łatwy dostęp do porządnych części. Pewien jegomość, legitymujący się nickiem "FatDaddy" tworzy fantastyczne konektory 510 z pływającym pinem plusowym (a raczej na sprężynie, która jednocześnie nie jest elementem przewodzącym). Każda partia po kilka tysięcy sztuk rozchodzi się dosłownie w jeden dzień. Miałem to szczęście, że udało mi się trafić na dostępność i zamówiłem 3 sztuki, po $5.99 sztuka plus przesyłka. W sumie wyszło mnie to około 105 zł. Choć pewnie dotrze do mnie to za dobry miesiąc.

Sam niestety nie mam dostępu do sprzętu (frezarka/tokarka), ani też za dużo wolnego czasu. Zaprojektowałem jednak, na podstawie projektu FatDaddy'ego konektor, który przedstawia się następująco:





Wybaczcie lipny "znak wodny" :P

Całość składałaby się z 7 (8) części:
- górnej tulei ze stali nierdzewnej z kołnierzem 22 mm i kanałami powietrznymi, wewnątrz gwint 510 (M7x0.5) na całą wysokość, z zewnątrz M10
- podkładki mosiężnej z otworem wyprowadzeniem i otworem do przylutowania masy
- nakrętki M10
- izolatora z pręta Delrinowego, gwintowany góra/dół M7x0.5 z przekładką izolującą masę od pinu dodatniego
- pin plusowy (mosiężny lub miedziany), który "pływa" w zależności od długości pinu plusowego naszego parownika, z otworem na dole do wlutowania kabla
- sprężynka
- nakrętka (mosiężna) z otworem na pin plusowy - odizolowana od masy przez wcześniej wspomnianą przekładkę z Delrinu.
- (podkładka gumowa (oring) pod sprężynę, tak aby nie przewodziła ona prądu od pinu plusowego do nakrętki)

I teraz pytanie - czy ktoś z forumowiczów chciałby zabrać się za tworzenie takiego cacka? Ja nie mam możliwości, ale jeśli ktoś miałby chęć wprowadzić to w obieg, to myślę, że sporo z polskich Modderów by na tym skorzystało. Porządne gniazdo jest potrzebne, zwłaszcza dla modów regulowanych które powoli osiągają wartości prądu rzędu 20-30A (SX350 z nadchodzącym updatem do 80W, OKL-2/T20, Raptor 20A). Tam nie możemy pozwolić sobie na zwykłe mosiężne gniazdko dostępne w sklepach internetowych.

Proszę o konstruktywną krytykę/pomysły i ewentualnie chęć współpracy (przekazanie projektu).
Awatar użytkownika
By puzii76
#1129784
Cześć
Ostatnio o tym myślałem, a tu proszę gotowy projekt..
Tylko nie rozumiem zapisu: " ...z zewnątrz M10"
trzeba przemyśleć i moze zabrać się za to...
Awatar użytkownika
By Goldi
#1129790
puzii76 pisze:Tylko nie rozumiem zapisu: " ...z zewnątrz M10"

To ten gwint od spodu służący do przykręcenia konektora do obudowy boxa.
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1129818
puzii76 pisze:Cześć
Ostatnio o tym myślałem, a tu proszę gotowy projekt..
Tylko nie rozumiem zapisu: " ...z zewnątrz M10"
trzeba przemyśleć i moze zabrać się za to...


Tak jak Goldi napisał - zewnętrzna część tulei nagwintowana M10 pod nakrętkę, żeby nie trzeba było kleić do boxa.

Ja już prawie miałem się za to zabierać, kumpel miał porobić, ale odstraszyły nas na razie ceny gwintownika i narzynki M7x0.5. Ciężko dostępne a cena około 100 zł za komplet jest powalająca, zwłaszcza, że w SS się ciężko gwintuje i po 20 sztukach nic by z tego gwintownika nie zostało.

Rzuciłem swoje przemyślenia i projekt. Może ktoś będzie chętny do stworzenia kilku prototypów...

EDIT: Tutaj widok w przekroju (nie ma dodanego oringa pod sprężynę, ale to najmniejszy problem).


