EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
By jarex
#1550171
Super tutorial. Nie mogę jednak dojść co robię źle. Jak parownik dłużej postoi w pionie, to przy pierwszym zaciągnięciu mam strzał i czasem wycieka liquid przez AH. Mam tak i w Huraganie i w TGS II. Za mało lub za dużo nośnika? Odstępy między zwojami? Za nisko lub za wysoko grzałka nad AH?. Nie ogarniam. HELP...

Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu... Tapnięte z Motki
By jarex
#1550283
pawel_aa pisze:Oba parowniki są opisane na forum, pamiętam, że osobiście podawałem przykłady setupów.
O Huraganie -> hurricane-rta-by-e-phoenix-klon-t95430-420.html

Przy okazji... fajnie i miło, że to czytacie i moje wypociny pomagają wam w ogarnięciu tematu.
To cieszy... :beer:

Dzięki :) znalazłem przyczynę. Mój błąd polegał na nadmiernej ilości nośnika wewnątrz grzałki. To powodowało strzelanie przy pierwszym buchu, a strzały przemycały liquid do AH. Teraz jest ok w obydwu parownikach :D

Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu... Tapnięte z Motki
By Halah
#1819394
Poradnik jest świetny! Zawsze mi się wydawało, że nigdy nie będę w stanie stworzyć własnej grzałki, a teraz to aż zakupiłam Lemo2. :lol: Za kilka tygodni zapewne odbędą się pierwsze próby. Dla mnie to niesamowite, że grzałeczka potrafi tak chmurzyć na 17W! Masa nauki jeszcze przede mną, ale to jest chyba najlepszy początek z możliwych. Wcześniej oglądałam trochę anglojęzyczncyh tutoriali na YT, ale tam raczej start od wyższego poziomu wtajemniczenia, a tutaj kawał wiedzy zrozumiałej dla laika. Chociaż Waszych wpisów wynika, że i dla bardziej doświadczonych waperów coś się znajdzie, także bajka. Post był wrzucony ponad 2 lata temu, ale porady nadal aktualne. Zdrowy rozsądek najwazniejszy, oraz elementarna wiedza ofkors. Generalnie 10/10.
By sau.sar
#1862495
Cześć wszystkim,

Forum śledzę od prawie roku czyli od przesiadki z analogów, dopiero jednak od niedawna aktywnie. Długo wzbraniałem się przed kręceniem, obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem sirena v2 i widzę przed oczami wszystkie te pieniądze władowane bez sensu w gotowe grzałki różnej maści :) Tym bardziej żałuję że nie przeczytałem z uwagą tego posta dużo wcześniej, może nie odbiłbym się od wcześniejszych prób kręcenia :)

Ad meritum - jako świeżak stażem w świecie EIN i tego forum nie chciałbym się wymądrzać, ale czy w świetle różnych doniesień ze świata nauki (znajdujących również odbicie w dyskusjach na tym forum) nie warto by dodać jakiejś adnotacji, że przepalanie grzałki powinno być ograniczone do niezbędnego minimum?
By Krasnal45
#1862508
sau.sar pisze: nie warto by dodać jakiejś adnotacji, że przepalanie grzałki powinno być ograniczone do niezbędnego minimum?

W pełni się zgadzam. Powinno być wręcz odradzane, ale tylko w odniesieniu do grzałek niklowych i tytanowych.
By sau.sar
#1862535
Maskota pisze:A co masz za problem z przepalaniem grzałki?


Na zagranicznych forach (może tu też) przewija się często ten artykuł http://www.ecigarette-research.org/research/index.php/research/research-2015/212-db,
tu bardziej przekrojowo-edukacyjnie - https://aspenvalleyvapes.com/dry-burning-e-cig-coils/

Oba odnoszą się do możliwości wydzielania się metali na przepalanych grzałkach, jak sam autor zaznacza - nie w stopniu który mógłby wzbudzać panikę, ani nawet zbliżonym do analogów, jednak wartym wzięcia pod rozwagę. (Swoją drogą autor wspomina o chromie który wchodzi w skład kanthalu, ale i SS - może warto mieć to na uwadze).

Druga kwestia jest taka, że eksploatacja grzałki nieuchronnie powoduje powstawanie nagaru w jakiejś postaci. To że rozgrzewanie na grzałce osadów różnych związków i wdychanie ich par nie jest obojętne dla zdrowia nie jest już raczej poddawane w wątpliwość, ale w świadomości wielu waperów utarło się że przepalenie grzałki jest doskonałym sposobem na pozbycie się ich i "odnowienie" coila.

