EPF
E-palenie kontra prawodawstwo. Trawnik Attack!
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1509260
Ok. To chociaż tyle dobrze, że szukali wiedzy u źródła.
Niestety obawiam się w takim razie, że tak to się w tym przypadku odbywa - minister im kazał to robili. Ministrowi też ktoś każe to i robi... Chociaż akurat w przypadku Zembali stawiam na jego wrodzoną wredotę. Jeśli tak, to szanse na odwrócenie sytuacji są duże. Jeśli jednak są "naciski", to praktycznie żadne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By zapominajka
#1509667
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o...
Moim skromnym zdaniem ta ustawa zabrzmi tak, jak ktoś zapłaci by zabrzmiała. I by było jasne, nie uważam, że powinniśmy siedzieć i udawać że nie istniejemy.
Awatar użytkownika
By manifest777
#1510234
Kilka cytatów z nowego partnera do rozmów:

Wiceprezes Naczelnej Rady Lekarskiej – dr Konstanty Radziwiłł pisze:Wiceprezes Naczelnej Rady Lekarskiej – dr Konstanty Radziwiłł - Upowszechnianie się tzw. e-papierosów, które obserwujemy w ciągu kilku ostatnich (z wyraźnym przyspieszeniem w ostatnich miesiącach) lat nie jest zjawiskiem naturalnym ani przypadkowym. To rosnący biznes. Opinia publiczna będąca ”w rękach” środków masowego przekazu wspieranych przez incydentalne wypowiedzi osób twierdzących, że „palenie” e-papierosów sprzyja rzucaniu palenia (na co nie ma żadnego dowodu) powoli skłania się do przyjęcia, że e-papierosy są niewinną zabawką, która w dodatku niektórym nałogowym palaczom może pomóc w zerwaniu z nałogiem. Uzależnienie od palenia tytoniu jest chorobą i tylko dobrze udokumentowane, spełniające ostre kryteria jakości, badanie, które wykazałoby zarówno skuteczność jak i bezpieczeństwo e-papierosów, może być podstawą do uznania ich przez władze publiczne jako produktu leczniczego i zalecania ich przez lekarzy i terapeutów uzależnienia. Takiego badania nie ma. Co więcej dostrzegając coraz większą liczbę młodzieży „palącej” e-papierosy, wielu intuicyjnie dochodzi do wniosku, że stają się one przyzwoloną formą wejścia w uzależnienie od nikotyny, które w przyszłości będzie kontynuowane w postaci palenia papierosów tradycyjnych. Istnienie ewidentnych związków biznesowych pomiędzy firmami tytoniowymi i producentami e-papierosów pozwala inaczej spojrzeć na burzliwy rozwój takiego „innowacyjnego” spożycia trucizny, jaką nikotyna i tytoń na zawsze pozostaną. żródło: http://lokalbezpapierosa.pl/index.php/k ... papierosow/



Wiceprezes Naczelnej Rady Lekarskiej – dr Konstanty Radziwiłł pisze:Konstanty Radziwiłł zaznacza, że by rzucić palenie wystarczy tylko chęć rzucenia. Podkreśla, że warto podejmować to wyzwanie, gdyż statystycznie dopiero 7 próba rezygnacji z palenia papierosów jest skuteczna. Lekarz odradza posiłkowanie się e-papierosami, gdyż ich działanie nie jest sprawdzone, może prowadzić do zastąpienia jednego nałogu, innym. Dużo lepiej, szukając pomocy przy rzuceniu palenia, zdecydować się na sprawdzone środki farmaceutyczne polecane przez lekarzy i dostępne w aptekach. żródło: http://www.polskieradio.pl/10/485/Artyk ... cki-gadzet


Wiceprezes Naczelnej Rady Lekarskiej – dr Konstanty Radziwiłł pisze:Intensywny i jak dotąd udany lobbing branży tytoniowej wokół unijnej dyrektywy antytytoniowej każe obawiać się, czy jej przepisy nie zostaną u nas okrojone do minimum; to miałoby fatalne skutki dla zdrowia Polaków. żródło: http://www.polskieradio.pl/42/273/Artyk ... -podatkach


