EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
Awatar użytkownika
By Pesio
#1836352
Kilka razy zrobiłem za duże grzałki, nie mieściły się i wywalało atomizer short.
Pościskałem i było ok.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
By Michał93
#1836355
Pesio pisze:Wywaliło by mu zwarcie jakby mu się grzałka z czymś metalowym stykała.
1. Jaką moc dajesz?
2. Czy otworzyłeś dopływ liquidu?
3. Czy wata przechodzi z oporem? Bo jak się szarpie, to jest jej za dużo.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Pale na 80 wat Omów smok alien pokazuje 0.150, liquidu Control,ari flow otwarte. Wata luźno wchodzi
Awatar użytkownika
By Timi
#1836358
80W w Gryfinie....
hmmmmm...

A próbowałeś zmniejszyć moc i dostosować ją do możliwości setupu?
Awatar użytkownika
By PucH2
#1836364
Pesio pisze:Wata jest biała w grzałkach...

Próbuje sprowadzić watę od negerów ale oni nie chcą czarnym się dzielić.
Awatar użytkownika
By Pesio
#1836367
To już zakrawa na rasizm, a mam tu już przynajmniej dwa złe doświadczenia.

P.s.
Znam dobry kawał o murzynie, ale pewnie i tak pujdzie od razu do koszalina.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Timi
#1836369
Pesio pisze:To już zakrawa na rasizm[emoji6

Eeeeeeee tam... dobrze, że nie napisał niczego o macy. To ostatnio modny temat :mrgreen:
By Michał93
#1836377
Chyba się udało, nie mam już smaku innego niż lq co prawda zalałem mocnym smakiem(jabłko,gruszka) samogonem. Nie jest on w 100% co wcześniej ale zadowalający:)
Awatar użytkownika
By kangaroo
#1836382
Michał93 pisze:
DorotaM pisze:Fakt: paliłeś.
Więc po ( i na) co narzekasz?

Nie rozumiem Twojego pytania

Nie pisz posta pod postem. Na górnej belce masz taką zakładkę "leksykon". Zajrzyj tam i zrozumiesz.
By Krasnal45
#1836385
Michał93 pisze:W moim smoku alien 220 na 30w jest mniejszy dym niż na tradycyjnej fajce

Ja na szczęście dymu nie mam w ogóle. Ufff
Michał93 pisze:Nie rozumiem Twojego pytania

Dorota też nie zrozumiała Twojego problemu. Po co ty coś tam palisz??? W Ein zjawisko palenia nie występuje :mrgreen:
Awatar użytkownika
By DorotaM
#1836387
Krasnal45 pisze:My to kurna jacyś zacofani.....
Szósty rok już dymam i jeszcze do 30W nie dojechałem. Właściwie, to kto komu tu ma pomagać? :lol:


Eh.. Krasnal, no widzisz a mądrzymy się jakbyśmy na co dzień wrzucali nie mniej niż 85W, żuli metal, ssali watę i wypluwali gotowe grzałki. :roll:

Michał93 pisze:
DorotaM pisze:Fakt: paliłeś.
Więc po ( i na) co narzekasz?

Nie rozumiem Twojego pytania


To chyba raczej my nie rozumiemy Twojego toku myślenia.
Poprosiłeś o pomoc, otrzymałeś ją
i zignorowałeś w piękny sposób, jednocześnie dalej narzekając na metaliczny smak.
A teraz jeszcze wychodzi na to, że to po prostu wredny liquid był.
Ja pasuję.
A Ty albo przyzwyczajaj się do tego metalicznego smaku, albo posłuchaj w końcu tego co Ci radzą.
Awatar użytkownika
By Kanapix
#1836410
Krasnal45, Dorota - bo to teraz taka moda pokoleniowa, że musi być dużo mocy, dużo chmury, dużo smaku, dużo wszystkiego... I to najlepiej już, teraz, od razu, natychmiast :P I jeszcze żeby na tacy podane było i nic nie trzeba było szukać ani dociekać :)
Ja też zacząłem od 150W i pomału sukcesywnie zjeżdżam w dół ;) Narazie dotarłem do 70, ale już mnie denerwuje że za dużo ;D

