EPF
Akumulatory stosowane w e-papierosach.
Awatar użytkownika
By Timi
#1804535
JaBazia pisze:Czyli to bardziej strach przed nieznanym czy jakieś potwierdzone przypadki?

Przestań, plissssss... :twisted:
Chińskie akumulatorki, na których jest napisane 4000, 5000... a nawet 12000 mAh nie mają ich więcej jak 1000. Przy prądzie rzędu 5A zaczynają się grzać jak piecyki. Więcej obciążać się bałem, ale jestem niemal pewny, że przy 10A zamienią się w granaty zapalające.
Awatar użytkownika
By Timi
#1804538
JaBazia pisze:Znaczy zamówiłem je razem z istickiem, ale skoro mówisz że taka lipa serio to kupię jakiegoś LG pewnie w esw czy coś ;) a jak przyjda to się z nimi pobawie

Omijaj ESW jak najszerszym łukiem. Towary podłej proweniencji, a wycenione, że ho ho. Do tego to im zawdzięczamy ustawę, która bardzo "ułatwia" nam życie, więc każdy szanujący się waper ma na tą sieć alergię.
Awatar użytkownika
By bulit73
#1818559
elhupacabra pisze:Efest nie są dobre?

Te aku są brandowane i nie wiadomo co siedzi pod koszulką.

elhupacabra pisze:30A będzie dobre?
elhupacabra pisze:Jeśli już Sony/LG to jakie 25A, 30A?

Krasnal45 pisze:Minimum 20A


elhupacabra pisze:Pojemność 2700/3000 mAh będzie dobra?

