EPF
Dyskusje o poszczególnych modelach atomizerów, aktualności i nowości.
Awatar użytkownika
By macieq03
#1745517
@miron52 dzięki
Kayfun uratowany.

Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka
By seba.nowak
#1770361
Zaczynam wapowanie z tym atomizerem. Będzie to mój pierwszy atomizer na "robione" grzałki oraz pierwszy z którym będzie współpracował na mechaniku. Chciałem zapytać o kilka rzeczy:

1. Czy pin widoczny z tym zdjęciu nie powinien być bardziej wysunięty? http://i.imgur.com/ZCFjE1d.jpg
Pytam w kontekście ewentualnego zwarcia, czy za bardzo schowany pin nie będzie powodował zwarcia z masą na styku w mechaniku.

2. Czy wszystkie części Kayfuna można bez obaw myć w bieżącej wodzie z mydłem?

3. Czy są dostępne krótsze ustniki - tzn. budową takie same jak oryginalne, ale po prostu krótsze. Ten dłuższy nie jest wkręcany przez co ma tendencję do przechylania się w czasie palenia.

4. Czy robiąc grzałkę ma jakiekolwiek znaczenie ustawienie jej pod kątem (tak jak zaleca instrukcja kayfuna na stronie 5: http://svoemesto.de/wp-content/uploads/ ... N-V1.0.pdf) w stosunku do śrubek mocujących, czy można po prostu ustawić sobie grzałkę prostopadle do śrubek, przeciągnąć watę, nakręcić "evaporation chamber", obciąć watę do równa z przykręconą komorą po czym delikatnie upchać ją na kanaliki doprowadzające liquid ? Ta metoda jest dla mnie wygodniejsza niż dłubanie z odpowiednim ustawieniem waty jak pokazuje strona 5 instrukcji.

5. Na ile wystarcza zrobiona grzałka? Załóżmy, że będę spalał dziennie 5ml liquidu.

6. Jak wygląda kwestia współpracy Kayfuna z mechanikami? Chodzi mi o to, że dostałem zalecenie, aby używać mocy nie przekraczającej 14W. Ale przecież mechanik nie ma regulacji mocy. Mechanik jaki będę używał to klon Atto.

