EPF
Awatar użytkownika
By Fisherking
#1501985
bofh pisze:@humbak9999: po mojemu NextGen jest parownikiem do delikatnego pufania i u mnie najlepiej się sprawdzały setupy z kanthala 0,25 na mocy ~12W. Działał wtedy wyśmienicie. Na większe moce moim zdaniem nie ten przedmuch. Podkreślę jeszcze to co pisano powyżej - siatka zwinięta luźno! Powodzenia.

do tego dodam,
że wato zrobić na samej górze a'la


bufor z wąskiego paska siatki,
u mnie taki NG pracuje na 18W bez zarzutu do 24 bez bobra ale to już nie ten smaczek.
:)
By humbak9999
#1502062
A czy ktoś już przerabiał temat rozwiercania Ah w nextgenie? Jest już może jakiś temat na forum lub gdziekolwiek. Bo niestety, dla mnie za małe te otwory. Odwykłem już od takiego zasysania .
Awatar użytkownika
By Fisherking
#1502069
po co temat? dobre wiertło, wiertarka, uchwyt i do dzieła :)
w pierwszej kolejności jednak o transport bym się martwił nić ci po mega AH jak suchy knot będziesz wapował
By humbak9999
#1502086
Ale lola... To jest legalne?... No nic. Pogadam z sąsiadem on w robocie ma tam jakieś maszyny może coś rozwierci. Póki co mimo szczerych chęci nextgen idzie na półkę wyłącznie z uwagi na ten ciasny Ah.
Awatar użytkownika
By pok14
#1502092
Maszyny, uchwyty, cuda na kiju. Nie przesadzacie?
Dremel + małe frezy ( http://allegro.pl/frezy-wiertla-miniat-kmpl-6-szt-do-dremel-cnc-i5757892997.html).
Wystarczy.
Jeśli jeszcze za mało to dodatkowo Airflow driptip
https://e-dym.pl/pl/akcesoria/604-drip-510-airflow-control.html
By humbak9999
#1502105
Wszystko fajnie tylko dremel też trzeba mieć. Kto ma dremel ten ma miód, kto nie ma... łazi po sąsiadach.

Ok jeszcze tylko ostatnie pytanie natury praktycznej. Jak wygotować origena. Mam go rozebrać na części czy w całości (w tym z uszczelkami)? I nr 2 odnośnie porcelankowania. Trzeba to robić liquid em, czy można samą gliceryną?
By Krasnal45
#1502251
Po cholerę chcesz go gotować. Porozbieraj na czynniki pierwsze, wrzuć na noc do naczynia z wodą i płynem do naczyń. Rano wymyj pod bieżącą, gorącą wodą i to wszystko.
Porcelankowanie możesz sobie całkiem odpuścić. Tylko pogarsza transport. Wystarczy porządnie zaoksydować siatkę.
By humbak9999
#1502703
Póki co z meshem poległym na origenie. Nie szło zlikwidować hotspotów, straciłem cierpliwość i skręciłem go na bawełnie. Przelot Ah zdecydowanie wystarczający. Smak jest, chmura jest czyli jest ok. Niebawem 2 podejście.
Awatar użytkownika
By Fisherking
#1502714
humbak9999 pisze:Póki co z meshem poległym na origenie. Nie szło zlikwidować hotspotów, straciłem cierpliwość i skręciłem go na bawełnie. Przelot Ah zdecydowanie wystarczający. Smak jest, chmura jest czyli jest ok. Niebawem 2 podejście.

