EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
Awatar użytkownika
By adamk9
#1364351
No widać jak się chce to się da.... No ale kto nie zrobi dobrej grzałki jak nie Ty :-) Dzięki za mały tutorial. Wszystko mam nadzieję niebawem się przyda. W TGT 2 kusi mnie właśnie kontrola dopływu liquidu. Niestety w rachubę wchodzi tylko klon. Oryginał nieprzyzwoicie drogi. Alternatywą jest Lemo II, który (niestety :-)) jest typowym parownikiem subomowym. Z tym przykręcaniem srubeczek czasami jest problem nawet na grzałakach z Kanthala. Mam tak Sub mini, ale odwrotnie tzn., że jak za mocno dokrecę to oporność wychodzi pozawymiarowa i lekko skacze. Muszę delikatnie poruszać i poluzować aby uzyskać celowaną liczbę.
Awatar użytkownika
By cimon
#1364359
@adamk9

Bez jaj.. sam dopiero 'raczkuje' w tym temacie. Jedno jest pewne - trzeba czasami sie troche nagimnastykowac.

Jesli chodzi o TGTII to Cie chyba zaskocze, bo to klon HCigar!!!

MEGA WYKONANIE! ..jak zawsze zreszta. ;)

Goraco polecam, tymbardziej, ze dopiero teraz doceniam kontrole przeplywu. Super sprawa. Wyglada na to, ze Ni200 'lubi miec mokro'.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1364364
No dzięki za info ! Wygląda jak oryginał :-) W takim razie muszę się dobrze zastanowić.
@cimon wnosisz do tematu bardzo dużo przydatnych informacji. Należy Ci się duży plus, niestety w tej chwili system mi nie puścił kolejnego plusika dla Ciebie :-)). Tak czy tak masz to jak w banku. Nie mam jeszcze modzika, ale chcę się solidnie przygotować do tematu.
Awatar użytkownika
By STRUNA
#1365927
Od paru dni bawię się grzałką Ni200 na DNA40. Zasilanie to box od krawatosa, a parownik tak jak cimon TGT II. Różnica tylko taka, że jestem zwolennikiem mesch i jego właśnie używam. Grzałka 0.15 18 W i temperatura maksymalnie rośnie do 360 F. Faktycznie zero problemów z bobrem niezależnie jaką moc ustawimy. Smak taki sam (chyba). Dokładnie przetestuje jak kupie drugiego TGT II.
Przewaga Ni200 to zero bobra i wiele możliwości ustawień na jednej grzałce.
Awatar użytkownika
By e-plyny
#1367423
Od kilku dni wapuję na DNA40 (V2) + NI200 + Delta II (z TW , brandowany joyetech) , działa przyzwoicie :).

Grzałka:
drut NI200 0.3, zwijany na 2,5mm, około 10 zwojów, bawełna Koh Gen Do, wyszło 0,17 ohm.

Ustawienia:
temperatura : 220 C
moc : 22 W

Wapuje się przyjemnie :).
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1367443
e-plyny.pl pisze:Wapuje się przyjemnie :).



Prawda, że fajnie ? :wink: *CZAJNICZEK*
Grzegorz, używam od Ciebie Ni200 0,25mm (wersja miękka) i jestem bardziej niż happy ale....ten w wersji "twardej" wart zachodu, jakieś plusy, minusy, różnice ?


Pozdrawiam
Grzegorz
By TRNCzarny
#1367449
Też jestem ciekawy, Ciekawe też czy tak szybko zachodzi nagarem jak wersja miękka? U mnie na Muji po 5-6 ml jest zarośnięty a jaram raczej jasne sosy.
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1367451
TRNCzarny pisze:Też jestem ciekawy, Ciekawe też czy tak szybko zachodzi nagarem jak wersja miękka? U mnie na Muji po 5-6 ml jest zarośnięty a jaram raczej jasne sosy.


Na "miękkim" w połączeniu z CelluCotton Rayon Fibers właśnie kończę już 30 ml (lq to YAY Orange Block) i smak nadal jest taki jak na początku (żadnych przebarwień lq) . Do środka nie zaglądałem, może dziś jakiś przegląd zrobię.


Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By e-plyny
#1367453
HD jest bardziej sprężysty, bliżej mu do A1 pod tym względem. Odrobinę twardszy, duże różnice sprężystości są dla niższych średnic 0,25-0,35 HD vs soft. W działąniu różnic raczej nie ma.

