EPF
Awatar użytkownika
By Wąski
#983494
Bez względu na współczynniki, wrzucenie do wrzątku spowoduje wzajemne mikro-ruchy tworzywa względem metalu, które pomogą w puszczeniu zapieczonego izolatora. :roll:
Awatar użytkownika
By piehot
#1017180
Dołączam do zacnego grona "złamanych gwintów komina". :roll:
Dzisiaj przy "delikatnym" rozkręcaniu zauwazyłem, że gwint komina został w górnej części. *TORBA*
moim zdaniem słabiutko wygląda ta część komina z gwintem. Bezwzględnie należy poprawić tą część!

Tymczasem będę dymał "niepełnosprawnego" gienka. szit. fak. *TORBA*
Awatar użytkownika
By leemac
#1017236
That Sucks @piehot. I dont think I will take mine apart, Ever!

Sent from my C6603 using Tapatalk
Awatar użytkownika
By piehot
#1017248
@leemac
I have GBB from 1st batch (i think), and i see You also in this list of Gbb :| so start praying ;) just kidding. Even when this chimney is broken, Gbb still working :) This part of chimney looks poorly.
Awatar użytkownika
By leemac
#1017256
Haha im praying mate :p yea I think its the first batch we got. Mine has been ok so far :)
Its probably thin at the top by the threads.

sent from my fone using my fingers
Awatar użytkownika
By hajdass
#1017303
piehot pisze:Dołączam do zacnego grona "złamanych gwintów komina". :roll:
Dzisiaj przy "delikatnym" rozkręcaniu zauwazyłem, że gwint komina został w górnej części. *TORBA*
moim zdaniem słabiutko wygląda ta część komina z gwintem. Bezwzględnie należy poprawić tą część!

Tymczasem będę dymał "niepełnosprawnego" gienka. szit. fak. *TORBA*


Za mocno dokręcasz Panie ! To trzeba było jakiś dziecko poprosić a ni.. tak to tylko zepsujesz z gienkiem jak z jajkiem ;)

Ostatnio też miałem sygnał o jednym złamanym niestety.. Wysyp tego się robi powoli i chyba większość z pierwszej serii
Awatar użytkownika
By piehot
#1017308
hajdass pisze:
piehot pisze:Dołączam do zacnego grona "złamanych gwintów komina". :roll:
Dzisiaj przy "delikatnym" rozkręcaniu zauwazyłem, że gwint komina został w górnej części. *TORBA*
moim zdaniem słabiutko wygląda ta część komina z gwintem. Bezwzględnie należy poprawić tą część!

Tymczasem będę dymał "niepełnosprawnego" gienka. szit. fak. *TORBA*


Za mocno dokręcasz Panie ! To trzeba było jakiś dziecko poprosić a ni.. tak to tylko zepsujesz z gienkiem jak z jajkiem ;)

Ostatnio też miałem sygnał o jednym złamanym niestety.. Wysyp tego się robi powoli i chyba większość z pierwszej serii


heheh, tego kufa nie wolno odkręcać ! *TORBA* aaa y*** to :) sprzedam na części :)
Awatar użytkownika
By hajdass
#1017313
Następnym razem wybierz się do przedszkola aby jakiś fachowiec dokręcił :D
Awatar użytkownika
By piehot
#1017316
hajdass pisze:Następnym razem wybierz się do przedszkola aby jakiś fachowiec dokręcił :D