Będzie dobra.
By meverick
#1818862
Sony VTC5 kolega z forum załatwia, ja już mam komplet a teraz czekam na VCT Dual mod, w takim zestawie będą pracowaly plus Lemo 2. Zastanawiam się jeszcze nad ładowarką, na razie będę lądował modem.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By bulit73
#1819038
@DorotaM nigdy nie lądowałaś modem :mrgreen:
By waheen
#1823254
Witam,
Chodzi mi o dobór akumulatorów do elektronika. Wiem że temat był wałkowany setki razy ale nabrałem jakichś wątpliwości..
Ogólnie większość uważa że oporność grzałki nie ma znaczenia przy doborze bo teoria jest taka jak pewnie wiecie że bierzemy napięcie przy której mod odcina zasilanie zakładamy moc maksymalną jakiej używamy, wyliczamy natężenie , dobieramy jakiś tam zapas i mamy akumulator.
Tylko teraz jest małe ale... w sytuacji gdy chcemy 75W (to tylko przykładowe parametry bo pokazują fajną rzecz) otrzymujemy że przy napięciu przy którym odcina czyli ok 3,3V żeby osiągnąć wynik 75W natężenie wyniesie zaokrąglając ok 23A czyli trochę słabo z bateriami 20A jak dla mnie. Ciekawe jest w tej sytuacji to że np mod w tej sytuacji (dna 75c) pokazuje w diagnostyce przy rezystancji 0.69 ohma podbicie do 7.2V (co jest logiczne ) i natężenie prądu w układzie na granicy 10,5A czyli różnica znaczna - 23A kontra 10,5A to samo ma miejsce w przypadu dna 75 (oczywiście nie na 75W bo elektronika nie jest w stanie podbić napięcia powyżej 6V przy tej oporności) na ekranie głównym pokazuje wartość nateżenia prądu ewidentnie uzależnioną od rezystancji grzałki a nie od napięcia baterii w danym momencie. Co z tego dla mnie wynika...albo nateżenie wyświetlane w modzie można totalnie olać bo nie ma nic wspólnego z rzeczywistym obciążeniem akumulatorów bo to że wyświetli 10.5 A a bateria w rezultacie ledwo zipie bo dostaje 23A w skrajnej sytuacji powoduje że tak naprawdę jesteśmy na granicy katastrofy a myślimy że obciążamy akumulator w połowie ,albo jednak rezystancja ma znaczenie i jednak trzeba się sugerować grzałką.Ciekawi mnie też że spotkałem się z dużą ilością postów że na jednym aku 18650 maks 60W (zgodnie z pierwotną teorią) natomiast na dwóch 120W -czy aby w każdym przypadku? (bo mam dziwne wrażenie że to dotyczy tylko połączenia szeregowego baterii a równoległego już nie koniecznie- bo na dna 75 z 1x18650 pokazuje dokładnie to samo natężenie co na dna 75c z 2x18650 - patrząc też trochę na logikę 2x większe napięcie do tej samej mocy na wyjściu powinno skutkować 2x mniejszym prądem). Jak uważacie? bo tak jak pisałem 10.5A a 23A to już jest różnica.Wydaje mi się też że skoro układ generuje natężenie 10.5A to prąd wracający do baterii też powinien być 10.5A (ale elektronikiem nie jestem więc mogę się mylić więc może niech ktoś mądry się wypowie...
Awatar użytkownika
By Timi
#1823327
Najprościej, choć z pewnym uproszczeniem, wyliczać obciążenie akumulatora dzieląc moc wydzielaną na grzałce przez napięcie akumulatora równocześnie dodając straty na przetwornicy i rezystancjach. Można przyjąć, że to 10-20%.
Jak widzisz rezystancja grzałki nie ma żadnego znaczenia. Elektronika reguluje napięcie po stronie wtórnej tak aby na grzałce o dowolnej oporności wydzielona została zadana moc lub osiągnięta wybrana temperatura. Po stronie pierwotnej napięcie jest zawsze równe napięciu akumulatora, a regulacja skutkuje zmianą pobieranego prądu.
Wniosek - moc jest kluczem do wyliczeń. W układzie idealnym moc po jednej stronie byłaby równa mocy po drugiej stronie. W układzie rzeczywistym są jeszcze straty.
By waheen
#1823369
Wynika z tego że informacje odnośnie natężenia prądu na ekranie DNA mogą by delikatnie mówiąc mylące...bo tak jak pisałem przy wyczerpującym się akumulatorze prąd sięga watrości 20-23A bo małe napięcie musi wygenerować dużą moc a ekran pokazuje sobie 10A (jak czegoś tu nie mylę) czyli jak ktoś (a są tacy ludzie) patrzy tylko i wyłącznie na tą informacje może się zdziwić uważając że ma zapas 50% a tak naprawdę jest na granicy?
By waheen
#1823373
