EPF
Dyskusje o poszczególnych modelach atomizerów, aktualności i nowości.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1105177
lysy06 pisze:Tylko po tym upadku jakoś nie mogę sobie z tym bobrem poradzić.

Ewentualne uszkodzenia po upadku zazwyczaj nigdy nie powodują bobra, tylko wręcz odwrotnie, zalewanie...
Jedynym uszkodzeniem jakie mogłoby powodować bobra, i jakie przychodzi mi do głowy, to uszkodzenie tego prostokątnego izolatora pod kostką. Sprawdź pod lupą czy przypadkiem nie jest pęknięty i nie przepuszcza lewego powietrza przy zaciąganiu.
By drakko
#1105199
Wiecie co mam Kajtka 3.1 od ephro i kajtka lite tobeco. I ten drugi wybacza więcej błędów - nie wiem od czego to zależy bo tak jak mówicie jest dużo zmiennych. Ale też jest "ale". Tobeco gwiżdże więc mam wykręconą śrubkę - ogromny przeciąg. W ephro regulacja działa - i jak zrobię setup bez błędów to smak jest wyraźniejszy przy mniejszym cugu. Trochę to bez sensu ale takie mam odczucia paszczowe.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1105202
A czemu bez sensu? Normalne zjawisko. Na dripperach z regulacją i z cugiem pięć razy większym niż na kajtkach, kiedy chcesz bić rekordy świata w wielkości chmury, otwierasz airhole na maksa. A kiedy chcesz mieć wyraźniejszy smak, musisz airhole trochę przymykać.
By Krasnal45
#1105236
Mutango pisze:
lysy06 pisze:Tylko po tym upadku jakoś nie mogę sobie z tym bobrem poradzić.

Ewentualne uszkodzenia po upadku zazwyczaj nigdy nie powodują bobra, tylko wręcz odwrotnie, zalewanie...
Jedynym uszkodzeniem jakie mogłoby powodować bobra, i jakie przychodzi mi do głowy, to uszkodzenie tego prostokątnego izolatora pod kostką. Sprawdź pod lupą czy przypadkiem nie jest pęknięty i nie przepuszcza lewego powietrza przy zaciąganiu.

@Mutango, w takim przypadku to raczej by mu się lało na centerpin, a ja po opisach widzę ewidentny problem z transportem.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1105336
Krasnal45 pisze:@Mutango, w takim przypadku to raczej by mu się lało na centerpin, a ja po opisach widzę ewidentny problem z transportem.

Możliwe, ale niekoniecznie oznaczałoby przelewanie się płynu na gnieździe 510, bo jeśli ten drugi izolator (tulejka) dobrze uszczelnia, to mimo lania na centerpin, płyn pozostawałby w środku i ewentualnie przedostawałby się do kanału powietrznego bazy. Wtedy następowałoby dziwne zjawisko jednoczesnego bobra i siorbania. Zjawisko dziwne, bo zazwyczaj siorbanie oznacza zbyt duży transport i zalewanie grzałki, więc nie może być bobra. Ale tutaj przebieg zdarzeń byłby nietypowy. Płyn zaciągany z baniaka płynąłby niejako na skróty, zamiast w kierunku grzałki, to przez nieszczelność przy podstawie kostki prosto do kanału powietrznego. Czyli mielibyśmy jednocześnie zbyt suchą grzałkę i płyn w kanale powietrznym. Czyli jednocześnie, i bobra, i siorbanie...
Nie mówię że tak jest na pewno. Rozważamy tylko możliwości teoretyczne.
By lysy06
#1105412
emes pisze:
lysy06 pisze:Oporność 1 Ohm, grzałka kręcona na wiertle 2mm, drut Kanthal A1 0,3, 5 zwojów. Śrubka od regulacji powietrza na równo z atomizerem.


Regulacja pow. nic tutaj nie da :P Zrób setup na czymś większym - np 4 zwoje na 2,4-2,5mm i przykręć go lekko pod skosem - tak jak się ułoży przy mocniejszym dokręcaniu. Podnieś całość na 2 mm od ah i dopiero teraz przeciągnij watę, szmatę czy co tam używasz. Po przykręceniu kominka zapodaj na grzałkę kilka kropel lq i popraw/podnieś lekko boczne wąsy waty które się pomerdały przy wkręcaniu komina. Sprawdź jeszcze czy całość działa, skręć dalej wszystko do kupy, tankuj i się ciesz ;)
PS. zwoje na grzałce wcale nie muszą się stykać...