ooch akurat mam tam chody :mrgreen: ale następnego razu nie będzie :) Gbb na razie jest spalony :twisted: leci na rezerwę :twisted:
Awatar użytkownika
By sthEn
#1017560
Aż się boję swojego rozkręcać, a będę musiał na dniach ;P
Awatar użytkownika
By michalodz88
#1017572
Co prawda nie mam GBB22, ale posiadam 20stkę. Jak by ten trzpień równo obciąć nagwintować i dopasować krótszy baniak ?? :D W sumie do zrobienia w domowych warunkach wystarczyło by odpowiednią narzynkę dobrać ;) Był by jakieś 5mm krótszy ale zawsze na chodzie :D
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1017744
moim zdaniem próba gwintowania tak cienkiej rurki ze stali nierdzewnej w warunkach domowych skończyła by się właśnie ukręceniem
Awatar użytkownika
By michalodz88
#1017756
Możliwe że tak by się skończyła wszystko zależy od jakości narzynki umiejętności gwintowania itd ;) Jest taki fajny specyfik, się nazywa terebor i naprawdę lżej się gwintuje. Jedno jest pewne jak się nie spróbuje to się nie zobaczy. Generalnie rozwiązanie wydaje się być dobre tylko kwestia nagwintowania. Dobre oczywiście do czasu aż nie ukręci się ponownie ;) Po paru takich operacjach był by Micro nano gbb :D
By Krasnal45
#1018034
Ostatnio rozkręcałem mojego. Nie powiem,z duszą na ramieniu, ale obyło się bez katastrofy. W sumie, urwany, będzie się trzymał na pinie, no ale tak to być nie powinno. Gwarancja podobno dożywotnia (?), a ten jeden element jakiś nie teges...
Awatar użytkownika
By hajdass
#1018205
Krasnal45 pisze:Ostatnio rozkręcałem mojego. Nie powiem,z duszą na ramieniu, ale obyło się bez katastrofy. W sumie, urwany, będzie się trzymał na pinie, no ale tak to być nie powinno. Gwarancja podobno dożywotnia (?), a ten jeden element jakiś nie teges...


Już było powiedziane. Dokręcać musi przedszkolak bo inaczej urwiesz.

Parownik fajny ale ten trzpień sypie się kolejnym osobą. Wszyscy za mocno dokręcamy.

Wydziergane na SGS 3 za pomocą szydełka
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1018218
Jeśli ileś tam osób jeden element ukręca, to juz nie jest przypadek
Podejrzewam, że pisały to osoby dla których też nie jest to pierwszy parownik i jakieś tam doświadczenie mają.
Jak by była znana data zakupu od producenta tych łamliwych to mozna by potwierdzic/wykluczyć błąd danej serii

Ja swojego teraz nie mam zamiaru kręcić tylko napełnianie i mycie strzykawką.
Awatar użytkownika
By Wąski
#1018246
MarioBernatti pisze:Ja swojego teraz nie mam zamiaru kręcić tylko napełnianie i mycie strzykawką.
A ja sie wohom...
Póki co, podejrzliwie siem mu przyjrzałem... :?
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1018259
rozkręciłem dzisiaj Mini, bez cyckania się, nic się nie urwało
Awatar użytkownika
By piehot
#1018275
Ja swojego rozkręcałem kilka może nawet kilkanaście razy, to przy felernej częsci partii musiało się u**bać :) ta nagwintowana rurka jest za cienka i to widać. Moim zdaniem to główna przyczyna złamań.
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1018334
w sumie to standard i mini rozkręcałem z 15 razy, może mam szczęście :)
Awatar użytkownika
By kowjack
#1018342
Witam.

U mnie jak narazie wszystko OK :D . ( rozbierlem okolo 30 razy )

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1018402
szczerze mówiąc jeśli cap zaczyna się opierać o baniak i jest jeszcze mini-mini gwintu, tzn, że się nie klinują, to nie bardzo wiem jak to się może ukręcić, w moich tak na pewno jest, bo rozkręcają się lekko, jedyny opór to tarcie oringu