Na celulozie (rayon, czy FF) zawsze było mniej nagaru niż na bawełnie. Bez znaczenia czy to NI200 czy A1.
Mi osobiście na NI200 jakoś lepiej podchodzi bawełna, mimo, że po 20-30 ml trzeba ja zmienić.
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1367484
e-plyny.pl pisze:HD jest bardziej sprężysty, bliżej mu do A1 pod tym względem. Odrobinę twardszy, duże różnice sprężystości są dla niższych średnic 0,25-0,35 HD vs soft. W działąniu różnic raczej nie ma.


Dzięki ;)

e-plyny.pl pisze:Na celulozie (rayon, czy FF) zawsze było mniej nagaru niż na bawełnie. Bez znaczenia czy to NI200 czy A1.
Mi osobiście na NI200 jakoś lepiej podchodzi bawełna, mimo, że po 20-30 ml trzeba ja zmienić.


Ja po okresie "zakochania" w KGD przerzuciłem się na CelluCotton ;) Muji użyłam raz, czy dwa i podziękowałem :twisted:

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Jako, że trochę pytań dotyczących grzałek Ni200 otrzymuję via PW to uzupełnię tutaj, setup prosty jak drut :twisted:
- Ni200 0,25 mm "miękki" ,
- wkładka Cellucotton Rayon Fiber ,
- średnica grzałki 2,8 mm ,
- 9 zwojów , klasyczne, nie mikro, nie wygrzewane przed eksploatacją ,
- oporność 0,18 Oma (która na K4 trzyma się pięknie i absolutnie nie fluktuuje)
- nastawy na DNA40 - 500F/20W (tak mi smaczy najbardziej ;) ).


Awatar użytkownika
By adamk9
#1367964
@gwido67 - tak długo wapuję na muji, ze zapomniałem już o innych wkładkach :-). Z ciekawości więc pytam, gdzie zaopatrujesz się w Cellucotton Rayon Fiber. Może czas spróbować czegoś nowego.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1367972
Dzieki :-) Jakos nie zwróciłem uwagi, w następnym zamówieniu muszę uwzglenić ta pozycję.
Awatar użytkownika
By STRUNA
#1369541
Przyszedł drugi TGT II więc czas na testy. Długo się zastanawiałem jaką konfiguracje zrobić, padło na taką:

oryginał - Ni200 0,32 mm oporność 0,16 oma
klon - kanthal A1 0,35 mm oporność 0,77 oma
liquid - samogon 50/50

W obu przypadkach mesch.
Na Ni najlepiej smakuje mi na 24 W, czym wyżej jadę z watami tym większa chmura.
Na kanthalu 18 W, 3,7 V mój ulubiony setup.
Oczywiście zalane tym samym liquidem.

Powiem tak, na Ni smak bardziej aksamitny, bardziej pełny.
Na kanthalu też mi bardzo smakuje, smak jest bardziej ostry (to nie zwierzak) wyrazisty.
Czy się opłaca zakup DNA 40 ?
Z tym pytaniem prawdę mówiąc biłem się długo. Odpowiedź jest jednak prosta TAK, warto. *SMOKEKING* *SMOKEKING*
Ten aksamitny smaczek jaki daje Ni jest niepowtarzalny, a zawsze można wyłączyć kontrolę temperatury i zamontować kanthal.
Także nawracać się i cieszyć się duuużą prze smaczną chmurką :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
By pol
#1369715
Czy już wszyscy w tych fahrenheitach muszą ćwiczyć rozum na DNA40?
Czy to tylko tak dla podkreślenia, że to DNA40?
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1369876
pol pisze:Czy już wszyscy w tych fahrenheitach muszą ćwiczyć rozum na DNA40?
Czy to tylko tak dla podkreślenia, że to DNA40?


Ad.1 nie wiem jak wszyscy ale mi jest wygodniej.
Ad.2 nie, to głównie po to abyś mógł zadać takie ciekawe pytanie.



Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By jasio
#1369891
Te gotowe grzałki od Kangera to są uja warte. Próbowałem na całej masie różnych ustawień. Chmura taka sobie a i smak też nie ten.
Jak ktoś chce to mogę kopsnąć za free ( shipping nie free ).

Potem zrobiłem eksperymentalnie na Lemo NI 0.32mm (soft) 8 zwoi na średnicy 2.9mm - poszło od razu, aczkolwiek jeszcze nie to co bym chciał.
0.13ohma 22W~27W, 470 do 500F. Smak jest super , chmura - jak na ilość drutu/zwoi , powiedziałbym średnia. (wata FF)
Potwierdzam, warto sie w ten temat zagłębić, choć uważam że to całe TempControl to narazie jeszcze powijaki są.
A specjalnie opróżniłem tank do zera , podkręciłem moc i.... futrzaka ni widu , ni słychu :)
Swoją drogą coś na rzeczy musi być z tym Farenheitami, mój rDNA40 jak sie go przestawi na
stopnie celsjusza , to potem ma problem wrócić do normalnego trybu (nie temperaturowego).

