EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
Awatar użytkownika
By Semen_K
#1281238
Zaczynam z setupem na TGT, nie mój pierwszy, ale pierwszy z jakiego opłacało się robić jakąkolwiek relację.
Chociażby w ramach pokazania czego nie robić kręcąc grzałkę na Ni200 :D

Setup na TGT wyglądał tak:

Obrazek
click to zoom

Drut 0.32 nawinięty na 2.5mm, wyszło finalnie jakieś 0.22 ohma po tym jak ścisnąłem zwoje.
Zabawa zaczęła się, kiedy odpalałem grzałkę na sucho, bez waty. Czasem rozgrzewała się do czerwoności (temperatura 700 st F wg DNA) czasem ładnie odcinało zasilanie. Do tego wskaźnik naładowania aku skakał z góry na dół, raz był pełny aby po włączeniu zasilania spaść do zera. Nowy akus, ten z zestawu. Udało mi się go naładować i na grzałkach do 0.8 zachowywał się zupełnie normalnie.
Jednak kiedy tylko zapakowałem bawełnę ta przepalała się momentalnie, kontrola temperatury nie była aktywna.
Zaznaczam, że nie zdejmowałem TGT z moda, nawlekałem na nim tylko po to żeby sprawdzić.

Po kilku knotach i oczywistym hotspocie, który pokazał się jak tylko kapnąłem troche lq na knot zabawę na dziś zakończyłem tak:

Obrazek
click to zoom

Za Chiny ludowe jednak nie rozumiem, dlaczego DNA raz traktowało moją grzałkę jak Kanthal a raz jak Ni200..
I dlaczego temperatura wzrastała czasem ponad moje ustawienie, przy zadanych 400 st F zasilanie zostawało odcięte w momencie kiedy na wyświetlaczu widziałem ok 700 stopni?
Ma ktoś jakiś pomysł?

Dostałem kilka wskazówek od kolegi @pok14, zdaje się wygrzebanych na forum, którego nazwy nie wolno wymawiać.
Wg nich nawijamy grzałkę jak na silicę na 2.5mm, 6 zwojów, lekko je ściskamy i kiedy się rozprężą, da nam to regularną spiralę, gdzie druty nie będą się dotykać, ok 0.13 ohma.

Jutro postaram się to wypróbować i zdam relację.
Awatar użytkownika
By donjohn
#1281248
Szczerze powiem , że to dziwne co u Ciebie się dzieje.
U Mnie zero takich problemów - nawijam niklowy na mesz 6\7 zwojów , 470f i bangla od pierwszego strzału.
Drut mocniej przylega niż na grzałce z kanthala i to tyle .
Może ebnięte masz DNA ?
Awatar użytkownika
By daras25
#1281289
Semen_K Zabrałeś się za zabawę w NI200 nieprzygotowany :wink:
Zerknij na YT , obejrzyj chociaż z dwa filmiki i wszystko będzie łatwiejsze .
I tak jak Ci podpowiedział pok nie robimy mc tylko tradycyjną sprężynkę , obojętnie jaki knot zasada zawsze ta sama , powodzenia :)

Dla potomnych , pierwszy lepszy z YT


Edit;

Doopa , myliłem się :mrgreen:

Znalazłem tutka z mc , może nie taki idealny ale można powiedzieć że to jest mc



Sorry za zamieszanie :wink:
Awatar użytkownika
By donjohn
#1281302
Niekoniecznie
Ja nawijam grzałe na mesza jak mikro :) zwoje przylegają do siebie i elegancko bangla *BOR*
Awatar użytkownika
By Semen_K
#1281306
@donjohn: ja już posprzątałem biurko i miałem odejść z opuszczoną głową. Ale musiałem sprawdzić czy działa ok.

