EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
Awatar użytkownika
By dziakson
#1396066
Jesli chodzi o ni200 to ja juz powoli wymiekam.
Na gotowych grzalkach wszystko fajnie.
Gdy tylko probuje zrobic swoja, to za kazdym razem pali wate.
Awatar użytkownika
By Ytier
#1396077
Gwido67 pisze:Niemożliwe :mrgreen: Rozumiem, że 2,5 mm, tak ?

Oczywiście 2,5 mm. Już nie pierwszy raz mi się przecinek tak przestawił :oops:
Awatar użytkownika
By adamk9
#1396095
dziakson pisze:Jesli chodzi o ni200 to ja juz powoli wymiekam.
Na gotowych grzalkach wszystko fajnie.
Gdy tylko probuje zrobic swoja, to za kazdym razem pali wate.

Myslę, że masz żle odczytana oporność. Przy nowym setupie musisz odczekać aby atomek i mod miały pokojową temperaturę.
Awatar użytkownika
By dziakson
#1396111
Setupy krece na tugboacie, podczas krecenia setupu parownik jest wykrecony od zasilania. Po wkreceniu do zasilania z tc i wlozeniu waty, kazde przycisniecie przycisku fire konczy sie spaleniem waty:/
Awatar użytkownika
By vokalek
#1396179
dziakson pisze:Setupy krece na tugboacie, podczas krecenia setupu parownik jest wykrecony od zasilania. Po wkreceniu do zasilania z tc i wlozeniu waty, kazde przycisniecie przycisku fire konczy sie spaleniem waty:/

Jakie zasilanie? Czesc zasilań wymaga zalogowania nowej grzałki inaczej traktuje nowa grzalke jak stara i podaje parametry dla starej
Awatar użytkownika
By dziakson
#1396435
Ehpro spd a5 po przykreceniu parownika mam zapytanie"new coil on same down" zawsze biore new coil.
Zaznaczam ze przy grzalkach sklepowych nawet przy nastawach 50w/350c brak bobra.
Awatar użytkownika
By gentillo
#1396440
Coś musisz robić nie tak. Też na początku się balem, że może być ciężko ze względu na upierdliwość Ni200 ale po paru dniach muszę stwierdzić że łatwiej mi trafić z setupem w Ni200 niż kanthalu. Pewnie duży wpływ ma na to właśnie TC. Fakt jednak pozostaje faktem.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1396804
Up znaczy, ze logujesz nowa grzalke, down używaną ostatnio. Przynajmniej tak jest w HB DNA 40. To jest ważne. Dobrze aby grzalka i box w momencie logowania nowej grzaleczki były odstane.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2015, 17:29 przez adamk9, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1396823
Oporność w temperaturze pokojowej jest opornością odniesienia i musi być zapisana w pamięci.
Podczas normalnego wapowania grzałka się rozgrzewa i jej oporność rośnie. Później na podstawie różnic w oporności, system potrafi obliczyć temperaturę grzałki.
Awatar użytkownika
By kalin20
#1398352
Panowie i Panie potrzebuje poraz kolejny pomocy. Ukrecilem na szybko setup 10 zwoi 0.30HD na 2.5mm i jest git. Lecz temperatura która jest ustawiona nie jest osiagana. Dochodzi do 120 st i wyżej nie idzie.

Możecie polecić jakies sensowne setupy na kayfuna ?. Mam druty 0.30 0.35 i 0.40
Awatar użytkownika
By gentillo
#1398368
Dzisiaj przyszedł drut 0.25 i fiber freaks den. 2. Na szybko skręciłem 9 zwoi na 2.5 mm. Wyszło około 0.145 ohma. Przy temperaturze jaką mam ustawioną najczęściej czli 180 jest kiepsko. Musiałem ustawić 220 żeby w ogóle miało to jakoś sens.

Wychodzi na to ze kolejny raz wrócę do zwykłej waty z apteki. Miałem naprawdę duże nadzieje związane z fiber freaks a znowu mam straszny problem żeby zrobić sensowny setup na kangertech subtank.
Awatar użytkownika
By Einheart
#1399449
gentillo pisze:Dzisiaj przyszedł drut 0.25 i fiber freaks den. 2. Na szybko skręciłem 9 zwoi na 2.5 mm. Wyszło około 0.145 ohma. Przy temperaturze jaką mam ustawioną najczęściej czli 180 jest kiepsko. Musiałem ustawić 220 żeby w ogóle miało to jakoś sens.