Update.

Lemo , skurczybyk jeden troche mi za dużo płynu podawał. Napchałem troche więcej waty i jest wypas :cygaro:
Awatar użytkownika
By Mutango
#1369934
pol pisze:Czy już wszyscy w tych fahrenheitach muszą ćwiczyć rozum na DNA40?

Nie ma się co spinać. Temperatura uwalniania się akroleiny (z gliceryny) to 536°F. Czyli względnie bezpieczne i rozsądne jest ustawianie maksymalnie do 500°F. Łatwo tą liczbę zapamiętać i nie ma w tym wielkiej filozofii. Nie trzeba przeliczać na Celsjusze. Po prostu ustawiać 500 lub mniej, zgodnie z własnym odczuciem smakowym. I koniec całej filozofii. :)
Awatar użytkownika
By pol
#1370089
@ Mutango,

Nie chodzi o pamięć, bo z nią różnie u mnie bywa. Przeliczać jak ktoś lubi można.
DNA40 ma również regulację w st C.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1370099
pol pisze:DNA40 ma również regulację w st C.

Owszem ma, tylko w rzeczywistości nie ma to takiego znaczenia, jak w przypadku termometrów pogodowych itp.. W praktyce, tutaj zapamiętuje się jedną abstrakcyjną liczbę (dla °F 500, lub dla °C 260), której nie należy przekraczać, a resztę i tak ustawia się na wyczucie. Więc najmniejszego znaczenia nie ma, czy ktoś będzie sobie korzystał z °F, czy °C, bo tu nie ma jakichś przyzwyczajeń z innych dziedzin, z odczytu pogody itp.. Jeśli komuś wygodniej jest zapamiętać 500°F, to czemu nie miałby z tego korzystać. Po prostu dwie inne, ale tak samo dobre skale. :wink:
Awatar użytkownika
By jasio
#1375158
Mutango pisze:
pol pisze:Czy już wszyscy w tych fahrenheitach muszą ćwiczyć rozum na DNA40?

Nie ma się co spinać. Temperatura uwalniania się akroleiny (z gliceryny) to 536°F. Czyli względnie bezpieczne i rozsądne jest ustawianie maksymalnie do 500°F. Łatwo tą liczbę zapamiętać i nie ma w tym wielkiej filozofii. Nie trzeba przeliczać na Celsjusze. Po prostu ustawiać 500 lub mniej, zgodnie z własnym odczuciem smakowym. I koniec całej filozofii. :)


Jest może gdzieś na forum ( czy gdziekolwiek ) jakaś rozpiska co (jeszcze) i w jakich temperaturach sie uwalnia ?
Awatar użytkownika
By Anonim.Kuba
#1375173
jasio pisze:
Mutango pisze:
pol pisze:Czy już wszyscy w tych fahrenheitach muszą ćwiczyć rozum na DNA40?

Nie ma się co spinać. Temperatura uwalniania się akroleiny (z gliceryny) to 536°F. Czyli względnie bezpieczne i rozsądne jest ustawianie maksymalnie do 500°F. Łatwo tą liczbę zapamiętać i nie ma w tym wielkiej filozofii. Nie trzeba przeliczać na Celsjusze. Po prostu ustawiać 500 lub mniej, zgodnie z własnym odczuciem smakowym. I koniec całej filozofii. :)


Jest może gdzieś na forum ( czy gdziekolwiek ) jakaś rozpiska co (jeszcze) i w jakich temperaturach sie uwalnia ?


Wez pod uwage ze temperatury grzalki sa bardzo ale to bardzo orientacyjne. Polecam zobaczyc recke YIhi SXmini z tasteyourjuice.com Jest bardzo duzo gwintow itd ktore przeklamuja temperature grzalki, Tam to doskonale widac na przykladzie kayfuna :).

Wiec nie wiem czy duzo da Ci ta informacja ktore srodki kiedy sie uwalniaja ;). ustawiajac 500 na kayfunie temp grzalki bedzie duzo wyższa
Awatar użytkownika
By Wąski
#1376496
Anonim.Kuba pisze:Wez pod uwage ze temperatury grzalki sa bardzo ale to bardzo orientacyjne.

