Właśnie teraz zauważyłem w tekście że rozróżniają nowatorskie produkty tytoniowe i tu opłata za zezwolenia wynosi 30 średnich wynagrodzeń (art.11a ust. 7) , a w przypadku papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych opłata ta wyniesie "zaledwie" jedno miesięczne wynagrodzenie (art.11b ust. 4), może jednak nie wszyscy padną po tej ustawie chociaż pozostałe wymagania nadal mrożą krew w żyłach.
W następnym artykule 11c ust. 1 już wyraźnie rozróżniają "pojemniki zapasowe" dla papierosów elektronicznych do 10 ml a jednorazowe do 2 ml.
Z tego rozumuję iż ustawodawca pisząc "pojemniki zapasowe" ma na myśli wszystkim nam znane atomizery, clearomizery ,itp. a nie pojemniki z liquidem -( w końcu w paczce fajek jest 20 sztuk ale można je kupować na kartony lub palety
)
wobec czego chyba nadal będzie można kupować "epłyny" w większych opakowaniach mając na uwadze że w artykule 11c ust. 2 zawartość nikotyny nie może przekraczać 20mg/ml.
Ciekawi mnie jeszcze jedno : na końcu projektu w artykule nr 8:
Art. 8. Wyroby tytoniowe wyprodukowane lub wprowadzone do obrotu oraz oznakowane zgodnie z dotychczasowymi przepisami przed dniem 28 lutego 2017 r., papierosy elektroniczne lub pojemniki zapasowe wyprodukowane lub dopuszczone do obrotu przed dniem 20 listopada 2016 r. oraz wyroby ziołowe do palenia wyprodukowane lub dopuszczone do obrotu przed dniem 20 maja 2016 r., które nie spełniają wymagań ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, mogą być wprowadzane do obrotu do dnia 20 maja 2017 r.czy mamy spokój do maja 2017 roku ?