EPF
Nasze własne produkcje
By Krasnal45
#1804257
Dobra. Teraz poważnie. Ogniwa litowo-jonowe przy nieodpowiednim i nieumiejętnym postępowaniu z nimi, są bardzo niebezpieczne. Błąd z nimi, może mieć naprawdę przykre konsekwencje.
By zt3030
#1804258
pok14 pisze:Co ta ja miałem..........
1. Czy jest na sali lekarz ?
2. To Modomania czy sala samobójców?
Jako wyjątkowo wredna jednostka TWA z pewna nieśmiałością zapytam retorycznie jaki tam rwał jego nać jest ten swich ?

Ad.1
Nie mam pojęcia :lol:
Ad.2
Wymontowałem z oryginalnej płytki wszystko inne co miała przy sb latarka i usunąłem ścieżki więc na samej płytce jest najzwyklejszy switch... Dlatego zresztą jest w obwodzie tranzystor N-MOS, żeby przełącznik służył tylko jako "puszczacz" sygnału a cały prąd przechodzi przez tranzystor
Awatar użytkownika
By PucH2
#1804259
To już wiesz że nie jest. Mosfet ma wspólną masę i jak tyka obudowy to masz to co masz.
By zt3030
#1804260
Znalazł się i błąd... Wszędzie zaizolowałem go od obudowy... oprócz na końcówce którą wziąłem na warsztat do obróbki i usunąłem chwilowo izolację :lol: :lol: Zapomniałem na nowo ją zaizolować
By zt3030
#1804262
Krasnal45 pisze:Dobra. Teraz poważnie. Ogniwa litowo-jonowe przy nieodpowiednim i nieumiejętnym postępowaniu z nimi, są bardzo niebezpieczne. Błąd z nimi, może mieć naprawdę przykre konsekwencje.

Nie można nazwać tego całkowicie nieumiejętnym postępowaniem... Jednak trochę rzeczy na nich robiłem... co prawda nigdy Moda ale głośniki bluetooth z własnym wzmacniaczem na 2 wyjścia etc... wiem jak odpowiednio izolować od obudowy sekcje elektroniczne i je same, ażeby jak złapać za niego to się nie poparzyć... Jedynie miałem tutaj ten problem co już się znalazł... Jutro się wezmę za jego rozwiązanie
Awatar użytkownika
By PucH2
#1804263
Nie zapominaj o tym co napisali koledzy. Batki 18650 to nie zabawka. Więc 10 razy sprawdź nim uruchomisz zestaw.
By zt3030
#1804264
PucH2 pisze:Nie zapominaj o tym co napisali koledzy. Batki 18650 to nie zabawka. Więc 10 razy sprawdź nim uruchomisz zestaw.

Nie zapomnę :wink: Jeszcze żeby się upewnić to przed aku i atomizerem podłączę słabszy koszyk... żeby sprawdzić przebicia
Awatar użytkownika
By Timi
#1804311
zt3030 pisze: Myślałem o nim ale oporność miał 13/14 kiloohmów (pewnie 15) więc powinien być okej

Umiejętność sprawnej komunikacji nabywają już kilkuletnie dzieci. Jednak EIN są przeznaczone dla dorosłych osobników rodzaju Homo Sapiens.
By zt3030
#1804804
No i jestem, zaizolowałem wszystko, przełącznik działa normalnie, ale... (zawsze musi być jakieś ale) strasznie długo się nagrzewa... Zanim było zaizolowane nagrzewał się w jakieś 3 sekundy, teraz potrzebuje 74s(a i to żeby grzałki nabrały kolorów) a do pełnej czerwoności jakieś 88 sekund... Ma ktoś pomysł czego to jest wina ? :!:
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1804815
Niewyraźnie napisał?

zt3030 pisze:teraz potrzebuje 74s(a i to żeby grzałki nabrały kolorów) a do pełnej czerwoności jakieś 88 sekund...
Awatar użytkownika
By Ariusz
#1804819
Napisał wyraźnie, ale czy na pewno to, co chciał napisać?... :lol:
By zt3030
#1804821
Ariusz pisze:Napisał wyraźnie, ale czy na pewno to, co chciał napisać?... :lol:
No właśnie niestety to chciałem napisać... nie wiem czy ktoś z was sobie wyobraża kliknąć guzik i czekać ponad minutę na to żeby e-papieros się nagrzał ale jak widać po moich doświadczeniach, jest to realne
By Krasnal45
#1804823
Wystarczy zmierzyć oporność grzałki a następnie napięcie na jej zaciskach i stanie się jasność...
By zt3030
#1804824
Krasnal45 pisze:Wystarczy zmierzyć oporność grzałki a następnie napięcie na jej zaciskach i stanie się jasność...

