EPF
Awatar użytkownika
By sikor370
#1689856
Przytrzymijesz + i - razem kilka sekund
By offczy
#1695158
drodzy koledzy i koleżanki jakie temperatury mają wasze kubusie w trakcie wapowania ? mam dziwne wrażenie że mój ostatnio coś się szybko grzeje , testowałem na różnych akusach i jest to samo :(
By siemborz72
#1695479
Czy jak wyskakuje mi "atomizer short" to mogę oddać kubusia na gwarancję?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By przemekgda86
#1695487
offczy pisze:drodzy koledzy i koleżanki jakie temperatury mają wasze kubusie w trakcie wapowania ? mam dziwne wrażenie że mój ostatnio coś się szybko grzeje , testowałem na różnych akusach i jest to samo :(


Wyłącz moda 5 klikiem, następnie wciśnij szybko 10 razy przycisk fire, wyświetli Ci się wewnętrzna temperatura elektroniki, u mnie nie przekracza 40st. Możliwe że masz za słabe prądowo ogniwa, i to one się nagrzewają, nie wywala Ci żadnych komunikatów podczas wapowania?
siemborz72 pisze:Czy jak wyskakuje mi "atomizer short" to mogę oddać kubusia na gwarancję?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Jeśli ten błąd wyświetla Ci z odkręconym atomizerem- to jak najbardziej gwarancja.
Awatar użytkownika
By LinGruby
#1695495
przemekgda86 pisze:Wyłącz moda 5 klikiem, następnie wciśnij szybko 10 razy przycisk fire, wyświetli Ci się wewnętrzna temperatura elektroniki, u mnie nie przekracza 40st. [...]



A na jakim sofcie ? bo o ile 5 klikiem wyłączasz to jak naciśniesz 10 razy to się włączy ponownie i wyłączy ( u mnie tak jest ) i żadna temp. elektroniki się nie pojawia mam ver 3.12
Awatar użytkownika
By przemekgda86
#1695499
LinGruby pisze:

A na jakim sofcie ? bo o ile 5 klikiem wyłączasz to jak naciśniesz 10 razy to się włączy ponownie i wyłączy ( u mnie tak jest ) i żadna temp. elektroniki się nie pojawia mam ver 3.12


Mam wersję 3.13, ale wydaje mi się, że na fabrycznej starszej wersji też była temperatura- jednak ręki obciąć sobie nie dam :wink:
A tu filmik jak to u mnie wygląda
By ADINI
#1696435
Mam problem. Jadę na heraklesie rta2 dwie grzałki ss316l ,zablokowana grzałka w temp pokojowej 0.2ohma. Jak robię bucha to czasem czuje ze trzyma temperature a czasem dochodzi do zadanej temperatury i moc bucha spada, wyświetla się protection. Co moze byc przyczyną, czy coś źle robię, kombinuje z ustawieniami tcr i temp i nie wiem juz jak go ustawić żeby trzymał stale temperature.
Awatar użytkownika
By sikor370
#1696436
ADINI pisze:Mam problem. Jadę na heraklesie rta2 dwie grzałki ss316l ,zablokowana grzałka w temp pokojowej 0.2ohma. Jak robię bucha to czasem czuje ze trzyma temperature a czasem dochodzi do zadanej temperatury i moc bucha spada, wyświetla się protection. Co moze byc przyczyną, czy coś źle robię, kombinuje z ustawieniami tcr i temp i nie wiem juz jak go ustawić żeby trzymał stale temperature.

Startuje od 21 stopni C?
By ADINI
#1696438
W trybie temp ss316l pwr mam ustawione na 40 a temp na 180 i staruje od 100c ,a w tcr na 92 z pwr 40 temp na 220 i startuje od 140c
Awatar użytkownika
By sikor370
#1696439
ADINI pisze:W trybie temp ss316l pwr mam ustawione na 40 a temp na 180 i staruje od 100c ,a w tcr na 92 z pwr 40 temp na 220 i startuje od 140c

To coś jest nie tak. Na swoim przykładzie wiem, że jak nie zaczyna od 21 stopni to dupa zbita...
Na pewno zimną grzałkę blokujesz?
Czasami po kilka razy loguje, odkręcam, przykręcam, cuda wydziwiam aż zatrybi.
Czasem zmiana softu na inny i powrót do poprzedniego pomaga... zapyta wtedy czy to New Coil
Awatar użytkownika
By sikor370
#1696445
ADINI pisze:Mysle tez ze moze z transportem byc za slabo bo to chyba tak jest ze jak sie wysusza za bardzo to temp spada?