7. Czy watę wymieniać przy wymianie zużytej grzałki czy częściej?

8. Jak w kilku słowach wygląda kwestia bezpieczeństwa używania mechanika? Czego pilnować? Spotkałem się z czymś mówiącym o przestrzeganiu rozładowania baterii itp. Prosiłbym w kilku słowach podać na co uważać. Będę używał baterii 18350.
Awatar użytkownika
By Gabriel
#1770376
1- Możesz na mechaniku, ale z takim który posiada też swój pin ( np., Nemesis, Stingrey ) odradzam mechaniki z hybrydowym połączeniem ( np. SMPL ). Atto jak najbardziej będzie dobrym wyborem, ponieważ jest to mechanik z Mosfetem ( czyli ma już jakąś tam elektronikę ).
2-Można myć pod bieżącą wodą ( nawet z płynem do mycia naczyń ) można nawet gotować.
3- każdy ustnik do niego pasuje pod warunkiem że jest to drip tip 510
4- najlepiej prostopadle do śrubek. Waty nie wpychaj w kanaliki bo zatkasz dopływ liquidu. Wata niech leży na schodku a kanaliki mają być widoczne.
5- dopóki się nie przerwie lub jak będzie wizualnie brzydka ( że tak powiem :lol: )
6- tu się kłania prawo Ohma ( musisz poczytać o napięciu, mocy,pradzie i oporności ) za dużo tłumaczenia ) ale przy grzałce o oporności 1 oma, na mechaniku będziesz mieć około 14 W.
7- watę wymieniać zawsze jak smak się zepsuje. Wtedy myjemy grzałkę ( nie odkręcając jej ) i przepalamy do czerwoności aż będzie czysta ( bez nagaru )
8 - baterie używać tylko wysokoprądowe i z pewnego źródła. Najlepiej jak mają 20A.
Baterie 18350 to raczej sobie odpuść, ponieważ czas pracy jej starczy Tobie może na 7 minut. Lepiej 18650 ( lub minimum 18500 ). Wiem że taki mały zestaw ładnie wygląda ale w praktyce słabo wychodzi
By ajqju
#1770426
Odnośnie baterii 18350 to nie mogę się zgodzić z kolegą Gabrielem. Mi na Skarabeuszu i goblinie v3 mini przy grzałce0,8 ohm starcza na 1,5 baniaczka spokojnie (3ml). Dalej nie testowałem, gdyż tyle mi wystarcza i później idzie do ładowania.
Chyba, że ktoś jest pożeraczem liquidu to może i przez 7 minut 3ml wciągnie :)
Awatar użytkownika
By Gabriel
#1770438
Tak to prawda i zgadzam się z tym ale zakładając że grzałka będzie miała 1 om, to na akusie 18350 zaciągnie około 130 buszków 5 sekundowych, gdzie przy akusie 18650 ta wartość wzrośnie do około 300 zaciągnięć 5 sekundowych. A to już znaczna różnica.
By seba.nowak
#1770445
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Dzisiaj sprawdzałem mojego Kayfuna na modzie elektronicznym. Oporność grzałki (którą dzisiaj zrobiłem) pokazywał jako 1.2 ohma. Najlepiej paliło mi się przy ustawieniu 7,5W. Porównując to do baterii od Wave którą na razie używam, wychodziło mi "na oko", że bateria Wave zapodaje mi coś około albo ponad 10W - tzn. wrażenia z palenia były wówczas podobne na baterii Wave i na elektroniku z ustawionymi 10W.

Wobec tego co napisał Gabriel mam 2 pytania:
1. Jest może jakiś kalkulator odnośnie oporności grzałki jaką muszę "ukręcić" w stosunku do mocy baterii?
2. Grzałkę myć w jaki sposób? Normalnie jak całą resztę pod bieżącą wodą, potem wysuszyć i przepalić nagar?
Awatar użytkownika
By Gabriel
#1770449
http://www.steam-engine.org/coil.asp?a= ... =4&ws=0.05
Tu masz stronę na której możesz wszystko wypisać. Staraj się mieć Heat Flux ( masz po prawej stronie ) w granicach 160-200 i będzie dobrze.
Myć normalnie, baza z grzałką pod bieżącą ciepłą wodę ( opłukać ) potem przedmuchać i przepalać kilka krotnie aż grzałka będzie czysta.
By Krasnal45
#1770453
Spokojnie możesz używać 18350, ale grzałkę kręć 1.1-1.2oma. Raczej nie schodz niżej.
Co do punktu 8, spokojnie wapuj bez obaw, że zanadto rozładujesz akusa. Już przy ok.3.3-3.5V wapowanie stanie się...... niemożliwe :mrgreen: Zresztą sam wyczujesz.
By seba.nowak
#1770487
Chciałem jeszcze zapytać odnośnie tej oporności i jej mierzenia.

Zrobiłem grzałkę według kalkulatora: http://www.steam-engine.org/coil.asp?r= ... .35&id=2.5
Dla drutu 0,35mm jaki posiadam i grubości wiertła 2,5 mm, powinno być 5 nawinięć aby uzyskać oporność 0,8 ohma. Heat flux wynosi w tym przypadku 171.

Przykładając zwykły miernik do śrubek, pokazuje on 1,3 ohma. Czy ten odczyt jest prawidłowy? Czy może zmierzyć to w inny sposób?