Chyba czas pozbyć się złudzeń. :(
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1510273
Cóż... Nie oszukujmy się, bo to już zaczyna być doprawdy żenujące! Zachowujemy się jak człowiek, któremu ktoś odbiera resztki chleba, a my błagamy na kolanach, by tego nie robił.
Trochę godności! Bo plują nam w twarz, gdyby ktoś nie zauważył... tekstami w stylu, że "dopiero 7 próba rzucenia palenia może być udana", że nie wspomnę o powrocie kształtu ustawy do punktu wyjścia, pomimo wcześniejszego uwzględnienia naszych propozycji.
Należy mieć nadzieję, że rozwinie się odpowiednia "szara strefa" podobnie jak w przypadku innych zakazanych w tym kraju artykułów jak (przykro mi to stawiać obok... ale cóż zrobić) dopalacze, narkotyki miękkie, twarde, lewy alkohol czy papierosy. To wszystko da się kupić bez problemu, więc i ze sprzętem nie będzie ciężko.
Liczę też, że pomimo zakazów i obostrzeń rynek epapierosów będzie się rozwijał i za kilkanaście lat analogi znikną z rynku, a wraz z nimi wpływy do budżetów z tytułu akcyzy czy innych opłat.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By zapominajka
#1510328
Dopalacze jak na razie mają się dobrze i jakimś cudem nie można się ich łatwo pozbyć. Myślę, że tu też nie będzie od razu całkowitego podziemia.

Mnie bardzie martwi fakt, że e-fajki znajdują się w jednym zdaniu z dopalaczami i narkotykami. Bo to oznacza, że za chwilę społeczeństwo będzie patrzyło na nas wszystkich jak na margines społeczny. A to w walce z durnymi przepisami nam nie pomoże...
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1510354
A z czym innym to zestawić...? Raczej nie z analogami, bo nie są zakazane, pomimo że ludzie od nich umierają w męczarniach.
A niech patrzą jak na margines. Mam to w najgłębszych czeluściach d... Niech się trują analogami. Ich sprawa.
W walce z przepisami... ? Chyba z wiatrakami...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
By TRNCzarny
#1511272
Jak wynika z informacji udzielonej przez Kancelarię Premiera stowarzyszeniu eSmoking Association (4.11.2015r.), jedynym dokumentem, który będzie brany pod uwagę przy opracowywaniu krajowych rozwiązań legislacyjnych dotyczących papierosów elektronicznych są wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), a w szczególności Ramowej Konwencji WHO o Ograniczaniu Użycia Tytoniu (FCTC). W odpowiedzi na apel eSmoking Association o przeprowadzenie w Polsce niezależnych badań szkodliwości e-papierosów w porównaniu do wyrobów tytoniowych, strona rządowa informuje natomiast, że „Nie jest możliwa jakakolwiek współpraca administracji rządowej z przemysłem elektronicznych papierosów przy realizacji jakichkolwiek raportów lub badań, gdyż stanowiłoby to istotne naruszenie przepisów FCTC”. Ministerstwo Zdrowia i Kancelaria Premiera nie widzi również potrzeby prowadzenia takich badań w Polsce bez deklarowanego wsparcia organizacji i ekspertów branżowych, gdyż jedynym wiarygodnym źródłem danych tego typu dla instytucji ustawodawczych ma być raport WHO na temat wpływu elektronicznych e-papierosów na zdrowie, który zostanie opublikowany w 2016 roku podczas VII Konferencji Stron FCTC.
Awatar użytkownika
By tinOFbeer
#1511285
Jeśli tak bardzo polegają na WHO to wysyłamy listy o objęcie restrykcjami czerwonego mięsa. Ciekawe jaka wtedy by była odpowiedź.

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By LogerM
#1511290
Zobaczymy czy odpowiedź nowej kancelarii będzie taka sama.
Awatar użytkownika
By tinOFbeer
#1511310
Szczerze to nie wiem czego się można spodziewać po osobie, która nie wie czy maryśka jest z konopi.. Jeśli Pan prezes nie będzie miał w swoim gronie odpowiednich i kompetentnych w tych sparawach osób to obawiam się, że może mieć identyczne poglądy co poprzednicy.

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By StaryChemik
#1517165
Wygrzebałem ten stary wątek, aby powiedzieć, że piję za zdrowie Logera, który w 100% wywiązał się z zakładu.
Zacny trunek, milordzie!
Druga porcja będzie za nową ekipę rządowo-sejmową - aby mimo wszystko mieli rozum. OK, wiem, wiem...