- jw. kąpiel w ciepłej wodzie z dodatkiem ludwika lub innego detergentu - styka
- wyłuskaj z ...myślę pierwszych 10 stron słowo-klucz "dobra siatka" - bo nerwy stracisz :) [e-plyny.pl kiedyś miał b.dobrą]
- nie porcelankuj
- pod origena spokojnie możesz ukręcić grzałkę na trzpieniu np. wiertło, wkrętak etc, zamontować i wsunąć (delikatnie) do niego knot
By humbak9999
#1502717
Wczoraj ze 3 godziny się dłubałem. Obejrzałem filmiki z pierwszych stron i zastosowałem oksydacja =opalanie+woda 3 razy. Potem zaporcelankowałem(być może niepotrzebnie). Musze zastosować myk z trzpieniem. Odnośnie knota - wczoraj w ogóle nie wtykałem nic w siatkę a średnica była dość spora bo rolowałem na wykałaczce do zębów bez ściskania - przy następnym podejściu tak zrobię. Pewnie dziś wieczorem spróbuję bo mnie korci jak to jest z tym smakiem na meshu.
P. S. Generalnie jaka jest przyczyna hotspotów - bo drut za ciasno przylega do siatki czy że go w ogóle nie dotyka, czy jakaś inna?
Ostatnio zmieniony 30 paź 2015, 09:48 przez humbak9999, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Fisherking
#1502718
humbak9999 pisze:Wczoraj ze 3 godziny się dłubałem. Musze zastosować myk z trzpieniem. Odnośnie knota - wczoraj w ogóle nie wtykałem nic w siatkę a średnica była dość spora bo rolowałem na wykałaczce do zębów bez ściskania - przy następnym podejściu tak zrobię. Pewnie dziś wieczorem spróbuję bo mnie korci jak to jest z tym smakiem na meshu.

wart każdego przekleństwa, każdej kropli potu (co jeszcze przed tobą chyba) - jeśli jesteś zwolennikiem smaku a nie ogromnej chmury, a dobry (smakusiowy) driper na meshu- WOW!.... :)
By humbak9999
#1502720
No będę walczył zacięcie. Wiadomo początki najtrudniejsze, taka kolej rzeczy. Trzeba frycowe opłacić potem na ołtarzu mesha. Biorę to na klatesa. Co do preferencji moich to oczywiście smak>dym ale przy nie zbyt ciasnym Ah.
Awatar użytkownika
By yetisize
#1502733
Kup DOBRĄ siatkę.
e-płyny polecam.
Nawiń drut na wiertle, trzpieniu czymkolwiek. Parę pulsów żeby się troszkę zaoksydował.
Utnij siatki. Wygrzej palnikiem. Zwiń tak żeby dość ciasno wchodził w spiralkę. Żadnych porcelanek, wygrzej knot ze dwa-trzy razy do czerwoności. Wsuń w spiralkę. Będą hotspoty. Miej je we dupie. Pulsacyjnie podawaj zasilanie. Znikną.
5-10 minut i masz gotową grzałkę.
Najważniejsze jest, to co już nie raz było mówione w wątku. Nie pi*rdol się z tym. Jak zrobisz szybko na kolanie to wyjdzie.

Edit:
humbak9999 pisze:P. S. Generalnie jaka jest przyczyna hotspotów - bo drut za ciasno przylega do siatki czy że go w ogóle nie dotyka, czy jakaś inna?