@daras25: właśnie na tego gościa trafiłem. Zrobiłem setup o taki:

Obrazek
click to zoom

Bawełny już nie pali od pierwszego strzała, kontrola temperatury działała.
Tak, działała, do czasu aż nie poskładałem wszystkiego do kupy..
Teraz pokazuje mi oporność 0.27 ohma i kontrola temperatury nie działa.. Nie ogarniam..
Awatar użytkownika
By daras25
#1281311
donjohn pisze:Niekoniecznie
Ja nawijam grzałe na mesza jak mikro :) zwoje przylegają do siebie i elegancko bangla *BOR*


Zgadza się , masz rację :) Dopisałem sprostowanie .
Oglądałem kilka tutków i zawsze robili sprężynkę ale jak widać może być mc .
Wynika z tego że to może być wina kiepskiego " NI200 " .
Awatar użytkownika
By donjohn
#1281314
daras25 pisze:
donjohn pisze:Niekoniecznie
Ja nawijam grzałe na mesza jak mikro :) zwoje przylegają do siebie i elegancko bangla *BOR*


Zgadza się , masz rację :) Dopisałem sprostowanie .
Oglądałem kilka tutków i zawsze robili sprężynkę ale jak widać może być mc .
Wynika z tego że to może być wina kiepskiego " NI200 " .

Też tak podejrzewam :)
Dostałem 0,3 od kumpla i nie działała kontrola ani regulacja
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1281325
To jeszcze ja spytam. Jest jakaś różnica pomiędzy Ni200 wyżarzanym, a Ni200 hartowanym?

Czytałem gdzieś, że wyżarzany jest lepszy do Silicy, a hartowany do bawełny, szmatek i takich tam.

Ktoś to może potwierdzić?
Awatar użytkownika
By donjohn
#1281327
Wyżarzony jest miększy , a hartowany twardy :D
Osobiście wolę ten pierwszy , bo jest plastyczny i łatwiej mi się na meszu kręci grzałe, a hartowany nada się bardziej do budowy grzałek w driperze czy też kaju :beer:
Awatar użytkownika
By czes21
#1281334


zobaczcie to możne pomoże
Awatar użytkownika
By daras25
#1281352
czes21 pisze:

zobaczcie to możne pomoże


RiP używa tutaj NI200 28 G ( 0.32 mm ) - 14 zwojów co mu dało 0.16 Om . Semen ma 6/5 zwojów - 0.32mm i opór 0,27 ?
Awatar użytkownika
By czes21
#1281354
Gauge mm (approx.)
34 0.16
32 0.20
30 0.25
28 0.32
26 0.40
24 0.51
22 0.64
20 0.81
18 1.02
16 1.29
14 1.62
12 2.05

nie rozumiem tego czemu on ma inna a on inna
Awatar użytkownika
By Krzycho_Lodz
#1281878
Co prawda nie mam DNA40 ale kilka filmów oraz opinii przeczytałem w końcu to rewolucja ;)
W paru miejscach widziałem/czytałem, że nie wolno nawijać grzałki gdy czajnik jest założony na box. Jak się już tak zrobi to pomaga zdjęcie go, wyjęcie aku i montaż na nowo czajnika z zamontowaną wcześniej grzałką.
Kolejną rzeczą jest montaż w temperaturze pokojowej.
A na koniec bardzo dobre i umocowanie grzałki.
To tyle co widziałem lub czytałem, niestety na razie nie mam jak sprawdzić :(
Trzymam kciuki bo bardzo mnie ta technologia interesuje :)
Awatar użytkownika
By cough
#1282186
jak ktoś ma problemy z ni200 to niech go skręci z kantalem, i problem znika, działa temp control na dna40 dać tylko jakieś 20-30F mniej niż na czystym ni200.
Awatar użytkownika
By dodo21x
#1283530
To jest ciągle trochę niewiadoma, Jedni mówią aby nie nagrzewać grzałki po instalacji w celu pozbycia się hotspotow, inni mówią aby przełączyć na normalny tryb.