może w jakieś partii, baniaki były minimalnie niższe i gwinty po skręceniu są zaklinowane, to wystarczy ułamki milimetra
Awatar użytkownika
By hajdass
#1018408
Nie wiem czy jest jeszcze nad czym dyskutować. Twórca określił jasno. Dokręcamy za mocno i sami to psujemy.
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1018419
jeśli w max pozycji możliwego skręcenia (siad na baniaku) gwinty się klinują , to jest to błąd konstrukcyjny - tak się nie powinno tego projektować (moja opinia inżyniera niby)
Awatar użytkownika
By witgit
#1018443
Trzeba by rozpytać z której partii gienki siadały najczęściej. Większość pewnie z pierwszej tak jak mój.
Co by ludziska z tej partii brali pod uwagę to że może, ale nie musi przytrafić się coś przykrego. (partia podwyższonego ryzyka)
Jedynie co mogę powiedzieć to że dzieje się tak podczas rozkręcania a nie skręcania.
Mierzyłem grubość ścianki ułamanego elementu i na 100% nie było tam zakładanego przez producenta 0,5mm.
Było może 0,2mm. Teraz nie sprawdzę bo chwilowo nie mam tego elementu.
Tak czy owak, zapłaciłem i mam nowy cap. Póki co nie rozkręcam.
Awatar użytkownika
By sliwa404
#1018451
Pierwsza partia, to bodajże partia w której ten element łamiący się skręca się do takiej pozycji, że grawer jest w prostej linii z osią knota, dobrze pamiętam? Pytam, żeby wiedzieć czego w razie W unikać na bazarku, bo ostatnio się rozglądam za GbB22.
Awatar użytkownika
By witgit
#1018452
Niby też o tym czytałem ale kupiłem ostatnio nowy cap i też mam napis w osi z knotem.
Czyli mam nowy cap z pierwszej serii?
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1018505
a zmierz przy okazji wysokość baniaka i porównaj z innymi, ja niestety odsprzedałem wersję standard, więc nie sprawdzę
Awatar użytkownika
By szymon2626
#1018677
sliwa404 pisze:Pierwsza partia, to bodajże partia w której ten element łamiący się skręca się do takiej pozycji, że grawer jest w prostej linii z osią knota, dobrze pamiętam?..


Ja mam GbB z pierwszej serii i grawer nie jest z linią knota.



witgit pisze:Trzeba by rozpytać z której partii gienki siadały najczęściej. Większość pewnie z pierwszej tak jak mój.
Co by ludziska z tej partii brali pod uwagę to że może, ale nie musi przytrafić się coś przykrego. (partia podwyższonego ryzyka)


Mam z tej pierwszej partii, wielokrotnie rozkręcany i nic się do tej pory nie stało. Trzpień u mnie wygląda na solidny, ciężko byłoby mi go złamać :wink:
Awatar użytkownika
By redik
#1018724
z jednej strony tlumaczenie barjavela jakos powiedzmy moge zrozumiec (to: jak masz lapy mechanika samochodowego daj dziecku do dokrecenia). Ale z drugiej jezeli chodzi o budowanie marki (czy w tym przypadku raczeje jej nie zrujnowanie) to strzaly w stope.

No ok, niech bedzie ze gwarancja dozywotnia sie tu nie sprawdza bo błąd uzytkownika (chociaż sie z tym nie zgadzam biorąc pod uwage ilość faili). Ale 100 za nowy element "bo musze rozmontowac z juz gotowych gienkow" to bezsens. Skoro widać ze problem nagminny, zleca sie wykonanie kilkudziesieciu nowych elementow ktore padaja i sprzedaje po kosztach - bo to by byla obsluga gwarancyjna na poziomie. No sorry, ale nie wierze ze produkcja tego elementu kosztuje 100....
Awatar użytkownika
By hajdass
#1018733
Sory ale po skręceniu capa szkiełko dało się swobodnie obracać wiec jakiś tam luz był.