Zrobiłem ten setup i niestety bez zmian, co paręnaście pociągnięć bóbr, macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną?
Awatar użytkownika
By bartomiszcz
#1105452
Spróbuj naciągnąć szmate mocniej liquidem bo miałem podobnie. Po zamontowaniu jej w grzałce i podlaniu linkiem dokręcania całość zalej i povapuj parę razy bez zadawania napięcia. Ja miałem tak ze mimo wstępnego zalania szmata po rozkreceniu była suchawa

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By LICHU
#1105488
Hopy mam mały problem, górny cap nie chce się odkręcić bez użycia kombinerek, którymi już porysowałem co nie co :/ jakieś rady ? Bez uszczelki też nidy rydy :)
Awatar użytkownika
By yacoop
#1105489
blood1989 pisze:Hopy mam mały problem, górny cap nie chce się odkręcić bez użycia kombinerek, którymi już porysowałem co nie co :/ jakieś rady ? Bez uszczelki też nidy rydy :)


Gumowe rękawice...
Awatar użytkownika
By yacoop
#1105493
blood1989 pisze:Nie dało rady próbowałem :)


Spróbuj jeszcze raz, tylko żeby mokre nie były. U mnie zawsze się sprawdza.
By Krasnal45
#1105496
blood1989 pisze:Hopy mam mały problem, górny cap nie chce się odkręcić bez użycia kombinerek, którymi już porysowałem co nie co :/ jakieś rady ? Bez uszczelki też nidy rydy :)

Krzywo przykręcałeś i uwaliłeś gwinty.
Awatar użytkownika
By Stw
#1105497
Podgrzej i spróbuj odkręcić jak nie puści to do zamrażarki na 30 min jak nie pomoże to spróbuj jeszcze raz grzanie i schladzanie

Wysłane z mojego Grand X In
Awatar użytkownika
By LICHU
#1105508
Krasnal45 pisze:
blood1989 pisze:Hopy mam mały problem, górny cap nie chce się odkręcić bez użycia kombinerek, którymi już porysowałem co nie co :/ jakieś rady ? Bez uszczelki też nidy rydy :)

Krzywo przykręcałeś i uwaliłeś gwinty.


Od samego początku jak kupiłem nie dało się rozkręcić :) Oczywiście da radę rozkręcić ale z użyciem kombinerek. Dla tego pytam czy jest na to jakaś rada czy zawszę muszę ich używać :)
By Krasnal45
#1105509
Więc od początku masz te gwinty nie teges. Próbowałeś tulejkę przykręcić odwrotnie? O 180 stopni? A może warto by to reklamować? Wszystkie metalowe gwinty muszą chodzić gładko.
Awatar użytkownika
By LICHU
#1105513
Krasnal45 pisze:Więc od początku masz te gwinty nie teges. Próbowałeś tulejkę przykręcić odwrotnie? O 180 stopni? A może warto by to reklamować? Wszystkie metalowe gwinty muszą chodzić gładko.



Oczywiście, że próbowałem :) z reklamacją raczej za późno bo się porysowało od kombinerek troszkę :)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1105534
Smaruj gwint i uszczelkę liquidem, tuż przed skręceniem. Potem przy odkręcaniu nie powinno być problemów. A jeśli już musisz kombinerkami, to łap przez jakąś skórę, gumę, dętkę itp.. to nie porysujesz.
By lysy06
#1105775
lysy06 pisze:
emes pisze:
lysy06 pisze:Oporność 1 Ohm, grzałka kręcona na wiertle 2mm, drut Kanthal A1 0,3, 5 zwojów. Śrubka od regulacji powietrza na równo z atomizerem.


Regulacja pow. nic tutaj nie da :P Zrób setup na czymś większym - np 4 zwoje na 2,4-2,5mm i przykręć go lekko pod skosem - tak jak się ułoży przy mocniejszym dokręcaniu. Podnieś całość na 2 mm od ah i dopiero teraz przeciągnij watę, szmatę czy co tam używasz. Po przykręceniu kominka zapodaj na grzałkę kilka kropel lq i popraw/podnieś lekko boczne wąsy waty które się pomerdały przy wkręcaniu komina. Sprawdź jeszcze czy całość działa, skręć dalej wszystko do kupy, tankuj i się ciesz ;)
PS. zwoje na grzałce wcale nie muszą się stykać...