Wychodzi na to ze kolejny raz wrócę do zwykłej waty z apteki. Miałem naprawdę duże nadzieje związane z fiber freaks a znowu mam straszny problem żeby zrobić sensowny setup na kangertech subtank.




https://www.youtube.com/watch?v=T8rO6PoMgU4
zobacz co robi w 4.31 min - zrób tak i będziesz zadowolony :)
Awatar użytkownika
By adamk9
#1399487
kalin20 pisze:Panowie i Panie potrzebuje poraz kolejny pomocy. Ukrecilem na szybko setup 10 zwoi 0.30HD na 2.5mm i jest git. Lecz temperatura która jest ustawiona nie jest osiagana. Dochodzi do 120 st i wyżej nie idzie.

Możecie polecić jakies sensowne setupy na kayfuna ?. Mam druty 0.30 0.35 i 0.40


To jest prawie niemozliwe. Zwykle jaram na 220 albo 230 stopni i wg mnie zbyt szybko osiagam zadana temperaturę. Podokrecaj dobrze grałeczkę, odczekaj 20 minut i ponownie zainstaluj.
Awatar użytkownika
By gentillo
#1402828
Jaki z waszych doświadczeń jest optymalny drut do TC? Ostatnio bawię się z 0,25 i nie bardzo mogę z nim dojść do ładu. Przy ustawieniu limitu na 180° prawie natychmiast uruchamia się zabezpieczenie temperaturowe.
By TRNCzarny
#1402833
Ja lecę na drucie 0,4, temp. control ustawiony na 220 st. C wapuję na 25W.
Ograniczenie zaczyna się uruchamiać przy moim setupie po ok 5 s i powoli zaczyna obniżać moc.
Awatar użytkownika
By Ytier
#1402870
Ja mam 0,30mm, temperatura ustawiona na 230°C, 23W i jak nie ma problemu z transportem, to 8 sek. spokojnie bez obniżania mocy.
Awatar użytkownika
By Ytier
#1402894
Ja na Subtanku i też na dosyć gęstych, więc się trzeba do setupu trochę przyłożyć. Czekam na tą nową bazę RBA, może ona ułatwi/poprawi wydajność transportu.

Muszę sobie jakiś setup na Ni200 zrobić w dripperze, bo do tego się to chyba idealnie nadaje (odpada problem z transportem i można osuszyć bawełnę niemal do ostatniej kropli), a zaraz będę miał liquidy z ZB do testowania (już listonosza na horyzoncie widzę :D )
By MakeZZZ
#1402963
Drodzy koledzy, mam problem. Mianowicie posiadam Sx mini M oraz HB40. Oba z kontrolą temperatury, ale... No właśnie. Oba odczytują mi inną oporność. SX mini dla przykładu wskazuje 0.126, a HB wskazuje 0.16. Dbam o dobre mocowanie grzałki. "Zakodowanie" oporności odbywa się gdy oba sprzęty jak i grzałka jest w temperaturze pokojowej. HB nie ma atty lock oraz ma dociśniętą śrubkę na maksa od minusa dla wtajemniczonych w działanie tego sprzętu. Oporność nie skacze. Niestety jestem bardzo niezadowolony z wyników. Na Sx mini dry test się nie sprawdza. Wiele parowników próbowałem. Bawełna staje się lekko brązowa. Nie jest to mocno przepalona bawełna i zabarwienie jest lekkie i raczej powierzchowne, ale używanie tej waty nie jest już później możliwe. Po prostu śmierdzi. Dostaje również czasami dry hity. Nie jest to typowy bóbr jak na kanthalu. Raczej leciutki, ale jest. W tym momencie palę na lemo 2, ale używałem również lemo drop oraz subtanka i driperach. Dbam o czystość styków, zarówno wewnątrz atomizera (lemo 2, lemo drop, subtank) jak i na połączeniu między modem, a atomizerem. Grzałka jest standardowa z odpowiednimi przerwami, nic się nie styka. Dry burn test na 190 stopniach Celsjusza. palenie na 220 stopniach daje bobra.

Czy jest jakiś jeszcze powód, dla którego działa to w ten sposób? Może coś robię nie tak? Może tak po prostu jest i jestem przewrażliwiony i oczekuje zbyt dużo?
Awatar użytkownika
By Ytier
#1404341
MakeZZZ pisze:Drodzy koledzy, mam problem. Mianowicie posiadam Sx mini M oraz HB40. Oba z kontrolą temperatury, ale... No właśnie. Oba odczytują mi inną oporność. SX mini dla przykładu wskazuje 0.126, a HB wskazuje 0.16.