Wydziergane na SGS 3 za pomocą szydełka
Awatar użytkownika
By redik
#1018740
no napisalem ze sie nie zgadzam ze stwierdzenie o bledzie uzytkownika. Bardziej mi chodzilo o podejscie barjavela jezeli chodzi o rozwiazanie problemu. Zdaje sie ze ceny gbb22 na czarnym rynku juz spadly (moge sie mylic) - a to przelozy sie na pewno w jakims stopniu na zainteresowanie produktem
Awatar użytkownika
By Barjavel
#1018786
Witam.
Jestem po rozmowach z tokarzami i co ustaliliśmy.
Nastąpi zmiana średnicy trzpienia i rozmiar gwintu na M5

Osoby które miały lub którym się to przydarzy będą miały wymieniony trzpień na nowy. Będzie trzeba odesłać do mnie górny cap celem zmiany gwintu na M5.

Osoby które w ostatnim czasie zapłaciły mi za nowy cap usługę mają darmową.

Zmiana ta będzie dotyczyła również późniejszych wersji parownika.

Warunkiem uwzględnienia naprawy gwarancyjnej będzie odesłanie mi dwóch elementów - dolnego urwanego capa i górnego do poprawy.
Awatar użytkownika
By szymon2626
#1018789
Jeśli mogę coś napisać, to moim zdanie trochę przesadzone są te zarzuty. Na 500 Gienków 5 czy 7 sztuk udało się uszkodzić. To nie jest żaden błąd konstrukcyjny czy wada produkcyjna.
Miałem dużo sprzętu i różne rzeczy ulegały uszkodzeniu pod wpływem używania: śrubki, piny, izolatory, trzpienie..

Sam wymieniałem śrubki w przycisku w jednym z modów bo się po prostu złamała, kiedyś ułamał się kawałek izolatora od głowicy, takie rzeczy się zdarzają.

Barjavel zapewnił serwis, więc ja nie widzę problemu :wink:
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1018790
Barjavel pisze:Witam.
Jestem po rozmowach z tokarzami i co ustaliliśmy.
Nastąpi zmiana średnicy trzpienia i rozmiar gwintu na M5

Osoby które miały lub którym się to przydarzy będą miały wymieniony trzpień na nowy. Będzie trzeba odesłać do mnie górny cap celem zmiany gwintu na M5.

Osoby które w ostatnim czasie zapłaciły mi za nowy cap usługę mają darmową.

Zmiana ta będzie dotyczyła również późniejszych wersji parownika.

Warunkiem uwzględnienia naprawy gwarancyjnej będzie odesłanie mi dwóch elementów - dolnego urwanego capa i górnego do poprawy.



Elegancko *GOOD* *CZAJNICZEK*

Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By Barjavel
#1018793
nadal uważam że nie jest to błąd konstrukcyjny - ale skoro ludzie mają z tym problem (niektórzy ludzie ) to warto to zmienić - będę miał pewność że się nie urwie i nikt nie powinien już mieć pretensji że to "bubel", bedzie za to "wandaloodporny :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Elementy powinienem mieć najpóźniej za dwa tygodnie.
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1018799
hajdass pisze:Sory ale po skręceniu capa szkiełko dało się swobodnie obracać wiec jakiś tam luz był.

Wydziergane na SGS 3 za pomocą szydełka


jeśli po skręceniu baniak się obraca tzn, że właśnie jest za niski (lub gwintowanie dobrane nie prawidłowo), bo gwinty już się zaklinowały, u mnie w obu sztukach po skręceniu na max, baniaka praktycznie nie dało się obrócić czyli capy go ścisnęły, a że rozkręcenie odbywa się bez wyraźnego oporu, więc gwinty nie są zaklinowane