Oczywiście nie poczuwam się do zajęcia jednoznacznego stanowiska w tej sprawie, ale być może w konteście powyższego artykułu i wielu gorejących dyskusji - zamiast dokonywania tych wszystkich oblucji warto po prostu poświęcić ten czas na ukręcenie nowej grzałki? (tylko czekać na krzyk tych wszystkich wapujących na drogocennych double-triple-staggered-fused-twisted-alien claptonach :lol: )

p.s. oczywiście pisząc to wszystko nie chcę ciskać gromów ani ewangelizować (sam rozgrzewam SS bo wątpię żeby dalo się ją inaczej zmusić do współpracy), ale chodzi o minimalizowanie ryzyka - logiczny ciąg dalszy tego co przywiodło nas do EIN z mrocznego świata analogów.
Awatar użytkownika
By Cinmar
#1862539
Krasnal45 pisze:
sau.sar pisze: nie warto by dodać jakiejś adnotacji, że przepalanie grzałki powinno być ograniczone do niezbędnego minimum?

W pełni się zgadzam. Powinno być wręcz odradzane, ale tylko w odniesieniu do grzałek niklowych i tytanowych.

Serio? Większość moich drutów to N80 i żyłem w przekonaniu, że zawsze się przepala.
By Krasnal45
#1862541
Cinmar pisze:Serio? Większość moich drutów to N80 i żyłem w przekonaniu, że zawsze się przepala.

W dobrym przekonaniu żyjesz :mrgreen: Ni80 a Nikiel (Ni200) to dwa zupełnie inne materiały.
By Maskota
#1862542
Krasnal45 pisze:
Cinmar pisze:Serio? Większość moich drutów to N80 i żyłem w przekonaniu, że zawsze się przepala.

W dobrym przekonaniu żyjesz :mrgreen: Ni80 a Nikiel (Ni200) to dwa zupełnie inne materiały.
Czyli bedziemy żyyć

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
By Wojtek Leszczyński
#1868219
macieq03 pisze:Brawo, szkoda ze tego poradnika nie było 2-3 miesiące temu ,jak raczkowałem w parownikach RBA . Temat powinien zostać przyklejony na pierwszej stronie.


Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka


zgadzam się :)

Takie poradniki są na prawdę pomocne dla początkujących.
By TZPro1975
#1868871
Czy mógły mi ktoś wytłumaczyć pewną sprawę:
- na steam engine dajemy w zakładce target resistanse np. 0,5 ohm SS316l 26 AwG 3 mm, wylicza nam moc 11 W, a jak damy 1 ohm to wylicza więcej mocy 23W, przy takim samym heat flux, czyli zgodnie z prawami fizyki. A przecież grzałki z większą opornością działają na mniejszej mocy niż te z opornościami małymi. O co tutaj chodzi? Na np. nautilusie 2 grzałka 1,6 ohm działa na dużo mmniejszej mocy niż ta 0,7ohm.
Jaką ustawić moc na zasilaniu aby dobrze przynajmniej zacząć, żeby się nie poparzyć lub nie zalać parownika.
Pozdrawiam
By Krasnal45
#1868875
Przy grzałce 0.5oma Heat Flux widzę ustawiłeś na 100, to zdecydowanie za mało. Przy HF ustawionym na 200 moc "zalecana" wychodzi 22W. Przy grzałce 1.0om ta moc paradoksalnie odwrotnie podnosi się do 44W, dlaczego? Zwróć uwagę na pojemność cieplną twojej grzałki i na ilość zwojów konieczną do osiągnięcia jednego oma. To ogromna ilość żelastwa, czyli spora masa grzałki, która potrzebuje sporej mocy do jej rozgrzania aby to w miarę sensownie działało. To zbyt gruby drut do tego co chcesz osiągnąć.
By TZPro1975
#1868884
Czyli te heat capacity w steam engine musi nie być czerwone, myślałem że to niezbyt ważna dana.
Żeby zwiększyć oporność trzeba wtedy użyć cieńszego drutu, lub drutu z innego materiału, dobrze myślę.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Valdimar
#1876055
Pawel_aa wielkie dzięki za te kompendium wiedzy na ten temat, trafiłem na niego przeglądając zasoby forum ( jestem TU nowy chociaż wapuję od około 3 lat)
Szukałem jak największej ilości informacji na temat kręcenia grzałek napisanych w prosty i przejrzysty sposób - przyda się :beer: Pozdrawiam. *CZAJNICZEK*
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.