Obrazek
Awatar użytkownika
By pol
#1517329
Może będzie akt ułaskawienia dla EIN.

-- 25 gru 2015, 04:50:48 --

24/25 grudnia...

Donner przemówił....
Za jego podpowiedzią otwarłem stronę RCL.

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... 1#12298921

Uwagi zgłoszone do projektu Data ostatniej modyfikacji: 24-12-2015

https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/1 ... 202831.pdf
https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/1 ... 202522.pdf
https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/1 ... 202832.pdf

O ho ho...... czyżby?....
By Krasnal45
#1548049
Dobra. Przyznaję, że niewiele z tego prawniczego języka kumam. Jedyne co zrozumiałem, to chyba chodzi o odroczenia ustawy co najmniej o rok. Dobrze rozumiem? Fajnie gdyby ktoś wyłożył to tutaj w skrócie, językiem dla większości bardziej przyswajalnym.
Pol ? *BLUSH*
Awatar użytkownika
By Isia
#1548056
Krasnal45 pisze:Dobra. Przyznaję, że niewiele z tego prawniczego języka kumam. Jedyne co zrozumiałem, to chyba chodzi o odroczenia ustawy co najmniej o rok. Dobrze rozumiem? Fajnie gdyby ktoś wyłożył to tutaj w skrócie, językiem dla większości bardziej przyswajalnym.
Pol ? *BLUSH*

Też bym poprosiła *BLUSH*
Awatar użytkownika
By pol
#1548117
Sprawy prawne są dla zwykłego Kowalskiego zawiłe.

Przekładając na język codzienny. zrobiłem pewne skróty myślowe i spore obcięcie tekstów do krótkich cytatów.

Mam nadzieję, że prawnicy mnie nie obedrą ze skóry, a Kowalskiemu przybliży tematykę.


Pismo RCL z 23.12.2015

Pominę dokładniejsze omówienie pierwszych punktów pisma RCL z 23.12.
Podstawowy zarzut dotyczy wprowadzenia ustawowego domniemania sprawcy czynu zabronionego.
Kary za czyny zabronione muszą być zdefiniowane w ustawie w sposób kompletny, precyzyjny i jednoznaczny. Nie mogą one być pozostawione do unormowania przez przepisy wykonawcze (rozporządzenia).
Przepisane na wprost z dyrektywy do projektu ustawy zapisy o odpowiedzialności administracyjnej za nie przestrzeganie nałożonych obowiązków (np obowiązki sprawozdawcze) są niejednokrotnie sformułowane w sposób nieprecyzyjny. Nie może to mieć miejsca w sytuacji wprowadzenia odpowiedzialności za ich niedopełnienie.
Obowiązek dokonania badań i zgłoszeń wyrobów wprowadzonych przed dniem wejścia ustawy w życie narusza ochronę interesów w toku.

Pozostawmy te kwestie przedsiębiorcom, To ich bezpośrednio dotyczą te kwestie.

Istotne dla nas (klientów). Ilość zmian proponowanych w projekcie ustawy (określanej jako nowelizacja istniejącej ustawy) - nowelizacja większości przepisów, dodanie wielu nowych, obszernych regulacji, w tym zamieszczenie w "słowniczku" prawie całej nowej siatki pojęć, skłania do stwierdzenia, że zasadne jest opracowanie projektu nowej ustawy, a nie zmiana (nowelizacja) ustawy obowiązującej.

Bardzo istotna treść pkt 9. tego pisma.
Projekt wymaga dopracowania pod względem legislacyjnym i redakcyjnym. W szczególności należy zauważyć, że projekt posługuje się często językiem potocznym oraz nieostrym lub nieprecyzyjnymi sformułowaniami "zaczerpniętymi" wprost z terminologii wdrażanej dyrektywy 2014/40/UE, co wymaga korekty, tym bardziej gdy sformułowania te służą wprowadzeniu określonych obowiązków (....
...
czy też dodawany art. 11b ust. 8 ustawy, w którym przewiduje się, że "każda istotna modyfikacja papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych" skutkuje obowiązkiem dokonania nowego zgłoszenia i wniesienia nowej opłaty). Zauważyć należy, że nie jest poprawne, aby postanowienia wdrażanej dyrektywy 2014/40/UE zostały wprowadzone do krajowego porządku prawnego dosłownie.