Generalnie to wszystko może być: jak za ciasno, jak przebicie bo brak oksydacji, albo za luźno i drut siatce temperatury nie oddaje.
By humbak9999
#1502738
Zastosuje dziś myk z trzpieniem i nawinięciu na nim grzałki bo o ile przygotowanie siatki nie jest jakieś bardzo skomplikowane o tyle na nawinięciu druta na knocie wyłożyłem się kołami do góry (tu za ciasno tam za luźno potem się tego nie dało poprawić, efekt załamka). Dziś nowy dzień, nowy zapał... wjade w to na pełnej k....! Nie ma bata dzisiaj musi wyjść!!! AAAAAA !!! Ale się nabuzowałem, aż musze sobie głębszego bucha strzelić pod to...
By humbak9999
#1503800
Ok. Po dwóch dniach walki po 3 godziny co dzień coś w końcu wyszło. Udało mi się zrobić 0,6 na nextgenie na knocie z siatki 200 z owijką z 400 pod grzałką. Jest dobrze. Smak jest, chmura jest. Nadal wyczuwam lekki metaliczny posmak ale być może to wynik tego że jeszcze nie oswoiłem języka z meshem. Zakładam że z czasem minie. Następny przeciwnik - origen. Tu pytanie czy smak lepszy w singlu czy dualu bo o ile oczywiste że chmura lepsza w dualu o tyle nie wiem jak ze smakiem.
By Krasnal45
#1503840
Nie powinno być metalicznego posmaku. Może on wynikać ze zbyt słabego przylegania, któregoś ze zwojów, do siatki.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2015, 18:21 przez Krasnal45, łącznie zmieniany 1 raz.
By humbak9999
#1503843
Kurde znowu nie wyszło... No nic. 3 podejście do origena zaczynam. Dzięki za info. Przynajmniej już wiem jaka jest przyczyna do korekty.
By Krasnal45
#1503847
Pamiętaj, że przy układaniu grzałki na meshu na sucho, wszystkie zwoje muszą świecić jednakowo, równiuteńko. Przy mokrym knocie, nic nie ma prawa świecić.
By humbak9999
#1503853
Pamiętam pamiętam. Zorientowałem się że ten fragment jest niejako najistotniejszy dla całego buildu. Tak też było tzn. może nie idealnie równomiernie się rozgrzewał ale nie było też tak że tu ciemno, tam czerwono a gdzie indziej już biało. To ma tak idealnie być czy może być "ociupinke" nierównomiernie.?
By Krasnal45
#1503858
Istotne, żeby już po pół sekundy wszystko świeciło równomiernie.
By humbak9999
#1503860
Ok. Tak będę sprawdzał. Przy okazji wyszło że na zbyt niskim powerze testowałem bo czerwone było po 10 sekundach dopiero...
Awatar użytkownika
By nemo730
#1503920
Witam
Godzinę temu zrobiłem moją pierwszą udaną konstrukcję na mesh-u. Jako parownik wykorzystałem Kv4 klon. Knot łagodnie wygięty do dołu i wokół niego lekko upchnięte FF dla poprawienia transportu. Grzałka na drucie 0.4 6 zwojów 0.7 Ohma, zasilanie mechanik.
Moje odczucia smakowe są naprawdę bardzo pozytywne, chmura też spoko. Martwię się jedynie jak to będzie na dworze (zima idzie) z w pełni
naładowanym ogniwem, czy transport wyrobi
Dorzucam fotkę jeszcze bez FF
Sorry za jakość
Obrazek
By humbak9999
#1503923
Jeszcze jedno pytanie natury praktycznej. Co ma większy wpływ na transport po meshu:
1-stopień "ściśnięcia", "zrolowania" knota czy
2-średnica wewnątrz knota (chodzi mi o ten kanalik pionowy wewnątrz knota jaki powstaje po zrolowaniu np. na igle.
By Krasnal45
#1504027
@humbak9999 I jedno i drugie ma wpływ. Który z tych czynników większy? Trudno powiedzieć. Do tego jeszcze dochodzi "gęstość" liquidu, wielkość oczek siatki..... Trzeba znaleźć złoty środek. Wbrew pozorom, są różne techniki skręcania knota. Podobnie jak w sznurku czy wacie, nie może być siatki za dużo ani za mało.
@nemo730 Faktycznie, niewiele widać na tej fotce, ale *GOOD*
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1504109
Widzę, że mesh wraca do łask :-)
Pozwolę więc sobie zaprezentować moją metodę na mesha.
Tekst powstał ponad rok temu dla znajomego który zaczynał zabawę z meshem i wiem, że mu się udało.
Może komuś się przyda.

Podczas wykonywania poniższych czynności nie trzeba wypowiadać żadnych zaklęć, odprawiać rytualnych tańców czy śpiewać religijnych pieśni :wink:

Ważne:
Przed przystąpieniem do zakładania setupu należy dokładnie umyć atomizer pod bieżącą wodą i wysuszyć.
Bateria na której będzie po raz pierwszy uruchamiany setup nie może mieć napięcia większego niż 3.6V. Uruchamianie po raz pierwszy na w pełni naładowanej baterii kończy się najczęściej pięknym strzałem w okolicach pina plusowego i przepaleniem drutu oporowego.
Żadnego z punktów poradnika nie należy pomijać czy bagatelizować.
Najważniejsze są: dokładność, cierpliwość, cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość.