To samo w drugą stronę przy oporności grzałki 0.1 dna pokaże pewnie coś koło 27A a w teorii np przy akumulatorze naładowanym na poziomie 3.8V powinniśmy mieć tam niecałe 20A...bo nawet w specyfikacji DAN jest maksymalny prąd na wyjściu 30A..to samo z podbiciem ,bo elektronika podbija napięcie żeby na grzałce dowolnej oporności otrzymać zadaną moc ale robi to przy uwzględnieniu oporności mimo wszystko...ja tu ogólnie się nie wymądrzam czy coś w tym stylu ..próbuje to sobie jakoś logicznie poukładać w głowie ..a problem wygenerował się po zakupie dripera i chęcią pobawienia się okazjonalnie czymś nowym bo zawsze używałem tanków na 0.7 ohma i 36W więc nie było problemu a teraz zacząłem się zastanawiać czy konfiguracja grzałka 0.2 i 65W nie będzie stanowiła problemu dla LG HG2 i czy nie lepiej się zaopatrzyć np w HB4
Awatar użytkownika
By Timi
#1823376
Nie wiem po której stronie DNA pokazuje natężenie. Może po wtórnej? Raczej wszystko na to wskazuje.
Nigdy mnie to za bardzo nie interesowało, bo wapuję w okolicach 20W. Rzadkie i ekstremalne wypadki to 30.
By Krasnal45
#1823377
@waheen
W najprostszej prostości, zdaj sobie sprawę z tego, że w przypadku boxa z przetwornicą, masz niejako dwa niezależne obwody. Akumulator<>przetwornica i przetwornica<>grzałka. Przy wszelakich obliczeniach musisz to uwzględniać, bo prąd płynący w jednym obwodzie, przy tej samej mocy, będzie zupełnie inny od płynącego w drugim obwodzie.
By waheen
#1823382
I marudząc jeszcze dalej ja to sobie zawsze wyobrażałem w ten sposób ..wychodzi jakieś napięcie z akumulatora dajmy na to 3,9V elektronika mierzy rezystancje grzałki i żeby otrzymać daną moc postanawia podbić napięcie np do 6V i wtedy prąd(natężenie) w układzie i w momencie przechodzenia przez grzałkę jest taki jak dla sytuacji 6V, dana oporność i zadana moc (czyli odczyt jaki podaje dna) a następnie ten prąd o takim natężeniu wraca do akumulatora. Oczywiście po przejsciu przez grzałke podróżuje przez przewody doprowadzone do baterii gdzie sytuacja może się zmienić ale w jaki sposób tego już nie ogarniam.
By waheen
#1823393
i powiem jeszcze tak, mi w tych wszystkich wywodach chodzi o jedno ...dla mnie czasami nie jest ważne czy tak wapuje czy nie ..lubię testować sprzęty wyrabiać sobie swoje zdanie na temat innych atomizerów czy to rda czy tanki czy nawet mesh i np testując np jakiegoś goona na 1x18650 dla czystej zabawy dziwnym drucie z opornością 0.2 zastanawiam sie czy jeszcze jestem po bezpiecznej stronie bo wg ogólnie znanego sposobu wyjdzie 22A zawsze dla każdej grzałka bo nie ma ona znaczenia a dna pokaże 27 albo i 30 w ekstremalnych przypadkach i kto ma rację? lubię wiedzieć poprostu żeby zawsze być po bezpiecznej stronie i dla wiedzy i zabawy bo jak dna ma rację np a my coś kręcimy to nawet 25A bateria może tu nie starczyć
Awatar użytkownika
By refurbished
#1823394
To powyżej nawet nie jest jednym zdaniem. To przepalcowany na smartfonowy ekran zapis EEG autora. Tak samo zrozumiały. Z takimi rozważaniami szybko będziesz po ciemnej stronie Mocy, z pourywanymi palcami których brak będzie przesłonięty opatrunkiem na oczach.
Ogarnij podstawy fizyki zanim me słowa proroczymi będą.
By Krasnal45
#1823412
Całe szczęście, że elektronika boxa jest na tyle inteligentna, że zanim cokolwiek z Twoich mocno teoretycznych rozważań się sprawdzi, odetnie Cię po prostu od chmurki :mrgreen: Za klasyczne mechaniki na razie się nie bierz, przynajmniej z grzałkami poniżej 0.6oma :wink:
By waheen
#1823415
nie rozumiem zupełnie waszego podejścia szczerze mówiąc..bawię się modami dość długo.. liczy się jedno w przypadku akumulatorów do boxa a elektronika wyświetla co innego .Najnormalniej w świecie mnie to zaciekawiło i zapytałem na forum (bo wydaje mi się że temu powinno służyć )a piszecie jakieś wrzuty po części ..mechaniki też mam także bez przesady znam prowo ohma i umiem się nim posługiwać ale po prostu coś mi tu nie do końca pasuje.Coś w tym strasznego?
By Krasnal45
#1823421
Nie. Nic w tym strasznego. Pisałem Ci już wyżej, że w elektronicznym boxie są dwa niezależne obwody. Wyświetlacz podaje parametry obwodu grzałkowego. Regulujemy mocą, bo tak prościej i wygodniej. Napięcie elektronika ustawia sama. Przy przekroczeniu pewnych parametrów elektrycznych, które mogą być dla niej niebezpieczne/nieosiągalne, po prostu odetnie zasilanie. To tyle w temacie. Jeżeli chcesz dogłębniej to poznać, gdzieś na forum są wywody praktyczne i teoretyczne które gdzieś przeprowadzał @Haze, @tajwoj i jeszcze ktoś tam. Poszukaj sobie. Poza tym, polecam jakieś opracowania na temat przetwornic napięcia, transformatorów itp. Wujek Google Ci pomoże. Tu naprawdę niewielu zajmuje się dogłębnie takimi tematami, bo niewielu tego potrzebuje.

