EPF
Mechaniczne i z elektroniką
Awatar użytkownika
By nemiasty
#1119417
Welcome,
więc po raz kolejny kilka wrażeń ode mnie + testy pod obciążeniem... no to jedziemy.

Plusy moda oczywiście przedstawiłem wcześniej (kila postów wcześniej).
Jak wiadomo jest to mod z rurką 18650 więc jeżeli chcemy skorzystać z kicka to niestety tylko z aku 18500 (powinno hulać). Zdjęcie wraz z wsadzonym kickiem wstawiam poniżej... niestety jak już wspomniałem wcześniej nie mam jak sprawdzić jak się zachowuje/czy pasuje etc kick + 18500, bo w tym tygodniu pozbyłem się aku 18500 (teraz zauważam, że mogły by się przydać choćby do testów).

Zdjęcia:





a w nim:
- głowica Ego 501
- tuleja 18650
- 2 magnesy (jeden z zabezpieczeniem 7A, drugi bez)
- przycisk






Głowica:
- automatycznie regulowany pin plus od strony atomizera i baterii. Oznacza to, że możemy korzystać zarówno z aku z wystającym pinem jak i płaskim.
- cztery nacięcia na głowicy z celu przepływu powietrza dla clearomizerów z dolnym ujściem kanału powietrznego








Tuleja 18650:
- nie ma co tu dużo pisać - rurka (prawie) jak każda inna. Jedynie co godne uznania to świetnie wykonany grawer (bardzo starannie) oraz dodatkowe otwory wentylacyjne dla aku






Przycisk:
- blokowanie/odblokowanie przycisku po przekręceniu w prawo/lewo o ćwierć obrotu. Dwa stany na odblokowanie oraz dwa na zablokowanie.
- grawery stanów dość głębokie więc nie powinniśmy się martwić o wytarcie












Magnesy:
- jeden z zabezpieczeniem 7A
- jeden bez zabezpieczenia






Porównanie:
- Fury-S i Nemesis Hcigar (z kick ringiem)




- Fury-S i Nemesis Hcigar (bez kick ringa)



- Fury-S z kickiem
Jak widać da radę wsadzić i nic nie lata :) wysoce prawdopodobne, że z batkami 18500 będzie działać prawidłowo






A teraz część chyba najważniejsza - testowa.
Wykonałem dwa pomiary (niestety multimetrem) dla Fury-S (bez zabezpieczenia i z zabezpieczeniem) oraz atomizera Russian 91%.
=> bez zabezpieczenia
Stan aku na wyjściu gniazda 510:
- bez obciążenia: 4,13V (AW IMR 18650, prawie w pełni naładowany)
- z obciążeniem: 3,90V (przy grzałce 1,9 ohm, średnia na podstawie 5 pomiarów)

=> z zabezpieczeniem 7A
Stan aku na wyjściu gniazda 510:
- bez obciążenia: 4,13V
- z obciążeniem: 3,84V (przy grzałce 1,9 ohm, średnia na podstawie 5 pomiarów)

Jak widać na powyższych wynikach większe straty są przy użyciu dodatkowego zabezpieczenia 7A. Różnica między zabezpieczenie/brak zabezpieczenia wynosi 0,06V.

Plusy:
- wysokiej jakości wykończenie
- staranne grawery
- automatycznie regulowany pin plus od strony atomizera i aku
- przycisk magnetyczny, dwa stany: zablokowanie/odblokowanie, można kręcić w prawo i lewo
- możliwość wyboru pracy moda: bez zabezpieczenia/z zabezpieczeniem 7A (w drugim przypadku większe straty prądowe)

Minusy:
- brak tulei 18500 i 18350 w komplecie
- trochę luźnawy przycisk, lekkie tarcie przycisku
- delikatny luz aku, trochę lata obijając się o ścianki tulei (przycisk oraz pin plus nie ściskają wystarczająco aku)

No to chyba na tyle :) Jakieś pytania??? Chętnie odpowiem!

