EPF
Awatar użytkownika
By Goldi
#407094
kurok pisze:Czyli co ta elektronika spisuje sie lepiej na dwóch batkach. Stąd w nadchodzacym firmowym modzie te małe batki to jedyne słuszne rozwiązanie.
Nie wyobrażam sobie tuby na dwóch 18650. Zaś na jednej to fajna sprawa bo dobrych batek od cholery i trochę i to za grosze. Tyle, że w wersji bez PCB.

Ta elektronika wymaga do pracy dwóch aku połączonych szeregowo. Nie ma innej możliwości. Można jedynie kombinować sobie z wielkością aku, ale zawsze muszą być dwa.
Awatar użytkownika
By Muzyk
#407130
Gratulacje _Monter_ super to wygląda :!:

Powodzenia
*CZAJNICZEK*
Awatar użytkownika
By _Monter_
#407232
Dzięki koledzy. Dopiero doczłapałem się do domu po całym dniu wariowania quadami po jeziorach i już nie mam natchnienia żeby dzisiaj coś poprawiać.
Konstrukcja poniekąd wynikła z faktu, że dostałem inne latarki niż zamówiłem. Zamiast rozkręcanych na górze i na dole to tylko dolny cap był odkręcany...byłem trochę zły ale powiedziałem sobie, ze grosza więcej nie dołożę i zrobiłem z tych dwóch.
Awatar użytkownika
By tajwoj
#407542
-> _Monter_
Gratki już były.
Egoistycznie mam nadzieję, że u Ciebie jest odwilż i posiedzisz trochę przy rurce.
Pytanie:
Czy widzisz możliwość wstawiania zamiennie 2x18350 i 1x18500?
Oczywiście długość rurki byłaby różna ale góra, elektronika i gniazdo, ta sama.
Awatar użytkownika
By _Monter_
#407727
Rura dopieszczona, smali aż miło. Nasunęło mi się kilka pytań co do elektroniki i działania. Jak dokładnie jest ze skutecznością ogniw, bo mam napięcie ogniw 7.7V a obciążone pokazuje mi 6.5V (czy budowa moda ma na to wpływ), jaki dokładnie zaprogramowałeś odstęp czasowy między klikami by dostać się do funkcji oraz dlaczego nie działa pomiar napięcia przy przykręconym mierniku?
Według mnie ciekawym dodatkiem byłyby dwa pola lutownicze na jednej i drugiej płytce(to dla takich jak ja) żeby można było na sztywno, po złożeniu płytek wlutować kawałek srebrzanki. To alternatywa dla dwóch kawałków taśmy dwustronnej, która nie gwarantuje sztywności a jednak u mnie miało to znaczenie.
W moim cudzie nie mam opcji kombinowania z długością ogniw dlatego, że latarki są połączone na stałe...chyba, żebym cap dolny zmodyfikował (czego robić nie będę).
Chciałem uzyskać łatwy dostęp do gniazda i elektroniki i dlatego latarki są połączone w ten sposób aby dwa capy się odkręcały. Poza tym mam w górnym capie możność zapięcia smyczy co pozwoli mu się dyndać w odpowiedniej orientacji.
Awatar użytkownika
By tajwoj
#407747
Na dole strony o regulatorze jest napisane jak dokonać pomiaru napięcia.
TavVoy działa na zupełnie innej zasadzie niż LT czy PV i pomiar zwykłym miernikiem zawsze pokaże Ci nieprawdziwą wartość. W zależności od rodzaju użytego przetwornika mniej lub bardziej zbliżoną do średniej.
Dlatego też na stronie dałem linka do definicji wartości skutecznej.

W Twoim regulatorze klikanie jest zliczane w czasie otwarcia bramki zliczania i należy się w nim zmieścić.
Jest o tym również w opisie regulatora ale mało kto czyta.

Na dole strony jest miejsce dla komentarzy. Jeśli coś jest niejasne, dajcie znać, to przeredaguję.



I uwaga natury ogólnej, nie osobista.

Nie bardzo wiem po co, wszyscy, bez względu na stopień znajomości rzeczy, biorą się za pomiar napięcia.
Następnie są zabawne dyskusje i porównania błędnie zinterpretowanych wyników pomiarów.
Posiadanie maszyny do szycia nie czyni nikogo krawcem.
Awatar użytkownika
By _Monter_
#407764
O to pytałem tylko z czystej babskiej ciekawości bo zbudowałem miernik i jak się dało to przykręciłem a że nie zadziałał więc pytam...po prostu. Ja nie mam zajoba w tej kwestii bo tuba też mnie satysfakcjonowała i napięcia jakos nie miały dla mnie większego znaczenia. Umiem to majsterkuję.
Jakbyś jeszcze mi odpowiedział na temat właśnie rezystancji wewnętrznej ogniw to będę wdzięczny.
"Jak dokładnie jest ze skutecznością ogniw, bo mam napięcie ogniw 7.7V a obciążone pokazuje mi 6.5V (czy budowa moda ma na to wpływ". Czy to w ogóle jakaś nietypowa wartość czy to dość normalne.
Tu chodzi mi o wartości przy wcisniętym przycisku i po zwolnieniu.
Awatar użytkownika
By senio
#407769
_Monter_ pisze:"Jak dokładnie jest ze skutecznością ogniw, bo mam napięcie ogniw 7.7V a obciążone pokazuje mi 6.5V