1. Przygotowanie grzałki.
1.1 Dobieramy wiertło/pręt do średnicy otworu na knot. Pręt powinien mieć lekki luz jednakże nie powinien kiwać się na boki po wsadzeniu go w otwór. Ja stosuję wiertła o średnicy 2.2, 2.5 oraz 3 mm. Z powodzeniem jako pręty można zastosować także np. prowadnice ze starych napędów CD/DVD/FDD.
1.2 Nawijamy na pręcie odpowiednią ilość zwojów. Pręt wsuwamy do otworu w atomizerze i łapiemy końce drutu śrubami. Polecam zastosowanie zasady "podwójnego S". Końce grzałki w tym układzie będą skierowane w przeciwnych kierunkach co dodatkowo stabilizuje knot. Po ustawieniu grzałki dolny zwój można nieco podciągnąć. Zwoje powinny znajdować się w równych odstępach od siebie. Kąt dochodzenia drutu do śrubek plusowej i minusowej powinien być identyczny. Jeśli pręt/wiertło wychodzi z grzałki z dużym oporem można je wyciągnąć kręcąc je wokół osi. Drutu nie przycinamy od razu tuż za śrubkami, należy zostawić 1-2 cm tak by później można było uchwycić je szczypcami.
1.3 Nakręcamy atomizer na baterie. Impulsowo podajemy napięcie tak by z grzałki poleciał dymek. Za pierwszym razem nie podajemy napięcia w sposób ciągły - doprowadzi to jedynie do zdeformowania zwojów. Jeśli wcześniej drut został wyżarzony krok ten można pominąć.

2. Przygotowanie knota
2.1. Przed zwinięciem siatki należy sprawdzić czy krawędź która będzie na zewnątrz (i będzie mieć kontakt z grzałką) nie ma wystających nitek i nie jest poszarpana. Dla pewności można ją ściąć ostrymi nożyczkami tak by powstała równa i ostra krawędź.
2.2. Aby nadać siatce tendencję do "samozwijania" można przeciągnąć ją o krawędź np. linijki. Podobnie jak to robią panie kwiaciarki ze wstążkami aby te ładnie się zwijały.
2.3. Chwytamy tak przygotowaną siatkę pomiędzy kciuki a palce wskazujące i delikatnie rolujemy. Należy pamiętać, żeby dociskać knot podczas przesuwania tylko w jednym kierunku, ruch powrotny powinien być "jałowy", powoduje on bowiem rozwijanie knota. W tym etapie siatkę należy zwijać delikatnie przez chwilę, do czasu aż nabierze formy "słomki" o średnicy 4-5mm.
2.4. Przygotowany w ten sposób rulonik rozgrzewamy do czerwoności nad np. płomieniem kuchenki gazowej i błyskawicznie chłodzimy w wodzie po czym znowu rozgrzewamy do czerwoności i czekamy aż ostygnie.
2.5. Wkładamy w środek wstępnie zrolowanej siatki pręt o średnicy ok. 2 mm i zwijamy. Pręt umożliwia uzyskanie okrągłego przekroju knota. Knot zwijany w samych palcach nie zawsze ma przekrój idealnego okręgu. Utwardzamy/oksydujemy knot (pkt 2.4).
2.6. Wkładamy w środek knota np. igłę o średnicy ok. 1 mm i zwijamy knot do średnicy odpowiadającej wewnętrznej średnicy grzałki. Knot powinien wchodzić w grzałkę z lekkim oporem ale ani nie za luźno ani nie za ścisło. Knot powinno dać się włożyć i wyciągnąć nie powodując zniekształcenia lub zniszczenia grzałki. Jeśli natomiast knot wpada luźno w grzałkę wystarczy go po prostu lekko odwinąć rolując w przeciwną stronę. Zwoje grzałki nie powinny się również wżynać w knot. Aby knot miał lepszą stabilizację - powinien opierać się o dno baniaka a jego średnica powinna być praktycznie taka sama jak otworu w atomizerze.
2.7. W tym momencie należy sprawdzić jak zwoje przylegają do knota. W środek knota wstawiamy pręt/drut stabilizujący go. Bierzemy wykałaczkę i sprawdzamy czy zwoje dadzą się przesunąć. Jeśli zwój przesuwa się z lekkim oporem i czuć że trze o siatkę - jest ok. Zwoje grzałki nie powinny się swobodnie przesuwać góra/dół. Jeśli wykryjemy taki luźny zwój wkładamy w grzałkę wiertło lub pręt na którym ją nawijaliśmy. Poluzowujemy śrubkę mocującą drut do atomizera (lub do pinu plusowego w przypadku gdy luźny zwój jest na górze grzałki) i delikatnie naciągamy drut grzałki, dosłownie o 1mm.
2.8. Jeśli knot pasuje już do grzałki wyciągamy go i powtarzamy trzykrotnie oksydację (pkt 2.4)
2.9. Ścinamy dół knota pod kątem 45* (odpowietrzenie) i udrażniamy tak by w miejscu cięcia powstał w knocie otwór.
2.10. Instalujemy knot w grzałce. Krawędź siatki nie powinna znajdować się w miejscu gdzie drut oporowy zaczyna stykać się z knotem. Dla świętego spokoju sprawdzamy przyleganie grzałki do knota (2.7) dociągając ewentualnie drut na już osadzonym knocie.

