EPF
By DerpityDerp
#1409646
Orientujecie się czy można gdzieś jeszcze tego boxa kupić? Skończyły się na cvapor i gearbest.
Awatar użytkownika
By sweeperx
#1416149
Informacja ze strony Pioneer4You:
Obrazek

Btw. Polecam odwiedzić tą stronę - podróż sentymentalna do drugiej połowy lat 90. gwarantowana :wink:
Awatar użytkownika
By Haze
#1430070
Polacy nie gęsi i swoje recenzje mają :-) No, recenzja to może zbyt duże słowo, w każdym razie chciałem się podzielić wrażeniami z użytkowania tego zgrabnego modzika...

iPV 4

Obrazek

1. WYKONANIE

Jest... przeciętne - nie ma się czego uczepić, ale też daleko mu do tego do czego przyzwyczaił mnie SX czy Wolf. Korpus wykonany jest niby z aluminium, ale ręki bym sobie za to nie dał uciąć... mniejsza, przyjmijmy zapewnienia sprzedawców, że jest to alu. Na szczęście po wzięciu moda do ręki szybko przestajemy o tym myśleć bo ergonomia iPV4 jest ŚWIETNA! Co najmniej taka jak SX-a - jego gabaryty sprawiają, że pewnie wpasowuje się w dłoń, palec wskazujący od razu trafia na przycisk Fire, a czarna okładzina ma bardzo przyjemną w dotyku fakturę. No właśnie - okładzina:

Obrazek

Wiadomo że spełnia ona również rolę pokrywy na zasobnik z bateriami i znowu jest to rozwiązanie gdzieś pośrodku: na pewno lepsze niż zakręcana tuba SX-a, której bez monety albo czegoś w tym stylu nie ruszymy (no chyba że ktoś ma twarde paznokcie), ale gorsze niż porządna klapka na solidnych magnesach (czego wzorcowym przykładem jest Wolf). Poza tym trzeba podkreślić, że NIE ZASTOSOWANO tu magnesów, tylko wypustki na korpusie moda (widoczne na zdjęciu z pinami), które "trafiają" w otwory pokrywy jakby zatrzaskując ją. No i nietrudno się domyślić, że może się to wiązać z delikatnymi luzami - pokrywa ma więc jakieś pół milimetra luzu i cały czas "pracuje" w takim zakresie. Mi to specjalnie nie przeszkadza ale wiem, że może irytować...

Gniazdo 510 bez zarzutu:

Obrazek

Pin plus sprężynie, więc wszystkie wkręcone parowniki paliły od strzała.
Na spodzie tradycyjnie:

Obrazek

Otwory bezpieczeństwa i gniazdo miniUSB, które UWAGA, służy TYLKO do aktualizacji softu moda. Do ładowania mamy gniazdo na krawędzi bocznej:

Obrazek

Aczkolwiek nie znalazłem informacji czego dokładnie można tu używać, nie wnikałem bo i tak ładuję w ładowarce zewnętrznej.
Na zdjęciu spodu widać również, że trwałość powłoki jest średnia, ale trudno mi tu wyrokować bo moda kupowałem z drugiej ręki, więc nie wiem co z nim wyprawiał poprzednik :wink: .

Wnętrze wygląda tak:

Obrazek

Czyli bardzo porządnie. Górne piny baterii są nieruchome, dolne na solidnych sprężynach (może nawet trochę zbyt solidnych).

No i wyświetlacz... Jak spojrzymy na "lustro", którym wykończono panel moda:

Obrazek

To wiadomo czego można się spodziewać... Tak, efekt jest taki, że w słońcu na zewnątrz NIE WIDAĆ NIC :evil: . Absolutnie. W jasnym pokoju, w ciągu dnia, trzeba się mocno przyglądać żeby coś dostrzec, w miarę normalnie zaczyna być dopiero w półmroku. Poniżej zamieściłem zdjęcie bez żadnej obróbki, zrobione w mieszkaniu przy pochmurnym dniu:

Obrazek

Taka mniej więcej jest czytelność tego wyświetlacza...

UWAGA 1
. Na szczęście czytelność można poprawić w bardzo prosty sposób. Ponieważ ten panel to po prostu pasek tworzywa z naniesioną "lustrzaną" powłoką wystarczy, że wyjmiemy go z moda (luzując 2 śruby obudowy) i zeszlifujemy to lustro, najlepiej tylko z kawałka, który jest nad lcd.

UWAGA 2. Efektu fatalnej czytelności nie ma w czarnej wersji iPV4 - o ile dobrze widzę na filmikach to ten panel jest w nim po prostu z przyciemnianego, przeźroczystego tworzywa, bez lustra.