Wydaje się, że są tak dokładne, jak mało dokładny jest pomiar niskich rezystancji. Zatem, im wyższa rezystancja grzałki, tym pomiar dokładniejszy! Znając rezystancję niklu w temp. pokojowej i temperaturowy współczynnik rezystancji, elektronika wylicza rezystancję przy której należy zjechać z mocą.
Nikiel ma ten współczynnik z 1000 razy większy od kanthali. Dlatego na klasycznych drutach nie da się tego zrobić.
Od czystości styków zależą spadki napięć, które cały system pomiarowy robi w jajo. Rezystancja styków zmienia się (najczęściej rośnie wkładniczo) wraz z ich zaśniedzaniem. Dlatego ważne jest tu staranne czyszczenie styków i dokładne mocowanie grzałki.

Wniosek IMO jest taki, że mając zapas mocy, lepiej robić grzałki z niklu bliższe granicznego 1 Ω niż 0,1 Ω. :roll:
Tyle teoria. W praktyce nie sprawdzę, bo nie mam na czym... :lol: Ciekaw jestem Waszych obserwacji w tym temacie. Czy problemy nie zaczynają się, gdy robimy grzałki na granicy możliwości urządzenia... blisko 0,1 Ω...?!
Wapując z mocą daleką od maksymalnej (30, 50 lub 100 W) np. na 20 watach, nie ma sensu zjeżdżać tak z opornością. Mamy wszak zapasu sporo.
*SMOKEKING*
Ostatnio zmieniony 07 maja 2015, 18:28 przez Wąski, łącznie zmieniany 1 raz.
By MakeZZZ
#1376502
Z tego co wiem to żeby uzyskać około 1 ohm trzeba zrobić minimum 80 zwojów na niklu. To ja poproszę drippera, który taką grzałkę pomieści ;P
Awatar użytkownika
By Wąski
#1376506
Masz rację... doopa ze mnie nie praktyk. :kulam
Ot, trochę poteoretyzowałem sobie. Może jakby wziąć cieńszy drut?

PS
Chyba muszę w końcu wyskoczyć z kilku stówek i kupić jakąś skrzyneczkę... ;) Ino którą?! :roll:
Ostatnio zmieniony 07 maja 2015, 18:33 przez Wąski, łącznie zmieniany 3 razy.
By TRNCzarny
#1376507
0.1 om to zalecana oporność dla DNA40, teoretycznie startuje od 0.07 ale mi działały i grzałki 0.05 om niżej pokazuje Too low om.

W praktyce 15 zwojów Ni200 0,4mm ośrednicy 2mm daje ~0,08-0,1 om.
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1376641
Dodatkowo, jak wieść gminna niesie, kontrola temperatury w DNA40 działa prawidłowo w zakresie 0,15-0,25 Oma. Ja kręcę z uporem maniak 0,18 Oma i działa z całą pewnością ;)

Pozdrawiam
Grzegorz
By TRNCzarny
#1376654
No u mnie przy wyżej opisanej grzałce też działa można tylko gdybać, że przy tak niskiej oporności nie jest tak dokładna :)
Awatar użytkownika
By Wąski
#1376677
Gwido67 pisze:Dodatkowo, jak wieść gminna niesie, kontrola temperatury w DNA40 działa prawidłowo w zakresie 0,15-0,25 Oma. Ja kręcę z uporem maniak 0,18 Oma i działa z całą pewnością ;)

Tego nie wiedziałem. Zakres 0,1-1Ω wziąłem z głowy... coś tak mi się z danych którejś skrzynki zapamiętało. Nie o liczby chodzi, a o zasadę. To że Tobie działa, to super. Ja się zastanawiam co może być powodem, iż niektórym kolegom nie działa to dobrze. Z teorii tego pomiaru wynika mi, że większe oporności są bardziej stabilne i dokładne. Mniej czułe na jakość styków. :beer:
Awatar użytkownika
By vokalek
#1376722
Niestety na DNA jest troszke ograniczona opornosc do kontroli temp, na sx odpalilem 0,08 ohma oraz 0,28 ohma i wygladalo ze dziala....
Awatar użytkownika
By Wąski
#1376921
Jeszcze jedno.
Zależność jest prosta. Wyższa rezystancja, to skrzynka musi podać wyższe napięcie by była ta sama moc dająca określoną temperaturę. Wyższe napięcie to mniejszy prąd w obwodzie, a mniejszy prąd, to mniejsze straty na stykach. :mrgreen:
Jest w tym wszystkim mały niuans. Ponieważ drutu będzie inna ilość (długość, grubość), więc będzie minimalnie inna pojemność cieplna i moc jednostkowa.
By TRNCzarny
#1376924
vokalek pisze:Niestety na DNA jest troszke ograniczona opornosc do kontroli temp, na sx odpalilem 0,08 ohma oraz 0,28 ohma i wygladalo ze dziala....



