EPF
Dyskusje o poszczególnych modelach atomizerów, aktualności i nowości.
Awatar użytkownika
By jackas50
#1784241
PucH2 pisze:To problem ułożenia waty. Masz jedną z dziurek odsłoniętą. Stąd ten efekt. Naprawdę trudny do osiągnięcia jak się chce to mieć na stałe.

Bardzo możliwe,będę musiał zaobserwować,jak wiecie jestem starym początkującym zapaleńcem,podpasowały mi klasyki,mam 4 Kayfuny 3.1,Lite plus V2,K-4 i własnie K-5.Jak starzy wyjadacze jeszcze pamietają ułożenie nośnika niby w każdym jest podobne,ale nie takie samo,możliwe,że muji w K-5 obciąłem tak jak do Lite..dzięki wszystkim za naprowadzenie. :beer:
Awatar użytkownika
By bulit73
#1784244
Krasnal45 pisze:Obawiam się, że masz problem. Zobacz na szybkiej technice za cała bazą.


PucH2 pisze:Musisz kupić cały pin. Rada - Gumki z kartomizerów, atomizerów z pina plus pasują zamiast tego plastiku.


Problem jest ale nie za duży :mrgreen: Mam w sumie 5 Kayfunów, więc jest z czego podmieniać. Część dostępna na FT ale to daleko i zakazane :wink: Poczekam może ktoś ma na zbyciu. Zapytałem tu ale chyba dam ogłoszenie na bazarku.
Awatar użytkownika
By Timi
#1784447
@bulit73
Eeee tam zakazane. Przecież to część zamienna pasująca również do filtra. :wink:
Poszukaj jakiegoś staruszka typu Vivi, kartomizer, atomizer... W nich są takie gumki.
Awatar użytkownika
By bulit73
#1784448
Timi pisze:@bulit73
Eeee tam zakazane. Przecież to część zamienna pasująca również do filtra. :wink:
Poszukaj jakiegoś staruszka typu Vivi, kartomizer, atomizer... W nich są takie gumki.


Temat już ogarnięty :mrgreen:
Awatar użytkownika
By e_sat
#1784454
jackas50 pisze:
PucH2 pisze:To problem ułożenia waty. Masz jedną z dziurek odsłoniętą. Stąd ten efekt. Naprawdę trudny do osiągnięcia jak się chce to mieć na stałe.

Bardzo możliwe,będę musiał zaobserwować,jak wiecie jestem starym początkującym zapaleńcem,podpasowały mi klasyki,mam 4 Kayfuny 3.1,Lite plus V2,K-4 i własnie K-5.Jak starzy wyjadacze jeszcze pamietają ułożenie nośnika niby w każdym jest podobne,ale nie takie samo,możliwe,że muji w K-5 obciąłem tak jak do Lite..dzięki wszystkim za naprowadzenie. :beer:


Można rzec, ze jesteś Kajfunowcem " pełnej krwi " :D Sam mam 2 lub 3 K 3,1 włącznie z nano body i 2 * K4, 2 * K5 i tylko wokół nich się kręcę, mimo że parowników wokół nich mam pełno innych...Nazywam je okazjonalnymi :)
Awatar użytkownika
By jackas50
#1784456
@e_sat
Można rzec, ze jesteś Kajfunowcem " pełnej krwi " :D Sam mam 2 lub 3 K 3,1 włącznie z nano body i 2 * K4, 2 * K5 i tylko wokół nich się kręcę, mimo że parowników wokół nich mam pełno innych...Nazywam je okazjonalnymi :)

Ja okazjonalnie mam Cubisa Ego Aio i jakieś Vivki...jako niereformowalnemu dopaszczowcowi Kayfuny mi pasują.Nie mam zbyt długiego stażu,te kilka miesięcy to nic w porównaniu do "starych"waperów.Klon Kayfuna 5 trafił mi się w najlepszym sklepie dosłownie w ostatni dzień przed ustawą za małe pieniądze.Dziwne,ale z nim miałem najwięcej kłopotów,bo to jednak nie jest typowy MTL.Dorobiłem redukcję do kanału powietrznego (tulejka z otworem 1mm) i jest dobrze.Na wszystkich w tym momencie mam setupy z SS316L 0.32,różna ilość zwojów i co za tym idzie oporności.Mój iStic Pico 75W ma wgranego "liska" i idealnie działa na TC.Co ważne na wykresach można idealnie dopasować ustawienie mocy i temperatury.Smak na każdym z modeli jest inny,a najbardziej polubiłem Lite plus i K4,jednak dla chmurzących MTL śrubka regulacji przeciągu(od zera do max) jest dużym plusem,nie trzeba kombinować z tulejkami,czy innymi ogranicznikami. *GOOD*
PucH2 pisze:
To problem ułożenia waty. Masz jedną z dziurek odsłoniętą. Stąd ten efekt. Naprawdę trudny do osiągnięcia jak się chce to mieć na stałe.