2. FUNKCJONALNOŚĆ

Najważniejsze parametry:
* chip YIHI SX330-V4S
* moc: 10-100W,
* rezystancja grzałki: 0,1 - 3 ohm,
* max prąd wyjściowy: 35A,
* kontrola temperatury grzałki,
* zasilanie 2x18650.

Wystarczające pewnie dla 95% z nas.

Wyświetlacz działa dość standardowo i pokazuje:
- szacunkowy stan baterii,
- moc,
- przyłożone do grzałki napięcie,
- rezystancję,
- w trybie TC dodatkowo temperaturę (ale nie bieżącą w danym momencie sztacha, tylko nastawioną, graniczną.

Obsługa jest bardzo prosta, menu ma tylko opcje wyboru trybu (normal/TC), a jeśli wybierzemy TC to dochodzi jeszcze wybór jednostki temepratury i jej wartości granicznej. No i dobrze, po co więcej. Mamy też pamięć 5 nastaw mocy (jak to w YiHi) i opcję "zafiksowania" rezystancji grzałki przez jednoczesne naciśnięcie przycisków up/down.


3. KSZTAŁT NAPIĘCIA

Tradycyjny układ pomiarowy z mc zapiętym na Mutancie. Rezystancja w okolicach 0,5 ohma:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bardzo ładnie, gładko, jedynie przy 10W lekki skok na początku.


4. WYDAJNOŚĆ

Jak nietrudno się domyślić bez uwag:

Obrazek

Modzik tradycyjnie dodaje trochę więcej napięcia niż teoretycznie wymagane.


5. KONTROLA TEMPERATURY

Działanie kontroli temperatury pokazałem tutaj: http://www.e-papierosy-forum.pl/post1426472.html#p1426472.
Rewelacji nie ma, standard.


6. PODSUMOWANIE

Jest dość trudne. Najlepiej jeśli zrobię je przez bezpośrednie porównanie do tych modów TC, które już testowałem czyli: SX, Dico i Wolf. Pierwsze dwa od razu pomijam ze względu na inną półkę cenową - widać to od razu po ich wykonaniu, ale też trzeba za nie zapłacić dwa razy więcej niż za iPV4. A są przy tym słabsze mocowo, no i zasilane jedną baterią. Zostaje Snow Wolf, który również jest wykonany PERFEKCYJNIE a cenę ma już bardziej zbliżoną. Do tego jest dwa razy mocniejszy (powiedzmy) od iPV4. Niestety Wolf zirytował mnie jedną, wydawałoby się, pierdołą: automatycznym blokowaniem się po 10 minutach nieużywania. Być może to drobiazg ale nie widzę sensu wykonywania pięciokliku po każdym dłuższym odstawieniu moda, który z racji swoich gabarytów jest sprzętem typowo "domowym" i raczej nie grozi mu samoodpalenie w jakiejś kieszeni. Tak że jeśli autoblokada Ci nie przeszkadza to bierz Wolfa, u mnie natomiast zostaje (na razie :mrgreen: ) iPV4.


Co mi się PODOBAŁO?
* ergonomia,
* kształt napięcia wyjściowego,
* prostota menu.

Co mi się NIE PODOBAŁO?
* FATALNA czytelność wyświetlacza (ale do naprawienia),
* lekki luz klapki.
By venres
#1430817
Pioneer4U zamiast dać możliwość zaktualizowania oprogramowania wypuszcza kolejnego boksa, IPV 4S..




20w więcej, obsługa drutu tytanowego i 100j.

Cytat jednego z recenzentów,

This is fucking SHITTY! Instead of offering a update Pioneer4U drops a new mod! That's fucked. Added 20 watts and a titanium mode and 100 joules of temp control. We as Vapers need to boycott this penny pinching company and their business practices. That's seriously fucked. Not my pic BTW.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2015, 12:30 przez venres, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By suvv
#1430819
Hmm... widocznie polityka firmy zakłada, że większy zysk jest priorytetem. Aktualizacje pewnie jakąś wypuszczą, choć tego nie można zagwarantować :(
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1430822
Jakoś mnie to nie dziwi. Tylko pytanie, po co jest w IPV4 gniazdo mini usb służące ponoć do "aktualizacji softu" :lol:
Awatar użytkownika
By Michi
#1431845
Wczoraj zainstalowana aktualizacja ;) Dzisiaj dalej nic nie wybuchło :D
Awatar użytkownika
By krisIs
#1436225
Przyjaciele moi, czy jest sens anulować zamówienie IPV4 i zamówić w zamian IPV4s, różnica w cenie 11 dolców, zaś w dostawie do magazynu 10dni (IPV4 za 5dni wysyłka, IPV4s za 15)?
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1436269
No wiśnie a jak jest z tą różnicą wymiorów bo w jednym miejscu jest napisane że takie same a w drugim, że 4s mniejsze. Miał ktoś oba w rękach? Jakieś inne różnice?

