EPF
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1376498
Nie musisz
Musisz zrobić lepszy setup pod siebie.
Czyjś idealny nie bedzie twoim idealnym.
Ten konkretny parownik też nie musi dla ciebie oddawać najintensywniej smak,
na innym może ci lepiej smakować

Pomiędzy ustawieniem min-max swojego zasilania widzisz przyrost smaku ?
Jak byś dał jeszcze więcej to myślisz, że było by dużo lepiej ?

Subtank też nie jest dla mnie najlepszym smakowo parownikiem
ale najlepszy ma dla mnie obecnie stosunek wygoda-smak
no i mam kaprys w tym miesiącu na nim palic
niedługo sie znudzi i bede na innym siedział,
tak jak z zasilaniami i aromatami, w tym tygodniu używam tego, w innym innego
zanudzić by sie można było to samo dzień w dzień używać/smakować :)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2015, 18:20 przez MarioBernatti, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By beriam
#1376499
Dziś w końcu się przemogłem i założyłem czarne oringi, efekt całkiem, całkiem, teraz poszukuje jakiegoś gustownego czarnego dripka.
Clupor wersja robocza, smar i trudne warunki w pracy, nie specjalnie mu służą, w sumie tez przydałoby się coś nowego kupić :wink:

Obrazek
Awatar użytkownika
By litwinr
#1376544
łaciata okleina na boxa i fajna krowa by wyszła z tym ustnikiem.
Awatar użytkownika
By MGK
#1376713
*POMOCY* *POMOCY* *POMOCY*

Mam problem z moim Mini, może ktoś już temat przerabiał - przy normalnym odkręcaniu subka w celu zalania liquidu, rozkręciła mi się baza atomizera, tz. ta cześć odpowiedzialna za trzymanie pierścienia do regulacji AH - efekt był taki że wypadł mi ten pierścień, chciałem to skręcić na nowo, da się, ale pierścień chodzi luzem ponieważ wypadła ta mała kulka od regulacji (ta która leży na sprężynce). Ktoś wie jak rozwiązać ten problem, teraz pierścień kręci się luzem. :|

Edytka:

widzę że nie jestem pierwszy - subtank-mini-problem-pierscien-t85257.html
Awatar użytkownika
By MGK
#1376727
Dzięki, już obadałem sprawę. Czyli trzeba szukać kolczyka :D
Awatar użytkownika
By MGK
#1376752
Vaporek tylko że są za duże ;) Jutro jeszcze najwyżej poszukam czegoś innego, ale póki co patent działa ^^
Awatar użytkownika
By Adam100
#1376817
Witam,
Panowie jak to było...
Mam 4 zwoje na kanthal A 0.3, grzałka 0.9ohma, bawełna Muji warstwa podzielona na połowę....
Przy dłuższym zaciągnięciu czuć palenie w ustach...
Czy powinienem dać całą warstwę muji czy może za mała ilość zwojów.
Dodam, że wapuję na 17W, próbowałem na 20W ale to była masakra...
Dzięki za poradę.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By litwinr
#1376867
z tego co pamiętam jak jeszcze miałem suba to był zalanioodporny więc dawałem bardzo mało waty, tylko żeby dotykało dziur i transport był BARDZO dobry, bobra tak nie doświadczyłem.
Awatar użytkownika
By Adam100
#1376911
Bóbr, bóbr tak mi się wydaje... Dłużej niż 3 sek nie idzie się zaciągnąć.
Myślałem może, że 4 zwoje to za mało bo zawsze robiłem 5 i opór był 1.1 ohma...
Chyba, że coś mi nie wyszło? Bo to, że wyskoczyło mi na Yosen (17W) a wcześniej wapowałem na legendzie(15W) nie powinno mieć znaczenia?
Awatar użytkownika
By litwinr
#1376936
a jak wygląda sytuacja na tych kupowanych grzAłkach
Awatar użytkownika
By Adam100
#1376939
Tych nie używałem praktycznie wcale. Od razu wapowałem na RBA i było super...
Dopiero teraz gdy zrobiłem 4 zwoje na potrzeby Yosen coś się zepsuło.
Awatar użytkownika
By rafii
#1376948
Może za mało waty i dlatego gryzie bo drut bez waty się grzeje