Zrobiłem ten setup i niestety bez zmian, co paręnaście pociągnięć bóbr, macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną?


Przypomnę się może coś komuś wpadnie do głowy.
By freezyear
#1105788
Kanaliki kolego :) Jeżeli zatankowany powyżej połowy bobrzy a poniżej działa to są zbyt płytkie i nie odpowietrza się, mam to samo. Na razie tankuje do połowy (do dolnej krawędzi okienka przy odwróconym parowniku) i eksperymentuje ze zmniejszeniem lepkości liquidu za pomocą spirytusu (1% do bazy 50/50 to za mało, jest dalej źle, jutro sprawdzę 2%). Można też co jakiś czas pociągnąć mocno ze 2 razy na sucho, wtedy odpowietrzy i na chwilę jest spokój.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2014, 22:06 przez freezyear, łącznie zmieniany 1 raz.
By freezyear
#1105810
Może przy upadku coś się na gwintach delikatnie przestawiło ale objawy są identyczne jak u mnie. I setup nie ma tu nic do rzeczy jeżeli tylko knot nie zatyka kanalików. Knot ma zbierać to co wpłynie kanalikami a jak są zbyt płytkie/niedrożne to nie zbiera bo nie ma co i bobrzy.
By bartekm1
#1105852
Wszyscy maja kajtka? Mam i ja!!! [img]http://img.tapatalk.com/d/14/06/11/geheby3e.jpg[/img] Szybki set up, silica 1m x 4, 4 zwoje jakiejś taśmy z szuflady i kopci wyśmienicie. Na ta chwile senesis idzie w odstawke.
By bartekm1
#1105876
emes pisze:
bartekm1 pisze:Na ta chwile senesis idzie w odstawke.


Niech idzie, jednak wiedź, że na obecną chwilę nic nie zastąpi dobrego mesha :lol:
no nie wiem, tyle kombinacji z tym genkami... Dla mnie szkoda czasu i nerwów. Ale nie mowię ze nie masz racji, tylko w gienku bardzo cieżko uzyskać dobra powtarzalność konfiguracji
Awatar użytkownika
By Wąski
#1105980
lysy06 pisze:Tak jak pisałem dwa setupy już za mną (jeden przed chwilą) i żadnej poprawy, kanaliki drożne, watki wyjątkowo mało, jak napełniam to zaraz bobrzy, a od polowy zbiornika jest ok.
lysy06 pisze:Oporność 1 Ohm, grzałka kręcona na wiertle 2mm, drut Kanthal A1 0,3, 5 zwojów. Śrubka od regulacji powietrza na równo z atomizerem.
Z dokładnych wyliczeń wychodzi, że taka grzałka ma 0,7-0,8Ω i moc ok. 15W.
Tak to jest z "miernikami"... ;)
Tutaj trzeba zapewnić dobry transport. Daj cieńszy drut (np.0,25 1,1Ω 9,5W) lub 6 zwojów (0,3 1Ω 10W) i będzie łatwiej to opanować.
Ja przy 5 zwojach drutem 0,3 kręcę na wiertle 2,6mm (1Ω 10W).
IMO *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By Belmondo
#1109645
Sprzedawca powiedział, ze kanały są w porządku, wsadził watę popróbował, było wszystko ok, ale później jak wapowałem w domu znowu coś przybobrzył. Najdziwniejsze jest to, że problem pojawia sie nie po serii buchów tylko kiedy leży nieużywany przez kilkanaście minut i ciągnę pierwsza chmurkę. Spróbuje tez wsadzić plastikową tubkę, ale nie bardzo rozumiem jak miałaby ona tutaj pomóc :3
Awatar użytkownika
By Mutango
#1109654
Belmondo pisze:Najdziwniejsze jest to, że problem pojawia sie nie po serii buchów tylko kiedy leży nieużywany przez kilkanaście minut i ciągnę pierwsza chmurkę.