Tak.
Ale ja mówie, że jak nie wapujesz przez chwile i grzałka jest zimna czy od 21 startuje?
A transport najlepiej sprawdzić w POWER i brać bucha za buchem... będzie bóbr to transport słaby
Ustaw 220 i paczaj
By ADINI
#1696447
W trybie power transport ok mozna buchac non stop czyli chyba nie to, a startuje mi od okolo100 celcjuszy oczywiscie.
Awatar użytkownika
By sikor370
#1696451
ADINI pisze:W trybie power transport ok mozna buchac non stop czyli chyba nie to, a startuje mi od okolo100 celcjuszy oczywiscie.

Popraw grzałki, dokręć śrubki...
Czasami nowy setup sprawę załatwia :P
Awatar użytkownika
By Mutango
#1697739
Hac23 pisze:
sikor370 pisze:
Hac23 pisze:Czy w cuboid jest blokada amperow ?

Nie ma
Jest zabezpieczenie... na 25A zdaje sie

Bo słyszałem że np na grzalce 0.18 ohm 200W nie da sie wyciagnac musi byc 0.40 ohm zeby 200 wat dalo sie wyciagnac czy to prawda czy bzdura

Każdy mod ma jakieś ograniczenie prądowe. Żaden nie ma nieograniczonej wydajności prądowej.
Tyle że w przypadku Cuboida mamy max 25A, a w przypadku np DNA200 mamy ograniczenie do 50A.
Z prawa Ohma łatwo jest wyliczyć jaką minimalną oporność potrzebujemy aby uzyskać 200W
200/25² = 0.32Ω -> dla Cuboida
200/50² = 0.08Ω -> dla DNA200

Z powyższego wynika, że dla grzałki 0.18Ω na DNA200 możesz osiągnąć 200W, a na Cuboidzie nie osiągniesz takiej mocy, o ile nie podwyższysz oporności co najmniej do 0.32Ω. Natomiast przekształcając wzór, możesz obliczyć jaką rzeczywistą moc możesz osiągnąć na takiej grzałce w Cuboidzie
25² * 0.18 = 112.5W
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1702240
A mi padł, atomizer short i :dupa.....
Jednak jak mówiłem, vtc mini czy wismec rx s jest jakościowo lepiej poskładany.
Najsłabszy box od Joyetecha.....
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1702273
Tymon78 pisze:A mi padł, atomizer short i :dupa.....
Jednak jak mówiłem, vtc mini czy wismec rx s jest jakościowo lepiej poskładany.
Najsłabszy box od Joyetecha.....


Oj tam... Oj tam...



U mnie Cuboid po wymianie konektora i fixach trzyma się dzielnie(praktycznie od premiery). Obok Encoma 60 jest tzw boxem w teren (do rzucania / tłuczenia).
PS Wszystkie wymienione przez ciebie przykłady mają praktycznie takie same(wypasione) konektory... Wsadziłbym je do tego samego woreczka...
By CodeineDreams
#1702312
TooCruel@ co to za konektor? Skąd zamawiałeś? Musialeś jakoś modyfikować górną część obudowy pod nowy konektor?
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1702314
CodeineDreams pisze:TooCruel@ co to za konektor? Skąd zamawiałeś? Musialeś jakoś modyfikować górną część obudowy pod nowy konektor?