Jak pisałem na DNA takie grzałki też śmigają ;)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1376976
Wąski, Dicodes właśnie zrobił kontrolę temperatury na wyższych opornościach. Drut NiFe30 o znacznie wyższej rezystywności od Ni200. Jeżeli dobrze będzie działać, to mam nadzieję że inni pójdą tą samą drogą, i grzałki będą mniej upierdliwe, a straty mniejsze.
Awatar użytkownika
By Wąski
#1377466
Ten NiFe30 ma rezystywność z 5 razy większą od Ni200. O to chodzi... o to chodzi...
Teraz trza poczekać na elektronikę która to obsłuży.
By MakeZZZ
#1377518
NiFe30 na dna40 lub sx350j nie będzie działać tak jak powinno. Dicodes wypuścił Dani extreme v2 oraz 2380 gdzie można używać podanego drutu nawet powinno się. Czy to ma jakieś znaczenie? Nie sądze. Kwestia przyzwyczajenia do nowych oporności i odpowiedniego dostosowania używanych parowników. Kayfun v4 może nie działać tak jak powinien przez sprężynę natomiast lemo v2 powinno działać idealnie.

Kontrola temperatury to nowy produkt, który wykorzystuje zmianę rezystencji grzałki. Odpowiednie działanie jest uzależnione od oporu własnego drutu (proszę mnie poprawić jeśli nazwę przekręciłem. Chodzi mi o indywidualne właściwości drutu. ). To czy będziemy działali na NiFe30 czy Ni200 czy Ni201 nic nie zmieni. Każdy ten drut będzie miał swoje własne właściwości. Kontrola temperatury w takim wydaniu jaki jest prezentowany teraz nie będzie już dużo lepsza niż jest teraz. Jedynie urządzenia mogą być dokładniejsze i mieć preferowane parowniki ;) Jeśli prawo nie zatrzyma rozwoju technologii w zakresie e-papierosów to kiedyś doczekamy się działania TC na kanthalu bo to nie różni się prawie wcale od używania TC na Ni200. Po prostu zmiana oporności jest mniejsza i jeszcze nie ma takich urządzeń, które mierzyłyby opór do 5-6 miejsc po przecinku z dokładnością do 0,000001 ohm'a.

Dajmy czas samym sobie i Chinom ;) jeśli udało się ogarnąć kanthal to i uda się ogarnąć Ni200 tak żeby działał jak tego oczekujemy za każdym razem. Sam wiem jak upierdliwe było dla mnie robienie grzałek, które oddawały dobrze smak, bez zalewania, bez bobrzenia na kanthalu. Tak samo jest z TC. Może na początku ciężko, ale to tylko kwestia przyzwyczajenia :)
Jeszcze Chiny nie raz nas zaskoczą i myślę, że nowy sposób na pomiar temperatury grzałki to tylko kwestia czasu. Może tym razem będzie to parownik razem z modem, może voltomierz w parowniku, który będzie mierzyć faktyczne napięcie podawane na grzałkę i spadki. Może coś jeszcze innego :D Powinniśmy podejść na luzie do TC bo jakby nie patrzeć jak się dobrze zrobi setup to ciężko to czymkolwiek pobić pod względem smaku oraz niezawodności.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1378118
@robcie2 - przy tych ustawieniach temp. control włącza się chyba od razu. Używam HB 40, grzałka Ni 200 AWG 28 9 zwoi 0,11 Oma. Temperatura ustawiona na 440 F moc 22W. Zadana temperatura osiągana jest od razu, przy czym elektronika zjeżdża z watami przez kilka sekund utrzymując temperaturę, po czym włącza się komunikat Temp. Protected. Taki sposób wapowania najbardziej mi odpowiada i przy tej temperaturze smak jest wyrazisty.
Obrazek
Awatar użytkownika
By aszer
#1378155
robcie2 pisze:Grzalka z Ni200 na meshu w In`Ax

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

smak wyraźniejszy i taki"łagodniejszy"...