Nie musiałem nawet mierzyć oporności grzałki żeby stwierdzić że coś jest nie tak... Po samym napięciu na zaciskach (0,20V) widać że coś jest nie tak... Moje pytanie brzmi dlaczego, skoro bez obciążenia (jakim jest atomizer) dawało normalne napięcie
By zt3030
#1804825
Dodam że akumulator nie jest rozładowany... no może tylko trochę bo daje napięcie 3,99
By zt3030
#1804830
Krasnal45 pisze:Jaka jest oporność grzałki?

Jedna ma około 1,6Ohm
Awatar użytkownika
By jackas50
#1804831
Zauważmy,że ogniwo to sławetne 8800 mAh z Alledrogo.
By Krasnal45
#1804835
Oczywiście jest opcja, że ogniwo jest do :dupa , ale bardziej prawdopodobne jest, że to układ sterujący źle pracuje.
Awatar użytkownika
By jackas50
#1804836
Umknęło mi,przyczepiłem się do pierwszego linka :oops:
By zt3030
#1804838
Krasnal45 pisze:Oczywiście jest opcja, że ogniwo jest do :dupa , ale bardziej prawdopodobne jest, że to układ sterujący źle pracuje.

Obawiam się niestety że ta druga opcja
Awatar użytkownika
By PucH2
#1804859
Nie prościej sprawdzić czy wszystko w porządku prostym układem? post1793073.html#p1793073
Obrazek
By Kondrzak
#1805601
Prześledziłem cały temat i nie padło kluczowe pytanie.
Jaki masz mosfet ? Prawdopodobnie on podczas obciążenia się nie otwiera w 100% drugie co jaki opornik masz założony ? powinien być około 47k Ohm.
Trzecie czy użyłeś wystarczająco grubych przewodów ? tych głównych prądowych co zasilają gwint atomizera?
Proszę wrzuć jak to jest wszystko polutowane i odpowiedz na pytania.

Edit:
Zamiast tego irf kup coś z rodziny irlb. Irf nie jest zły lecz ma duży opór przewodzenia. 28 mili Ohm to straty.
By zt3030
#1805845
Kondrzak pisze:Prześledziłem cały temat i nie padło kluczowe pytanie.
Jaki masz mosfet ? Prawdopodobnie on podczas obciążenia się nie otwiera w 100% drugie co jaki opornik masz założony ? powinien być około 47k Ohm.
Trzecie czy użyłeś wystarczająco grubych przewodów ? tych głównych prądowych co zasilają gwint atomizera?
Proszę wrzuć jak to jest wszystko polutowane i odpowiedz na pytania.

Edit:
Zamiast tego irf kup coś z rodziny irlb. Irf nie jest zły lecz ma duży opór przewodzenia. 28 mili Ohm to straty.


Co do opornika to w internecie poczytałem że powinien być 10/15 kiloohmów, dlatego też założyłem 15. Co do przewodów to nie mam pojęcia, ale raczej tak. Wnioskuję po tym że już miałem na nim napięcie żędu 3,7V ( gdy nie było odizolowanej masy) gdy ją zaizolowałem napięcie spadło do 0,20V. Co do zdjęcia "jak to jest wszystko polutowane" to jest mały problem bo muszę rozlutować mój "koszyk" bez tego nie wyciągnę wszystkiego z obudowy, ale jeżeli nalegasz to jutro postaram się to zrobić, jeżeli się nie wyrobię to ew. weekend. Pozdrawiam
By Kondrzak
#1806100
ja stosuję zawsze 47K jak buduję włącznik na mosfecie. Zdjęcie wrzuć, na krótko przed włożeniem w obudowę zawsze sprawdzam czy wszystko bangla z podłączonym atomizerem. powinieneś też wszystko po izolować termokurczkami ewentualnie izolką żeby nic się nie stykało z obudową bo zakładam że jest metalowa.
By zt3030
#1806420
Kondrzak pisze:ja stosuję zawsze 47K jak buduję włącznik na mosfecie. Zdjęcie wrzuć, na krótko przed włożeniem w obudowę zawsze sprawdzam czy wszystko bangla z podłączonym atomizerem. powinieneś też wszystko po izolować termokurczkami ewentualnie izolką żeby nic się nie stykało z obudową bo zakładam że jest metalowa.