3 Uruchamianie na sucho
3.1 Dokręcamy atomizer do zasilania. Bateria naładowana maksymalnie do 3.6V.
3.2 Napięcie podajemy impulsowo - po prostu "pstrykamy" włącznikiem w ostępach jednosekundowych. Po kilkunastu takich pstryknięciach grzałka na całej długości przylegającej do knota powinna zacząć robić się ciemnoczerwona. Jeśli nie - można delikatnie obrócić knot, dotknąć zwoju wykałaczką lub po prostu... postukać palcem w atomizer :-) Jeśli wszystkie zwoje zaczynają robić się czerwone można stopniowo wydłużać czas trwania impulsów. Nie należy jednak dopuszczać do sytuacji w której jeden ze zwojów będzie świecił o wiele jaśniej niż inne przez długi okres czasu, doprowadzi to bowiem do przepalenia drutu, wypalenia dziury w siatce lub przyspawania się do niej drutu.
3.3. Jeśli już zwoje świecą nam równomiernie, powtarzamy procedurę z pkt 3.2 na w pełni naładowanej baterii.

4. Uruchamianie na mokro.
4.1 Zakraplamy na grzałkę 4 krople liquidu (lub np. gliceryny aptecznej) i próbujemy je odparować. Napięcie załączamy również impulsowo. Włączamy na 3-4 sek i sekunda przerwy.
4.2 Jeśli po odparowaniu liquidu zwoje nie świecą równomiernie wracamy do pkt 3.2.
4.3 Procedurę można uznać za wstępnie zakończoną po 2-3 krotnym odparowaniu liquidu po którym to zwoje świecą równomiernie.
4.5 Zalewamy baniak do połowy, zamykamy wlew paliwa. Ustawiamy parownik poziomo knotem na dole i patrzymy jak zachowuje się setup. Prawidłowy setup powinien syczeć odparowując liquid. Nie powinien świecić żaden ze zwojów grzałki, nie powinny również świecić odcinki idące od grzałki do śrubek mocujących drut. Jeśli syczy, nic nie świeci i pojawia się całkiem spora chmura obcinamy końcówki drutu oporowego, składamy atomizer do kupy i wapujemy. Airhole oczywiście ustawiamy na wprost knota.