// edit
Jako, że widziałem pytania dotyczące jak to złożyć to poniżej przedstawiam prawidłowe ułożenie elementów moda:




Oczywiście napis "down" w kierunku przycisku a "up" - baterii ale to chyba oczywiste :)

// edit 2
Teraz to tylko czekać na X-Pure. Niestety najwcześniej do mnie zawita za ponad dwa tygodnie, bo dopiero w tedy ja będę na miejscu.

// edit 3
delikatne uzupełnienie zapomnianej treści
Awatar użytkownika
By qKy
#1120082
Szkoda, że nie pasują do niego posiadane przeze mnie konektory hybrydowe. Wiele by zyskał na wyglądzie, firmowa głowica jest funkcjonalna dzięki teleskopowym pinom do baterii i parownika ale też toporna.

Obrazek

Jeszcze sprawdziłem jak przedstawia się sprawa z kickiem od sigelei i ogniwem 18500 z płaskim plusem.
Nie skręca się do końca ale działa.

Obrazek
Awatar użytkownika
By kudlatyEOS
#1120152
Nemiasty masz mały błąd przy porównaniu Fury z Nemesis a przynajmniej tak mi się wydaje. Chodzi mianowicie o pierwsze zdjęcie które przedstawia nemesis ze wszystkimi tulejami + kick ring natomiast drugie nemesis + kick ring :)
Awatar użytkownika
By nesh007
#1120351
Mój problem niestety nie ustąpił :/ baterię i magnes układam tak jak na twoim zdjęciu nemiasty (w sensie konfiguracji), ale ani nie działa na moim rusku ani na taifunie gt. Zastanawia mnie czy może to być problem baterii? Mam tylko 2 różne 18650- od woytazo ta srebrna i INR od leeona, obydwie nie mają wypukłego pina plusowego
Awatar użytkownika
By nemiasty
#1120477
Dziwne, bo mam aku od woytazo i działa mi normalnie. Coś musisz robić źle. Może magnes (pastylkę) wrzucasz odwrotnie. Pin plus nie ma tu nic do gadania. Zarówno w Rusku 91, jak i w innym klonie mam skręcony i działa z Fury-S bez problemu. Czy magnes odpycha aku? Łatwo to sprawdzić nie skręcając głowicy. A może nie odblokowujesz przycisku? (ot taki żarcik :P) Jeżeli rady nie pomogą sprawdź przejścia jakimś miernikiem (multimetrem) jeżeli takowy posiadasz. Sprawdź czy na głowicy masz w ogóle zasilanie :) Powodzenia. Do soboty służę radą. Później jak w podpisie!

// edit
Jeszcze raz zdjęcie z opisem :)