A więc proszę, link do albumu ze zdjęciami https://photos.app.goo.gl/v3xuHD36ySusRWwB3jest to moim zdaniem wygodniejsza forma udostępniania zdjęć niż wrzucenie ich adresu, bo zawsze mogę coś do tego albumu dodać :))
By Kondrzak
#1806482
no wygodniejsza opcja. Lutowanie mosfetu do poprawy . Czemu kabel łączący się z drenem przełożyłeś przez dziurkę od metalowego elementu mosfeta, na pewno się dotykają a nic takiego nie powinno mieć miejsca ? Nie robi się takich rzeczy.. Ogromne kulki cyny na nóżkach gate i source. Popraw to ma być schludnie a nie tak nasmarkane. Popraw lutowanie kabli użyj kalafonii lub topnika wtedy cyna ładnie Ci się rozpłynie na łączeniach. Zaizoluj cały mosfet w sensie na każdą nóżkę mosfeta załóż termokurczki i je opal ..
By zt3030
#1806486
Kondrzak pisze:Czemu kabel łączący się z drenem przełożyłeś przez dziurkę od metalowego elementu mosfeta, na pewno się dotykają a nic takiego nie powinno mieć miejsca ?


Odpowiedź bardzo prosta, ta metalowa część mosfeta to po prostu dren, dla wygody ludzie często obcinają środkową nóżkę i dren przyczepiają pod płytkę. :D :D :D

Kondrzak pisze:Ogromne kulki cyny na nóżkach gate i source. Popraw to ma być schludnie a nie tak nasmarkane. Popraw lutowanie kabli użyj kalafonii lub topnika wtedy cyna ładnie Ci się rozpłynie na łączeniach. Zaizoluj cały mosfet w sensie na każdą nóżkę mosfeta załóż termokurczki i je opal ..


Co do tego to chciałbym to ładniej zlutować, ale najzwyczajniej w świecie, używanie kalafonii (Bo ją akurat mam na stanie) nie wychodzi mi najlepiej... Cyna mi się potem ślizga i zamiast wszystko ładnie zlutować powstają właśnie ogromne bryle i robota staje się o wiele trudniejsza. Co do termokurczek to akurat miałem przygotowane takowe do tego projektu, ale nie wyszło mi lutowanie i były za małe żeby zmieścić się na cynę. Oczywiście wezmę się za to... obawiam się że spalę mosfet (duże ciepło od lutownicy)... Ale dalej myślę że to nie rozwiąże mojego problemu jakim jest tak ogromny spadek napięcia po podłączeniu obciążenia. :? :shock: :(
By zt3030
#1806488
Oprócz tego zamierzam zrobić szybkie zakupy na aledrogo, oprócz kilku rozmiarów termokurczek i zapasowego mosfetu, myślałem jeszcze nad jakimś opornikiem. A więc, jakieś sugestie co do mosfetu ? Brać taki jaki jest tu czy oglądać się za innym ? No i opornik, wydaje mi się że 15 jest okej, ale też poczekam na propozycje.
By Kondrzak
#1806497
mosfet irlb3034 używany prze ze mnie zawsze działa perfekcyjnie. Oporniki kup różne sobie można kupić w takich paczkach gdzie masz kilka różnych rezystancji za grosze.
By zt3030
#1808353
Cześć wszystkim jeszcze raz :D
Przyszło do mnie już prawie wszystko... prawie, bo sprzedawca mosfetów wyjechał na urlop i opóźni się wysyłka.
Tak czy siak myślałem nad wszystkim i jest jeden zasadniczy problem którego nie umiem rozwiązać.
Otóż jak było widać na zdjęciach na dół latarki mam pociągnięty kabel minusowy i który styka się z baterią, no i w sumie jest to problem bo gdy wsadza się baterię do rączki układa się na nią kabel i przykłada końcówkę w której jest bardzo mało miejsca więc kabel razem z baterią wchodzą w nią na styk i gdy trzeba zakręcić to kabel minusowy obkręca się wokół baterii i stawia opór. Czy nie da się tego jakoś ominąć, w sensie pominąć ciągnięcie kabla na dół. Dorzuciłem 3 zdjęcia do albumu, żeby jaśniej przedstawić mój problem (Aczkolwiek dzisiaj odbieram wyjątkowo słaby internet i od 10 minut przesłały się zdjęcia o niższej rozdzielczości). Pozdrawiam 8) :D Jeszcze raz wrzucam link do Albumu: https://photos.app.goo.gl/v3xuHD36ySusRWwB3
Awatar użytkownika
By PucH2
#1808360
A do czego Ci ten kabel? Obudowa latarki powinna robić za + lub -.
By zt3030
#1808362
PucH2 pisze:A do czego Ci ten kabel? Obudowa latarki powinna robić za + lub -.


