EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
By MakeZZZ
#1402963
Drodzy koledzy, mam problem. Mianowicie posiadam Sx mini M oraz HB40. Oba z kontrolą temperatury, ale... No właśnie. Oba odczytują mi inną oporność. SX mini dla przykładu wskazuje 0.126, a HB wskazuje 0.16. Dbam o dobre mocowanie grzałki. "Zakodowanie" oporności odbywa się gdy oba sprzęty jak i grzałka jest w temperaturze pokojowej. HB nie ma atty lock oraz ma dociśniętą śrubkę na maksa od minusa dla wtajemniczonych w działanie tego sprzętu. Oporność nie skacze. Niestety jestem bardzo niezadowolony z wyników. Na Sx mini dry test się nie sprawdza. Wiele parowników próbowałem. Bawełna staje się lekko brązowa. Nie jest to mocno przepalona bawełna i zabarwienie jest lekkie i raczej powierzchowne, ale używanie tej waty nie jest już później możliwe. Po prostu śmierdzi. Dostaje również czasami dry hity. Nie jest to typowy bóbr jak na kanthalu. Raczej leciutki, ale jest. W tym momencie palę na lemo 2, ale używałem również lemo drop oraz subtanka i driperach. Dbam o czystość styków, zarówno wewnątrz atomizera (lemo 2, lemo drop, subtank) jak i na połączeniu między modem, a atomizerem. Grzałka jest standardowa z odpowiednimi przerwami, nic się nie styka. Dry burn test na 190 stopniach Celsjusza. palenie na 220 stopniach daje bobra.

Czy jest jakiś jeszcze powód, dla którego działa to w ten sposób? Może coś robię nie tak? Może tak po prostu jest i jestem przewrażliwiony i oczekuje zbyt dużo?
Awatar użytkownika
By Ytier
#1404341
MakeZZZ pisze:Drodzy koledzy, mam problem. Mianowicie posiadam Sx mini M oraz HB40. Oba z kontrolą temperatury, ale... No właśnie. Oba odczytują mi inną oporność. SX mini dla przykładu wskazuje 0.126, a HB wskazuje 0.16.

Ekspertem w tej dziedzinie nie jestem, ale wydaje mi się różne odczyty mogą się zdarzać, to są dwie różne elektroniki i pewnie inne materiały wykonania moda, czy kabli połączeniowych wewnątrz. Pytanie, czy taka różnica jest "dopuszczalna"? Inna kwestia, to jaka jest faktyczna oporność takiej grzałki w atomizerze? Jak by dokonać pomiaru jakimś porządnym miernikiem, można by określić, który mod oszukuje i w którą stronę.

MakeZZZ pisze:Niestety jestem bardzo niezadowolony z wyników. Na Sx mini dry test się nie sprawdza. Wiele parowników próbowałem. Bawełna staje się lekko brązowa. Nie jest to mocno przepalona bawełna i zabarwienie jest lekkie i raczej powierzchowne, ale używanie tej waty nie jest już później możliwe.

Kolega na SX mini zaobserwował podobne zachowanie, u mnie na DNA40 działa to dobrze. Na suchej bawełnie mod co prawda podaje minimalne napięcie, ale bawełny nie przepala i momentalnie uruchamia się "temperature protection".

MakeZZZ pisze:Dostaje również czasami dry hity. Nie jest to typowy bóbr jak na kanthalu. Raczej leciutki, ale jest. W tym momencie palę na lemo 2, ale używałem również lemo drop oraz subtanka i driperach. Dbam o czystość styków, zarówno wewnątrz atomizera (lemo 2, lemo drop, subtank) jak i na połączeniu między modem, a atomizerem. Grzałka jest standardowa z odpowiednimi przerwami, nic się nie styka. Dry burn test na 190 stopniach Celsjusza. palenie na 220 stopniach daje bobra.