Zamówiłem rDNA40, zamówiłem również Ni200, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
By dodo21x
#1285235
//e

Ojoj, zupełnie inaczej niż na kenthal..

Zamówiłem (teraz wiem ze popełniłem błąd 0.4)

Na Kayfunie przy 8 zwojów mam 0.21Ohm i kontrola temperatury nie działa.... (działa do momentu założenia wszystkiego do kupy)

Jak nie działa na Kayfunie.


Jak wygląda

Obrazek

Subtank, 6 zwojów 0.1Ohm i wszystko okej... ale nie mogę dość to temperatury 400F nawet przy 40W, Ohm-y sie nie zmieniają nawet gdy przytrzymam przycisk przez 10sekund nie wapnując.
Awatar użytkownika
By Semen_K
#1288131
9 zwojów, drut 0.4 mm microcoil śr. 3mm. Działa na Kayfunie V4. Nie wygląda tak pięknie jak grzałka kolegi dodo21x, bardziej jak kupa złomu, ale jakoś działa. Nie bardzo wiem jak, ale udało mi się watkę do sucha odparować, minimalnie się tylko zakolorowała na żółto brązowo, ale nie aż tak jak wygląda po dwóch dniach na kanthalu (bez złapania ani jednego najmniejszego boberka).

Awatar użytkownika
By cough
#1288466
jeśli ktoś próbuję robić grzałki z ni200 tak jak z kanthala micro, nano czy makro coile to będzię miał ciągle problemy, używając ni200 trzeba wrócić do starej metody nie dotykających się zwoi. Brandon z evolv sam o tym wspomina. Najłatwiej użyć śruby i nawijać tak jak idzie gwint wtedy wyjdzie perfekcyjna nie stykająca się zwojowo grzałka.

Awatar użytkownika
By donjohn
#1288520
Mam micro na meszu i smiga jak pisałem wyżej :)
Zaczynacie robić "legende" jak z meszem , że to potrzeba wyższego levela do kręcenia niklu :lol:
Awatar użytkownika
By dodo21x
#1288889
Obrazek


Po 15ml z przewaga VG 0.10Ohm i 25W na Subtanku
Trochę ja przetarłem zanim zrobił zdjęcie, dość łatwo schodzi ten nagar. Nie wiem czy jest lepiej czy gorzej niż na K, nie używałem kenthalu z Subtankiem.
Awatar użytkownika
By cimon
#1307383
Cos 'malo pozytywnie' sie tutaj zrobilo. Grzaly dzisiaj zamowilem (Ni200 OCC Kangera). Mod niestety jeszcze w Pre-order'ze (prawdopodobnie HCigar).

Wiec jak to jest Panowie - dziala temp. control czy nie? Dzialac mam na mysli nie 'dwu dniowe zachwyty' tylko luxusowa chmurke i czysta wate po tygodniu.

poOzdrawiam
Awatar użytkownika
By donjohn
#1307399
dodo21x pisze://e

Kolejny coil i po dwóch tkankach czarno. Jak wyglądaja wasze po paru dniach?


Taaa zauważyłem , że szybciej się syfi niż na kanthalu
Tak co 2 - 3 dni zmiana grzały
Awatar użytkownika
By donjohn
#1307669
Dzidu79 pisze:a czy Ni200 da sie przepalić tak samo jak kanthala ?

Pewnie się da ;)
By TRNCzarny
#1307683
Dzidu79 pisze:a czy Ni200 da sie przepalić tak samo jak kanthala ?



Wystarczy wyłączyć temp. control a po wszystkim ostudzić parownik :)
Awatar użytkownika
By cimon
#1307686
Przy jakich temperaturach kopci sie juz wata? (dajmy na to MUJI)

EDIT:

Rozwine 'mysl'..

Wata oczywiscie na sucho. Jak to wyglada tez przy roznych liquidach (proporcje pg/vg, moze rozne bazy). Slyszalem ze dokladnosc jest az do +/- 10 stopni C.