Lumia 930 Tapatalk
Awatar użytkownika
By Zodziu
#1376957
Ja sprawdziłem patent, który pokazał Nam na filmiku LuziQ i jest jak pisał i pokazał, palenie na 22,5W to przyjemność. Fakt, korzystam z kanthal D, a on jakoś lepiej mi pasuje niż A, waty nie żałowałem, ale odsłoniłem kanały dla lepszego wpływu lq, smak ok, zero bobra niezależnie jak szybko i często wapuję, grzałka normalna z przerwami, a nie micro. Lq to samogon z bazy inawery VPG 70/30 (ta nowa bez wody).

Wypróbuj jeszcze fabryczne grzałki OCC wtedy będziesz miał pewność, czy to Twój setup, czy coś innego, jak OCC będzie tak samo się zachowywał, to może będzie problem z zasilaniem?
Awatar użytkownika
By Adam100
#1376965
Dzięki Panowie,
Dzisiaj zrobię 7 zwojów na kanthal D 0,4 i dam całą warstwę muji...
Zobaczymy co wyjdzie :)
Awatar użytkownika
By LuziQ
#1376993
Zodziu pisze:Fakt, korzystam z kanthal D, a on jakoś lepiej mi pasuje niż A


Smacznego :) Cieszę się, że odpowiada.
Ja też korzystam z D. Czekam na przesyłkę z Nichrome AWG26 i wtedy jego będę stosował.
Awatar użytkownika
By Zodziu
#1377020
A mnie spotkała taka sytuacja :D na 50W opór pokazuje 0,5, a na 30W 0,4, niby nic, ale sprawdzałem grzałkę i ma 0,5 ohma, ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiej różnicy (jestem nobem :) ).
Nie chodzi o podawaną moc tylko różnicę pomiarów na isticku 50W i 30W. *BOJE SIE*
Awatar użytkownika
By Q-dłaty
#1377046
To akurat normalne, nie będzie jednakowej wartości Ohm na boxach. Są chyba niedokładne ale z tego co slyszs na forum często box podaje inaczej niż w rzeczywistości ^^
Awatar użytkownika
By Zodziu
#1377053
Też tak myślę, ale po prostu nie da się tak samo dalej wapować, musiałem zejść z mocy, ale w sumie jakoś wytrzymam :)
By nanak
#1377055
Zodziu pisze:A mnie spotkała taka sytuacja :D na 50W opór pokazuje 0,5, a na 30W 0,4, niby nic, ale sprawdzałem grzałkę i ma 0,5 ohma, ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiej różnicy (jestem nobem :) ).
Nie chodzi o podawaną moc tylko różnicę pomiarów na isticku 50W i 30W. *BOJE SIE*

W przypadku grzałki, która ma w rzeczywistości 0,45 Ohma minimalne różnice w pomiarach na różnych boxach ze wskazaniem z dokładnością do 0,1 mogą być zaokrąglane w zależności od pomiaru boxa w górę, lub w dół, a na to lekarstwem są jedynie boxy z dokładnością pomiaru 0,01 - choć i one mogą mocno odbiegać wynikami od oporności faktycznej parownika.
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1377154
Miernik który wskaże z dokładnością do setnych części oma kosztuje kilka tysięcy. Więc jak mierzą nasze boxy można sobie szybko odpowiedzieć.
@Zodziu
Do 50W to sobie kup jakieś RDA a nie tanka katujesz taką mocą...
Awatar użytkownika
By Zodziu
#1377159
no i kłania się czytanie ze zrozumieniem :D czy napisałem, że katuję tanka 50W??? chodziło o modele zasilań
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1377166
Teraz dopiero doczytałem :)
Pewność byś miał, że grzałka ma 0,5oma jakbyś dysponował sprzętem za grubą kasę... Te nasze mierniki nie są zbyt dokładne i należy je traktować "na oko".
Przykład:
Derringer grzałka wg:
*kalkulatora - 0,7oma
*S100W+ - 0,6
*miernik - 0,54
*vamo - 0,8
*własnych odczuć - jest to co chciałem uzyskać :mrgreen:
I komu wierzyć? :lol:
Ostatnio zmieniony 08 maja 2015, 16:31 przez szpurek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Adam100
#1377167
Panowie zrobiłem grzałeczkę na kanthal D 8 zwojów, 1.0ohma...
Włożyłem a było ciężko całą warstwę muji a nie tak jak wcześniej "rozwarstwienie"...
Oczywiście już na początku bez bawełny kiedy testowałem grzałkę dłużej się nagrzewała czyt. musiało upłynąć sekund żeby się zrobiła czerwona...