To jest dziwne zachowanie, bo kontrola temperatury miała wyeliminować dry hit. Ja lekkiego dry hita zaobserwowałem jedynie przy osuszaniu subtanka do "ostatniej kropelki". Wszystko sprowadza się jednak do dobrego transportu, ale przy jego braku i tak powinno się skończyć ograniczeniem mocy, a nie dry hitem.
Takie zachowanie zaobserwowałeś nawet na dripperze, przy dobrze nasączonym nośniku liquidu?
Jeżeli tak, top coś musi być nie tak. Może kup drut Ni200 gdzie indziej i spróbuj na nowym. A może zbyt dużo bawełny dajesz i w miejscu gdzie jest owinięta drutem za bardzo się zbija, co osłabia transport i mimo że na samej grzałce znajduje się liquid (który ją chłodzi i nie pozwala na uruchomienie zabezpieczenia temperatury), to tylko wewnątrz grzałki bawełna się przepala. Mi się coś podobnego zdarzyło (co prawda na Kanthalu), gdy w Subtanku, bawełna zatkała kanał na liquid z jednej strony. Była chmura, kop, smak i dry hit jednocześnie, a bawełna z jednej strony przepalona, a z drugiej jak nowa.

MakeZZZ pisze:Może tak po prostu jest i jestem przewrażliwiony i oczekuje zbyt dużo?

Niestety, to dosyć nowa technologia i jeszcze nie doskonała, a do tego trochę bardziej wymagająca i zależna od większej ilości czynników do poprawnego działania (w porównaniu do setupów na Kanthalu).
Ot takie moje przemyślenia, jako początkującego użytkownika moda na DNA40 z kontrolą temperatury :wink:
By MakeZZZ
#1404402
1. Podejrzewam, że oszukuje HB. Na kanthalu mają dokładnie taki sam odczyt. Problem jest na niklu.
2. Właśnie o to chodzi. Wygląda na to, że ten cały joule mod w M-ce nie jest taki dobry jakby się wydawało.
3. Na dripperze również się zdarza. Nie ma problemu z transportem. Nawet jeśli w jednej grzałce mógł się zdarzyć to nie w tylu ile zrobiłem. Szczególnie, że nowy w tym nie jestem i znam swoje atomizery ;)
4. Nowa jak nowa. Te wyniki odbiegają od normy o jakiej tutaj słyszę. Coś muszę robić źle. Zmienię drut, bo innego powodu szczerze nie widzę na ten moment.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1404556
MakeZZZ pisze:1. Podejrzewam, że oszukuje HB. Na kanthalu mają dokładnie taki sam odczyt. Problem jest na niklu.
2. Właśnie o to chodzi. Wygląda na to, że ten cały joule mod w M-ce nie jest taki dobry jakby się wydawało.
3. Na dripperze również się zdarza. Nie ma problemu z transportem. Nawet jeśli w jednej grzałce mógł się zdarzyć to nie w tylu ile zrobiłem. Szczególnie, że nowy w tym nie jestem i znam swoje atomizery ;)
4. Nowa jak nowa. Te wyniki odbiegają od normy o jakiej tutaj słyszę. Coś muszę robić źle. Zmienię drut, bo innego powodu szczerze nie widzę na ten moment.

HB nie koniecznie oszukuje :-) Też mam HB i rzeczywiście z odczytem oporności są problemy ale innego rodzaju. Zazwyczaj pierwsze logowanie atomizera nie jest idealnie trafione (oczywiście mod i atomizer temp. pokojowa). W związku z tym stosuje następującą praktykę. Montuje setup, nalewam samogon i loguję atomizer w HB. Pojawia się pierwszy odczyt oporności. I tu stosuje dwie drogi:
1. jeżeli nie mogę wytrzymać odpalam ustrojstwo obniżając standardowo używany nastaw temperatury o jakieś 40 K. Jaram sobie spokojnie i cieszę się. Po jakimś czasie, przy następnym odpaleniu moda pojawia się już prawidłowy odczyt oporności. Jest on zazwyczaj o jedną góra dwie przedziałki niższy od początkowego, albo też tak bywa, taki sam jak pierwotnie (wówczas wiem już wcześniej, że tak będzie bo przy obniżonej temperaturze czuję pomniejszonego kopa). Jeżeli odczyt jest niższy przywracam swoje 420 430 K.
2. Odstawiam moda na jakieś 20 minut i odpalam go, dalej jak w punkcie pierwszym przy drugim odpaleniu.
Generalnie używam grzałek na miękkim niklu. Ostatnio popracowałem nad setupem z niklem twardym i muszę powiedzieć, że odczyt za pierwszym razem był trafiony idealnie. Prawidłowy odczyt oporności to podstawa. Po jakimś czasie dochodzi się do wprawy i od razu czuć, że z opornością jest cos nie tak.
By MakeZZZ
#1404563
No dobra Panowie teraz kolejny problem. Na DNA testuje sobie grzecznie driperka z niklem. No i nagle ni z tego ni z owego, nie mogę palić bo od razu mam TP na 400 F. SX mini to samo. Odczyt był prawidłowy na początku. Co się nagle zmieniło, że już odczyt jest do wywalenia?
Awatar użytkownika
By adamk9
#1404567
Prawdopodobnie żle przymocowana grzałka. Też tak miałem i chyba ponownie dokrecałem. A opornośc ci nie skacze zbyt drastycznie?? Sprawdż też, czy nie przylega gdzieś do któregoś ze słupków mocujących.
By MakeZZZ
#1404571
Dobrze jest dokręcona, zaufaj mi. Większego śrubokręta wziąć nie mogłem :) Na hb nie skacze oporność. jest taka jak była na początku, czyli dobra. Cotton burn test wyszedł na zadanej oporności. Teraz nie działa hahahah.
Awatar użytkownika
By Ytier
#1404633
MakeZZZ pisze:No i nagle ni z tego ni z owego, nie mogę palić bo od razu mam TP na 400 F. SX mini to samo. Odczyt był prawidłowy na początku.