Chyba jest ok ponieważ przed pomiarem nie uwzględniłem przekłamania miernika jaki pokazuje się przy bezpośrednim zetknięciu zetknięciu konektorów. Jest to 0,5 ohma. Przykładając konektory do atomizera wynik jest 1,3 a więc po odjęciu to 0,8 ohma co jest zgodne z wyliczeniem kalkulatora.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2017, 00:56 przez seba.nowak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By macieq03
#1770495
Sprawdzałeś opór samych przewodów? Ustaw miernik na om, zetknij obie sondy ze sobą. U mnie opór samych przewodów to około 0,5 om, czyli jeśli grzałkę zrobiłeś poprawnie to taki opór ma pokazywać. 0,8 plus 0,5 daje w sumie 1.3 om.

Edit

Widzę że edytowałeś swój post,i sam sobie odpowiedziałeś.

Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2017, 00:55 przez macieq03, łącznie zmieniany 1 raz.
By seba.nowak
#1770496
macieq03 pisze:Sprawdzałeś opór samych przewodów? Ustaw miernik na om, zetknij obie sondy ze sobą. U mnie opór samych przewodów to około 0,5 om, czyli jeśli grzałkę zrobiłeś poprawnie to taki opór ma pokazywać. 0,8 plus 0,5 daje w sumie 1.3 om.


Właśnie pisałem odpowiedź w poprzednim poście kiedy pojawił się Twój. Dokładnie jest tak jak piszesz - nie zmierzyłem przekłamania miernika.
Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1770715
Dodam jeszcze coś od siebie odnośnie pytania nr 1.
Całkowitym i ostatecznym rozwiązaniem zbyt płytkiego pinu dodatniego jest dodanie pod niego maleńkiego oringu. Idealnie nadaje się taki z zużytej zapalniczki (jest pod zaworkiem). Trzeba wykręcić pin z bazy, nałożyć oring i jest po problemie. Oring zrobi dodatkowy dystans i pin będzie bardziej wystawał.
Tenże oring świetnie nadaje się też do uszczelnienia śrubki do tankowania kayfuna :)
U mnie kayfun lite w ciągłym użyciu, właśnie na mechaniku. Grzałka 1.2-1.3Ω. Świetny zestaw :) Dziś już takich nie robią....
By seba.nowak
#1770790
Zepsulo pisze:Dodam jeszcze coś od siebie odnośnie pytania nr 1.
U mnie kayfun lite w ciągłym użyciu, właśnie na mechaniku. Grzałka 1.2-1.3Ω. Świetny zestaw :) Dziś już takich nie robią....


Jestem bardzo zadowolony z Kajtka Lite. Kolejnym krokiem będzie dla mnie eksperymentowanie z grzałkami - ich prekrojem, ilością zwojów itp oczywiście zgodnie z wyliczeniami kalkulatora: http://www.steam-engine.org/coil.html

Na razie mam grzałkę z pięcioma zwojami z opornością 0,8 ohma i jestem zadowolony.
By seba.nowak
#1773389
Faktycznie, od kilku dni liquid przestał mi smakować z Lite. Nie wiedziałem co jest grane. Na próbę zrobiłem 10 zwojów na 2,5 mm z drutu 0,35 co daje 1,7 ohma i jest lepiej. Nie czuć takiego "słodu".
Awatar użytkownika
By bofh
#1773413
@seba.nowak No to odkryłeś klasyczną kajtkową grzałkę :D I to jest dobra droga ;) Natomiast bardzo ważna uwaga - "słodkawy" smak może oznaczać przegrzany liquid i dużą obecność w nim szkodliwej akroleiny :idea: Grzałkę i używaną do niej moc najłatwiej sprawdzić w tym kalkulatorze http://www.steam-engine.org/coil.html gdzie po wpisaniu parametrów grzałki w tabelce "Head flux" przyciskami doprowadzasz do uzyskania stosowanej przez siebie mocy. Pole po lewo tabelki ma pozostać zielone, a wartość HG 200mW/mm2 najlepiej potraktować jako maksymalną. Inne kolorowe pola też powinny pozostać zielone, bo np. czerwony "Head capacity" to nic innego jak "użyto za dużo żelastwa" ;) Polecam 8)
By seba.nowak
#1773524
bofh pisze:@seba.nowak No to odkryłeś klasyczną kajtkową grzałkę :D I to jest dobra droga ;) Natomiast bardzo ważna uwaga - "słodkawy" smak może oznaczać przegrzany liquid i dużą obecność w nim szkodliwej akroleiny :idea: Grzałkę i używaną do niej moc najłatwiej sprawdzić w tym kalkulatorze http://www.steam-engine.org/coil.html gdzie po wpisaniu parametrów grzałki w tabelce "Head flux" przyciskami doprowadzasz do uzyskania stosowanej przez siebie mocy. Pole po lewo tabelki ma pozostać zielone, a wartość HG 200mW/mm2 najlepiej potraktować jako maksymalną. Inne kolorowe pola też powinny pozostać zielone, bo np. czerwony "Head capacity" to nic innego jak "użyto za dużo żelastwa" ;) Polecam 8)