Także się nie przerażajcie, z czasem i doświadczeniem przychodzi szacunek do niskich mocy :)
Awatar użytkownika
By boqu86
#1836484
Kanapix pisze:Także się nie przerażajcie, z czasem i doświadczeniem przychodzi szacunek do niskich mocy :)


Na moim przykładzie:
Zaczynałem na Kayfunie v5 mini. Żeby jako początkujący grzałkorób wyciągnąć porządany smak, musiałem złapać dużą i soczystą chmurę. Parownik się grzał, więc zakupiłem Griffina 25 plus, pasuje do tego stylu wapowania.

Teraz zaczynam doceniać chłodniejszą chmurkę i pełny smak. Zmierza do mnie Wismec Theorem, docelowo chciałbym zakupić Ammita 25 single i Merlina RTA.

Kazdy zwyczajnie musi znaleźć swój sposób na czerpanie frajdy z wapczenia. Duże moce nie są takie złe, bo łatwo na nich osiągnąć zamierzony efekt. Delikatniejsze setupy w moim odczuciu są bardziej wymagające.
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1836557
Wszyscy się rozpisali / napocili / nikt nie zauważył rozmiaru drutów? Skali grzałek?

Nie znam się na tak potężnych/ ogromnych bestiach ale ja tam widzę np dual z 2x 0,5mm + 0,2mm owijka w połączeniu z griffinem który jakoś wybitnie temperatury na sobie nie jest w stanie rozłożyć. Żeby zasilić taką masę żelastwa w dualu i nie przegrzać liquidu potrzeba nie 80W, ale bliżej 120W najlepiej prosto z zasilacza ATX(bo szkoda ogniw) - tylko gdzie się ma ta pojemność cieplna odłożyć? (najlepiej gdzieś blisko izolatora...) 0,2mm druty przy takiej, a nie innej budowie parownika GV powinny być zastosowane jako rdzenie, a nie owijki. Czego by tam nie wsadzać w oparciu o rdzenie 0,5mm musiałoby mieć zapewniony kosmiczny transport, aby liquid miał szanse dostać się na zewnętrzną warstwę grzałki(żebyś nie wapował metalu -> "metaliczny posmak" -> na zewnętrznej grzałce po prostu nie masz liquidu... poszukiwanie bobra...). Znając życie... ...zmieniając liquid poprawiłeś przy okazji trochę transport, albo zmieniłeś płyn na mniej gryzący się z metalicznym posmakiem, lub o zupełnie innej gęstości -> automatycznie lepszy transport.

Tak bardziej łopatologicznie / obrazowo:
Dolny drut to taki jaki umieściłeś w G25(rdzenie twoich magicznych grzałek), górny to taki w sam raz na rdzenie do Griffina, a w tle skala przykładowej grzałki która powinna się znaleźć w takim parowniku zamiast tych ogromnych bestii:
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
By Pesio
#1836560
Czyli lepszym rozwiązaniem byłoby dać więcej zwojów na cieńszych drutach, np 2*0,25 i owijka 0,1?
Czy w ogóle transport przy takiej mocy na żadnym fused nie wyrobi?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1836570
Pesio pisze:Czyli lepszym rozwiązaniem byłoby dać więcej zwojów na cieńszych drutach, np 2*0,25 i owijka 0,1?
Czy w ogóle transport przy takiej mocy na żadnym fused nie wyrobi?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka


Zamontowane grzałki:
1. 0,5mm + 2x0,2mm = 0,9mm grubości
Powyższy przykład:
2. 0,25mm + 2x0,1mm = 0,45mm grubości

Myślę, że 2krotne obniżenie samej grubości grzałki jak w powyższym przykładzie byłoby wystarczające do poprawy transpotu.