Pismo MSZ z 22.12.2015

... należy wskazać, że w zakresie przepisów wdrażających projekt wykracza poza minimalny zakres przewidziany w dyrektywie, ponieważ uwzględniono w nim; zakaz transgranicznej sprzedaży na odległość.
...
Zwracam także uwagę, że projekt zawiera regulacje wykraczające poza minimalny zakres wymagany przepisami prawa Unii Europejskiej w zakresie zakazu sprzedaży papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych, osobom poniżej 18 roku życia oraz zakazu palenia tych wyrobów tytoniowych w miejscach, o których mowa w ustawie.



Pismo MRiRW z 22.12.2105

Propozycja skrócenia okresu na przekazywanie informacji o planowanej zmianie produktu. W projekcie ustawy jest okres 6 miesięcy przed wprowadzeniem do obrotu. Jest to ograniczenie swobody gospodarczej przedsiębiorców. Wskazany 6 miesięczny termin w projekcie ustawy nie został określony w dyrektywie 2014/40/UE.

Sposób wdrażania dyrektywy do polskich przepisów powinien minimalizować ryzyko zakłócenia lub zatrzymania ciągłości produkcji, czego wynikiem byłyby braki produktu na rynku. To przełożyłoby się najprawdopodobniej na natychmiastowy wzrost handlu wyrobami nielegalnymi.

Wnioskuję ponadto o utrzymanie możliwości informowania konsumentów w punktach sprzedaży detalicznej o podstawowych cechach produktu (wyroby tytoniowe). Przekazy nie mogą zachęcać do zakupu lub używania produktów tytoniowych, niemniej jednak użytkownicy wyrobów tytoniowych powinni mieć możliwość pozyskania informacji o nowych markach wyrobów oraz ich podstawowych cechach. Należy podkreślić, że dyrektywa 2014/40/UE nie reguluje powyższego zagadnienia.

Mające na względzie, że oferowane w przyszłości nowatorskie produkty tytoniowe mogą być znacznie mniej szkodliwą alternatywą dla użytkowników wyrobów tytoniowych, ....
...
Jeżeli rozwój technologiczny umożliwi znaczące obniżenie szkodliwości używania tytoniu, to należy się spodziewać, że zmieni to również wizerunek oraz regulacje dotykające rolników uprawiających tytoń. Oczywiście należy bezwzględnie przestrzegać zakazu reklamy. Jeżeli jednak będą sposoby jego używania, które będą o wiele mniej szkodliwe niż papierosy to powinno się o tym poinformować konsumentów.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1548139
To co czytamy w uwagach to dopiero odniesienia podmiotów do projektu i z naszego punktu widzenia prawie nic z nich nie wynika. Kolejno:
1. Ministerstwo Rolnictwa...:
- zgłoszenie wyrobów tytoniowych i zmodyfikowanych wyrobów tytoniowych (okres oczekiwania),
- przesuniecie terminu (nie wykonalne z punktu widzenia dyrektywy),
- opakowania analogów (pieprzenie o kwadraturze koła którego nasłuchaliśmy się na komisji, nie warto do tego wracać),
- opłata za wdrożenie nowatorskich,
- informacja handlowa czyli jedyny punkt dla nas istotny,
- ułatwienia dla nowatorskich (ani słowa o EIN),
2. Rządowe Centrum Legislacji:
- kary określone w aktach delegowanych (piszący ustawę słabo znał konstytucję RP, bywa...),
- jw.,
- dookreślenie aktów zabronionych (znowu nie znajomość ustawy zasadniczej),
- kolejne dookreślenia,
- kwestia aktu wykonawczego dla listy instytutów badawczych (dotyczy branży tytoniowej),
- nowatorskie wyroby tytoniowe (znowu),
- doprecyzowanie terminów aktów wykonawczych (artykuły tytoniowe),
- w końcu coś sensownego: zbudować ustawę od zera, a nie bawić się w łatanie gniota (możemy pomarzyć),
- liczne poprawki redakcyjne,
3. Ministerstwo Spraw Zagranicznych:
- przede wszystkim przypomnienie że MZ wyszedł daleko poza obowiązki płynące z wdrożenia dyrektywy (niestety cały czas odnosząc się do wyrobów tytoniowych),