Czy może być tak, że na 4 zwojach szybciej się nagrzewała przez co szybciej paliła w usta tym bardziej, że bawełny było mniej?

Teraz na 22.5W mogę zaciągnąć się nawet 4 sekundy (dłużej nie próbowałem) i jest w porządku a chmura dużo większa przy tym samym smaku.

Skupiłem się również na dokładnym udrożnieniu dojść liquidu...

Czy przy tych parametrach zostawić tą moc czy można dojść do 26W?

Dzięki
Pozdrawiam
By Yuno
#1377179
Nie tylko może tak być a musi tak być. Im mniej zwojów tym grzałka szybciej się rozgrzewa a co za tym idzie wyższy heat flux. Masz link: http://www.steam-engine.org/coil.asp i potestuj sobie, przykładowo sprawdź heat flux dla grzałki o oporności 1Ohm z drutu 0,3 i następnie z drutu 0,4 na 20W. Więcej zwojów na grzałce to i grzałka wolniej się rozgrzewa a co za tym idzie niższy heat flux. Ja osobiście na subtanku robię 7 zwojów z 0,4 na niebieskim śrubokręcie z zestawu (fi2), wychodzi 0,7 Ohm grzałka z przerwami i muji. Przed użyciem przepalam drut a z muji wycinam pasek i rozwarstwiam tak żeby można było przełożyć bez niszczenia grzałki ale też żeby nie było za luźno. 18-22W i nie mam żadnych problemów z bobrami i zalewaniem, wyżej nie idę bo nie lubię. Ogólnie zauważyłem że na subtanku grzałki standardowe (spaced) sprawdzają się znacznie lepiej niż microcoile, lepiej oddają smak i nie powodują problemów z transportem liquidu na samą grzałkę.
Awatar użytkownika
By Zodziu
#1377181
szpurek13 pisze:Te nasze mierniki nie są zbyt dokładne i należy je traktować "na oko".
Przykład:
Derringer grzałka wg:
*kalkulatora - 0,7oma
*S100W+ - 0,6
*miernik - 0,54
*vamo - 0,8
*własnych odczuć - jest to co chciałem uzyskać :mrgreen:
I komu wierzyć? :lol:


To fakt, ja raczej do tej pory zawsze miałem ten sam odczyt na obu istickach, czyli jak pierwszy pokazywał np. 0,6 drugi pokazał to samo, stąd moje zastanowienie, ale w sumie nie jest źle :mrgreen:

Adam100 Moc wg Twoich upodobań, ważne, żeby nie jechało bobrem. Kanthal A ma to do siebie, że bardzo szybko się nagrzewa, a jak miałeś cienki drut to rozgrzewał się jeszcze szybciej.
By nanak
#1377238
szpurek13 pisze:Miernik który wskaże z dokładnością do setnych części oma kosztuje kilka tysięcy. Więc jak mierzą nasze boxy można sobie szybko odpowiedzieć.