Awatar użytkownika
By Chines88
#1129886
Wspaniały projekt, sam też myślałem nad takim, ale tokarz ma maszynę tylko do gwintów skoku 1mm więc plas spalony na początku.:(
Fajnie wymyślony pin na sprężynie. Ja jestem za.:D
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1129920
marekwwwww pisze:Życzę powodzenie szczególnie przy gwintowaniu tego izolatora

Delrin wbrew pozorom ładnie się gwintuje. Mam drip tipa z FT który ma końcówkę gwintowaną z Delrinu i trzyma się świetnie. Gwint pierwsza klasa.
Awatar użytkownika
By marekwwwww
#1129931
Fajnie się gwintuje ale widzisz ze on jest bardzo mały, a gwint z dwóch stron
lepiej chyba by było rozwiercić otwór na trochę wiecej jak ten gwint wkleić zatoczony izolator przetoczyć prze gwintować
nawet jakiś metryczny gwint no i wywiercić do pinu jak żle mówię to proszę mnie poprawic
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1130008
marekwwwww pisze:Fajnie się gwintuje ale widzisz ze on jest bardzo mały, a gwint z dwóch stron
lepiej chyba by było rozwiercić otwór na trochę wiecej jak ten gwint wkleić zatoczony izolator przetoczyć prze gwintować
nawet jakiś metryczny gwint no i wywiercić do pinu jak żle mówię to proszę mnie poprawic

Możliwe. Dlatego najpierw trzeba wykonać prototyp. Jeszcze z chęcią obejrzę te konektory FatDaddy'ego jak przyjdą. Tam na pewno jest M7x0.5 na izolatorze, nie wiem czy z dwóch stron tylko.
Awatar użytkownika
By Piter1992
#1130202
Ja sie nie znam! Ja tu tylko pytam, a nie lepiej na FT zamówić capy Chi You z SS i dorobić tylko podstawę z gwintem do capa która by była przymocowana do boxa można było zmieniać je? Prościej i pewnie ktoś na forum by się znalazł co by to mógł wykonać i sprzedawać takie bazy. Jeśli napisałem coś nie tak proszę usunąć komentarz.

EDIT: moj marny projekt w paincie, bo w niczym innym nie umiem
Obrazek
Awatar użytkownika
By pol
#1130228
Wspominałem o takim i innych rozwiązaniach
post1105160.html#p1105160






Praktyczniejszym rozwiązaniem wydaje się przygotowanie obudowy gniazda do wprasowania oryginalnego konektora 510.

W obudowie DIY do Hana też zastosowano rozwiązanie z oryginalnym konektorem 510.
http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... ack-dna-20

============
Edit:
Stainless Steel Flat Top Cap for Chi You / King Mod
http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... u-king-mod





Dość karkołomny pomysł z przerabianiem tego capa.
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1130245
@pol - to co wrzuciłeś to właśnie konstrukcja FatDaddy'ego. Ja nie miałem wszystkich wymiarów, więc stworzyłem swój model. Ale zasada ta sama.

EDIT: Właśnie chodzi też o to, by nie korzystać ze standardowych konektorów - raz, że nie mają pływającego pinu plusowego (chyba, że o czymś nie wiem i są takie), dwa - izolatory są marnej jakości. Wyjmowanie pinu powoduje często uszkodzenie. Tutaj masz wszystko rozkręcane i z łatwością możesz położyć ładne luty, a na całym gnieździe nie będzie spadków napięcia.

Ja nie jestem zwolennikiem capa od Chi z jednego względu - ogromny otwór należy wiercić pod niego.
Awatar użytkownika
By pol
#1130248
p33t-r pisze:@pol - to co wrzuciłeś to właśnie konstrukcja FatDaddy'ego. Ja nie miałem wszystkich wymiarów, więc stworzyłem swój model. Ale zasada ta sama.

Ja nie jestem zwolennikiem capa od Chi z jednego względu - ogromny otwór należy wiercić pod niego.

Nadal uważam, że z wielu względów rozsądniejsze jest przygotowanie obudowy oryginalnego konektora 510.

Edit:
p33t-r pisze:...
EDIT: Właśnie chodzi też o to, by nie korzystać ze standardowych konektorów - raz, że nie mają pływającego pinu plusowego (chyba, że o czymś nie wiem i są takie), dwa - izolatory są marnej jakości. Wyjmowanie pinu powoduje często uszkodzenie. Tutaj masz wszystko rozkręcane i z łatwością możesz położyć ładne luty, a na całym gnieździe nie będzie spadków napięcia.
...

Masz widocznie doświadczenie ze słabszą jakością konektorów 510 i z izolatorami plus pinu z silikonu.

Ruchomy pin to dobra rzecz, ale nie niezbędna.