:) Tyle mi zostało po zamówieniu z FT jeszcze w zimie. U siebie montowałem troszkę inny konektor już dość dawno, ale wszystkie powyższe będą pasować do Cuboidów(różne modele shortów trafiły tylko u mnie na warsztaciku do 6? szt). Oczywiście, że bez szlifowania obudowy / docinanie radiatorów w środku Cuboida się nie obędzie. O wiele prościej się je montuje niż np 5x droższe FD(są po prostu węższe).
Awatar użytkownika
By sumad
#1716557
Witam, dziś po aktualizacji do softu v3.04 z opcją Preheat mój Cuboid umarł. Aktualizacja przebiegła pomyślnie, odłączyłem od pc, ustawiam temp i się wyłączył od tego moment zero jakiejkolwiek reakcji, przy ponownym podłączeniu do pc wywala komunikat, że nie rozpoznano urządzenia usb. Ktoś miał podobny problem?
Awatar użytkownika
By PrezesArQ
#1716558
sumad pisze:Witam, dziś po aktualizacji do softu v3.04 z opcja Preheat mój Cuboid umarł. Aktualizacja przebiegła pomyślnie, odłączyłem od pc, ustawiam temp i się wyłączył od tego moment zero jakiejkolwiek reakcji, przy ponownym podłączeniu do pc wywala komunikat, że nie rozpoznano urządzenia usb. Ktoś miał podobny problem?


Wyciągnij akusy, naciśnij fire i z wciśniętym spróbuj podłączyć (o ile dobrze pamiętam).
Awatar użytkownika
By sumad
#1716565
PrezesArQ pisze:Wyciągnij akusy, naciśnij fire i z wciśniętym spróbuj podłączyć (o ile dobrze pamiętam).


Fire + "+" i podłączamy.

Dzięki życie mi ratujesz :)
Awatar użytkownika
By Azuel1982
#1719019
Atomizer short na każdym parowniku. Elektronika czy konektor ducha wyzional? Jak to naprawić poradzi ktoś?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1719026
Sprawdź konektor..., mój też padł - trzeba będzie działać.
post1718567.html#p1718567
Awatar użytkownika
By Azuel1982
#1719031
Tymon78 pisze:Sprawdź konektor..., mój też padł - trzeba będzie działać.
post1718567.html#p1718567

Dzięki za namiar. tylko nie wiem czy
podolam tej operacji.?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1719040
Co tracisz? Teraz też nie działa...
Awatar użytkownika
By Azuel1982
#1719046
To fakt. Z tym że konektora nima. Albo źle szukam?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1719048
Ego2.pl....
Awatar użytkownika
By Norbas
#1719058
Konektory są na fasttechu... przecież ich sprowadzanie nie jest zakazane?
By dooku655
#1720823
Coś mi się zepsuło w Cuboidzie. Jak mam włożone baterie to cały Kubuś się nagrzewa i rozładowuje baterię :/ No strach baterie montować a nałóg nie wybacza :(
By CodeineDreams
#1720831
@dooku665, miałem identyczne objawy. Kubek pozostawiony na noc z ogniwami, rozładował je do poziomu ok. 0,8V :) Sprawdzone na dobrym mulimetrze.
Znany sklep z PL uznał reklamacje i dostałem nówke sztuke.
Awatar użytkownika
By miblah
#1720920
Norbas pisze:Konektory są na fasttechu... przecież ich sprowadzanie nie jest zakazane?


Nie popadajmy w paranoję - nikt nie zatrzyma konektora na granicy ;)
By Pawelec
#1723689
Założyłem osobny temat, ale został usunięty, więc zapytam utaj. Ogólnie, to słabo ogarniam ten wynalazek - pierwsza sprawa, to po co są osobne tmp. dla Ni, Ti, SS itd.? Jak je ustawić i zapamiętać? Bo nawet, jak którąś ustawie, to po zaciągnięciu, wraca do parametru "power". Druga rzecz, to ci to są temp. M1, M2 i M3? Po co jest blokada oporności grzałki?

Wiem, że pytania mogą wydać się idiotyczne - wybaczcie ;)
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1723906
Grzałka na kanthalu, wraca do Power.
M1,2,3 - ustawienia pod swoje TC
TC - kontrola temperatury, Obsługuje Ti, SS, Ni.
Masz zwykle grzałki - nie ma zabawy...
By Jurand
#1724210
Tymon. Ja mam claptony z SS316L i z trybu SS i też mnie wywala do Power.
Dopoki wątkotwórca nie poda z jakiego drutu ma grzałkę - można tylko zgadywać....

Sygnaturkę zeżarła ustawa....
By crosowiec
#1724265
Ma ktoś namiary na conector ? Bo padł już dzisiaj całkiem, najlepiej z polski ew. coś z szybką wysyłka za normalna cene.
By Pawelec
#1724281
Jurand pisze:Tymon. Ja mam claptony z SS316L i z trybu SS i też mnie wywala do Power.
Dopoki wątkotwórca nie poda z jakiego drutu ma grzałkę - można tylko zgadywać....