Używam Lite tylko z mechanikiem. Przy grzałce 1,7ohm/0,35A1/2,5mm otrzymuję Heat Flux od 65 do 85 w zakresie woltów 3,7v - 4,2v i watach od 8.1W do 11W. Na wcześniejszych grzałkach "mocniejszych" Heat Flux przekraczał nawet 300. Ale szczerze, to z dnia na dzień coraz bardzie podchodzi mi wapowanie do płuc. Mogę sobie wziąć 2-3 shoty raz na jakiś czas a nie "pykać" Kajtka co chwilę :)
Awatar użytkownika
By bofh
#1773621
Same skrajności ;) HF jak nie 300 *BOJE SIE* to 80 ;) Cała zabawa z mechanikiem polega na dobraniu grzałki tak, żeby w obrębie napięć z akusa uzyskać optymalne HF. Dla mnie to rząd 140-160 mW/mm2, ale co kto lubi ;) Ale na pewno HF 300 to już przegięcie ponad miarę i fabryka akroleiny. O wątpliwym smaku nie wspomnę :roll:
Użytkowy zakres napięć 3,7-4,2V z mechanika jest nierealny. Przy grzałce ponadomowej bym liczył, że max to 3,9V. Ja do liczenia grzałki przyjmuję nominalne 3,7V z lekkim zapasem na HF. Przez kilkanaście buszków jest ciut ostrzej, ale potem do rozładowania akusa jest całkiem ładna praca. Pozdrawiam świątecznie 8)
By seba.nowak
#1773663
bofh pisze:Użytkowy zakres napięć 3,7-4,2V z mechanika jest nierealny. Przy grzałce ponadomowej bym liczył, że max to 3,9V. Ja do liczenia grzałki przyjmuję nominalne 3,7V z lekkim zapasem na HF.


Czyli przy liczeniu grzałki parzysz na HF z widełek 3,7V-3,9V ?
Awatar użytkownika
By bofh
#1773667
@seba.nowak Bardziej z widełek 3,2-3,7V ;) To powyżej to parę buszków i pozamiatane, krzywe rozładowania akumulatorów prawdę powiedzą, a są jeszcze straty na żelastwie :idea:
Awatar użytkownika
By Mutango
#1773902
bofh pisze:Dla mnie to rząd 140-160 mW/mm2, ale co kto lubi ;)