W razie uszkodzenia gwintu 510 przy używaniu oryginalnego konektora 510 koszt jego wymiany jest minimalny.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 00:17 przez pol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1130252
pol pisze:
p33t-r pisze:@pol - to co wrzuciłeś to właśnie konstrukcja FatDaddy'ego. Ja nie miałem wszystkich wymiarów, więc stworzyłem swój model. Ale zasada ta sama.

Ja nie jestem zwolennikiem capa od Chi z jednego względu - ogromny otwór należy wiercić pod niego.

Nadal uważam, że z wielu względów rozsądniejsze jest przygotowanie obudowy oryginalnego konektora 510.

Wyedytowałem swój wcześniejszy post - tam wyjaśniłem czemu nie jestem za korzystaniem z oryginalnych konektorów.
By bimbor
#1137367
A przepraszam że się wtrącę, ale które to te oryginalne konektory?

Bo ja do tej pory używałem tych z peleona i są kiepskie, a te od sklepowych e-papierosów muszę obcinać bo mi dziurka na guzik wcale nie potrzebna. I też bym chciał znaleźć coś lepszego.
By bimbor
#1137383
dzięki.

Goldi jak zawsze pomocny :D

szkoda że ich nie wrzucasz to kisowego zestawu :(

Edit: No Landorowi też podziękuję bo się należy
Ostatnio zmieniony 24 lip 2014, 16:51 przez bimbor, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Landor
#1137384
bimbor pisze:A przepraszam że się wtrącę, ale które to te oryginalne konektory?

Bo ja do tej pory używałem tych z peleona i są kiepskie, a te od sklepowych e-papierosów muszę obcinać bo mi dziurka na guzik wcale nie potrzebna. I też bym chciał znaleźć coś lepszego.

np.: konektor-gniazdo-510-solidny-oferta-t54000.html?hilit=Sator75%20510

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1137593
Konektory od FatDaddy'ego przyszly do mnie w zeszlym tygodniu. Podroz z Kalifornii do Polski zajela raptem tydzien czasu (list ekonomiczny bez trackingu). Trzeba przyznac, ze wykonanie jest swietne.

Swego czasu trafilem wlasnie na konektory od Satora - wygladaja bardzo dobrze, brakuje mi wlasnie tylko kolnierza 22 mm... Moze on chcialby sie przylaczyc do projektu... ? :)
Awatar użytkownika
By Landor
#1137601
p33t-r pisze:Konektory od FatDaddy'ego przyszly do mnie w zeszlym tygodniu. Podroz z Kalifornii do Polski zajela raptem tydzien czasu (list ekonomiczny bez trackingu). Trzeba przyznac, ze wykonanie jest swietne.

Swego czasu trafilem wlasnie na konektory od Satora - wygladaja bardzo dobrze, brakuje mi wlasnie tylko kolnierza 22 mm... Moze on chcialby sie przylaczyc do projektu... ? :)

Zawsze możesz kołnierz korektora zeszlifować do średnicy rury i wcisnąć w głowicę z szerokim kołnierzem na 22 mm.
Czyli zrobić swoją obudowę 22 mm z otworem na konektor Satora.
Albo w kołnierzu 22 mm zrobić wglębienie na średnicę konektora i nie modyfikować go wcale.

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1137617
Landor pisze:
p33t-r pisze:Konektory od FatDaddy'ego przyszly do mnie w zeszlym tygodniu. Podroz z Kalifornii do Polski zajela raptem tydzien czasu (list ekonomiczny bez trackingu). Trzeba przyznac, ze wykonanie jest swietne.

Swego czasu trafilem wlasnie na konektory od Satora - wygladaja bardzo dobrze, brakuje mi wlasnie tylko kolnierza 22 mm... Moze on chcialby sie przylaczyc do projektu... ? :)

Zawsze możesz kołnierz korektora zeszlifować do średnicy rury i wcisnąć w głowicę z szerokim kołnierzem na 22 mm.
Czyli zrobić swoją obudowę 22 mm z otworem na konektor Satora.
Albo w kołnierzu 22 mm zrobić wglębienie na średnicę konektora i nie modyfikować go wcale.

N9005 +TapaTalk 4.7.3


Masz rację, można w ten sposób zrobić. Właściwie na podobnej zasadzie osadziłem konektor z e-dyma w swoim boxie. Niemniej, konstrukcja FD ma kilka zalet dodatkowych w stosunku do konstrukcji Santora, m.in. mniejsza wysokość, gwintowany izolator, regulacja nie na gwincie, tylko sprężyna, konektor nie jest wciskany tylko skręcany, łatwe dolutowanie minusa (nie trzeba rozlutowywać konstrukcji, by wyciągnąć konektor z boxa).