Na samym początku zabawy z gotowymi grzałkami Ni200 do Subtanka tak miałem. Oporność niby stabilna, a jakiej temperatury bym nie ustawił, to się TP uruchamiało i nici z wapowania. Pomogło rozkręcenie i ponowne skręcenie Subtanka i przycięcie lekko wystających nóżek grzałki. Po tych zabiegach wszystko działało bez problemów przez ponad dwa tygodnie.
By Tomaszek123
#1406277
Ja mam problem troche podobny. Mianowicie wszystko działało bez problemu na grzalce 0.13 i ustawieniu 28W i ~210 stopni. Pomiar ohmomierzem pokrywal sie z odczytem Hb DNA40. Wczoraj wieczorem, musialem zmienic grzałkę i ukrecilem mniej więcej taki sam setup. Dzisiaj rano zauważyłem, ze na takich samych ustawieniach grzalka wedlug DNA40 nie osiąga temperatury większej niz 160stopni. Przed chwila nakręciłem jeszcze jedna grzałkę, znowu o takich samych parametrach i sytuacja jest podobna. Dodam, ze wszystkie grzalki to typowe microcoile, gdzie zwoje sa ze soba ściśnięte. Z racji tego, ze jestem w pracy nie mam zbytnio czasu zeby kombinować z kolejnymi setupami, dlatego chcialem zapytać, czy ktos spotkal sie z podobną sytuacja?

Winter is coming...

Edit: na ustawieniu powyżej 35W, grzalka osiąga nie wiecej niz 180stopni.
By Tomaszek123
#1406339
Logowalem. Odstawiałem wszystko na godzine w temp ~25 stopni. Dalej to samo. Jak bede mial chwilę to zamontuje grzałkę "sprężynkę" z odstępami miedzy zwojami, bo to chyba ostatnia opcja.

Winter is coming..
Awatar użytkownika
By Mutango
#1406361
Microcoile trzeba przed użyciem rozpalać i sprawdzać czy równo świecą. Bo może być też sytuacja, że to ta pierwsza grzałka była "wadliwa". Jakieś mikrozwarcia powodowały hotspoty. Część zwojów świeciła słabiej, część mocniej i automatycznie te zwoje które świeciły mocniej rozgrzewały się do wyższej temperatury, co odbijało się na kontrolerze temperatury.
By Tomaszek123
#1406368
Kurde jestem jakis nie ogarnięty dzisiaj. Kompletnie zapomnialem o tym, zeby ja rozgrzać wczesniej. Teraz wszystko śmiga. Dzieki wielkie