Robcie a możesz coś wiecej napisać odnośnie grzałki nik na meshu wlasnie zrobiłem na szmacie i jest ok a jak się ma to z meshem.
Awatar użytkownika
By robcie2
#1378533
grzalke ukrecilem szczerze dość"niechlujnie";wyrzuciłem stara z kanthala,uzylem Ni200 0,25mm ukrecilem tak jak kanthal,6-7 zwoi i wyszla taka oporność,uzywam od tygodnia,wypalilem 35ml liquidu,zszedlem z temperatura do ponad 200 F i jest dobrze./czy lepiej jak na kanthalu?:dla mnie tak ale zależy to chyba od każdego użytkownika indywidualnie/
Awatar użytkownika
By Anonim.Kuba
#1378561
Jesli chodzi o temperature, mowcie co chcecie. Fajnie ze jest ale nie jest ona mega dokladna. Obejrzyjcie test sx mini przez pbusardo. Proponuje dobierac temp. wzgledem parownika ktory mamy zalozony.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1379272
@Anonim.Kuba zgadzam się z Tobą. Odczyt oporności musi być bardzo dokładny. Lekko zaśniedziałe styki w elektronice już maja wpływ na jego pomiar. W zależnosci od zmierzonej oporności limitowana jest temperatura (wg zmieniającej się oporności). Jeżeli odczyt jest fałszywy wydaje się, że ustawiona temperatura również. Miałem przygodę ze swoim HB 40. Pierwszy setup poszedł jak z płatka. Następnie zaczęła wariować oporność i box wypadał z trybu kontroli temperatury. Nie można go było w żaden sposób zmusić do tej funkcji. W końcu, niechcący zerwałem folię zabezpieczajacą dostęp do elektroniki i wpadłem na genialny pomysł.... Lekkie rozkręcenie i dokręcenie jedynego elementu łączonego śrubką. Mod złapał oporność 0,17 oma (grzałka OCC bo ta wydawała mi się wiarygodna :-) i tryb temperatury zadziałał od razu. Wszystko niby chodziło ale..... po zmianie atomizerów box uparcie i dziwnie wskazywał podobną a właściwie tą samą oporność. Raz było 0,17 raz 0,19 innym razem 0,15 Oma. Na swoich grzałkach celowo celowałem koło 0,11 oma aby tą różnicę wyłapać. Istotne jest to, że pomimo wskazywanej tej samej oporności na dwóch różnych atomizerach wrażenia z palenia były zgoła odmienne. W jednym zdecydoweanie szybciej wpadał w ustawioną temperaturę a w drugim trzeba było zdecydowanie podbijać moc. Jeszcze jedna próba rozkrecenia i dokręcenia nieszczęsnej śrubki (tym razem solidnie) i.... bingo. Grzałki OCC rozpoznaje na 0,15 oma tak jak wskazuje fabryka (w tej chwili już nie używam) a moja grzałeczkę w Subtanku rozpoznał na 0,11 Oma. Zdarzyło się, że po dłuższej bezczynności wskaże oporność 0,10 Oma, po czym wraca do 0,11. Epalinie stało się stabilne i co najważniejsze wydaje się, że ustawiona temperatura jest tą o która chodzi. Grzałeczka po 4 dniach wygląda bardzo dobrze w przeciwieństwie do tych pierwszych, gdzie po niecałym dniu wata traciła lekko kolor i na dnie zbiorniczka zbierało się intensywniejsze zabarwienie (fakt, że zdrowo go katowałem :-)). Reasumując epalenie w tym trybie przynosi dużo przyjemności, jednak na jego jakość ma wpływ bardzo dużo elementów. Dobre mocowanie grzałki i pewne styki w elektronice. Na zdjęciu jaśniejszym kolorem zaznaczyłem nieszczęsną śrubeczkę. Mam nadzieję, że Cimon się nie pogniewa, ponieważ wykorzystałem jego zdjęcie :-)
Obrazek
By MakeZZZ
#1379339
Z tego co opisujesz problemem nie jest śrubka, a to że próbowałeś odpalać nową grzałkę kiedy atomizer i mod nie były w temperaturze pokojowej. Mod był rozgrzany atomizer nie i tak zwana dupa z tego wyszła. Chwilę w e-dymie się bawiłem HB40. Grzałka która miała 0,11 na sx mini miała 0,17 na HB40 po tym jak używałem atomizer na SX i był jeszcze ciepły. Z ciekawości zrobiłem ponowny atty lock na sx mini aby ponownie sprawdzić grzałkę i faktycznie wyszło mi 0,17. Jednym słowem przed odpaleniem polecam odczekać chwilę przed odpaleniem nowej grzałki, aż mod i atomizer nie będą w takiej samej temperaturze :D
Awatar użytkownika
By adamk9
#1379437
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem ale atomizer i mod powinny być w tej samej temperaturze. Innymi słowy jak zakładamy nowy atomizer powinniśmy dać szansę odleżeć parze dobrą chwilę aż się spasują temperaturowo. Problem ze śrubką na pewno miałem, ale Ty również masz rację. Wczoraj ponownie pobawiłem się dwoma atomizerami wymienianymi bez przerw i .. odczyty niestety były nieco odmienne od faktycznej. Kłopotliwe to trochę. Jeszcze jedną rzecz zauważyłem. Przy grzałce OCC fabrycznej DNA za każdym razem rozpoznawało atomizer jako nowy (sub nano), natomiast przy grzałce RBA na sub mini nie za każdym razem to się udawało. Zastanawiam się czy jest jakiś inny sposób zrobienia Atty lock na DNA.
By MakeZZZ
#1379497
Tutaj nie ma takiego przełożenia tak mi się wydaje. Pomimo, że jest to grzałka o niskiej oporności trochę inaczej się rozgrzewa. 10 watt to mało, żeby rozgrzać nikiel, ale możesz mieć takie same doznania jak na 10 wattach na np 17 wattach i 150 stopniach celcjusza. Trzeba się trochę pobawić i dostosować do własnych preferencji :D
Awatar użytkownika
By Mutango
#1379509
MakeZZZ pisze:To czy będziemy działali na NiFe30 czy Ni200 czy Ni201 nic nie zmieni.
[...]
Dajmy czas samym sobie i Chinom ;) jeśli udało się ogarnąć kanthal to i uda się ogarnąć Ni200 tak żeby działał jak tego oczekujemy za każdym razem.