...doszedłem do tego dlaczego przy odpowietrzaniu po zaciągnięciu pokazuje się dymek,zrobiłem inną tulejkę ograniczającą "przeciąg" (dłuższa,ścięta pod kątem,1,2mm) i problem zniknął..jeśli w ogóle to można nazwać problemem :mrgreen:
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1786746
Przy kąpieli pochopnie zdjąłem wszystkie o-ringi ze swoich Kajtków od Tobeco. Teraz mam mały problem z dopasowaniem. Czy znalazłaby się dobra dusza, która sprawdziłaby to na swoim parowniku?

Chodzi mi głównie o nr. z poniższego schematu: 8, 10, 11, 22. Nie wnikając w szczegółowe rozmiary o-ringów - do owych części
pasują cztery uszczelki o średnicy 1 mm - dwie większe, dwie mniejsze (pary mają takie same rozmiary).
Prawdopodobnie powinny być założone tak:
W (większe) - 8, 10
M (mniejsze) - 11, 22

Ktoś to może potwierdzić bądź zanegować?

Obrazek
By Krasnal45
#1786749
Masz na tym rysunku z boku podane rozmiary poszczególnych oringów. 8 i 11 to te mniejsze, 10 i 22 większe.
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1786750
Krasnal45 pisze:Masz na tym rysunku z boku podane rozmiary poszczególnych oringów. 8 i 11 to te mniejsze, 10 i 22 większe.


Tobeco.
Pytam, bo parownik mi zaczął lać i szukam przyczyny.
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1786755
Krasnal45 pisze:W pierwszej kolejności dobrze sprawdz 21 i 22, a potem 8 i 10


Sęk w tym, że sprawdzałem. Dziwne, bo działał do tej pory dobrze.
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1786768
Krasnal45 pisze:Airholem popuszcza?


Nie, spod komory (16). Dlatego wydaje mi się, że to coś z o-ringami. Zanim zamówię nowe, chciałbym się upewnić czy dobrze składam całość, stąd pytanie.
Awatar użytkownika
By Timi
#1786780
@McGrinn
Ja się nie pierdzielę w dochodzenia. Gdy kupuję nowy parownik i wiem, że zostanie ze mną na dłużej następnego dnia jadę do oringowni i kupuję 5 kompletów.
Gdy pojawiają się kłopoty wymieniam wszystkie jak leci. Szkoda czasu i nerwów na szukanie. Oringi kosztują od 50gr do 1 zł, więc finansowo temat jest żaden.
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1786782
Timi pisze:@McGrinn
Ja się nie pierdzielę w dochodzenia. Gdy kupuję nowy parownik i wiem, że zostanie ze mną na dłużej następnego dnia jadę do oringowni i kupuję 5 kompletów.
Gdy pojawiają się kłopoty wymieniam wszystkie jak leci. Szkoda czasu i nerwów na szukanie. Oringi kosztują od 50gr do 1 zł, więc finansowo temat jest żaden.


O-ringi zakupię, i tak miałem zamiar. Chcę je tylko dobrze dopasować. Bo coś jest nie tak skoro parowniki działały dobrze i nagle leją - oba :shock: .
Awatar użytkownika
By Timi
#1786783
McGrinn pisze:Bo coś jest nie tak skoro parowniki działały dobrze i nagle leją - oba :shock: .

Wytarły się, materiał się zestarzał, waty w setupach "uklepały" itd. To normalna eksploatacja.
W moich K5'tkach najczęściej wycierają się te dwa na elemencie nr 9.
By Krasnal45
#1786788
Takie są niestety koszty nowoczesności i wygody K5. Tutaj oringi praktycznie non-stop pracują. W K3.1 czy Lite założyłeś raz i spokój na długi czas.
Awatar użytkownika
By DRAgon
#1786792
Piękne, tylko najpotrzebniejszych 10x1 nie ma na listach. Jakieś inne propozycje?
Awatar użytkownika
By DRAgon
#1786799
@macieq03 pojedynczo? Czy jakiś zestaw? Pytam, bo przydatnych zestawów jeszcze nie znalazłem, a przydała by mi się cała walizka (rose, hurricane, taifun, kayfun merlin, .....).
Awatar użytkownika
By macieq03
#1786813
Kupowałem pojedyncze sztuki ,2 do Hurricane,i 4 do którego.

Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka
By Krasnal45
#1786817
Posprawdzaj sobie jakie Ci będą przydatne, zrób listę i zamów hurtem. Zamawianie pojedyńczych sztuk jest raczej mało opłacalne.
Awatar użytkownika
By bulit73
#1786832
macieq03 pisze:http://www.oringi.sklep.pl/sklep/index.php/

Kupowałem tutaj do Kajtka, i do Hurricane

Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka


Też brałem od nich. Oringi o wiele lepsze niż te co zakładają *FT*
Awatar użytkownika
By DRAgon
#1786857
Dzięki, będzie trzeba się pochylić nad tymi gumkami ;)
Awatar użytkownika
By patrykowski
#1789146
Od kilku setupów nie idzie mi kompletnie. Mianowicie próbowałem kathala 0.4 i ss316l 0.3 i po jakimś czasie mam taki posmak drutu. Nie jest to typowy bober, tylko taki metaliczny posmak. Kombinowałem z ilością waty, mniej, więcej, totalnie mało i cały czas mam to samo. Dodatkowo na zasilaniu evic aio z zainstalowanym najnowszym arctic foxem skacze mi oporność od 0.898 do 0.922. Na początku jak wsadziłem grzałkę, to pokazywało 0.74, kolejna próba już pokazała 0.91. Może źle przykręcona grzałka, ale sprawdzałem i trzyma się dobrze. Na kalkulatorze też wychodzi 0.9.
Aktualny setup: kanthal 0.4, 7 zwojów na 2,5mm, grzałka przepalana i ściskana przed założeniem waty. Ręce myte przed robotą.

Co robię nie tak i jak to poprawić?
By Krasnal45
#1789150
Trzy ewentualne powody widzę:
- w którymś miejscu grzałka łapie delikatnie kontakt z metalowymi elementami parownika
- grzałka jednak źle przykręcona, ewentualnie jest gdzieś luz po stronie "plusa"
- mało waty
Awatar użytkownika
By patrykowski
#1789158
Dziękuje, zrobię dziś nowy setup, dam więcej waty i bardzo dokładnie będę zwracał uwagę na odpowiednie przykręcenie.
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1790111
Moje ulubione setupy do K5, może komuś się przydadzą.

Pod TC:
Drut: SS 304 średnica 0,4mm (pszczelarski)
Średnica grzałki: 2,5 mm
Ilość zwojów: 7
Oporność: 0,47 oma
Minimalne szczeliny pomiędzy zwojami.
Nośnik: Muji, pasek 8 mm, zdjęte minimalne ilości obu wierzchnich warstw, nie za mocno zrolowany w "Scotisch Wick".
Ustawienia zasilania: Na IPV5 setup idealnie chodzi na firmowym profilu SS304, temperatura 230-235 stopni, 17J.
Na VTC Mini moc ustawiona na 17W, temperatura 230-235 stopni, TCR - 115.

Pod mechanika:
Drut: Kanthal D lub A1, 0,4mm
Średnica grzałki: 2,5 mm
Ilość zwojów: 7
Oporność: 0,84 oma (KD) lub 0,87 oma (A1)
Minimalne szczeliny pomiędzy zwojami.
Nośnik: Muji, pasek 8 mm, zdjęte minimalne ilości wierzchnich warstw, nie za mocno zrolowany w "Scotisch Wick".