Biorąc pod uwagę samo zapotrzebowanie na moc przy tej samej szerokości grzałki:
Ad1. (0,5mm * 2 + 0,2mm * 2)* 6= 8,4mm szerokości grzałki (+odstępy pomiędzy rdzeniami, owijką, zwojami = +/- 9,5mm)
Zapotrzebowanie na moc: 95-120W
Ad2. Żeby zrobić tak szeroką grzałkę potrzeba co najmniej 11-12 oczek(trochę za dużo / za dużo ciepła będzie się odkładać na środku), Zatem potrzebna delikatna zmiana, bo takie porównanie nie ma sensu z grzałką, która na start będzie słabo pracować... dokładamy 1 rdzeń 0,25mm do środka i mamy 8 oczek(7,6mm -> +/- 9mm uwzględniając szpary).
Szybkie przeliczenie zapotrzebowania na moc(identyczna konfiguracja czyli KA1 + N80): 60-70W (ciągle dość dużo jak to w FC, ale przynajmniej etap walki z transportem odpada).

PS
Żeby zmniejszyć zapotrzebowanie na moc przy powyższych założeniach / zwiększyć szerokość grzałki z góry odrzuca się standardowe FC i stosuje np separatory jako środkowy rdzeń/ konfiguracje typu SFC/Helix. Najprostszy separator środkowy to chociażby rdzeń typu Ivy(nie mam pojęcia jak odmienia się to na język PL... rdzeń "pogufrowany", "pomarszczony"?):
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 23:23 przez TooCruel, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1836575
Kolega bez pomyślunku i odpowiedniej wiedzy ładuje w parownik "tonę" drutu. Hmmm, nie sądzę, żeby wasze wyjaśnienia poskutkowały. Styl pisania również o czymś świadczy.
Awatar użytkownika
By Pesio
#1836578
Dzięki Mistrzu, widzę że sporo się jeszcze muszę nauczyć...
Tylko nie bardzo wiem gdzie...
Wydawałoby się że wystarczy złożyć dwa druty do kupy, owinąć i...
Przy okazji, jeszcze jedno pytanie, czy przy konfiguracji 2*0,5 kanthal, może mieć wpływ owijka? Bo wydaje mi się że na 0,13 było lepiej niż na 0,1.
I dlaczego w w/w przykładzie dałeś N80 do KA1?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1836580
Pesio pisze:Dzięki Mistrzu, widzę że sporo się jeszcze muszę nauczyć...
Tylko nie bardzo wiem gdzie...
Wydawałoby się że wystarczy złożyć dwa druty do kupy, owinąć i...
Przy okazji, jeszcze jedno pytanie, czy przy konfiguracji 2*0,5 kanthal, może mieć wpływ owijka? Bo wydaje mi się że na 0,13 było lepiej niż na 0,1.
I dlaczego w w/w przykładzie dałeś N80 do KA1?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka


"Przy okazji, jeszcze jedno pytanie, czy przy konfiguracji 2*0,5 kanthal, może mieć wpływ owijka? Bo wydaje mi się że na 0,13 było lepiej niż na 0,1."
To zbyt wiele nie zmienia, bo liquid ma ciągle do pokonania 0,5 milimetrowe druty żeby dostać się na 2 warstwę(które dodatkowo trzeba jakoś rozgrzać). Przy twoim pierwotnym założeniu cała owinięta już grzałka miałaby 0,45mm(czyli mniej niż same rdzenie w gotowym drucie GV).

"I dlaczego w w/w przykładzie dałeś N80 do KA1?"
Bo taki wpis widniał na opakowaniu na grzałki w 1 poście?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 23:46 przez TooCruel, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Pesio
#1836589
Mój chip już dziś słabo pracuje.
Rozumiem że nie może być tak dużych rozbieżność między grubością drutów.
Czyli że dobrym rozwiązaniem byłoby dać np 2*0,5 i owijke np 0,2?


Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1836591
Pesio pisze:Mój chip już dziś słabo pracuje.
Rozumiem że nie może być tak dużych rozbieżność między grubością drutów.
Czyli że dobrym rozwiązaniem byłoby dać np 2*0,5 i owijke np 0,2?
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Tutaj masz jeszcze pokazane w mega uogólnieniu jak takie odchudzanie projektu wpływa na zmianę pojemności cieplnej/ masy samych rdzeni przy utrzymaniu tej samej szerokości grzałek:
Obrazek
Obrazek
Pomimo, że w skład grzałki grubszej wchodziło tylko 6 x 2 oczek 0,5mm, a cieńszej 7-8 x 3 oczek 0,25mm to finalna pojemność cieplna samych rdzeni zmniejsza się prawie 3-krotnie. Dużo? Nie dużo? 113mJ/K na samych rdzeniach to już troszkę żelastwa jest(sam już praktycznie mało kiedy wrzucam w projekty 0,32mm druty bo to zbędne żelastwo, a jak tylko siadam do rozrysowania/ przeliczenia jakiegoś projektu to u mnie rdzenie zaczynają się na 0,13mm, a kończą na 0,25mm, a na 0,5mm rdzeniach projektować nie potrafię / nigdy nie potrafiłem okiełznać tak potężnej masy... przegrzewanie liquidu, oddawanie ciepła na parownik, brak stabilnego punktu pracy, jaranie centralnej części bawełny i takie tam mało ważne pierdoły)...
Awatar użytkownika
By Pesio
#1836607
Te cyfry dla mnie to na razie kosmos,
na razie mam za dużo na głowie...
Ale dzięki za światełko w tunelu .
Pierwszy clapton jaki zrobiłem był na 0,5 i tak zostało. Mam jeszcze parę metrów, ale chyba pujdzie w odstawke.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1836632
Pesio pisze:Te cyfry dla mnie to na razie kosmos,
na razie mam za dużo na głowie...
Ale dzięki za światełko w tunelu .
Pierwszy clapton jaki zrobiłem był na 0,5 i tak zostało. Mam jeszcze parę metrów, ale chyba pujdzie w odstawke.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

To tak bez cyferek / bardziej obrazowo/ sam poziom transportu jaki trzeba zapewnić danej konstrukcji + ilość żelastwa na każde oczko(skala zachowana dla założeń z wcześniejszych postów i żeby było śmieszniej dokładam na 3 pozycji przykład grubości losowej konstrukcji bezrdzeniowej/cieniowanej/lusterkowanej...):
Obrazek
... chociażby takiej:
Obrazek
(parowniki typu RTA/RBA, to nie RDA, w których w każdej chwili po prostu możemy sobie zakroplić zewnętrzne warstwy grzałek liquidem, więc tę grubość grzałki dobrze jest po prostu redukować do minimum)
A jak już chcemy na siłę ładować do jakiegoś parownika kosmicznej wielkości rdzenie, to warto zainteresować się chociażby pojęciem jakim jest staged heating(po co się go stosuje? co wnosi? jak przeliczyć separatory, żeby całość pracowała płynnie? itd...).
Awatar użytkownika
By boqu86
#1836635
TooCruel pisze:warto zainteresować się chociażby pojęciem jakim jest staged heating(po co się go stosuje? co wnosi? jak przeliczyć separatory, żeby całość pracowała płynnie? itd...).


Może znajdziesz kiedyś chwilę i zbierzesz w jednym miejscu trochę informacji tego typu? Wszędzie pełno porad typu "duża powierzchnia odparowania", ale ciężko znależć konkrety. Majstrując proste braidy i eksperymentując z drobnymi claptonami sam stwierdziłem że to odpowiedni kierunek, ale ciężko jest wyłapać zależności.

Edit: Chyba nie powinienem namawiać do stwarzania poradnika, to zakrawa na pasożytowanie na Twojej wiedzy :) Może mógłbyś podrzucić jakieś kompetentne źródło wiedzy na ten temat?
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1836638
boqu86 pisze:
TooCruel pisze:warto zainteresować się chociażby pojęciem jakim jest staged heating(po co się go stosuje? co wnosi? jak przeliczyć separatory, żeby całość pracowała płynnie? itd...).


Może znajdziesz kiedyś chwilę i zbierzesz w jednym miejscu trochę informacji tego typu? Wszędzie pełno porad typu "duża powierzchnia odparowania", ale ciężko znależć konkrety. Majstrując proste braidy i eksperymentując z drobnymi claptonami sam stwierdziłem że to odpowiedni kierunek, ale ciężko jest wyłapać zależności.