Nie chodzi o to żeby coś ogarniać, tylko o negatywny wpływ oporności pasożytniczych. A tego wpływu nie zmienisz, choćbyś nie wiem jak długo to ogarniał. Jeśli jakieś banały, typu zaśniedziały styk, czy siła dokręcenia jakiejś śrubki, może wprowadzić zmiany oporności, załóżmy rzędu 0.05Ω, to w przypadku grzałki 0.1Ω będzie miało ogromny wpływ, bo jest to 50% jej wartości. Natomiast w przypadku grzałki 1Ω, będzie to miało bardzo niewielki wpływ, bo jest to tylko 5% jej wartości.
Przez lata używania modów mechanicznych, wytworzył się jakiś dziwny kult niskich oporności. W modach mechanicznych było to nawet zrozumiałe, bo to jedyny sposób na podwyższenie mocy. Natomiast w przypadku elektroników, ten kult traci sens. 40W na grzałce 1Ω jest o wiele stabilniejsze niż 40W na grzałce 0.1Ω. Jest stabilniejsze, powoduje mniejsze straty energetyczne (przez co utrzymuje dłużej ogniwo), jest mniej upierdliwe w wykonaniu, utrzymaniu, serwisowaniu itd itp..

Dlatego, jeśli ktoś (jakaś firma) szuka rozwiązań kontroli temperatury na grzałkach wykonanych z drutów o wyższej rezystywności (NiFe30 lub inny jeszcze nie znany...), to ja jestem za.
MakeZZZ pisze:Czy to ma jakieś znaczenie? Nie sądze. Kwestia przyzwyczajenia do nowych oporności i odpowiedniego dostosowania używanych parowników. Kayfun v4 może nie działać tak jak powinien przez sprężynę natomiast lemo v2 powinno działać idealnie.