5. Testowanie
5.1 Pierwszy baniak należy wapować zwracając baczną uwagę na wielkość i smak chmury. Jeśli pojawi się np. mała gryząca chmura, górny cap zacznie się bardzo nagrzewać - coś zapewne jest nie tak. Opróżniamy więc baniak (albo odwracamy knotem do góry), osuszamy knot i wracamy do pkt 3.2. Z mojej praktyki wynika, że setup układa się przez 2-3 ml odparowanego liquidu. Po jakimś czasie dobrze jest przyjrzeć się setupowi, wszystkie zwoje powinny być w równym stopniu pokryte nagarem, jeśli jakieś zwoje są jaśniejsze/ładniejsze od pozostałych prawdopodobnie słabo przylegają do siatki.
By humbak9999
#1504161
Whoooaaaa. Piękny wpis, cudowny poradnik. Rozwiewam wątpliwości - przyda się na pewno, przynajmniej jednej osobie. Już widzę w nim poradę która zaoszczedziła by mi 6 godzin dłubania przy usuwaniu hotspotów na nóżce przy + pinie. Po prostu za bardzo naciagalem drut kończąc nawijać grzałkę myśląc że będzie lepiej a było odwrotnie. Wielkie dzięki. Szacunek za czas na napisanie go i podzielenie się wiedzą na bazie osobistych doświadczeń.
By humbak9999
#1504222
Jakby mało było grzebania się z grzałkami to teraz doszły jakieś hece z samym klonem nextgena. Na ipv d2 ni z tego ni z owego mam cały czas komunikat "low res" przez co nie odpala wogole. Zdemontowałem grzałkę, podpiąłem kawałeczek drutu pod piny i dalej to samo. Jaka może być tego przyczyna. Wiadomo, klon ale żeby się od razu po 3 dniach wyrobił. Co może być przyczyną błędnego odczytu oporności? Coś gdzieś nie łączy czy jak?
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1504224
Gdzieś masz zwarcie. Sprawdź izolację pina+

Wyklepane na Note 3
By humbak9999
#1504227
Już poprawione. Wychodzi na to, że przy wkręcaniu atomizera na mod z czasem schował się dolny pin i nie stykał.
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1504463
Napisałem w tym wątku chyba wszystko co wiem na temat mesha. Wystarczy poszukać moich wypowiedzi.
Mesh jest prosty. Nie stosować żadnej precyzji przy zwijaniu knota. Czym dokładniej zwinięta siatka, tym gorszy transport. Siatkę najlepiej zwijać niechlujnie, bez dokładnego rolowania i ściskania na prętach, bo to również pogarsza transport. Zbyt ciasne zwinięcie siatki - znów słaby transport.
Czasami dobrze jest przed zwinięciem lekko pognieść siatkę, jeśli jest miękka, a taką sprzedaje e-płyny.
Resztę napisał Paweł.
I najważniejsze - dobra oksydacja, nie za długa i nie za krótka. Najlepiej na złoty lub grafitowy kolor. Gdy zrobi się ciemno-szara, to oznacza zbyt mocno opalony knot i można robić następny.
To chyba wszystko, co w tym momencie mogę podpowiedzieć.

________________
Tapa tapa z es piątki.
By humbak9999
#1504477
K... mać już mnie krew zalewa. Chyba jakiegoś huhu klona dostałem tego nextgena. Co nie skręcę to mi oporności wychodzą 0.03, 0.08 i inne tego typu badziewie jak drutu nawinięte na co najmniej 1 Ohm. Nie wiem o co chodzi. Słabo zoksydowane ? No ale jeśli tak to chyba zwarcie bym miał a nie takie ekstremalne błędy w oporności. Nie wiem nie znam się na tych sprawach elektrycznych. Macie jakieś sugestie?
W sumie to chyba egzemplarz na śmietnik jak takie odczyty mam i bez knota na samym drucie...
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1504487
Podstawowe pytanie. Jakiego drutu używasz?