Ekspertem w tej dziedzinie nie jestem, ale wydaje mi się różne odczyty mogą się zdarzać, to są dwie różne elektroniki i pewnie inne materiały wykonania moda, czy kabli połączeniowych wewnątrz. Pytanie, czy taka różnica jest "dopuszczalna"? Inna kwestia, to jaka jest faktyczna oporność takiej grzałki w atomizerze? Jak by dokonać pomiaru jakimś porządnym miernikiem, można by określić, który mod oszukuje i w którą stronę.

MakeZZZ pisze:Niestety jestem bardzo niezadowolony z wyników. Na Sx mini dry test się nie sprawdza. Wiele parowników próbowałem. Bawełna staje się lekko brązowa. Nie jest to mocno przepalona bawełna i zabarwienie jest lekkie i raczej powierzchowne, ale używanie tej waty nie jest już później możliwe.

Kolega na SX mini zaobserwował podobne zachowanie, u mnie na DNA40 działa to dobrze. Na suchej bawełnie mod co prawda podaje minimalne napięcie, ale bawełny nie przepala i momentalnie uruchamia się "temperature protection".

MakeZZZ pisze:Dostaje również czasami dry hity. Nie jest to typowy bóbr jak na kanthalu. Raczej leciutki, ale jest. W tym momencie palę na lemo 2, ale używałem również lemo drop oraz subtanka i driperach. Dbam o czystość styków, zarówno wewnątrz atomizera (lemo 2, lemo drop, subtank) jak i na połączeniu między modem, a atomizerem. Grzałka jest standardowa z odpowiednimi przerwami, nic się nie styka. Dry burn test na 190 stopniach Celsjusza. palenie na 220 stopniach daje bobra.

To jest dziwne zachowanie, bo kontrola temperatury miała wyeliminować dry hit. Ja lekkiego dry hita zaobserwowałem jedynie przy osuszaniu subtanka do "ostatniej kropelki". Wszystko sprowadza się jednak do dobrego transportu, ale przy jego braku i tak powinno się skończyć ograniczeniem mocy, a nie dry hitem.
Takie zachowanie zaobserwowałeś nawet na dripperze, przy dobrze nasączonym nośniku liquidu?
Jeżeli tak, top coś musi być nie tak. Może kup drut Ni200 gdzie indziej i spróbuj na nowym. A może zbyt dużo bawełny dajesz i w miejscu gdzie jest owinięta drutem za bardzo się zbija, co osłabia transport i mimo że na samej grzałce znajduje się liquid (który ją chłodzi i nie pozwala na uruchomienie zabezpieczenia temperatury), to tylko wewnątrz grzałki bawełna się przepala. Mi się coś podobnego zdarzyło (co prawda na Kanthalu), gdy w Subtanku, bawełna zatkała kanał na liquid z jednej strony. Była chmura, kop, smak i dry hit jednocześnie, a bawełna z jednej strony przepalona, a z drugiej jak nowa.

MakeZZZ pisze:Może tak po prostu jest i jestem przewrażliwiony i oczekuje zbyt dużo?

Niestety, to dosyć nowa technologia i jeszcze nie doskonała, a do tego trochę bardziej wymagająca i zależna od większej ilości czynników do poprawnego działania (w porównaniu do setupów na Kanthalu).
Ot takie moje przemyślenia, jako początkującego użytkownika moda na DNA40 z kontrolą temperatury :wink:
By MakeZZZ
#1404402
1. Podejrzewam, że oszukuje HB. Na kanthalu mają dokładnie taki sam odczyt. Problem jest na niklu.
2. Właśnie o to chodzi. Wygląda na to, że ten cały joule mod w M-ce nie jest taki dobry jakby się wydawało.
3. Na dripperze również się zdarza. Nie ma problemu z transportem. Nawet jeśli w jednej grzałce mógł się zdarzyć to nie w tylu ile zrobiłem. Szczególnie, że nowy w tym nie jestem i znam swoje atomizery ;)
4. Nowa jak nowa. Te wyniki odbiegają od normy o jakiej tutaj słyszę. Coś muszę robić źle. Zmienię drut, bo innego powodu szczerze nie widzę na ten moment.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1404556
MakeZZZ pisze:1. Podejrzewam, że oszukuje HB. Na kanthalu mają dokładnie taki sam odczyt. Problem jest na niklu.
2. Właśnie o to chodzi. Wygląda na to, że ten cały joule mod w M-ce nie jest taki dobry jakby się wydawało.
3. Na dripperze również się zdarza. Nie ma problemu z transportem. Nawet jeśli w jednej grzałce mógł się zdarzyć to nie w tylu ile zrobiłem. Szczególnie, że nowy w tym nie jestem i znam swoje atomizery ;)
4. Nowa jak nowa. Te wyniki odbiegają od normy o jakiej tutaj słyszę. Coś muszę robić źle. Zmienię drut, bo innego powodu szczerze nie widzę na ten moment.