nadal to moja prywatna, może subiektywna opinia - ja w każdym bądź razie problemów nie mam i mam nadzieję, że miał nie będę
Awatar użytkownika
By Wąski
#1018826
Mnie się nie urwało, ale zawsze dokręcam wszystko z wyczuciem.
Nie jest wykluczone, że gwint się ułamywał przy ściąganiu komina. Ja już dawno wymieniłem o-ring na mniejszy (bodaj 18) i komin schodzi mi lekutko. Z oryginalnym o-ringiem musiałem używać sporo siły, by ściągnąć komin... Może ludeczkowie zbyt mocno szarpali i kręcili kominem?
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1018836
Wąski pisze:Mnie się nie urwało, ale zawsze dokręcam wszystko z wyczuciem.
Nie jest wykluczone, że gwint się ułamywał przy ściąganiu komina. Ja już dawno wymieniłem o-ring na mniejszy (bodaj 18) i komin schodzi mi lekutko. Z oryginalnym o-ringiem musiałem używać sporo siły, by ściągnąć komin... Może ludeczkowie zbyt mocno szarpali i kręcili kominem?


Moim zdaniem jest to bardzo prawdopodobny tip. Przy ciężko schodzącym kominie wykonuje się takie ruchy-gibania i jako że na górny kap działają wtedy non-stop dosyć duże siły na małej powierzchni to możliwe, że wkręcony gwint tulei się w najlepszym razie mocno osłabiał (jakieś pierwsze mikropęknięcia). Bardzo możliwe.


Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Tfu, tfu...mi się również, na razie tfu-tfu :mrgreen: , nic nie urwało. A z pierwszej serii....
Awatar użytkownika
By Wąski
#1018842
Nawiasem mówiąc, bardzo mi się podoba rozwiązanie w Pulse-G. Oba capy są przyspawane na stałe, a żeby wymyć baniak w środku, wystarczy ściągnąć komin i zsunąć pyrex... Nie trzeba nic rozkręcać.
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1018844
Wąski pisze:Nawiasem mówiąc, bardzo mi się podoba rozwiązanie w Pulse-G. Oba capy są przyspawane na stałe, a żeby wymyć baniak w środku, wystarczy ściągnąć komin i zsunąć pyrex... Nie trzeba nic rozkręcać.


Jak już tak offtopujemy, to identyczne rozwiązanie jest w gienku hybrydowym Ikarus'a. A i chyba, w naszym rodzimym Lupulusie (i K13) też :wink:

Sorry, koniec OT :oops:

Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1018854
ja mam oringi wymienione, na takie trzymające założony wymiar :), czyli grubsze (bo na "fabrycznych" mi się pociło) i nic nie urwałem
Awatar użytkownika
By mariogd
#1018857
Też używam od jakiegoś czasu i jeszcze nie udało mi się urwać a rozkręcam i skręcam regularnie.
Awatar użytkownika
By redik
#1018867
a tak w ogole to czy moze mi ktos powiedziec z ktorej strony wspominany oring ma byc? Od dołu, czyli od baniaka, czy pod samym izolatorem knota, czyli od gory? Bo kiedys rozebralem, nie zauwazylem gdzie byl i teraz jakos tak sam nie wiem czy dobrze go ukladam
Awatar użytkownika
By Wąski
#1018878
redik pisze:a tak w ogole to czy moze mi ktos powiedziec z ktorej strony wspominany oring ma byc? Od dołu, czyli od baniaka, czy pod samym izolatorem knota, czyli od gory?
ten maluteńki o-ring, to ma być od góry pod izolatorem pina, nie knota... :roll:
post716649.html#p716649
Ja pisałem o o-ringu dużo większym, tym między capem górnym a kominem.
Awatar użytkownika
By redik
#1018883
tak, zgadza sie. oczywiscie chodzilo mi o izolator pina. bardzo dziekuje
Awatar użytkownika
By EricSon
#1097926
Witam,
Mam pytanie, bo poczytałem trochę w temacie i nie mogę znaleźć informacji czy nadal można zakupić GbB 22 ?
Bym był wdzięczny za odpowiedź :).

Wysłane z mojego ST25i przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By EricSon
#1097943
Górnik KWK pisze:Proszę bardzo tu masz namiar http://barjavel-mods.com/

Dzięki :). Już wszystko co muszę wiedzieć wiem :D.

Wysłane z mojego ST25i przy użyciu Tapatalka
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.