UF 1200 maja spadek u mnie rzędu 0,7-0,8 wolta pod obciążeniem. Ale nie mam sprężyny. Ze sprężyną wiem że potrafi lecieć do 1,5 wolta na dół.
Awatar użytkownika
By _Monter_
#407772
No cóż...żebym wiedział jakie zło ta sprężyna to mógłbym go krótszego jeszcze zrobić...a tak coś kombinować. Ale zabiorę się za to jak mi zalezie za skórę.
Awatar użytkownika
By senio
#407773
_Monter_ pisze:No cóż...żebym wiedział jakie zło ta sprężyna to mógłbym go krótszego jeszcze zrobić...a tak coś kombinować. Ale zabiorę się za to jak mi zalezie za skórę.


Wsadź na próbę jakiś dystans i sprawdzisz sobie.
Awatar użytkownika
By tajwoj
#407786
Przepraszam, zapomniałem o tym napisać.
Wpływ na niższą wartość (napięcie pod obciążeniem) mają zsumowane:
- rezystancja wewnętrzna ogniw
- rezystancja każdego styku po drodze
- rezystancje przewodów
- rezystancje sprężynek, jeśli były użyte
- do tego dochodzą rezystancje układów PCB ogniw (jeśli są ogniwa Protected) i one mogą być znikome bądź znaczące, w zależności od rozwiązania elektroniki.
Podsumowując.
Największy wpływ ma jakość ogniw.
Sam pomierzyłem spadki na sprężynach, w zależności od przekroju drutu i rodzaju stali (najgorsza jest nierdzewna), spadek na jednej sprężynie może wynosić nawet powyżej 0,1V.
Pewnie dlatego Senio radził wywalić sprężynki jeśli są.
Ponadto, jak widziałem na zdjęciach modów wykonanych przez Kolegów z forum, w wielu przypadkach stosowany jest drut bądź linka o przekroju znacznie poniżej 0,5mm kwadratowego.
Jeśli te przewodziki są wystarczająco długie, spadki napięcia na nich zaczynają być znaczące.
Ja stosuję czarną linkę głośnikową 0,75mm2.
Należy też zadbać o dobry styk przy odbiorach prądu z ogniw. Dobrze jest stosować, jeśli to możliwe, styki dwu lub trzypunktowe z dobrego materiału np. srebro.
Awatar użytkownika
By _Monter_
#407803
W takim wypadku pozostanie mi trochę się jeszcze pobawić...ale jak wspomniałem gdy zajdzie mi to za skórę.
Przewody są tylko Twoje i to znacząco krótsze, sprężynka zbyt goowniana ;-) , i styk dodatni jednopunktowy. Styki pomiędzy elementami raczej solidne i potraktowane również pastą.
Jednak teraz po tym jak napisałeś o styku przyszedł mi do głowy pomysł na powiększenie ilości styków co zarazem bedzie stanowiło dystans jaki sugerował Senio i pozwoli mi wykluczyć sprężynkę...jestem jak król Julian ;-p
Awatar użytkownika
By kedar
#412058
wy tu gadu gadu o sprężynkach, kabelkach i voltach a fotek z budowy jak nie było tak nie ma :wink:

_Monter_ jak znajdziesz chwilę to weź klucz francuski i aparat, rozkręć rurę i porób zdjęcia jak to cudo wygląda w częściach :mrgreen:



mam już 2 chińskie latarki na biurku :roll:
Awatar użytkownika
By Paveletz
#426535
@Monter - moje wyrazy uznania, wyszedł Ci bardzo zgrabny "latarkowiec". :beer:
I pytanie - jak rozwiązałeś łączenie rurek? Jakieś klejenie? Pytam, bo o ile dobrze widzę, masz gwinty wraz z zakrętkami zarówno pod głowicą jak i od dołu.

szczuro: przeniesiono
Awatar użytkownika
By _Monter_
#433389
Więcej fotek i opis do nowych wynalazków w pierwszym poście.
Co do rozwiązań w środku...hmmm...pozostanie to moją tajemnicą z kilku powodów.
Obrazek
Awatar użytkownika
By PucH2
#433463
Tego typu rozwiązanie ma same zalety. Zrób sobie jeden model na aku 18500. Niewiele dłuższe wychodzi a jarania bez ładowania masz dwa razy więcej niż z 18350. Sprawdzone.
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.