HB nie koniecznie oszukuje :-) Też mam HB i rzeczywiście z odczytem oporności są problemy ale innego rodzaju. Zazwyczaj pierwsze logowanie atomizera nie jest idealnie trafione (oczywiście mod i atomizer temp. pokojowa). W związku z tym stosuje następującą praktykę. Montuje setup, nalewam samogon i loguję atomizer w HB. Pojawia się pierwszy odczyt oporności. I tu stosuje dwie drogi:
1. jeżeli nie mogę wytrzymać odpalam ustrojstwo obniżając standardowo używany nastaw temperatury o jakieś 40 K. Jaram sobie spokojnie i cieszę się. Po jakimś czasie, przy następnym odpaleniu moda pojawia się już prawidłowy odczyt oporności. Jest on zazwyczaj o jedną góra dwie przedziałki niższy od początkowego, albo też tak bywa, taki sam jak pierwotnie (wówczas wiem już wcześniej, że tak będzie bo przy obniżonej temperaturze czuję pomniejszonego kopa). Jeżeli odczyt jest niższy przywracam swoje 420 430 K.
2. Odstawiam moda na jakieś 20 minut i odpalam go, dalej jak w punkcie pierwszym przy drugim odpaleniu.
Generalnie używam grzałek na miękkim niklu. Ostatnio popracowałem nad setupem z niklem twardym i muszę powiedzieć, że odczyt za pierwszym razem był trafiony idealnie. Prawidłowy odczyt oporności to podstawa. Po jakimś czasie dochodzi się do wprawy i od razu czuć, że z opornością jest cos nie tak.
By MakeZZZ
#1404563
No dobra Panowie teraz kolejny problem. Na DNA testuje sobie grzecznie driperka z niklem. No i nagle ni z tego ni z owego, nie mogę palić bo od razu mam TP na 400 F. SX mini to samo. Odczyt był prawidłowy na początku. Co się nagle zmieniło, że już odczyt jest do wywalenia?
Awatar użytkownika
By adamk9
#1404567
Prawdopodobnie żle przymocowana grzałka. Też tak miałem i chyba ponownie dokrecałem. A opornośc ci nie skacze zbyt drastycznie?? Sprawdż też, czy nie przylega gdzieś do któregoś ze słupków mocujących.
By MakeZZZ
#1404571
Dobrze jest dokręcona, zaufaj mi. Większego śrubokręta wziąć nie mogłem :) Na hb nie skacze oporność. jest taka jak była na początku, czyli dobra. Cotton burn test wyszedł na zadanej oporności. Teraz nie działa hahahah.
Awatar użytkownika
By Ytier
#1404633
MakeZZZ pisze:No i nagle ni z tego ni z owego, nie mogę palić bo od razu mam TP na 400 F. SX mini to samo. Odczyt był prawidłowy na początku.

Na samym początku zabawy z gotowymi grzałkami Ni200 do Subtanka tak miałem. Oporność niby stabilna, a jakiej temperatury bym nie ustawił, to się TP uruchamiało i nici z wapowania. Pomogło rozkręcenie i ponowne skręcenie Subtanka i przycięcie lekko wystających nóżek grzałki. Po tych zabiegach wszystko działało bez problemów przez ponad dwa tygodnie.
By Tomaszek123
#1406277
Ja mam problem troche podobny. Mianowicie wszystko działało bez problemu na grzalce 0.13 i ustawieniu 28W i ~210 stopni. Pomiar ohmomierzem pokrywal sie z odczytem Hb DNA40. Wczoraj wieczorem, musialem zmienic grzałkę i ukrecilem mniej więcej taki sam setup. Dzisiaj rano zauważyłem, ze na takich samych ustawieniach grzalka wedlug DNA40 nie osiąga temperatury większej niz 160stopni. Przed chwila nakręciłem jeszcze jedna grzałkę, znowu o takich samych parametrach i sytuacja jest podobna. Dodam, ze wszystkie grzalki to typowe microcoile, gdzie zwoje sa ze soba ściśnięte. Z racji tego, ze jestem w pracy nie mam zbytnio czasu zeby kombinować z kolejnymi setupami, dlatego chcialem zapytać, czy ktos spotkal sie z podobną sytuacja?