________________
Tapa tapa z es piątki.
By humbak9999
#1504492
Kanthal a1 0.3 (4-5 nawinięć = +/- 1ohm)
Edit. Chwila. Na samym drucie zaczął
poprawnie pokazywać czyli coś nie tak z siatką jest.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2015, 20:46 przez humbak9999, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By bofh
#1504496
Jeżeli układasz setup na boxie VW to daj mu na czas układania małą moc, jakieś 7-8W. Widać wtedy wszystko i można wręcz układać pod napięciem bez ryzyka zespawania. Zaraz, bez siatki w grzałce masz 0,08ohm? Toż to czyste zwarcie po prostu... Sprawdź opór bez przykręcania drutu, będzie odpowiedź czy to zwarcie w parowniku.
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1504498
W takim razie masz ciągle zwarcie grzałki z knotem.
Do ułożenia grzałki użyj moda mechanicznego, lub trybu bypass, jeśli masz taką możliwość.
Elektronik nie jest dobrym zasilaniem do układania grzałki na mesh'u, a elektronik z modulacją PWM całkiem odpada.

________________
Tapa tapa z es piątki.
By humbak9999
#1504500
bofh pisze:Jeżeli układasz setup na boxie VW to daj mu na czas układania małą moc, jakieś 7-8W. Widać wtedy wszystko i można wręcz układać pod napięciem bez ryzyka zespawania. Zaraz, bez siatki w grzałce masz 0,08ohm? Toż to czyste zwarcie po prostu... Sprawdź opór bez przykręcania drutu, będzie odpowiedź czy to zwarcie w parowniku.


Jak sprawdzić bez przykręcania drutu. Multimetrem? Pytam bo jak pisałem, z elektryki jestem totalnym laikiem.

amisiek1969 pisze:W takim razie masz ciągle zwarcie grzałki z knotem.
Do ułożenia grzałki użyj moda mechanicznego, lub trybu bypass, jeśli masz taką możliwość.
Elektronik nie jest dobrym zasilaniem do układania grzałki na mesh'u, a elektronik z modulacją PWM całkiem odpada.

________________
Tapa tapa z es piątki.

A bateria ijust2 się nada? Tam nie ma VW (chociaż ma 5am jakieś zabezpieczenia wgrane ) .
Awatar użytkownika
By bofh
#1504505
Zmierz opór jak poprzednio - boxem. Jeżeli będzie "no atomizer" czy 9.99ohm to parownik jest ok, a jeżeli wynik będzie rzędu 0,05ohm to jest zwarcie w parowniku (źle skręcony? ale jak? :o )
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1504517
Jeśli masz tego najtańszego iJust2, to jest mechanik i on jest odpowiedni. Musisz powalczyć jeszcze z mikrozwarciami grzałki z siatką. Grzałka musi rozgrzewać się równomiernie na całej długości. Jeśli którykolwiek ze zwojów rozgrzewa się szybciej, lub świeci jaśnie, to nadal jest zwarcie.
Spróbuj przesuwać zwoje o ułamki milimetra, żeby nie było zwarć.

PS. Taka mała podpowiedź z mojej strony.
Ja na koniec przesuwam zwoje na załączonym zasilaniu, ale trzeba nabrać trochę wprawy, żeby nie spalić grzałki w trakcie wykonywania tych czynności.

________________
Tapa tapa z es piątki.
By humbak9999
#1504521
Wychodzi na to że jest kicha z siatką (na samym drucie już prawidłowo podaje ) . Ja pierdziele. Cały weekend dłubania, tu wam truje, już myślałem że przynajmniej siatkę umiem już przygotować a tymczasem jedno wielkie G.
Awatar użytkownika
By bofh
#1504547
No to przynajmniej zdobyłeś trochę doświadczenia w diagnostyce, a to bezcenne :) Powodzenia!
By humbak9999
#1504566
Ehhhh szkoda gadać. Zero progresu. Teraz znowu na samym tanku bez druta pokazuje 0.06...Wrzucilem cały ten syf do wody niech położy do jutra. Już nie chce mi się myśleć o tym dzisiaj. Dzięki wszystkim za pomoc. Jutro kolejna walka z tym....
Awatar użytkownika
By mordek
#1504568
humbak9999 pisze:Ehhhh szkoda gadać. Zero progresu. Teraz znowu na samym tanku bez druta pokazuje 0.06...Wrzucilem cały ten syf do wody niech położy do jutra. Już nie chce mi się myśleć o tym dzisiaj. Dzięki wszystkim za pomoc. Jutro kolejna walka z tym....