Nie za bardzo rozumiem tego rozwiązania.
Plus od baterii idzie bezpośrednio na grzałkę i na bramkę w mosfecie (Patrz projekt, 1 post), zaś minus od baterii idzie na na źródło (S) w mosfecie. Jeżeli podłączę kabel źródła do obudowy (która jest metalowa) nie będę miał cełego obwódu. Chyba że minus od baterii będzie się stykał z obudową i wtedy przewód minusowy będzie pod nią podłączony... Nistety przy takim rozwiązaniu obawiam się nieprawidłowgo działania tranzystora N-MOS. Tzn, będzie wariował (chyba) :monkey: :monkey: :monkey:
Awatar użytkownika
By PucH2
#1808365
I jaki masz problem z zmianą polaryzacji tak by + był na obudowie?

Najlepiej dobierz sobie mosfet sterujący drenem dodatnim. Aż tak dużej różnicy w cenie nie ma.
By zt3030
#1808366
PucH2 pisze:I jaki masz problem z zmianą polaryzacji tak by + był na obudowie?

Najlepiej dobierz sobie mosfet sterujący drenem dodatnim. Aż tak dużej różnicy w cenie nie ma.


Dziwne jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić nawet na jednym mosficie , jak podłącze plus na obudowę to nie będzie mi tranzystor wariował ale za to będę miał spadki napięcia ;// Jeżeli masz taką możliwość, mógłbyś mi chociaż w paint narysować schemat ? Ale jednak ten z minusem na obudowie, bo jak wariowania N-Mosa nie jestem pewny, tak tego że będę miał spadki gdy odwrócę polaryzacje i plus pójdzie na obudowę jestem pewny w 100 % :? :?
By Krasnal45
#1808367
A co za różnica, czy plus czy minus na obudowie? Może tylko taka, że plus na obudowie jest o wiele bardziej niebezpieczny.
By zt3030
#1808369
Krasnal45 pisze:A co za różnica, czy plus czy minus na obudowie? Może tylko taka, że plus na obudowie jest o wiele bardziej niebezpieczny.

No jest to też powód który mam głęboko w głowie i który skutecznie odstrasza mnie od siebie. Za to minus na obudowie jest mi bardziej przyjazny, nie wiem tylko (jak już wcześniej napisałem) cze mosfet nie będzie mi wariował i czy na pewno dobrze zrozumiałem to co próbował przekazać mi użytkownik PucH2, dlatego poprosiłem o najprostszy schemat, chociażby z painta
By zt3030
#1808529
Cześć, mam już wszystko. Doszedł Mosfet, widzę że nikt nie podjął się przerobienia schematu. Za to ja to zrobiłem :D :D , przesłałem poprawiony "schemat" do albumu tego projektu link: https://photos.app.goo.gl/v3xuHD36ySusRWwB3 proszę o sprawdzenie i poprawienie mnie, bo nie wiem czy to ma prawo działać. :? :?
By Kondrzak
#1808542
Wybacz nie prawa działać. Jeżeli minus czyli masa będzie w obudowie latarki i będzie ta masa dochodziła do pinu to będziesz miał cały czas napięcie na pinie czyli bez przerwy start. Jak wkręcisz atomizer od razu "odpali". W tym wypadku co masz musisz odizolować minus od obudowy lub pójść niebezpieczniejszą drogą zamienienia polaryzacji. Wrzucam Tobie schemat z zamienioną polaryzacją aby prąd szedł przez obudowę latarki. tylko że generalnie minus powinien iść po obudowie tak by było bardzo poprawnie ale byś musiał zmienić mosfet na mosfet z kanałem P czyli sterowany za pomocą masy.
Obrazek
By zt3030
#1808544
Kondrzak pisze:tylko że generalnie minus powinien iść po obudowie tak by było bardzo poprawnie ale byś musiał zmienić mosfet na mosfet z kanałem P czyli sterowany za pomocą masy.
Obrazek