Awatar użytkownika
By nesh007
#1120506
nemiasty, skręcam całość tak: głowica jest dokręcona (fury), wkładam baterię pinem plus do góry :) wkładam pastylkę jedną tak jak na zdjęciu. Wkręcam przycisk- magnes go odpycha. Odblokowuję przycisk i naciskam i nic :/ nie wiem już co jest nie tak jeśli tobie śmiga z aku od woytazo
Awatar użytkownika
By nesh007
#1121485
Nie mam już siły do tego moda :( robiłem próby z 3 różnymi bateriami, 3 atomizerami, różne stopnie podniesienia pinów w atomizerach, pastylki też zakładałem różne, ale mod dalej nie podaje zasilania...
Awatar użytkownika
By speed
#1121517
Pewnie to pierwsza rzecz jaką sprawdzałeś, ale czy górny pin (+,-) ma dobry styk z parownikiem?
Są tylko 4 połączenia, więc musi to pracować, chyba że felerne te piguły dostałeś.
Awatar użytkownika
By nemiasty
#1121540
Oczywiście aby wszystko działało musisz trzymać przycisk wciśnięty przez cały czas zaciągania (ale o tym wiesz). Przychodzi mi do głowy jeszcze brak odblokowania przycisku (ale to raczej oczywiste). Najprościej bedzie wsiąść jakiś multimetr i sprawdzić gdzie nie ma przejścia. Moim podejrzanym jest przycisk!
Sent from my RM-825_eu_poland_296 using Tapatalk
Awatar użytkownika
By nesh007
#1121560
Tak, to wszystko o czym piszecie sprawdziłem. Nie wiem, spróbuję kupić jakąś batkę z wypukłym pinem, może tu leży problem :/
Awatar użytkownika
By nesh007
#1122128
Tylko teraz pytanie, czy normalne jest, żeby do nowego oryginalnego moda bawić się w jakieś kombinacje i przeróbki. Jeśli chodzi o piny plusowe wkręcanych atomizerów to próbowałem już różne stopnie wkręcenia/wykręcenia śrub i nigdy nie było styku. Tylko czy wysyłać to teraz na gwarancji, jeśli e-dym podłączy atomizer z dłuższym gwintem i będzie działał.
Awatar użytkownika
By nesh007
#1122194
Dostęp do miernika będę miał dopiero w piątek, więc wtedy będę wiedział. Rozumiem, że jeśli tam w głowicy będzie podawane napięcie, to problem leży w braku styku z pinem atomizera tak?
Awatar użytkownika
By smialekcz
#1126300
żadnych problemów:
Obrazek
Awatar użytkownika
By Mutango
#1129779
Pierwsze wrażenie mam takie, że ten xpure jest przekombinowany. System regulacji przepływu powietrza, który dotychczas w dripperach był robiony w sposób prosty, ale skuteczny i w zasadzie bezawaryjny, tutaj mam wrażenie że ktoś zrobił wszystko aby go jak najbardziej skomplikować. A nadmuch to jest tylko nadmuch. Strumień powietrza dmucha w grzałkę tak samo, niezależnie czy jest przepuszczany przez prosty otwór, czy przez skomplikowany labirynt kanałów, śrubek, pokręteł i regulatorów...
Awatar użytkownika
By nemiasty
#1131791
A wystarczyło dać tylko górny cap i był by prawie bezproblemowy dripper. Na co ta kolejna tuleja? Ehhh... nie ma jak sobie utrudniać na siłę. Mam jednak nadzieję, że jest to ciekawe i godne uwagi rozwiązanie. Oczywiście czekam aż mi wpadnie w łapki :)
Awatar użytkownika
By nemiasty
#1132092
Jeżeli chodzi o mod to oczywiście rewelacja o czym pisałem wcześniej. Niestety po ponad dwóch tygodniach użytkowania jako główne zasilanie muszę napisać, iż zaczął mi się lekko przycinać przycisk. Muszę się temu przyjrzeć bliżej.
By znamsienatym
#1135465
Rzeczywiście pin+ w głowicy jest strasznie głęboko, moje parowniki z tym problemu nie mają ale z ciekawości zastanawia mnie jedna rzecz bo nie mam z czym porównać.

Czy pin+ w głowicy patrząc od góry też powinien być pływający? U mnie jest na sztywno, jedynie od strony ogniwa jest na sprężynie ale to nie powoduje dopasowania do parownika a jedynie tę samą długość mod'a z każdym ogniwem. Jeśli pin+ jedynie od dołu sobie "lata" to mówienie że cały pin+ jest regulowany jest dużym przegięciem.
By znamsienatym
#1135510
Racja, dzięki za info. Nacisnąłem trochę mocniej a nawet bardzo mocno i się odblokował co nie zmienia jednak faktu że jest bardzo głęboko, z parownikami bez regulowanego pin'u może być problem, na szczęście nie mam takich :lol:
By znamsienatym
#1147487
Prośba z mojej strony, czy ktoś byłby tak życzliwy i zmierzył suwmiareczką w wolnej chwili odległość od pinu+ w głowicy w pozycji "spoczynkowej" czyli nie wciskając go i nie wprawiając w ruch sprężyny, do rantu gwintu 510? Cały czas zastanawiam się czy aby nie mam felernej sztuki bo głęboko skubany jak diabli ;) Dzięki serdeczne.
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1149411
A więc zakupiłem sobie XPure, celem sprawdzenia co to za wynalazek. Dotarł wczoraj, więc mogę coś skrobnąć.