To tak w skrócie. Mam nadzieję że Nasze uwagi wraz ze skargą dotrą do KRM na czas (wyszły przed świętami), a co za tym idzie że będą wzięte pod uwagę.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1548175
Oj tam, jaka nadzieja? Chyba nikt nie liczył, że Ministerstwo Rolnictwa napisze w uwagach coś ponad 'chcenia' lobbystów, zasadniczo w uwagach tych (MRiRW) nie ma niczego czego nie przeczytalibyśmy wcześniej w uwagach zgłaszanych przez branże tytoniową podczas konsultacji społecznych ;)
Awatar użytkownika
By pol
#1548177
Prysła nie prysła....
Miejmy nadzieję, że te opinie przyczynią się do napisanie ustawy (nie nowelizacji) od początku.
To, że w pismach główny nacisk położono na producentów tytoniu i producentów wyrobów tytoniowych nie powinno nas dziwić.
Liczebność tych grup i lobby w ich sprawach z natury rzeczy musi być większe od nas.
Pamiętajmy jednak, że w zapisach dotychczasowego projektu jest szereg odesłań w zapisach o EIN do wyrobów tytoniowych (na zasadzie: stosuje się odpowiednio).
Jeżeli zweryfikują okres 6 miesięcy na zgłoszenie nowych wyrobów tytoniowych przed wprowadzeniem do obrotu, to można liczyć, że skrócą adekwatnie ten czas dla EIN.
Jeżeli będzie możliwość informacji o wyrobach tytoniowych w punktach detalicznych, to i taka informacja powinna dotyczyć EIN.

Jest wiele spraw wspólnych w tych zapisach dla wyrobów tytoniowych i EIN.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1548183
pol pisze:Jeżeli zweryfikują okres 6 miesięcy na zgłoszenie nowych wyrobów tytoniowych przed wprowadzeniem do obrotu, to można liczyć, że skrócą adekwatnie ten czas dla EIN.

Niestety pol ten punkt dotyczy nowatorskich, a w ich przypadku (tylko ich) termin nie został uregulowany w dyrektywie.

pol pisze:Jeżeli będzie możliwość informacji o wyrobach tytoniowych w punktach detalicznych, to i taka informacja powinna dotyczyć EIN.

A właściwie musi, inaczej musieli by przyznać że wyroby tytoniowe zostały postawione na pozycji uprzywilejowanej, taka ustawę niezwykle łatwo zaskarżyć.
Awatar użytkownika
By pol
#1548186
Tak, tylko zwróć uwagę na uzasadnienie opinii dotyczącej okresu 6 miesięcy oraz zapisu dotyczącego obowiązkowi zgłoszenia wyrobów już wprowadzonych do obrotu przed dniem wejścia ustawy w życie.
Zastrzeżenia dotyczą niezgodności z Konstytucją. Zatem jedne regulacje terminowe byłyby zgodne, a w stosunku do innego wyrobu niezgodne?

Art. 7. W przypadku papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych wprowadzonych do obrotu do dnia 20 maja 2016r. zgłoszenie, o którym mowa w art.11b ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, jest dokonywane w ciągu 6 miesięcy od tej daty.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2015, 17:09 przez pol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1548191
Pol ale odniesienie do tych 6 miesięcy dla nowatorskich to odniesienie MRiRW i zastrzeżenia nie mają nic wspólnego z niekonstytucyjnością przepisów. RCL nie widzi problemu w tych 6 miesiącach, a w fakcie że zapis jest tak skonstruowany że w dniu wejścia ustawy w życie nowatorskie powinny już mieć okres 6 miesięcy za sobą, po prostu wytyka MZ babola, ale sam termin nie jest tutaj problemem.
Awatar użytkownika
By pol
#1548192
RCL w swoim piśmie pkt 6. (tam chyba jest błąd daty "2014").
Oczywiście wspominają tylko o nowatorskich wyrobach tytoniowych.
Ochrona interesu w toku.
A czym jest obowiązek zgłoszenia EIN wprowadzonych do obrotu przed dniem wejścia w życie ustawy z obowiązkiem ich zgłoszenia w ciągu 6 miesięcy od daty wejścia ustawy w życie?