Rozumiem że nie może być IRLB3034PBF ? Bo taki właśnie kupiłem. Jakie jest ryzyko przy podłączeniu plusa pod obudowę ? Oczywiście oprócz spadków napięcia
By zt3030
#1808546
Oprócz tego czy atomizer nie będzie miał problemów jak na jego gwincie plus będzie miał zamieniony z minusem ? Wiem że dla drutu oporowego jest bez różnicy z której stronie dostanie plus a z której minus, ale sam atomizer ? Obrazek
By Kondrzak
#1808616
Ja tam jak coś kiedyś skrobałem to w którymś boxie zamieniłem plus i minus w pinie ale obudowa była drewniana nie zauważyłem nic niepokojącego. Do tego schematu co Tobie rozrysowałem twój mosfet będzie jak najbardziej. Aby sprawdzić czy nie będzie spadków napięcie połącz sobie wszystko na krótko i sprawdź jak się będzie sprawować. i pamiętaj o ładnych lutach rozpuść sobie trochę kalafoni w spirytusie tak żeby była z niej taka konsystencja kremu posmaruj kabelek i nóżkę mosfetu. ocynuj ładnie obie części (lut powinien być taki błyszczący) i potem tylko polutuj bez dodawania cyny bo mniemam że lutujesz taką zwykłą lutownicą transformatorową.
Awatar użytkownika
By Goldi
#1808656
Nie ma żadnego znaczenia czy na obudowie będzie plus czy minus. Podobnie atomizerowi jak i grzałce jest całkowicie obojętne w którą stronę płynie prąd.
Awatar użytkownika
By skrzypekq4
#1808659
zt3030 pisze:Oprócz tego czy atomizer nie będzie miał problemów jak na jego gwincie plus będzie miał zamieniony z minusem ? Wiem że dla drutu oporowego jest bez różnicy z której stronie dostanie plus a z której minus, ale sam atomizer ?


jesli masz dylemat, czy jest to problem dla atomizera, to moze daj sobie na wstrzymanie z robieniem jakis modow z latarek czy innych rurek... a w ogole to atomizer wybuchnie ci prosto w twarz, zalewajac glowe roztopionym metalem. bedziesz po tym wygladal jak Schwarzeneger w "Terminatorze".
Dzizas...!!! sorry, ale jak czytam takie wywody, mam wrazenie, ze pisza to ludzie bez ukonczonej podstawowki :-(

edit... widze, ze @Goldi mnie uprzedzil :)
Awatar użytkownika
By refurbished
#1808668
zt3030 pisze:Oprócz tego czy atomizer nie będzie miał problemów jak na jego gwincie plus będzie miał zamieniony z minusem ? Wiem że dla drutu oporowego jest bez różnicy z której stronie dostanie plus a z której minus, ale sam atomizer ?

Z metalowym ustnikiem będzie nieprzyjemnie szczypać w język.
Awatar użytkownika
By Deimond
#1809863
Nic szczypać nie będzie ;) Jak + baterii potraktujesz jako GND i podłączysz do masy latarki to na pinie będziesz miał po prostu minus -3,6V . To bez znaczenia dopóki nie uziemiasz jednego z biegunów do ziemi nic nie będzie szczypać.
Możesz sobie nawet + 300V do języka przyłożyć dopóki 0 tego układu nie będzie Cię dotykać ani nie będzie uziemione to nie ma prawa nic CI się stać. Sam nie raz jesteś naładowany do napięć rzędu 1-2 kV (1000 - 2000V) i co szczypie CIę coś? Pewnie tylko w momencie rozładowania czyli zetknięcia się z masą względem której powstaje ten potencjał.
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1809869
Deimond pisze:Nic szczypać nie będzie ;) Jak + baterii potraktujesz jako GND i podłączysz do masy latarki to na pinie będziesz miał po prostu minus -3,6V .
(...)

Na pinie będzie masa, na obudowie 3,6V.
Napięcia ujemnego nie będzie.
Awatar użytkownika
By refurbished
#1809930
A mnie szczypie. I co teraz? Mam niezgodnie z prawdą pisać? Szczypie i tyle. Może to sugestia, może elektroliza. Szczypie tak samo jak się wydaje.
A jak odwrócę bateryjkę to nie szczypie ... ciekawe
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.