Prócz samego atomizera w pudełku mam jeszcze czarodziejski śrubokręt, za pomocą którego regulujemy sobie przepływ powietrza, oraz dokręcamy drut oporowy pod śrubki. XPure fabrycznie jest uzbrojony w grzałkę, która u mnie nawet nie zipła :mrgreen: więc postanowiłem od razu ukręcić swoją. Co się tyczy wykonania, to jest na przyzwoitym poziomie. Wszystkie elementy skręcane na gwintach chodzą płynnie i nic się nie zacina. Konstrukcja dość dziwna jak na dripper. Można się pokusić o stwierdzenie, że Chińczycy sami sobie sprawę skomplikowali, co nie zmienia faktu, że atomizer działa jak należy, a przecież o to głównie chodzi. Dość dziwnym jest choćby umiejscowienie otworów powietrznych, ponieważ o ile z jednej strony jest to klasycznie wywiercona dziurka, to z drugiej już mamy regulowaną ( to akurat nic dziwnego ), ale na zupełnie innej wysokości, niżeli ta po stronie przeciwległej. Ponadto otwory nie mają bezpośredniego kontaktu z grzałkami, ponieważ zakrywa je wkręcana tuleja i robi się niejaki tunel powietrzny. Zasada działania polega na zasysaniu powietrza poprzez dwa boczne otwory w tulejce, aby mogło przejść spodem, a następnie kanałami powietrznymi w bazie przedostaje się pod rowki, które są wycięte w ceramicznej bazie tuż pod naszymi grzałkami. Trochę to zagmatwane, ale działa. Pin plus bez możliwości regulacji :roll:


Ukręciłem podwójną grzałkę na drucie kanthal A-1 .3 i sznurku Silica 2mm złożonym na trzy części. 5 zwojów na każdą grzałką dało łączną oporność w granicach .6oma. Regulowany otwór powietrzny odkręcony na maxa i muszę powiedzieć, że to działa. Może nie tak rewelacyjnie jak zwykłe najprostsze konstrukcje, ale działa bardzo fajnie.


Czy ten atomizer jest wart 90zł? moim zdaniem nie jest, no ale nie o to tu chodzi. Zawsze to nowe doświadczenie, a jak wiadomo ono jest bezcenne. Przynajmniej drip jest fajny, bo szklany :mrgreen:



To chyba tyle, bo żadnych mecyi tam nie ma. Grzałki proste w montażu, także nikt nie będzie miał żadnych problemów. Konstrukcja lekko przekombinowana, ale działa zadowalająco, więc można odpuścić.



Kilka fotek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1149461
Niewiele lq chyba to biedactwo mieści - naddatek ceramiki przy dyszach kanałów powietrznych niziutki....


Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By Mutango
#1149518
Thaniell pisze:Dość dziwnym jest choćby umiejscowienie otworów powietrznych, ponieważ o ile z jednej strony jest to klasycznie wywiercona dziurka, to z drugiej już mamy regulowaną ( to akurat nic dziwnego ), ale na zupełnie innej wysokości, niżeli ta po stronie przeciwległej. Ponadto otwory nie mają bezpośredniego kontaktu z grzałkami, ponieważ zakrywa je wkręcana tuleja i robi się niejaki tunel powietrzny. Zasada działania polega na zasysaniu powietrza poprzez dwa boczne otwory w tulejce, aby mogło przejść spodem, a następnie kanałami powietrznymi w bazie przedostaje się pod rowki, które są wycięte w ceramicznej bazie tuż pod naszymi grzałkami. Trochę to zagmatwane, ale działa. Pin plus bez możliwości regulacji :roll:

Skoro strumień powietrzny idzie okrężną drogą, to nie ma żadnego znaczenia na jakiej wysokości są otwory. Nawet nie ma znaczenia czy jest jeden otwór, czy dwa. Jeśli dla kogoś ciąg jest za duży (nawet na min) to ten zwykły otwór może sobie zatkać (korkiem, silikonem, wykałaczką, czymkolwiek..). A jeśli ciąg jest za słaby (nawet na max), to może sobie rozwiercić ten otwór. Skomplikowany regulator jest po to, żeby miało się co zepsuć. A magiczny kluczyk do regulatora, żeby miało się co zgubić :lol:

Myślę że do zakraplania nie trzeba zdejmować capa. Wystarczy wyjąć ustnik i kapać na pin plusowy. A może nawet wystarczy kroplić przez ustnik..
By arghael
#1149836
znamsienatym pisze:Prośba z mojej strony, czy ktoś byłby tak życzliwy i zmierzył suwmiareczką w wolnej chwili odległość od pinu+ w głowicy w pozycji "spoczynkowej" czyli nie wciskając go i nie wprawiając w ruch sprężyny, do rantu gwintu 510? Cały czas zastanawiam się czy aby nie mam felernej sztuki bo głęboko skubany jak diabli ;) Dzięki serdeczne.


Od pinu + do góry głowicy mam 3,90 mm.
Awatar użytkownika
By xacti
#1160109
Rozbierał ktoś przycisk od Fury-S? Kilka dni temu zaczął strasznie haczyć, chciałbym go lekko 'naoliwić', ale nie mam pojęcia jak dobrać się do środka.
Awatar użytkownika
By nemiasty
#1162742
xacti pisze:Rozbierał ktoś przycisk od Fury-S? Kilka dni temu zaczął strasznie haczyć, chciałbym go lekko 'naoliwić', ale nie mam pojęcia jak dobrać się do środka.

Choć miałem podobny problem to nie rozbierałem. Wg mnie problem nie leży we wnętrzu przycisku tylko w pastylce, która za bardzo obciera o ścianki rurki. Oczywiście mogę się mylić. Niestety nie mam neodymów na stanie aby potwierdzić swoje przypuszczenia.

Mogę się jednak pochwalić Full Setem jak w temacie :)


By Grauper
#1319512
Witam. 2 pytania przed kupnem owego moda :)
1. Czy Orchid V3 będzie do niego dobrze pasował ??
2. Jaki najlepiej kupić do niego akumulator ( najlepiej z e-dymu bo mam blisko ;) )
By ryhdym
#1505414
Sory z góry, że odkopuje tak stary temat ale...
Był ten parowniczek na e dymie za 50 zł, oczywiscie zamówiłem, dziś wszystko jak zwykle terminowo doszło.
Rozkręcam, i pierwsze co robie wyjmuje standardową grzałke, kręcę nową i... DUPA.
czuje sie jak bym palił z jakiekjś vivy novy albo protanka v3... Subtank przy jednej grzałce i oporności 0.8 robi 2x wiekszą chumrkę.. Tutaj mam duala po 8 zwoi na kantinalu 0.5 mm... Spróbuję rozwiercić ten otwór i zobaczymy co z tego będzie, jak nie leci do biórka :D
By ryhdym
#1506210
Mysle że duzo waty nie ma ale spróbuję. Jedno jest pewne to driper tylko z nazwy bo chmurka to nie przebija mojego protanka 3 przewierconego i wkreconego do spnera 1 rok temu :D
Poszukiwany wyjątkowy parowniczek.

Hejo kochani, Przez lata korzystania z EIN przez […]

Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.