Prezentujesz powszechne na naszym forum i po części błędne przekonanie o niebotycznych cenach mierników rezystancji. Mierników ze wskazaniem w setnych częściach Ohma jest na rynku bardzo wiele, nawet multimetry w cenach kilkudziesięciu złotych, albo dedykowane do atomizerów mierniki rezystancji, lub wbudowane w mody (np. Cloupor Mini, SX Mini). Inną sprawą jest wskazanie i "ważony" pomiar rezystancji z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, a inna to rzeczywisty pomiar z błędem mniejszym niż 0,01% i właśnie mierniki posiadające takie certyfikowanie dokładności pomiaru mają bardzo wysokie ceny.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2015, 18:20 przez nanak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1377239
Widocznie oporność była bliżej 0,6 (np. 0,58-0,62) a w poprzednim może było 0,45 i zaokrąglało na jednym do 0,4 a na drugim do 0,5.
Awatar użytkownika
By lahcim
#1377285
Yuno pisze:Nie tylko może tak być a musi tak być. Im mniej zwojów tym grzałka szybciej się rozgrzewa a co za tym idzie wyższy heat flux. Masz link: http://www.steam-engine.org/coil.asp i potestuj sobie, przykładowo sprawdź heat flux dla grzałki o oporności 1Ohm z drutu 0,3 i następnie z drutu 0,4 na 20W. Więcej zwojów na grzałce to i grzałka wolniej się rozgrzewa a co za tym idzie niższy heat flux. Ja osobiście na subtanku robię 7 zwojów z 0,4 na niebieskim śrubokręcie z zestawu (fi2), wychodzi 0,7 Ohm grzałka z przerwami i muji. Przed użyciem przepalam drut a z muji wycinam pasek i rozwarstwiam tak żeby można było przełożyć bez niszczenia grzałki ale też żeby nie było za luźno. 18-22W i nie mam żadnych problemów z bobrami i zalewaniem, wyżej nie idę bo nie lubię. Ogólnie zauważyłem że na subtanku grzałki standardowe (spaced) sprawdzają się znacznie lepiej niż microcoile, lepiej oddają smak i nie powodują problemów z transportem liquidu na samą grzałkę.

Mam ten sam setup tylko miui nie rozwarstwiam. Wycinam pasek ok 4mm skrecam końcówkę i przekladam przez grzałkę. Setup narazie Best i wolty tak samo 19-23Watt
Awatar użytkownika
By Zodziu
#1377394
A najzabawniejsze, że jak istick 30W zaczął się rozładowywać to pomiar wskazywał tak, jak na 50W 0,5 ohma, być może coś z zasilaniem, bo sama grzałka jarzy się ok, nie skacze opór... no cóż temat jakby nie pasuje do tego tematu, więc już daję spokój.
Nadal natomiast polecam Wam subtanka plus, taki powinien być właśnie subtank w wersji pierwszej :)
Awatar użytkownika
By LuziQ
#1377640
Kolejny nudny coil.




Kanthal D, AWG26, 8 zwojów na 2,5mm, Muji.
Sprawdzany zakres mocy od 18,5W do 35W. Moc optymalna - 23,5W. Przepływ powietrza ustawiony na 2 pozycję (2x2mm).

Filmik później.
Awatar użytkownika
By janekbossko
#1377786
moja kochana kobieta uratowal mi zycie gdy spadl mi moj nautilus mini i kupila mi...Volish Tank Mini czyli Subtank Nano. Oczywiscie tak naprawde zrobila mi prezent bo nie wiedzialem co zamierza. Niestety w pudełku nie ma nic procz samego Subtanka.
Czy jest mozliwe dokupienie bazy rba np?
Awatar użytkownika
By agregat76
#1377787
W Nano nie ma takiej możliwości, aby ją zamontować. Baza RBA jest tylko w Subtanku 25mm, Mini i Plus.
Awatar użytkownika
By LuziQ
#1377794
Dlaczego mi się wydaje, że ten Volish coś-tam-dalej to jakiś klon klona?
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Chic podpisał jakieś umowy z Kangerem.
Aaaale, ważne się się sprawuje ;)
Awatar użytkownika
By erbis
#1377796
janekbossko pisze:czyli zostaja tylko drogie kupne grzałki...szkoda

Grzałki OCC możesz bez problemu przewijać sam.
Awatar użytkownika
By Einheart
#1377802
LuziQ pisze:Kolejny nudny coil.




Kanthal D, AWG26, 8 zwojów na 2,5mm, Muji.
Sprawdzany zakres mocy od 18,5W do 35W. Moc optymalna - 23,5W. Przepływ powietrza ustawiony na 2 pozycję (2x2mm).

Filmik później.



i jak się sprawuje nic nie strzela ?
Awatar użytkownika
By janekbossko
#1377806
Grzałki OCC możesz bez problemu przewijać sam.


tak? jakis tutorial, temat, cokolwiek?
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 77
Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

Premium liquidy

Próbowałem dużo różnych liquidów i sytuacja jest t[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.