Jak sypnie w najbliższych miesiącach trochę kasy, to zaopatrzę się w gwintowniki i może uda mi się kumpla przekonać, aby zrobił kilka sztuk :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Landor
#1137619
To chcę jedną sztukę w ciemno. Ale ma mieć 23 mm pod mojego TGT :-D
Mamy umowę? :-D

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1137648
Landor pisze:To chcę jedną sztukę w ciemno. Ale ma mieć 23 mm pod mojego TGT :-D
Mamy umowę? :-D

N9005 +TapaTalk 4.7.3


Myślę, że nie będzie problemu :) Na pewno wystawię na forum informacje o prototypach i pierwszych sztukac na sprzedaż.
Awatar użytkownika
By Landor
#1137656
p33t-r pisze:
Landor pisze:To chcę jedną sztukę w ciemno. Ale ma mieć 23 mm pod mojego TGT :-D
Mamy umowę? :-D

N9005 +TapaTalk 4.7.3


Myślę, że nie będzie problemu :) Na pewno wystawię na forum informacje o prototypach i pierwszych sztukac na sprzedaż.

Robisz. Masz. Dajesz mi info na PW i jedziemy z koksem. :-D
Miłej nocy życzę :-)

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1137735
Cieszę się, że pojawiło się zainteresowanie :) Jednak teraz muszę podreperować swoje finanse po budowie nowych modów, więc z góry mówię, że wcześniej niż wrzesień to mi się nie uda za to zabrać.
Awatar użytkownika
By sator75
#1137749
Nie wiem po co chcecie wyważać otwarte drzwi . Konektor od FD kosztuje pięć dolarów . W takiej cenie raczej nikt u nas tego nie będzie toczył chyba że jako koleżeńską przysługę .
Wiem , wiem , zaraz powiecie że FD może tanio to u nas też można .Tylko zwróćcie uwagę ile tysięcy sztyk liczą kolejne partie. Znając nasze realia zapotrzebowanie na naszym podwórku to kilkanaście sztuk nie licząc naszych strugaczy i Okrzemka ;-)

Miłej nocki ;-)
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1137813
sator75 pisze:Nie wiem po co chcecie wyważać otwarte drzwi . Konektor od FD kosztuje pięć dolarów . W takiej cenie raczej nikt u nas tego nie będzie toczył chyba że jako koleżeńską przysługę .
Wiem , wiem , zaraz powiecie że FD może tanio to u nas też można .Tylko zwróćcie uwagę ile tysięcy sztyk liczą kolejne partie. Znając nasze realia zapotrzebowanie na naszym podwórku to kilkanaście sztuk nie licząc naszych strugaczy i Okrzemka ;-)

Miłej nocki ;-)


Oczywiście masz rację, że koszta na naszym podwórku byłyby znacznie wyższe ze względu na mniejszy popyt na takie akcesoria. Problemem z konektorami FD jest ich dostępność (a raczej jej permanentny brak) a także konieczność wysyłki przez ocean. Mi się poszczęściło, ale przesyłka listem ekonomicznym bez trackingu jest nieco ryzykowna. Poza tym dopłacamy prawie drugie tyle co kosztują 510 za przesyłkę. Mnie przy 3 sztukach całość wyszła ok. 110 zł.

Więc jeśli u nas dałoby radę zrobić za ~30 zł to byłoby to opłacalne.
Awatar użytkownika
By Drac0
#1171902
Ja również byłbym zainteresowany porządnie wykonanym konektorem
Awatar użytkownika
By p33t-r
#1171925
Dostaję ostatnio sporo wiadomości na temat konektorów i chciałbym na chwilę obecną odpowiedzieć, że nie będę w najbliższym czasie zajmował się tym projektem. Nie będzie to opłacalne aby robić takie konektory w małej ilości sztuk.

Aktualnie zajmuję się nowym boxem, który będzie w małej serii (ok. 5-10 sztuk, w zależności od zainteresowania), oparty o potężniejszy chip, niż ten, który przedstawiłem niedawno :) Nie zdradzam szczegółów, ale jeśli wszystko wyjdzie (tfu tfu, odpukać) to będzie można konkurować z najlepszymi modami na rynku w konkurencyjnej cenie :)

Hej, leżał epet w plecaku i gdy wracam po godzinie[…]

nie chcę się włączyć

kupiłam oxva slim xpro w grudniu, nagle dzisiaj ni[…]

Około dwa tygodnie temu zrobiłem dwa liquidy z aro[…]

Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.