Winter is coming...

Edit: na ustawieniu powyżej 35W, grzalka osiąga nie wiecej niz 180stopni.
By Tomaszek123
#1406339
Logowalem. Odstawiałem wszystko na godzine w temp ~25 stopni. Dalej to samo. Jak bede mial chwilę to zamontuje grzałkę "sprężynkę" z odstępami miedzy zwojami, bo to chyba ostatnia opcja.

Winter is coming..
Awatar użytkownika
By Mutango
#1406361
Microcoile trzeba przed użyciem rozpalać i sprawdzać czy równo świecą. Bo może być też sytuacja, że to ta pierwsza grzałka była "wadliwa". Jakieś mikrozwarcia powodowały hotspoty. Część zwojów świeciła słabiej, część mocniej i automatycznie te zwoje które świeciły mocniej rozgrzewały się do wyższej temperatury, co odbijało się na kontrolerze temperatury.
By Tomaszek123
#1406368
Kurde jestem jakis nie ogarnięty dzisiaj. Kompletnie zapomnialem o tym, zeby ja rozgrzać wczesniej. Teraz wszystko śmiga. Dzieki wielkie

Winter is coming..
By weednd
#1408867
Kręcił ktoś może coś z Niklu na Subtanku? Ponieważ bawię się już od kilku dni i najczęściej po 2-3h wapowania grzałka jest cała czarna i odczucia smakowe o wiele spadają.
By TRNCzarny
#1408877
Musisz mieć gdzieś hotspota. Ale to też kwestia co i ile na tym jarasz? Ja wymieniam grzałkę na jasnych owocówkach co 3-4 dni czyli co 20-25 ml
By weednd
#1408881
No właśnie też tak myślę, tylko za bardzo nie mam jak rozpalić grzałki nawet na maksymalnych ustawieniach bo od razu dostaję powiadomienie, że grzałka jest sucha i odcina zasilanie.
Setup skręcony wczoraj wieczorem jest już teraz praktycznie w całości czarny, palę ~5ml dziennie liquidy powiedzmy lekko pomarańczowe, nie zbyt ciemne.
By weednd
#1408905
No właśnie spróbowałem przepalić teraz grzałkę i rzeczywiście nie świeciła równomiernie ale od tego przepalania od razu zrobiła się czarna, ehh.
By TRNCzarny
#1408943
Niklu się nie przepala. Możesz ja po skręceniu na chwilke odpalić na sucho i zobaczyć czy nie ma hotspotów. Jak się zasyfi to do wymiany ...
By Tomaszek123
#1408956
Robiąc microcoila ze scisnietymi zwojami ustawiasz 10-15W (na normalnym trybie) i delikatnie rozgrzewasz, dociskasz zwoje, i wszystko powinno działać. Spróbuj nakręcić jeszcze normalna grzałkę "sprężynkę".

Winter is coming..
Awatar użytkownika
By LICHU
#1409134
No to mnie czeka zabawa z niklem w piątek, zobaczymy czy jest aż tak nad czym się zachwycać (;
Awatar użytkownika
By japko
#1414759
Testuje działanie ograniczania temperatury w Vapor Flasku od "Waidea" i muszę przyznać, że działa rewelacyjnie. O ile przy pierwszych setupach nie wychodziło, po zastosowaniu się do porad zawartych na forum, udało mi się poprawnie ustawić setup na derringerze (9 zwojów Ni200 0,3mm na trzpieniu 2,5mm, opór 1,2 Ω). Wysusza bawełnę rewelacyjnie, zero dry hitów. Nareszcie nie muszę zmieniać bawełny żeby próbować różnych smaków *CZAJNICZEK* :D
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1414811
Ja nie mam takich problemów, ale to wszystko zależy od lepkości liquidu, jego koloru, oraz ustawionej temperaturze :)
Awatar użytkownika
By e-plyny
#1414818
Jak wapuje lq na absolutach tytoniowych to nawet po 5 ml grzałka i nośnik jest do wymiany :D, szczególnie jak grzałka to microcoil (przylegające zwoje), tradycyjna (zwoje w odstępie od siebie, ) sprawuje sie znacznie lepiej.

Na normalnych lq, czyli takich, które nie "brudzą" zbyt mocno, to raz na 7 dni (około 100ml) wymieniam grzałkę, nośnik częściej, jak smak się pogorszy.
Awatar użytkownika
By gentillo
#1415049
3-4 dni to u mnie 30-40 ml a wapuję tylko sklepowe tytoniowe.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.