Zrób sobie dzień/dwa przerwy i usiądź do tego ponownie, powinno pomóc ;).
By humbak9999
#1504571
mordek pisze:
humbak9999 pisze:Ehhhh szkoda gadać. Zero progresu. Teraz znowu na samym tanku bez druta pokazuje 0.06...Wrzucilem cały ten syf do wody niech położy do jutra. Już nie chce mi się myśleć o tym dzisiaj. Dzięki wszystkim za pomoc. Jutro kolejna walka z tym....

Zrób sobie dzień/dwa przerwy i usiądź do tego ponownie, powinno pomóc ;).

Co racja to racja. Dziś już tylko nerwy. Trzeba dystansu złapać. Zobaczę czy jutro będzie mi się chciało ślęczeć nad tym. Chwila przerwy wskazana.
By Krasnal45
#1504573
Skąd jesteś? Podejdz na jakiegoś spota, ktoś bardziej zaawansowany Ci z tym Nextgenem pomoże. Może faktycznie jakiś wadliwy. To dość zaawansowany sprzęt, ale generalnie bardzo przyjemny.
Jeżeli masz możliwość, dorwij RSST i ćwicz na nim. To takie meshowe przedszkole. Wybacza wiele błędów.
Awatar użytkownika
By bezi2
#1504662
Nextgen jest dość specyficzny i raczej nie polecałbym go na początek.

Generalnie aby łatwiej było go skonfigurować zrób tak by knot nie miał styków z minusem:



Aby to osiągnąć należy zrobić knot taki(ten pasek wąski na górze ma wysokość ok 6mm):



Lub taki



Ma świecić tak:



Oporność którą podajesz świadczy o tym że prąd leci po knocie pomiędzy pin plusem a obudową atomizera.

Akurat w tego typu konstrukcji (inaxa, Nextgen, Omg) jest to bardzo prawdopodobne jeśli knot będzie dotykał brzegów otworów na knot.

Tu możesz mieć zwarcie
zrób tak knot by nie stykał się z niczym poza plusem atomizera.
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1504699
Bezik prawilnie nadaje :mrgreen: *ISH*

Tu co prawda w Cartosie ale zasada ta sama :







Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1504713
humbak9999 pisze:Ehhhh szkoda gadać. Zero progresu. Teraz znowu na samym tanku bez druta pokazuje 0.06......
Wymontuj szpilkę plusową. Wyjmij izolatory. Obejrzyj, czy nie są gdzieś przecięte, zbyt mocno przysmażone, lub w jakikolwiek inny sposób uszkodzone. Jak się nie mylę, to w tym parowniku siedziały silikony i łatwo było je uszkodzić. Pasują do niego uszczelki pinu plusowego ze starych clearomizerów CE5, Crystal, Crystal2 itp.

________________
Tapa tapa z es piątki.
By humbak9999
#1504724
Dzięki Panowie za wskazówki. Motywują mnie do dalszej "walki" z tematem bo na chwilę obecną po weekendzie jestem zmęczony kilkugodzinnym dłubaniem bez efektów. Następny etap to zrobię dokładnie tak żeby nigdzie nie stykało z obudową (jak na rysunkach). Odnośnie izolatora to on rzeczywiście jest jakiś silikonowy i dobiorę się do niego w ostateczności bo podejrzewam że się zniszczy/wyrobi przy wyjmowaniu.
Tu pytanie :czyli knot ma niejako na niczym się nie opierać tj. ani na dole tam gdzie wpływa Liquid kanału transportowego, ani na górze na wylocie tego kanału tak? Jeśli tak to jak zrobić żeby nie opadał mi na dół bo nakrętką plusów ą go nie chwycę od góry. Ścisnąć go przy nawijaniu grzałki drutem? Wiem, pierdołowate pytanie ale być może zaoszczędzi mi czasu jak poprzednio.
Awatar użytkownika
By bezi2
#1504732
Grzałka go będzie trzymać ale nie jak nitka w baleronie - delikatnie okręć drut oporowy wokół knota wystarczy. Ma przylegać.
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.