Cytat z DT
wyrobów powiązanych z wyrobami tytoniowymi, mianowicie papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych oraz wyrobów ziołowych do palenia;
Awatar użytkownika
By Deimond
#1548218
Nie chciał bym Wam psuć zabawy ale niekonstytucyjność dzisiaj straciła na znaczeniu.
Awatar użytkownika
By bartezzo1987
#1548223
Deimond pisze:Nie chciał bym Wam psuć zabawy ale niekonstytucyjność dzisiaj straciła na znaczeniu.


Chciałbym Cię obudzić i przypomnieć, że niekonstytucyjność straciła na znaczeniu już za poprzedniej ekipy a Ty powtarzasz tylko slogany zasłyszane w tv.
Awatar użytkownika
By Deimond
#1548224
bartezzo1987 pisze:
Deimond pisze:Nie chciał bym Wam psuć zabawy ale niekonstytucyjność dzisiaj straciła na znaczeniu.


Chciałbym Cię obudzić i przypomnieć, że niekonstytucyjność straciła na znaczeniu już za poprzedniej ekipy a Ty powtarzasz tylko slogany zasłyszane w tv.


Czuję się wystarczająco obudzony po obejrzeniu ostatnich kilku obrad sejmu i senatu.
Ja nie powtarzam tylko widzę że Trybunał w takiej formie jaka ma zaistnieć będzie rozpatrywał nasze sprawy za kilka lat - a i tak może nic nie zmienić.
Awatar użytkownika
By Deimond
#1548274
Marku - ależ ja nie politykuje ogólnie - tylko sam się zastanawiałem nad konstytucyjnością zapisów w tej ustawie i dodałem że obecnie sytuacja z odwołaniem się do konstytucyjności może być utrudniona. Na prawdę wszystko mi jedno jakie ktoś ma poglądy polityczne. Chodziło mi o to że ten punkt podparcia naszych racji być może jest stracony.
Awatar użytkownika
By e_sat
#1548283
Myślę, że ten temat trzeba " przebijać " i wyciągać na sam wierzch :)

-- 26 gru 2015, 21:13 --

Darujmy sobie zapytania o nowego e-fajka, o nowy box, o źle działający przycisk w Isticku 50W, o autofire, o zły knot i zapytania typu....ile to ja na tym skorzystam, jeśli przejdę na wapowanie? :)

Podpisz przede wszystkim petycję wapera: http://www.petycjawapera.pl/petycja/

Odpal się właśnie teraz!!!!

-- 26 gru 2015, 21:17 --

Nie ma Wismec 200, nie ma róznych innych modów, zajrzyjcie tutaj, przeczytajcie wszystko....a potem grzałlki i druty...
Awatar użytkownika
By LogerM
#1548480
pol pisze:A czym jest obowiązek zgłoszenia EIN wprowadzonych do obrotu przed dniem wejścia w życie ustawy z obowiązkiem ich zgłoszenia w ciągu 6 miesięcy od daty wejścia ustawy w życie?

Pol chodzi tutaj wyłącznie o zapis art 11a, a dokładniej o brak vacatio legis dla tego zapisu, w pozostałych artykułach ustawy. W przypadku EIN mamy dookreślenie w art. 7:

W przypadku papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych wprowadzonych do obrotu do dnia 20 maja 2016r. zgłoszenie, o którym mowa w art. 11b ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, jest dokonywane w ciągu 6 miesięcy od tej daty.


W przypadku nowatorskich tego nie ma. Ktoś po prostu robił przeklejankę i zapomniał dopisać dość ważnej rzeczy. Jest to równoznaczne z tym że od 20 maja 2016 wszystkie nowatorskie na okres 6 miesięcy zostają wyłączone z obiegu. Jest to jedyna sprawa o którą chodzi RCL'owi, niestety nie ma tutaj drugiego dna, ani niczego dla nas pozytywnego.

Do reszty:
Błagam nie brnijmy w przepychanki partyjne tutaj. Na prawdę miał bym tutaj ochotę wygłosić tyradę na cześć PO, PiS, SLD, PSL, PZPR... oraz innych dziwacznych tworów ale obiecałem sobie że do tego nie dopuszczę i prosił bym aby wątek był daleki od POPiSowskich przepychanek.
Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

ursa nano miga 3 razy na biało

Przy włożonym podzie przy zaciąganiu się dioda mig[…]

https://i.ibb.co/Q6VVz26/freemax-gal[…]

JBL SMOKE BOX (JBL GO E-PAPIEROS)

Witam forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.