P.S. @Goldi ego pominąłem, zaraz zjebkę dostanę bo podgląda :mrgreen:
Awatar użytkownika
By bulit73
#1823427
Krasnal45 pisze:Jeżeli chcesz dogłębniej to poznać, gdzieś na forum są wywody praktyczne i teoretyczne które gdzieś przeprowadzał @Haze, @tajwoj i jeszcze ktoś tam.


haze-indeks-testow-t68270.html
Awatar użytkownika
By KapitanBomba
#1826957
Macie jakieś sprawdzone źródełko LG HG2? Niestety, ale na samsungach z fastechu się zawiodłem, moim zdaniem sprzedają, albo podróby, albo samsung zaczyna schodzić na psy, a co do Soniaków chodzą słuchy że przestali produkować według starej dobrej "receptury". Już wolę przepłacić trochę, ale żeby były oryginale LG.

A tak na marginesie - co myślicie o alternatywnym źródle zasilania w postaci pakietów LiPo (Litowo Polimerowe - masowo stosowane w modelarstwie i ostatnio coraz bardziej popularnych "dronach"), mają co prawda mniejsze pojemności przy tej samej wadze, ale znacznie większe wydajności prądowe. Druga sprawa to kwestia bezpieczeństwa, Liiony są przeważnie upakowane w metalowe puszki i jak bateria jest słabej jakości (bez zaworów bezpieczeństwa), albo pech chciał że jakiś błąd przy produkcji wystąpi to przy zwarciu może rozerwać jak granat. LiPo też nie jest bezpieczne, ale z setek filmów, domowych eksperymentatorów, wynika że najpierw zaczynają dymić, a dopiero po chwili zioną ogniem jak z palnika - zawsze jest chwila żeby w takiej kryzysowej sytuacji wyrzucić z ręki ep i co ważne nie ma wybuchu z metalowymi odłamkami. Tylko jak na razie problem jest taki że jedyne LiPo 1S w "formie" 18650 jakie znalazłem są też w metalowej puszcze, zastanawiam się nad zrobieniem jakiegoś zasilania home made bo mam LiPole w miękkich "obudowach".
Awatar użytkownika
By KapitanBomba
#1828004
Dzięki panowie, a czy w e-dym mają też oryginalne samsungi? Pytam bo różne opinie o tym sklepie są chciał bym wypróbować te legendarne już 25R bo normalnie wapuje na 32W, ale czasem najdzie ochota skręcić coś deczko mocniejszego - wiem wiem LG by wytrzymały, ale LG planuję zakupić do innego zastosowania, a Samsung wydaje mi się bezpieczniejszy do e-p. W e-dymie przy jednych piszą "oryginalne" przy innych nie, poza tym niby sklep dla waperów, a sprzedają tez jakiś szajs typu Efest.
Awatar użytkownika
By KapitanBomba
#1828023
Co do tych 30Q to trudno mi uwierzyć w ich pojemność - chyba że w latarce 1W. Mam z tej samej serii różowe 35E 8A, a kupiłem je dlatego że wapoałem jeszcze na jakimś 5W Volish'u i Nautilius 2 z grzałką 1,8 na 12W i przy tych 12W z deklarowanych 3500mAh robi się 2200-23000, a przecież to połowa z tych 8A zadeklarowanego prądu ciągłego. Poczytałem wczoraj sporo na batterybro.com oraz innych stronach i wychodzi mi na to że jednak są oryginalne, albo tak podrobione że nie potrafię odróżnić - nie wiem, ale chwalą fasttech na forach modelarskich że niby oryginalne ogniwa mają...
Dlatego chyba wybór padnie na 25R - po co mi pojemność na opakowaniu, wole mniej, ale żeby było :-P Niech będzie realnie te 2Ah, ale żeby trzymało parametry i przy okazji nie wybiło mi zębów i będę szczęśliwy :-) Planuję nie przekraczać 40W - raczej uczę się kręcić grzałki w druga stronę żeby zmniejszyć moc, ale to moje początki z kręceniem i raz wyjdzie że jest dobrze na 32W, a raz na 35W także jeszcze sporo czytania i prób przede mną :-P

Czyli co ogólnie mówicie że wszystkie markowe ogniwa z e-dyma można śmiało brać bez obaw?