Nie ustanawiałbym tak radykalnie wąskiego zakresu, bo to jest uzależnione od wielu czynników. Rodzaju parownika, rodzaju setu, drutu, nawiewu, intensywności transportu, a nawet gęstości liquidu. Są takie sety i parowniki gdzie poniżej 200 będzie po prostu zdecydowanie za chłodno i za słabo. A na przykład dla mesha kalkulator jest w ogóle nie adekwatny, bo nie uwzględnia że stalowy knot stanowi dodatkową powierzchnię grzewczą, która przejmuje znaczącą ilość ciepła. Z tego co pamiętam. to na meshu wychodziło czasem nawet HF 500, i wcale nie było zbyt gorąco.
By Krasnal45
#1773903
@Mutango Dyskusje o meshu w tym wątku, raczej nie są zbyt na miejscu :mrgreen: Niewielu młodych wie, co to w ogóle jest, a jakiegokolwiek kalkulatora, który uwzględniałby to ustrojstwo, osobiście jeszcze nie spotkałem :mrgreen:
By seba.nowak
#1774494
Mam problem z "plującym" Kajtkiem Lite. Dzieje się tak zawsze jeżeli chwilę poleży nieużywany, np. godzinę. Po pierwszych dwóch buchach problem znika. Próbowałem różnych liquidów (z różnych firm) na wszystkich to samo. Grzałka to 8 zwojów 0,35 na średnicy 2,5 mm, 1,3 ohma. Używam Lite z mechanikiem.

Spotkaliście się z czymś podobnym i ewentualnie jak ten problem rozwiązać?
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1774495
Zrób zdjęcie grzałki, może źle układasz nośnik płynu.

Tapatalk
By Krasnal45
#1774500
@seba.nowak
Lite w porównaniu do K5, jest nieco bardziej wymagający i restrykcyjny pod względem ułożenia setupa. Waty zdecydowanie mniej i kanały dopływu liquidu bezwzględnie muszą być odkryte.
By seba.nowak
#1774509
jsakic19 pisze:Zrób zdjęcie grzałki, może źle układasz nośnik płynu.


Tak to wygląda po zdemontowaniu:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
By Krasnal45
#1774511
Spróbuj dać nieco mniej waty i niżej grzałkę. Tak aby dół grzałki był na wysokości łbów śrub.
By seba.nowak
#1774548
Pomogło zmniejszenie ilości waty. Niestety po tym zabiegu zaczęło "bobrzyć" najprawdopodobniej dlatego, żę używam bazy 70/30 i wata nie jest w stanie nasiąknąć. Przy okazji zapytam jakiej waty wy używacie z Kajtkiem Lite? Ja mam taką "zwykłą" z tymi ciemnymi kawałeczkami. Ale w sklepie widziałem np. tą Fiber Freaks. CZy ona będzie lepsza?
Awatar użytkownika
By macieq03
#1774572
Ja używam Muji, Fiber też jest dobra chyba 1.
Prócz odchudzania ,mógłbyś zrobić krótsze wąsy z nośnika.
Łatwiej jest dopasować długość gdy nośnik jest nasiąknięty.
Do styku izolatora z podstawą.


Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka
By seba.nowak
#1774582
Właśnie zawsze mam obawy, że wąsy będą za krótkie i nie złapią liquidu który będzie "pa półce" po wyjściu z kanalika.
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1774611
Tak z ciekawości, na ilu watach wapujesz tego Kajtka?
Awatar użytkownika
By erbis
#1774620
jsakic19 pisze:Tak z ciekawości, na ilu watach wapujesz tego Kajtka?

seba.nowak pisze:Grzałka to 8 zwojów 0,35 na średnicy 2,5 mm, 1,3 ohma. Używam Lite z mechanikiem.

:mrgreen: :beer:
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1774628
@erbis no i dobrze, czyli raczej nie powinien mieć bobra przy dobrze zrobionej grzałce. Musi zrobić kilka setupów i powinno być ok, chociaż kiedyś miałem takiego klona Lite, który lał niemiłosiernie bez względu na ustawienia.
Awatar użytkownika
By Gabriel
#1774629
Ten Lite akuratnie nie leje. Był kupiony ode mnie a mi przez 2 lata nawet kropli nie uronił. Pewnie to kwestia zrobienia setupu. Kolega jest początkujący więc jeszcze trochę się pouczy i będzie mistrzem w układaniu waty i robieniu grzałek. :D
By seba.nowak
#1774686
Dokładnie, nawet jednej kropelki mi ten Lite od Gabriela nie uronił, szczelny jak cholera. Niestety pozostaje mi ten problem strzelania który wrócił jak zmieniłem z powrotem watę na trochę grubszą. I znowu - bobra nie łapie, ale pluje :) Przypomniało mi się, że jak miałem grzałkę na 10 zwojach to chyba było to samo, też pluł. Może będzie inaczej jak sobie sprawię jakiegoś moda elektronicznego, bo jeszcze takowego nie posiadam. Jedno mnie tylko zastanawia - dlaczego "plunięcie/strzał" jest tylko za pierwszym odpaleniem po kilkudziesięciominutowym postoju, a potem jest ok. Może on jakoś wodę łapie z powietrza na tę grzałkę albo coś podobnego?
Awatar użytkownika
By bulit73
#1774687
seba.nowak pisze: Może on jakoś wodę łapie z powietrza na tę grzałkę albo coś podobnego?