Ekipa z Evolve jest w trakcie rozmow z producentami LQ, zeby wprowadzic oznaczenia 'optymalnych temperatur' na liquidy. <mega sprawa>
Ostatnio zmieniony 16 lut 2015, 01:21 przez cimon, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By donjohn
#1307687
cimon pisze:Przy jakich temperaturach kopci sie juz wata? (dajmy na to MUJI)

Niestety nie wiem , bo tylko mesza używam :)
Awatar użytkownika
By cimon
#1307688
donjohn pisze:
cimon pisze:Przy jakich temperaturach kopci sie juz wata? (dajmy na to MUJI)

Niestety nie wiem , bo tylko mesza używam :)


Lepi dmuchac na zimne.. :p

EDIT:

Nic nie chce mowic ale jak czytam to wydaje sie ze 'cofamy sie w rozwoju'. Mesh.. hot-spoty.. <Back to the future>
Awatar użytkownika
By bezi2
#1307715
Nie po prostu wata i szmata nie oddaje tak smaku jak mesh.
Awatar użytkownika
By dodo21x
#1307776
TRNCzarny pisze:Trochę szybko. Ja kanthala trzymam po 3-4 tygodnie.



Biorąc pod uwagę cenę drutu, waty zawsze zmieniałem co 5dni. Teraz tobie to co 4dni.
By TRNCzarny
#1307780
Ja jestem leniwy i przepalam druta ;) watę wymieniam co 10-20 ml.
Nie czuję różnicy między nowym a przepalonym kanthalem. Zobaczymy jak będzie z Ni200 ;)
Awatar użytkownika
By cimon
#1311192
Pociski dotarly..

Obrazek
Obrazek

Przy dobrych 'wiatrach' beda jeszcze dzisiaj palic. *SMOKEKING*

Taka ciekawostka (dla niedowidzacych tych 'piczych' nadrukow na OCC):

- czerwony oring (0.5ohm 15-30W)
- bialy oring (1.2ohm 12-25W)

no i teraz widze ze..

- niebieski oring (0.15ohm 20-45W) TEMP. MODE ONLY
Awatar użytkownika
By cimon
#1312790
OK, to juz drugi dzien z Ni200. Swiat sie nie zawalil, choc palenie (od tradycyjnego - Kanthal) sie diametralnie zmienilo.

Po pierwsze 2-3 sekundowe 'puffy' pozwolily mi zejsc temperatura z 530-520F do 490-480F (da sie szybko odzwyczaic od zaciagania jak lokomotywa). <thumbs up>
Po drugie wydaje mi sie, ze jezor powoli sie przyzwyczaja do 'nowego materialu' bo stary smak plynow jakby powoli wracal. Z LQ to ciekawa sprawa, bo wiadomo, ze szybko przemija - tylko po to zeby po 2ch dniach wrocic i znow 'smakowac'.

Czekam caly czas za drutem - RBA w Subie juz gotowe.

poOzdrawiam

BTW: Maly gadget ulatwiajacy zycie (sprawdzajac to-to, nakrecilem grzalek do Sylwestra 2016). Polecam.
Obrazek
Awatar użytkownika
By tomasz1502
#1312846
gdzie kupowałeś?
Awatar użytkownika
By cimon
#1312878
tomasz1502 pisze:gdzie kupowałeś?


OCC czy te 'wibratory'?

EDIT:

OCC (aktualnie out of stock) https://www.ukecigstore.com/kanger-subt ... coils.html
pisaki (tutaj masz 'zbajerowana' wersje) http://www.ebay.co.uk/itm/251803077341

Ja kupilem od tego kolesia: http://www.ebay.co.uk/itm/Kuro-Coiler-K ... 7341&rt=nc

Awatar użytkownika
By tomasz1502
#1312941
dzieki :beer:
Awatar użytkownika
By cimon
#1313726
Woooho! Pierwszy setup na Ni200 i mam juz chyba pelen obraz tego ustrojstwa.