Pod elektronika:
Drut: Kanthal D 0,35mm
Średnica grzałki: 2,5 mm
Ilość zwojów: 8
Oporność: 1,21 oma
Minimalne szczeliny pomiędzy zwojami.
Nośnik: Muji, pasek 8 mm, zdjęte minimalne ilości obu wierzchnich warstw, nie za mocno zrolowany w "Scotisch Wick".
Ustawienia zasilania: Moc 16W, przy tej mocy HeatFlux = 170, najlepszy setup pod smak.
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1790126
Dodam jeszcze, że setup pod mechanika oczywiście nadaje się do elektronika.
Ma on taką magiczną właściwość, że wartość Heat Flux to moc x 10, wapuje się więc sympatyczne w zakresie 16-18W.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By e_sat
#1790142
pawel_aa pozycję pierwszą, którą podajesz pod TC używam na mechanikach. Oporność grzałki 0,5 -:- 0,6, drut od pszczelarza 0,4 SS304. Czy powinienem przejść na Kanthala używając mechaników? Ten setup wypracował się u mnie metodą prób i błędów, bardzo mi przypasował : ) Mam Cuboida, ale rzadko go używam. Ten sam setup sprawdza się u mnie na K4, na Taifunie...Od kiedy mam zapas 100mb drutu od pszczelarza, zaprzestałem kupować Kanthala :)
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1790144
SS na mechaniku i włącza się "preheat"

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By e_sat
#1790149
Możesz napisać po polsku? Tłumacz google niezbyt tłumaczy, nagrzewanie, rozgrzewanie...:P
By Krasnal45
#1790151
@e_sat To w pierwszej sekundzie, drugiej, duże "uderzenie" prądu wynikające z charakterystyki drutu SS, a następnie spadek mocy wydzielanej na grzałce. Przy określonej oporności grzałki, na mechaniku to może mieć sens.
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1790152
Oporność grzałki z SS po rozgrzaniu z 20 do 220 stopni wzrasta o mniej więcej 22%. A na mechaniku wiadomo, wyższa oporność to mniejsza moc. Na początku bucha masz 0,7 oma, chwilę później 0,85 oma.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By e_sat
#1790154
Ty Paweł powiedz mi czy mogę używać " do woli " takich grzałek? Czy to " złe ", " bardzo złe " czy " niewybaczalny błąd " :D
Awatar użytkownika
By Timi
#1791595
maczugson pisze:ktoś wie gdzie można szkła zamienne dostać?

W państwie środka. Do mnie przyszły bezproblemowo w niecałe 2 tygodnie.
By piwisz
#1793164
Witam, czy Kayfun V5 Mini różni się od dużej wersji czymś więcej niż tylko pojemnością baniaka?
Awatar użytkownika
By bulit73
#1793166
piwisz pisze:Witam, czy Kayfun V5 Mini różni się od dużej wersji czymś więcej niż tylko pojemnością baniaka?


Tak jak napisałeś, tylko pojemnością baniaka.
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1793175
Nieprawda, nie tylko baniak ma inne wymiary.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By bulit73
#1793177
pawel_aa pisze:Nieprawda, nie tylko baniak ma inne wymiary.


Mini ma inne wymiary, bo jest mini :wink: W budowie jednak niczym nie różni się od KV5. Baza jest ta sama.
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1793179
Nie jest, nie nakręcisz do końca zwykłego baniaka do mini bo ten ma niższą bazę i tym samym krótszy gwint.
Awatar użytkownika
By bulit73
#1793181
pawel_aa pisze:Nie jest, nie nakręcisz zwykłego baniaka do mini bo ten ma niższą bazę i tym samym krótszy gwint.


Ja nie napisałem, że baniak od K5 pasuje do mini :wink: Czepiasz się szczegółów :beer:
Myślę, że autor zapytania już dowiedziałem się tego, czego chciał :D
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1793184
Biorąc pod uwagę różnice wymiarów K5 i K5 Mini to różne parowniki. Zasada działania ta sama, parownik różne.
Awatar użytkownika
By mironiusz
#1798888
Hej, a czy otwory w "korycie" maja być szczelnie przykryte nośnikiem, czy nie jest to konieczne? Np po jednym na stronie zakrytym, a 2gi odsłonięty?
Coś mi ino słabo bąbelkuje mimo rzadkiego liquidu.
Klonik SXK czysty, bez wiór i innych pozostałości po fabryce.
Awatar użytkownika
By bulit73
#1798894
mironiusz pisze:Coś mi ino słabo bąbelkuje mimo rzadkiego liquidu.


Może mocniej odkręć LC.
Obydwa otwory mają byś przykryte.
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1798896
bulit73 pisze:
mironiusz pisze:Coś mi ino słabo bąbelkuje mimo rzadkiego liquidu.


Może mocniej odkręć LC.
Obydwa otwory mają byś przykryte.


Czyli jak mam odsłonięte po jednym otworze z każdej strony to źle?
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 20
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.