No właśnie. Ty chcesz dostosować parownik do drutu. Tzn szukasz parownika, który dobrze zadziała na drucie Ni200. A ja wolałbym żeby to drut dostosowali do parowników. Tzn znaleźli taki drut, który dobrze zadziała na każdym parowniku. Czyli drut o wyższej rezystywności.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1379663
@Nutango masz rację. U mnie dokładnie tak było. Mod zaczął wariować w ten sposób, że wypadał z trybu kontroli temperatury. Oporność zaczęła skakać nawet do 0,45 Oma, wreszcie pełne rozładowanie baterii. Po wielu próbach wyjmowania batki (przez to zerwałem folię) oporność powracała do 0,23 i ponownie ta sama historia. Pierwotnie rozpoznał opornośc grzałki OCC jako 0,17 Oma. Dokręcenie tej śrubki spowodowało, że DNA od razu przeszło w tryb kontroli temperatury a rozpoznana opornośc ukształtowała się na poziomie 0,15, 0,16 Oma. Zadziałało to o czym piszesz. Słaby styk i problem. Dzisiaj @MakeZZZ rzucił nowe światło na zabawę z niklem. Do tej pory myslałem, że atomek tylko ma mieć temperaturę pokojową. Otóż jak używamy DNA na niklu i wymienimy używany atomek na nowy chłodny atomizer, odczyty równiez nie są prawdziwe. Trzeba wówczas odstawić komplecik na dłuższą chwilę i powraca prawdziwy odczyt oporności. Przetestowałem to dzisiaj. Po odczytaniu postu @MakeZZZ. W subtanku Mini, który przeleżał całą noc używany box odczytał fałszywą oporność 0,13 Oma. Wszystkie nastawy szlag trafił. Przy tej samej mocy zjechałem z temperaturą do 370F , a komunikat temp. Protekted dalej się nie włączył. Normalnie mam ustawiona temperaturę na 430F, 22W i po 3-5 sekundach wskakuje komunikat (w zależności od nasączenia grzałki). Dziwiło mnie jak koledzy pisali, że wapują na temperaturze 250F . Odstawiłem komplecik atomek z boxem na kilka godzin. Po powrocie do domu i załączeniu boxa (bez atty lock) wskazana oporność wyniosła prawidłowe 0,11 Oma. Stare przyzwyczajenia wracają i jest ok. O tym chyba trzeba pamiętać. Tylko prawidłowy odczyt oporności zbliża nas do zadanej temperatury i wapowanie staje się stabilne.
By MakeZZZ
#1379766
Mutango pisze:
MakeZZZ pisze:To czy będziemy działali na NiFe30 czy Ni200 czy Ni201 nic nie zmieni.
[...]
Dajmy czas samym sobie i Chinom ;) jeśli udało się ogarnąć kanthal to i uda się ogarnąć Ni200 tak żeby działał jak tego oczekujemy za każdym razem.

Nie chodzi o to żeby coś ogarniać, tylko o negatywny wpływ oporności pasożytniczych. A tego wpływu nie zmienisz, choćbyś nie wiem jak długo to ogarniał. Jeśli jakieś banały, typu zaśniedziały styk, czy siła dokręcenia jakiejś śrubki, może wprowadzić zmiany oporności, załóżmy rzędu 0.05Ω, to w przypadku grzałki 0.1Ω będzie miało ogromny wpływ, bo jest to 50% jej wartości. Natomiast w przypadku grzałki 1Ω, będzie to miało bardzo niewielki wpływ, bo jest to tylko 5% jej wartości.
Przez lata używania modów mechanicznych, wytworzył się jakiś dziwny kult niskich oporności. W modach mechanicznych było to nawet zrozumiałe, bo to jedyny sposób na podwyższenie mocy. Natomiast w przypadku elektroników, ten kult traci sens. 40W na grzałce 1Ω jest o wiele stabilniejsze niż 40W na grzałce 0.1Ω. Jest stabilniejsze, powoduje mniejsze straty energetyczne (przez co utrzymuje dłużej ogniwo), jest mniej upierdliwe w wykonaniu, utrzymaniu, serwisowaniu itd itp..

Dlatego, jeśli ktoś (jakaś firma) szuka rozwiązań kontroli temperatury na grzałkach wykonanych z drutów o wyższej rezystywności (NiFe30 lub inny jeszcze nie znany...), to ja jestem za.
MakeZZZ pisze:Czy to ma jakieś znaczenie? Nie sądze. Kwestia przyzwyczajenia do nowych oporności i odpowiedniego dostosowania używanych parowników. Kayfun v4 może nie działać tak jak powinien przez sprężynę natomiast lemo v2 powinno działać idealnie.

No właśnie. Ty chcesz dostosować parownik do drutu. Tzn szukasz parownika, który dobrze zadziała na drucie Ni200. A ja wolałbym żeby to drut dostosowali do parowników. Tzn znaleźli taki drut, który dobrze zadziała na każdym parowniku. Czyli drut o wyższej rezystywności.


Wcale nie prawda że wyższy drut oznacza lepsze działania. Patrz Twój przykład czyli różnica 0,05 ohma dla grzałki 1ohm. To faktycznie skromna różnica w wysokości 5%. Problem jest taki, że taka zmiana oporności dla drutu jak kathala może oznaczać zafałszowanie temperatury na grzałce o 200 - 300 stopni celcjusza bo taki może być współczynnik drutu i okaże się, że tak naprawdę kanthal działa gorzej. Rozumiem Twoją rozterkę co do niskich oporności, a żywotności baterii i również mi się to nie podoba ale trzeba z tym żyć jak na razie :D

Wydaje mi się, że używając takiej technologii jak teraz TC nie będzie dokładniejsze i będzie wymagała dokładnie wyczyszczonych styków. Może spróbują wymyślić coś innego i wtedy wszyscy będziemy zadowoleni ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Poszukiwany wyjątkowy parowniczek.

Hejo kochani, Przez lata korzystania z EIN przez […]

Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.