Akurat w Kayfunie to nie jest takie dziwne, bo na tym polega zasada działania parownika podciśnieniowego, że podczas zaciągania się, część energii zużywa się do zaciągnięcia powietrza, a część energii do wyciągnięcia liquidu z baniaka. Czyli zaciągając się, niejako "wysysasz" porcję liquidu, która wsiąka w knot, i która będzie zużyta w następnych zaciągnięciach.
Jeśli masz problem z transportem, to doraźnym rozwiązaniem jest zaciąganie się "na sucho". Czyli przed pierwszym buchem, robisz kilka mocnych zaciągnięć ale bez naciskania przycisku. W ten sposób knot się nasącza i pierwszy buch powinien być bez bobra.
Awatar użytkownika
By emes
#1109677
Belmondo pisze:Sprzedawca powiedział, ze kanały są w porządku, wsadził watę popróbował, było wszystko ok, ale później jak wapowałem w domu znowu coś przybobrzył. Najdziwniejsze jest to, że problem pojawia sie nie po serii buchów tylko kiedy leży nieużywany przez kilkanaście minut i ciągnę pierwsza chmurkę. Spróbuje tez wsadzić plastikową tubkę, ale nie bardzo rozumiem jak miałaby ona tutaj pomóc :3


Masz jeszcze odruchy z "analogów". Tego nie ciągnie się z siłą ile fabryka dała. Tak jak w przypadku analogów miałeś "przeciągnięcie", tak tutaj masz bobra. Trochę delikatności :lol:
By smutnyjoe
#1110525
Napełnianie od dołu było trochę po piwie i i za mocno ze średnio pasujacej buteleczki do mojej nakrętki z igła... To juz nieważne ;) jutro rano zacznę kręcić grzałki, jeszcze poszukam tutaj jakichs dobrych setupow, słyszałem o jakichś specjalach, double barrelach itd itp ale jeszcze za bardzo się nie orientuje ;)
By Polan
#1113930
Panowie i Panie proszę o pomoc :)

Mam Kaytka 3.1 EHPRO i chciałem go poużywać z konektorem hybrydowym, wszystko ekstra ale leje dołem po gwincie konektora.

Nie mam już do niego siły testowałem setup taki sam jakiego używam na Kaytku Lite Plus oraz każdy jaki mi przyszedł do głowy.
Leje tylko po gwincie 20., sprawdzałem izolator, setup ( wielokrotnie ), jest chyba szczelny. ( w AH ani kropelki ).
Dobrze myślę ? Jak setup dobry to nie ma prawa nic zalewać ?

Pomożecie ? Ta sztuka kaytka mnie pokonała...
Awatar użytkownika
By Szczepanx
#1113934
Za nisko grzałka - jak nie pomaga, w kubku ( odkręć śrubkę pinu + i wykręć ten dół kaytka [podstawka która ma 2-3mm] i wyłóż ją watą/szmatą - wata się nasączy, a pinem nie wyleje - tak robiłem jak lało i było dobrze )
By Polan
#1113957
Testowałem rożne wysokości grzałki...
Numer z watką jest tak zwanym półśrodkiem - jak nic się nie uda to nie będzie wyjścia :)
Awatar użytkownika
By emes
#1114268
Polan pisze:Testowałem rożne wysokości grzałki...
Numer z watką jest tak zwanym półśrodkiem - jak nic się nie uda to nie będzie wyjścia :)


Jeszcze raz ;) Dolne zwoje grzałki powinny być na wysokości łbów śrub. W innym przypadku strzelający lq wali do ah i dlatego masz w końcu wycieki.
Oczywiście zakładam, że tankujesz lq zgodnie z tym co napisane było wcześniej tj. do góry nogami ;)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1114633
emes pisze:Chodzi o gwint na śrubie od konektora którą wkręca się w centerpin. Czy mam to narysować? :mrgreen:
Chodzi nie o gwint na śrubie od centerpina, tylko o gwint 20... ale mniejsza o to. Chyba mnie nie rozumiesz. Mnie chodzi tylko i wyłącznie o zadziwiające, ciekawe zjawisko. Autor opisuje to w taki sposób, że na dole się leje, a jednocześnie w kanale powietrznym jest sucho. Ty mówisz, że grzałka pluje. Ale przecież grzałka pluje do kanału powietrznego. Musiałoby najpierw zalać kanał, i to porządnie, a dopiero później lać dołem na gwint. Nie ma innej drogi. Jeśli grzałka pluje i zalewa gwint, a jednocześnie kanał AH pozostaje suchy, to znaczy że jest to zjawisko nadprzyrodzone ;)
Awatar użytkownika
By emes
#1114647
Mutango pisze: Nie ma innej drogi. Jeśli grzałka pluje i zalewa gwint, a jednocześnie kanał AH jest suchy, to znaczy że jest to zjawisko nadprzyrodzone ;)