Szybciej z bazy, na której jest zrobiony liquid.
By seba.nowak
#1774693
Krasnal45 pisze:A obniżyłeś grzałkę tak jak pisałem?


Tak, obniżyłem. Może coś to dało, ale bardzo niewiele. Jest minimalnie nad wlotem powietrza tak aby nie było zwarcia.

bulit73 pisze:Szybciej z bazy, na której jest zrobiony liquid.


Używam bazy Skull 70/30 i aromatu ArtVap.
By seba.nowak
#1776664
Wczoraj zastosowałem bawełnę "fiber freaks" i strzelanie ustąpiło. Tylko smak tak jakby zubożał.
By Krasnal45
#1776678
Oryginalny FF to nie bawełna, a celuloza. Jeżeli chodzi o oddawanie smaku, to jest o wiele bardziej neutralna. Nie wprowadza żadnych obcych posmaków.
By seba.nowak
#1776684
Krasnal45 pisze:Oryginalny FF to nie bawełna, a celuloza. Jeżeli chodzi o oddawanie smaku, to jest o wiele bardziej neutralna. Nie wprowadza żadnych obcych posmaków.


Takie coś to jest, wygląda na oryginalne:
Obrazek

A jak kwestia zdrowotna? Np. wiadomo, żeby nie palić bawełny bielonej itp.
By Krasnal45
#1776696
Spokojnie. To jeden z najczystszych i z najlepszych nośników :wink: aczkolwiek ja pisałem o wersji w takim samym, tylko czarnym opakowaniu:
"Fiber Freaks Original Pads Densité "
Obrazek
By seba.nowak
#1778335
Czy aby poprawić wchłanialność liquidu przez nośnik, mogę nie do końca dokręcać tulejkę z kominem?
By seba.nowak
#1778368
Pytam o to, bo ogólnie mam taką małą niedogodność z Kajtkiem, że kiedy uzupełnię liquid, mam problem z wchłanianiem go przez nośnik. Czasem wystarczy tylko zaraz po napełnieniu kilka razy mocno zaciągnąć powietrze przez ustnik a czasem muszę przez cały czas mocno zaciągać aby "leciały bąbelki". Stąd pomyślałem o tym aby coś kombinować z tą tulejką.
By Krasnal45
#1778373
Przede wszystkim zadbaj o to, żeby kanały dopływowe były drożne. Wata nie może ich zasłaniać. W ostateczności, mozesz te kanały w bazie delikatnie pogłębić jakimś małym pilniczkiem albo dremelkiem. Niektóre egzemplarze miały je fabrycznie "niedorobione". Niedostatecznie wyfrezowane. Szczególnie właśnie w miejscu gdzie z bazą styka się tulejka.
By seba.nowak
#1780673
Mam kolejny problem z kajtkiem niestety :( Kiedy postoi dosłownie kilkanaście minut to czuć bobra. Tak jakby liquid uciekał z nośnika. Dodam, że przy zaciąganiu normalnie lecą bąbelki, więc nośnik chłonie i kanały są drożne.

Setup to A1, 28ga, 8 nawinięć na 2,5mm. Fiber freaks.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.