e-Jacek - że prądowo wystarczą to wiem, ale Samsung wydaje mi się bezpieczniejszy. Wiesz co ja mam do czynienia na co dzień z elektroniką, mimo że zawsze staram się słuchać mądrzejszych wydaje mi się że na tle przeciętnego kowalskiego wiem sporo, mam w domu taczkę akumulatorów LiPo i staram się dbać o nie najlepiej jak potrafię (co chyba mi wychodzi niektóre służą już po 3 lata - nigdy mi żadna nie spuchła), wiem jakie są niebezpiecznie, a wczoraj tak się śpieszyłem że wsadziłem evica bez tylnej klapki do kieszeni z pękiem kluczy... Choć byśmy nie wiadomo jak świadomi i się starali jesteśmy tylko ludźmi i czasem splot kilku nietypowych sytuacji powoduje że popełnimy głupotę. Co z tego że jestem świadomy zagrożenia, jak jestem tylko człowiekiem.
Dlatego wczoraj poświęciłem sporo czasu na zglebienie tematu i z tego co jest w sieci wywnioskowałem że Samsungi dają jednak szanse "ucieczki", wyrzucają chmurę, która może poparzyć, wywala górną cześć obudowy, ale LG jak już pierdyknie to tylko szczątki zostają. Oby nigdy nikomu z nas nie pierdykła....
Awatar użytkownika
By bulit73
#1828024
KapitanBomba pisze:Planuję nie przekraczać 40W - raczej uczę się kręcić grzałki w druga stronę żeby zmniejszyć moc, ale to moje początki z kręceniem i raz wyjdzie że jest dobrze na 32W, a raz na 35W także jeszcze sporo czytania i prób przede mną :-P


Skorzystaj z kalkulatora a nie będziesz miał tych problemów:
http://www.steam-engine.org/coil.html?r ... d=2.5&ll=7

KapitanBomba pisze:Czyli co ogólnie mówicie że wszystkie markowe ogniwa z e-dyma można śmiało brać bez obaw?


Możesz brać bez obaw.
Awatar użytkownika
By Superlux
#1828037
KapitanBomba pisze:Co do tych 30Q to trudno mi uwierzyć w ich pojemność - chyba że w latarce 1W. Mam z tej samej serii różowe 35E 8A, a kupiłem je dlatego że wapoałem jeszcze na jakimś 5W Volish'u i Nautilius 2 z grzałką 1,8 na 12W i przy tych 12W z deklarowanych 3500mAh robi się 2200-23000, a przecież to połowa z tych 8A zadeklarowanego prądu ciągłego. Poczytałem wczoraj sporo na batterybro.com oraz innych stronach i wychodzi mi na to że jednak są oryginalne, albo tak podrobione że nie potrafię odróżnić - nie wiem, ale chwalą fasttech na forach modelarskich że niby oryginalne ogniwa mają...
Dlatego chyba wybór padnie na 25R - po co mi pojemność na opakowaniu, wole mniej, ale żeby było :-P Niech będzie realnie te 2Ah, ale żeby trzymało parametry i przy okazji nie wybiło mi zębów i będę szczęśliwy :-) Planuję nie przekraczać 40W - raczej uczę się kręcić grzałki w druga stronę żeby zmniejszyć moc, ale to moje początki z kręceniem i raz wyjdzie że jest dobrze na 32W, a raz na 35W także jeszcze sporo czytania i prób przede mną :-P

Czyli co ogólnie mówicie że wszystkie markowe ogniwa z e-dyma można śmiało brać bez obaw?


e-Jacek - że prądowo wystarczą to wiem, ale Samsung wydaje mi się bezpieczniejszy. Wiesz co ja mam do czynienia na co dzień z elektroniką, mimo że zawsze staram się słuchać mądrzejszych wydaje mi się że na tle przeciętnego kowalskiego wiem sporo, mam w domu taczkę akumulatorów LiPo i staram się dbać o nie najlepiej jak potrafię (co chyba mi wychodzi niektóre służą już po 3 lata - nigdy mi żadna nie spuchła), wiem jakie są niebezpiecznie, a wczoraj tak się śpieszyłem że wsadziłem evica bez tylnej klapki do kieszeni z pękiem kluczy... Choć byśmy nie wiadomo jak świadomi i się starali jesteśmy tylko ludźmi i czasem splot kilku nietypowych sytuacji powoduje że popełnimy głupotę. Co z tego że jestem świadomy zagrożenia, jak jestem tylko człowiekiem.
Dlatego wczoraj poświęciłem sporo czasu na zglebienie tematu i z tego co jest w sieci wywnioskowałem że Samsungi dają jednak szanse "ucieczki", wyrzucają chmurę, która może poparzyć, wywala górną cześć obudowy, ale LG jak już pierdyknie to tylko szczątki zostają. Oby nigdy nikomu z nas nie pierdykła....