Winter is coming..
By weednd
#1408867
Kręcił ktoś może coś z Niklu na Subtanku? Ponieważ bawię się już od kilku dni i najczęściej po 2-3h wapowania grzałka jest cała czarna i odczucia smakowe o wiele spadają.
By TRNCzarny
#1408877
Musisz mieć gdzieś hotspota. Ale to też kwestia co i ile na tym jarasz? Ja wymieniam grzałkę na jasnych owocówkach co 3-4 dni czyli co 20-25 ml
By weednd
#1408881
No właśnie też tak myślę, tylko za bardzo nie mam jak rozpalić grzałki nawet na maksymalnych ustawieniach bo od razu dostaję powiadomienie, że grzałka jest sucha i odcina zasilanie.
Setup skręcony wczoraj wieczorem jest już teraz praktycznie w całości czarny, palę ~5ml dziennie liquidy powiedzmy lekko pomarańczowe, nie zbyt ciemne.
By weednd
#1408905
No właśnie spróbowałem przepalić teraz grzałkę i rzeczywiście nie świeciła równomiernie ale od tego przepalania od razu zrobiła się czarna, ehh.
By TRNCzarny
#1408943
Niklu się nie przepala. Możesz ja po skręceniu na chwilke odpalić na sucho i zobaczyć czy nie ma hotspotów. Jak się zasyfi to do wymiany ...
By Tomaszek123
#1408956
Robiąc microcoila ze scisnietymi zwojami ustawiasz 10-15W (na normalnym trybie) i delikatnie rozgrzewasz, dociskasz zwoje, i wszystko powinno działać. Spróbuj nakręcić jeszcze normalna grzałkę "sprężynkę".

Winter is coming..
Awatar użytkownika
By LICHU
#1409134
No to mnie czeka zabawa z niklem w piątek, zobaczymy czy jest aż tak nad czym się zachwycać (;
Awatar użytkownika
By japko
#1414759
Testuje działanie ograniczania temperatury w Vapor Flasku od "Waidea" i muszę przyznać, że działa rewelacyjnie. O ile przy pierwszych setupach nie wychodziło, po zastosowaniu się do porad zawartych na forum, udało mi się poprawnie ustawić setup na derringerze (9 zwojów Ni200 0,3mm na trzpieniu 2,5mm, opór 1,2 Ω). Wysusza bawełnę rewelacyjnie, zero dry hitów. Nareszcie nie muszę zmieniać bawełny żeby próbować różnych smaków *CZAJNICZEK* :D
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1414811
Ja nie mam takich problemów, ale to wszystko zależy od lepkości liquidu, jego koloru, oraz ustawionej temperaturze :)
Awatar użytkownika
By e-plyny
#1414818
Jak wapuje lq na absolutach tytoniowych to nawet po 5 ml grzałka i nośnik jest do wymiany :D, szczególnie jak grzałka to microcoil (przylegające zwoje), tradycyjna (zwoje w odstępie od siebie, ) sprawuje sie znacznie lepiej.

Na normalnych lq, czyli takich, które nie "brudzą" zbyt mocno, to raz na 7 dni (około 100ml) wymieniam grzałkę, nośnik częściej, jak smak się pogorszy.
Awatar użytkownika
By gentillo
#1415049
3-4 dni to u mnie 30-40 ml a wapuję tylko sklepowe tytoniowe.
Awatar użytkownika
By meshuggah1975
#1415873
Panowie, pytanie za 100 punktów. Dlaczego liquid schodzi (przy takich samych nastawach mocy, choć różnych opornościach grzały oczywiście) na niklu 2x szybciej niż na kanthalu? To jakaś masakra! Zbiornik Subtanka Mini starcza mi średnio na 3/4 dnia na kanthalu, a na oryginalnych grzałkach ni200 Kangera 2-3 baniaki idą mi spokojnie w ciągu dnia. WHY???
Awatar użytkownika
By gentillo
#1415955
Przecież wiadomo że Ni200 posiada dużo większą chłonność liquidu niż kanthal;)
By TRNCzarny
#1415956
gentillo pisze:Przecież wiadomo że Ni200 posiada dużo większą chłonność liquidu niż kanthal;)


:lol:
Awatar użytkownika
By treblaa
#1416257
Taką ciekawostkę znalazłem dzisiaj na ryjbuku:


Nie wiem dlaczego ale brodacz napisał "Only meant for the DNA200."
Ktoś sprawdzał już jak działa taka hybryda?
Awatar użytkownika
By LICHU
#1421979
TRNCzarny pisze:Pokusiłem się o skręcenie Ni200 28AWG z Kanthalem D 0.3 mm.

Efekty poniżej




Hahaha yebłem na ryj :D Zippo jak nic :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
By Tomaszek123
#1421980
Kurde właśnie skończyłem zabawę i wszystko już schowane. Chyba będę musiał się poświęcić i przetestować ten ognisty build ;x. Smak za pewne mocno pobudza kupki smakowe.