Nie zajmuję się profesjonalnie projektowaniem grzałek(tylko i wyłącznie hobbystycznie). Nie dysponują odpowiednią wiedzą/ usystematyzowaną wiedzą, abym mógł zebrać ją w 1 miejscu. Biorąc chociażby pod uwagę "braidy" - samej techniki kumihimo uczę się od dobrych 2-3 lat i ciągle nie czuję się w niej pewnie(a to tylko jedna z podstawowych technik w ogromnym uogólnieniu nazywanych "braidami", których jest ogrom setki? tysiące?). Obliczenia szacunkowe / omówienie poszczególnych technik / motoryki i pamięci mięśniowej... ...tego raczej nie da się przekazać w tekście pisanym. Do tego dochodzi masa narzędzi i wydatków z nimi związanych(przykładowo moje projekty druków 3d związanych tylko i wyłącznie z wykonywaniem grzałek zajmują aktualnie 15GB na dysku - trochę się się ich zebrało przez ostatnie lata - ponad 300 różnych narzędzi/ w różnych odmianach). Nawet jeżeli zacząłbym opisywać tylko i wyłącznie jakieś proste techniki / zasady to powiedz mi kto w PL będzie chciał świadomie wyłożyć dajmy na to 1000-1500zł tylko i wyłącznie na start, żeby mieć na czym rozpocząć przygodą z coil buildingiem(gdzie cena 1 kompletu grzałek nawet egzotycznych/ gotowych zamyka się w 20-40zł.
...
Aczkolwiem mam już gotowe studio nagraniowe/ fotograficzne/ stronę FB/ kanał YT/ D-Tube. Tylko wolnego czasu ciągle brak(i w takich miejscach raczej nie publikuję w języku PL).

Edit: Gotowego źródła z tego typu informacjami po prostu nie ma/ nie istnieje. Oczywiście mam dostęp do mikro grup zrzeszających najlepszych coilbuilderów na świecie, ale to raczej ciągle dość zamknięte grono(nieliczne), a informacje z takich grup/ nowinki raczej z nich nie wyciekają. Chociaż tam też nie ma zbyt wiele usystematyzowanych informacji - nie każdy dysponuje chociażby odpowiednim zasobem wiedzy, aby załapać podstawy termodynamiki(na studiach I / II stopnia sama termodynamika kradnie studentom 2-3 semestry z życia, więc nie mam pojęcia jak miałby wyglądać taki "poradnik").

Jeżeli miałbym ująć takie w miarę pewne założenia/ tylko i wyłącznie w 1 akapicie/ jak sensownie zacząć projektować grzałki to:
1. Techniki bezrdzeniowe: wystarczy zamknąć się w drutach o grubościach w przedziale: 0,05-0,16mm.
2. Techniki rdzeniowe: rdzenie: 0,15-0,32mm, Owijki: 0,05-0,012mm, (dążąc do uzyskania jak najcieńszych konstrukcji, ale szerokich, "duża powierzchnia odparowania").
...dalej już pójdzie z górki, a jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2018, 19:59 przez TooCruel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By boqu86
#1836879
TooCruel pisze:1. Techniki bezrdzeniowe: wystarczy zamknąć się w drutach o grubościach w przedziale: 0,05-0,16mm.
2. Techniki rdzeniowe: rdzenie: 0,15-0,32mm, Owijki: 0,05-0,012mm, (dążąc do uzyskania jak najcieńszych konstrukcji, ale szerokich, "duża powierzchnia odparowania").
...dalej już pójdzie z górki, a jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.


Dzięki, to bardzo cenne rady i jak najbardziej zgodne z moimi odczuciami. Najlepsze druty na jakich do tej pory wapowałem to gotowiec fused clapton 3x30g+38g od geekvape i fishtail braid z 5 petli 0,16mm (z uzyciem drutu 0,2 z najlepszego pewnie efekt bylby bardzo podobny).
Poszukiwany wyjątkowy parowniczek.

Hejo kochani, Przez lata korzystania z EIN przez […]

Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.