Zanim zamówisz napisz pw do userów - member17535.html i member16127.html
Przedstaw się, napisz czego szukasz...i takie tam.
I być może nie będziesz musiał sprowadzać akusów z zagranicy :wink:

A tak btw to jeszcze żaden oryginalny wysokoprądowy akumulator mi nie wybuchnął. Testowane na mechanikach ( nie raz :mrgreen: ) - Samsungi, grzeją się niesamowicie...pocą i cichutko kończą żywot . Tak samo było ze słynnymi szarymi Panasami i identycznie z Samsungami 25R czy 30Q ( z oryginalnymi LG raczej nie może być inaczej ), w moim przypadku mogę śmiało napisać że to jest rzeczywiście bezpieczna chemia. Imreny, Baseny i inne tym podobne - te mogły wybuchać...w USA jest to modny sport :lol:
Awatar użytkownika
By Superlux
#1828058
Krasnal45 pisze:@Superlux
Leeona to już sto lat nie widziałem na trawniku...


Pw wymieniałem się z nim jakieś 13-14 miechów temu, może sprawdza skrzynkę...kto wie. O Samsungi można też zapytać Woytazo...może akurat ma.
A w sklepach to chyba generalnie najniższe ceny akusów ma bto.pl, no i to jest pewniak...robią różne poważne rzeczy i raczej nie są samobójcami.
Awatar użytkownika
By KapitanBomba
#1828075
Panowie po co mam pisać PW i komuś gitarę zawracać jak ja chce dwa ogniwa, jeden do eVica, a drugi żeby się mógł spokojnie naładować w czasie normalnego użytkowania tego pierwszego :-D Gdyby to chodziło o jakaś dużą ilość, albo ceny by były jakieś straszne... Przy 2 ogniwach cena nie gra roli czy to będzie 20 zł czy 30zł mi tylko zależy żeby mieć 100% pewności że są oryginalne bo jest to kluczowy element bezpieczeństwa w wapowaniu, a na tym oszczędzać nie wolno.

z oryginalnymi LG raczej nie może być inaczej

Taki pewny to bym nie był: http://www.kcentv.com/news/local/former ... /431879436 zobacz zdjęcia na dole artykułu, ale ostrzegam jak ktoś delikatny to niech nie ogląda - wystarczy przeczytać :P
Kolejny przykład (już mniej drastyczny) https://www.reddit.com/r/electronic_cig ... _exploded/
Jak poszukacie to znajdziecie więcej, mi się już drugi raz od nowa szukać nie chce, a zresztą jako stali bywalce pewnie znacie te przypadki.
Nie twierdzę tutaj że LG są złe bo w obu przypadkach na 99% zawinił człowiek, ale no właśnie jak już wcześniej wspomniałem człowiek jest nie jest doskonały i gdy już dojdzie do, odpukać, zwarcia to żeby nie urwało klejnotów, a już nie daj Boże jak by tak pieprznęło podczas jazdy samochodem na autostradzie...

Samsung 25R: https://www.youtube.com/watch?v=GM4R_152Mp0&t=
Wydaje mi się że daje więcej czasu na reakcje, nie wybucha jak granat.

Co do baterii bezpieczniejszych, o wiele bezpieczniejszych od Liion czy LiPo to takowe dawno istnieją: https://www.youtube.com/watch?v=XymqQ-YlfJ0
Tylko problem polega na tym że nie istnieją w formacie 18650 od zaufanego producenta i z dużym prądem rozładowania, drugi problem to niższe napięcie znamionowe więc nasze mody pokazywały by cały czas że akumulatorek się kończy, ale za to dostali byśmy bardziej liniowe rozładowanie bo w LiFePo4 ponad 80% pojemności mieści się między 3-3,3V na ogniwo.

PS. Chyba wezmę w bto - wygląda profesjonalnie ten sklep. Noty katalogowe nawet widzę.
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.