Winter is coming..
Awatar użytkownika
By loocash
#1422055
Tomaszek123 pisze: ..kupki smakowe..
:mrgreen:


Wydaje mi się, że DNA wprowadziło jakieś ustawienia współczynnika temperaturowego dla kanthala+ni200. Pewnie opór rośnie duuuużo wolniej, niż na samym niklu, ale jednak rośnie i na podstawie tych małych różnic oblicza temperaturę. Ale wtedy musiałoby tam siedzieć coś co odpowiadałoby za bardzo dokładny pomiar rezystancji.

Z góry mówię, że jestem laikiem, ale to moje chłopskie rozumowanie na tern temat ;)
By Tomaszek123
#1422166
Po takich doznaniach z kubków smakowych nie wiele by zostało ;p Korci mnie, żeby spróbować tej skrętki, co kolega TRNczarny i Rip, tylko że ogranicza mnie reszta drutu niklowego 28AWG, a zamawiał będę dopiero w przyszłym tygodniu. Znajdzie się ktoś, kto może porwał się na ten build i podrzuci jakieś wskazówki anty-pożarowe?

Winter is coming..
Awatar użytkownika
By Szczerbatek
#1449737
Witam.

Jestem tu nowy, proszę o informację czy drut typu ni200 może się zwojami stykać ze sobą czy też nie ?
Czytam różne posty, jedni piszą że może inni że są jakieś błedy.
Obecnie u mnie mam skrecony i gdzie niegdzie się styka i nie ma błedów, ale jak jest prawidłowo ?
Awatar użytkownika
By STRUNA
#1449742
Szczerbatek pisze:Witam.

Jestem tu nowy, proszę o informację czy drut typu ni200 może się zwojami stykać ze sobą czy też nie ?
Czytam różne posty, jedni piszą że może inni że są jakieś błedy.
Obecnie u mnie mam skrecony i gdzie niegdzie się styka i nie ma błedów, ale jak jest prawidłowo ?

Są dwie szkoły. U mnie styka i nie mam problemu, jadę na mikro także styka po całości.
Uzupełnij profil.
Awatar użytkownika
By Szczerbatek
#1449927
Profil uzupełniony.

Teraz siedziałem ponad godzine i próbowałem skrecić duala i za chiny nie mogę odpalić boxa na dualu.
Kręcę duala i albo wychodzi mi za nisko oporność, albo mam gdzieś zware i tak w kółko.
Obecnie mam ukręconą grzałkę jedną na wiertle 2,5 mm 14 zwoi drut ni200 opór 0.15 drut 0.4
Drugi otwór zaślepiłem w baniaku (baniak billow v2). Pali bardzo ładnie, ale co 2 grzałki to nie jedna.
Zasilanie smy60 tc mini.
Proszę o jakieś porady.
Proszę również o jakiś prosty kalkulator do obliczania oporu na niklu.
Dziekuję.
Awatar użytkownika
By Szczerbatek
#1449948
Results – how to wrap, and how it will perform
Resistance wire length 261.8 mm
Number of wraps 24.85
— rounded to "full wraps" 25 (0.2 Ω)
— rounded to "half wraps" 25/24 (0.2 Ω)
Resistance per coil 0.2 Ω
Heat flux @ W 15 mW/mm²
Heat capacity (each coil) 133.37 mJ K-1
Leg power loss 1.5 %


Jak to mam rozumieć ?
Czy ja dobrze rozumiem, mam zrobić 24 zwoje na jednej grzałce ?
Awatar użytkownika
By zelazoo
#1456829
Witam. Panowie napiszcie co robie nie tak. Drut ni200 28awg, na 3mm 12/13 zwojow (delikatnie rozciagniete). Wg kalkulatora wychodzi 0,15 a u mnie po raz 5 wychodzi 0,06. Parownik podczas pracy odlaczony, coil wpiety w rba subtanka mini, owiniete nozki, wkrecam do iSticka 40w i pokazuje 0,06ohm. O co kaman? POMOCYYY
By carlosombre
#1456839
Sproboj oddczekac az ostygnie mod i atomizer, okolo 20÷30 min do temperatury pokojowej

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By zelazoo
#1456856
Przelezaly nie tkniete 40 min. Wkrecam i dalej to samo.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Poszukiwany wyjątkowy parowniczek.

Hejo kochani, Przez lata korzystania z EIN przez […]

Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.