Wyklepane na Note 3
Awatar użytkownika
By Haze
#1436868
To jeszcze szybka instrukcja upgradu.

1. Ściągamy firmware,
2. Ściągamy i instalujemy soft do aktualizacji (ale nie uruchamiamy),
3. Wyjmujemy baterie z moda. Bez tego komp go nie zobaczy.
4. Łączymy moda z kompem typowym kabelkiem microUSB (np. od jakiegoś telefonu albo oczywiście z zestawu). Po kilku sekundach pojawi się okienko instalacji nowego urządzenia:

Obrazek

Instalacja trwa nawet kilka minut, jak to w Win8, potem okienko po prostu znika.

5. Uruchamiamy soft od YiHi, który jawi nam się całkiem ładnym ekranem:

Obrazek

6. Klikamy [Connection] -> [Install Driver] -> [Start bla bla bla Windows] i po zobaczeniu:

Obrazek

7. Klikamy [Install Driver] i potem przycisk [Connect] - i powinniśmy zobaczyć "Device connected":

Obrazek

8. Wracamy do głównego menu i klikamy [Upgrade].
9. Potem [Open File], wskazujemy ściągnięty firmware i klikamy [Upgrade].
10. Proces zajmuje kilkadziesiąt sekund i możemy cieszyć się nowymi ficzerami :mrgreen: :

Obrazek

Obrazek



Mała przestroga dla posiadaczy iPV4: zwróćcie uwagę do jakiego poziomu modzik rozładowuje Wam batki. Wspominam o tym dlatego, że już drugi raz pod rząd batki wyjęte z iPV4 mam BARDZO nierównomiernie wydygane - jedna trzyma napięcie w okolicach 2,8V ale druga potrafi mieć PONIŻEJ 1V :shock: Oczywiście sytuacja jest tym gorsza im lepsze mamy batki:
* na 10A Sanyo ta druga batka spadła do 1,4V,
* ale na VTC5 już do 0,8V!
Już myślałem, że jej z tego nie podniosę, na szczęście ładowarka pokazała, że warto było za nią przepłacić... Ale tak czy inaczej takie numery nie wpływają dobrze na żywotność batek.
Jedyna rada na dzień dzisiejszy to wymieniać baterie w iPV dużo wcześniej niż zobaczymy "Low Battery", gdzieś tak "w połowie" wskaźnika naładowania.
Awatar użytkownika
By Ceberebek
#1483752
Haze pisze:Mała przestroga dla posiadaczy iPV4: zwróćcie uwagę do jakiego poziomu modzik rozładowuje Wam batki. Wspominam o tym dlatego, że już drugi raz pod rząd batki wyjęte z iPV4 mam BARDZO nierównomiernie wydygane - jedna trzyma napięcie w okolicach 2,8V ale druga potrafi mieć PONIŻEJ 1V :shock: Oczywiście sytuacja jest tym gorsza im lepsze mamy batki:
* na 10A Sanyo ta druga batka spadła do 1,4V,
* ale na VTC5 już do 0,8V!
Już myślałem, że jej z tego nie podniosę, na szczęście ładowarka pokazała, że warto było za nią przepłacić... Ale tak czy inaczej takie numery nie wpływają dobrze na żywotność batek.
Jedyna rada na dzień dzisiejszy to wymieniać baterie w iPV dużo wcześniej niż zobaczymy "Low Battery", gdzieś tak "w połowie" wskaźnika naładowania.

Dzisiaj sprawdziłem wyładowanie akusów VTC5 w IPV4S po wyłączeniu się moda.
Pierwsza rozładowana do 3.16V,a druga do 3.24V.
Więc chyba nie jest tak źle? ;)
Awatar użytkownika
By Haze
#1483889
Ceberebek pisze:Pierwsza rozładowana do 3.16V,a druga do 3.24V.
Więc chyba nie jest tak źle? ;)

Luz... bardzo ładnie.

Hej, leżał epet w plecaku i gdy wracam po godzinie[…]

nie chcę się włączyć

kupiłam oxva slim xpro w grudniu, nagle dzisiaj ni[…]

Około dwa tygodnie temu zrobiłem dwa liquidy z aro[…]

Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.