Po pierwsze (zeby miec to z bani), tak wyglada Ni200 OCC Kangera po 2ch dniach katowania (ok. 10ml).

Obrazek

Stan druta 9/10, waty 8/10. Ogolnie wielkie zaskoczenie, bo po wczesniejszych wpisach myslalem, ze bedzie tam wygladac jak w kominku. Wydaje mi sie, ze spokojnie moglbym przeciagnac do tygodnia, a nawet dluzej. +1

Krecimy Ni200.. 0.3mm na 3mm, ok. 12 wraps'ow, efekt 0.19ohm.. tak mialo byc! <sciemniam, fart>
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widzicie uderzylem w microcoil i ku zaskoczeniu wszystko bangla jak nalezy. Coil 'poprawiany' na DNA 40 w zwyklym trybie (rozpalalem go przy 12W).. bajeczka. Material bardzo wygodny do pracy, a "pisak' do krecenia spisal sie rownie dobrze co z Kanthalem (polecam szczerze te male ustrojstwa do krecenia).

Pare filmow.



Teraz co ciekawe (bede malo skromny jak powiem, ze sie tego spodziewalem). Od poczatku zastanawialy mnie wysokie limity temp. (510-550F) na OCC (zeby moc spokojnie palic). W innym przypadku zasilanie wrecz odcinalo po 1-2 sekundach. Podczas cyrkow z roznymi sposobami palenia (na OCC) udalo mi sie zejsc temperatura do ok. 480-490F i 25 max. 30W. W innym przypadku przypominalo to raczej katorge, nizeli komfortowe vapowanie.
Wracajac do tematu w RBA mamy wiecej przestrzeni wokol coila, co skutecznie wplywa na lepsze odprowadzanie (szybsze) ciepla. Efekt?.. spokojnie zjechalem temperatura do 420-430F (czyli z wczesniejszych ok. 270C na 220C.. WOW) i nadal moge komfortowo palic. Coprawda podczas romansu z Subtankami juz tak zdarzylem sobie ugrillowac migdaly, ze 430F jest juz dla mnie 'za chlodne'. Wiec HOP na 460F i pelnia szczescia. Przez zapas 'temperatury', moge sobie teraz pozwolic zeby np. podbic Waty i tym sposobem na 35W znalazlem swoj 'sweet spot'. Rewelacja!

Doznania smakowo/chmurkowe (OCC vs RBA) - ciezko powiedziec. Pewne jest jedno.. z nowymi mozliwosciami (skali) jakie daje modul RBA, mozna swirowac z Watami i Temp. do woli. Krecic, szukac 'zlotego srodka'. Spectrum mozliwosci jest o wiele szersze niz moze dac nam OCC.

A to moj 'sweet spot'. 50/50 Mietka od Atmosa, a reszte widac na wyswietlaczu.


No i juz tradycyjnie 'nieogolona' paszcza.


Nikiel zaczyna u mnie plusowac, choc wymaga niestety 'przestawienia' niektorych nawykow.

poOzdrawiam
Awatar użytkownika
By cough
#1313949
czy ktoś zauważył większy kop w gardło na ni200? u mnie grzałka na skręconym 32awg, 0,16oma
jakoś tak mocno drapie w gardło. co do przepalania ni200 sam nie wiem, przepalam choć czytałem że powyżej bodajże 750F wytwarza się tlenek niklu który jest szkodliwy,i podobno osiada na grzałce. a przy włączonej TP na 600F nie przepali się grzałki z nagaru.
Awatar użytkownika
By cimon
#1315412
Nie przepalam grzałek.. wogóle. 5min i nowy setup.

Jeśli chodzi o samo palenie na Ni200, mam wręcz wrażenie, że dym jest wlasnie łagodniejszy niż z Kanthal. Napewno palenie jest bardziej "stabilne" i mniej hardcorowe. Da sie przyzwyczaic.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.