EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1473789
Jako, że dostaje wiadomości priv, widzę kilka tematów z tymi samymi rozterkami dotyczącymi iSticków 10W / 20W / 30W itd. Z podobnymi problemami dotyczącymi gwintu/ zwarcia/ skaczącej rezystancji... ...a eksperci radzą wyrzucenie sprzętu do kosza - to postaram się pokrótce opisać dlaczego nie warto tego robić.
Problem rozwiązać można w zaciszu domowym...

...Potrzebujemy jedynie:
- lutownicy
- cyny i topnika
- odsysacza cyny/plecionki miedzianej
- 3,5mm osłonki termokurczliwej(możliwie jak najbardziej elastycznej)
- hot air/suszarki do dopasowania osłonki
- dobrych/miedzianych kabli w miejsce oryginalnych/badziewnych
- śrubokręta iStickowego(torx 5)
- kleju zabezpieczającego gwint(pistoletowego, lub jak kto woli w wersji hardcore np dwu-składnikowego)

Przez zupełny przypadek w ubiegłym tygodniu dostałem od znajomego iStick 20W(poprzednio analogiczne naprawy przeprowadzałem na własnej 30W i 50W kolegi z delikatnie różniącym się układem gwintu - sprężynujący, ale metodyka ta sama).
Objawy:
- atomizer short pomimo pewnego wkręcenia parownika
- no atomizer
- skacząca oporność
- zawyżona oporność
- stała oporność 0.0Ohm niezależnie od wkręconego atomizera

W przypadku egzemplarza 20W, który otrzymałem oporność skakała od 2,0-4,0Ohm a po naciśnięciu fire najczęściej spadała do 0(docelowa oporność grzałki 1,8Ohm):
Obrazek
Obrazek
Zaczynamy od wybebeszenia sprzętu(nie będę opisywał tej czynności, bo jest masa tego typu filmów na YT / artykułów na forach).
Wylutowujemy PIN i kabel GND. zastępując je nowymi egzemplarzami.
Po przylutowaniu kabelka do PINU nakładamy na głowicę pinu oryginalną gumową osłonkę, a następnie na całość nasuwamy krótki odcinek osłonki termokurczliwej jak na zdjęciu:
Obrazek
Odginamy kabel jak najbliżej głowicy pinu(robimy miejsce na przycisk power):
Obrazek
Zabezpieczamy szczelność układu / usztywniamy pin klejem termo, a ewentualny nadmiar/ kanał na kabel wycinamy skalpelem/nożykiem:
Obrazek
Jeżeli zastosowane przewody maja większą średnicę niż otwór płytki, to należy je delikatnie poszerzyć np wiertłem(uważając przy tym na przerwanie ścieżek):
Obrazek
Wlutowujemy PIN i GND, upewniamy się, że przycisk power nie jest zablokowany i ma odpowiedni skok. Składamy maluszka do kupy dbając przy tym o czystość wyświetlacza(mikrofibra+taśma scotch) i tak mniej więcej wygląda efekt końcowy:
Obrazek
Obrazek
VS oryginalny gwint z zabezpieczeniem gorszym niż w chińskich zabawkach:
Obrazek

W razie ewentualnych pytań służę pomocą na PW.

PS Własną 30W tuningowałem ok pół roku temu i PIN/ gwint/ szczelność ma się lepiej niż po wyjęciu sprzętu z pudełka.
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1667040
Zombies pisze:Naprawde nie da sie tego w inny sposob naprawić?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


... Zawsze można wymienić całą podstawę wraz z konektorem... Swojego czasu były dostępne w PL w granicach 20-30zł(tylko to dalej nie rozwiązuje problemu na stałe).
Awatar użytkownika
By ubs
#1667063
Dzieki za manual dotyczy tez mojego iStick 100W, tylko mam maly problem z torxem, najmniejszy jaki mam to 10 i znowu zakupy :(
Z reszta sobie poradze, nie takie rzeczy naprawialem w trakcie mojego e-palenia :)
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1694580
zaba154 pisze:siema,
gdzie można kupić pin? czy zostaje oryginalny a zmienia się tylko kabel?

Dawniej w sprzedaży były całe topy od eleafa(razem z konektorem)... aktualnie można się posiłkować tylko i wyłącznie starym pinem(wystarczy wymiana izolatora / opcjonalnie kabli).
Bąbelki wypływające z atomizera

Witam, mam problem z wypływającymi bąbelkami z ato[…]

https://i.ibb.co/B60CxKN/vape-poland[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.