Pewnie że jest sucho, bo jak już zadziałała grawitacja i lq znajduje się na dole to ah jest suchy. Wystarczy, że kilka kropel przeleci bocznymi otworami przez centerpin i na dole robi się sadzawka. Ponieważ konektor ma mniejszy bufor niż oryginalny cap, to zaczyna zasuwać po gwincie śruby konektora.
Podnieść grzałkę, wykombinować lepsze uszczelnienie śruby od konektora (można użyć silikonu od starej grzałki vivi) i powinno być dobrze :)
By Polan
#1114906
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mam nadzieję, że coś widać :)
Dopiero co kupiłem tego kaytka - może odesłać na reklamację?
-------------------
Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
By Stw
#1114974
Skropliny, strzały z grzałki itp. Masz poprostu nieszczelny konektor i tam ci cieknie to co nazbiera się w "komorze konektora" (nie wiem jak to nazwać). Jak się zmieści to napchaj tam trochę tami, waty, chusteczki
By Polan
#1115035
Hmm twierdzicie, że kaytek bez "lapacza kropel" zgubił swoją szczelność/ ciśnienie? I jak uszczelnie słupek plusa przed wkreceniem śrubki i konektora to będzie ok?

Bo (nie wiem czy widać to na zdjęciu) śruba +'a jest sucha. A różne wariacje grzałek ( poprawnych) nie zmienia tu nic.
W innym kaytku nie leje mi AH więc teoria, że to skropliny lub strzelając grzałka mi tu nie pasują...

-------------------
Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
By emes
#1115047
Polan pisze:Hmm twierdzicie, że kaytek bez "lapacza kropel" zgubił swoją szczelność/ ciśnienie? I jak uszczelnie słupek plusa przed wkreceniem śrubki i konektora to będzie ok?


Będzie tak samo jak do tej pory z tą różnicą, że przestanie się lać przez pin konektora :P Do tej pory najmniejsza kropelka zasuwa po gwincie. Po uszczelnieniu zyskasz jakiś tam bufor.
Uszczelnienie w tym miejscu ma się nijak do szczelności całego kaytka. Gdyby tak było to musiałbyś po każdym zaciągnięciu się uszczelniać ah :lol:
Kilka kropelek lq w "buforze" na dobę jest normalnym zjawiskiem (szczególnie przy zalewaniu od góry). Jeśli jednak zacznie lać z ah (zamiast gwintu) to sprawdź całego kaytka pod względem uszkodzonych oringów.
Awatar użytkownika
By Stw
#1115048
W lite masz choćby mniejsza przestrzeń w AH aby się skropliny osadziły... druga sprawa spróbuj używać z orginalnym konektorem 510 od kaytka i zobacz ile ci się lq nazbiera jak bedzie się lało przez ah to albo masz skopany setup albo nieszczelność. Spróbuj ocenic czy to co cieknie to lq czy "skropliny" łatwiej będzie ci wtedy znaleźć przyczynę tej powodzi
Awatar użytkownika
By BlackJacK
#1116186
Mam prosbe, nie widzialem podobnego pytania wiec: wie ktos jakie wymiary ma srubka blokujaca otwor wlewowy do Kajtka Lite+? Ewentualnie wiecie czy gdzies w pl sklepie da sie kupic albo ma ktos zapas i chcialby jedna sprzedac? ;) napelnianie w parku....

Sorry za brak pl znakow - na szybko w tramwaju ;p
Awatar użytkownika
By [H3]
#1116191
Thaniell pisze:To jest bodajże M2.5, a czapka ma 5mm średnicy. Kupisz w każdym markecie lub motoryzacyjnym.


Jeśli chodzi o oryginał - to jest M2,5. W markecie M2,5? w motoryzacyjnym? *BOJE SIE*

Swego czasu zjeździłęm pół wawy sklepów metalowych, castoram, obich, nomich itp.. w końcu zamówiłem na allegro :lol:

P.S. Oczywiście nie mówimy o ocynku.. musi być nierdzewki :D
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 32

Hej, leżał epet w plecaku i gdy wracam po godzinie[…]

nie chcę się włączyć

kupiłam oxva slim xpro w grudniu, nagle dzisiaj ni[…]

Około dwa tygodnie temu zrobiłem dwa liquidy z aro[…]

Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.