Sygnaturkę zeżarła ustawa....


Szczerze, to nie wiem... :mrgreen: Nie no, wiem, że to brzmi niepoważnie, ale kupując zestaw startowy niewiele wiedziałem, więc poprosiłem o "drut". Dostałem kilka zwitków 0,4; 045 i 05 w woreczkach strunowych, nic nie opisane. Wiedząc to, co wiem teraz, zapytałbym co to - przy następnych zakupach na pewno się doedukuje i zakupie też coś innego, na próbę. Jeśli to ma jakieś znaczenie, to taka sama sytuacja ma miejsce przy używaniu parownika z ijust2.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1724343
Więc przypuszczalnie masz najbardziej popularnego kanthala. A przerzucanie kanthala do power jest normalnym i prawidłowym zachowaniem boxa, bo kanthal nadaje się tylko do trybu Power.
Awatar użytkownika
By przemekgda86
#1725066
No i stało się :lol:
I w mojej sztuce padł konektor 510, po wkręceniu parownika zawyża rezystancję, a po wciśnięciu power komunikat " atomizer short", nie jestem pewien co do długości gwarancji, ale były to chyba 3 miesiące? Mój dociągnął prawie do 4, więc producent ładnie wycyrklował sobie żywotność dla tego boxa *BOR*
Czekam na wiadomość ze sklepu czy może jest jeszcze na gwarancji, jeśli nie, biorę się za dłubanie :beer:
W związku z powyższym, przyłączam się do pytania przedmówców, gdzie w PL można kupić dobrej jakości konektor?
Awatar użytkownika
By PrezesArQ
#1725068
przemekgda86 pisze:No i stało się
I w mojej sztuce padł konektor 510, po wkręceniu parownika zawyża rezystancję, a po wciśnięciu power komunikat " atomizer short", nie jestem pewien co do długości gwarancji, ale były to chyba 3 miesiące? Mój dociągnął prawie do 4, więc producent ładnie wycyrklował sobie żywotność dla tego boxa *BOR*
Czekam na wiadomość ze sklepu czy może jest jeszcze na gwarancji, jeśli nie, biorę się za dłubanie
W związku z powyższym, przyłączam się do pytania przedmówców, gdzie w PL można kupić dobrej jakości konektor?

W mojej sztuce tak się dzieje od 3 miesięcy, ale niekoniecznie musisz od razu wymieniać. U mnie wystarczy wykręcić niżej pin plus parownika i usztywnić go, żeby się nie wkręcał podczas nakrecania parownika na zasilanie.
Awatar użytkownika
By przemekgda86
#1725077
PrezesArQ pisze:W mojej sztuce tak się dzieje od 3 miesięcy, ale niekoniecznie musisz od razu wymieniać. U mnie wystarczy wykręcić niżej pin plus parownika i usztywnić go, żeby się nie wkręcał podczas nakrecania parownika na zasilanie.

Korzystam tylko i wyłącznie z trybu TC, a tu ważne, jak nie najważniejsze jest solidne połączenie elektroniki z grzałką, a na tym konektorze straty dochodzą do 0,2 ohm, poza tym, u mnie atomizer short pojawia się losowo, niezależnie od długości pinu dodatniego w parowniku (sprawdzone na tsunami) . Jest 50% szans że to problem z połączeniem przewodu (zimny lut ) do pinu plusowego i takie skoki podczas obciążenia mogą wywalać błąd, dowiem się jak dziada rozkręcę :D Szczęście w nieszczęściu że to mod rezerwowy, więc nie ma jakiegoś większego ciśnienia :)
Awatar użytkownika
By Ceberebek
#1725169
przemekgda86 pisze:No i stało się :lol:
I w mojej sztuce padł konektor 510, po wkręceniu parownika zawyża rezystancję, a po wciśnięciu power komunikat " atomizer short", nie jestem pewien co do długości gwarancji, ale były to chyba 3 miesiące? Mój dociągnął prawie do 4, więc producent ładnie wycyrklował sobie żywotność dla tego boxa *BOR*
Czekam na wiadomość ze sklepu czy może jest jeszcze na gwarancji, jeśli nie, biorę się za dłubanie :beer:
W związku z powyższym, przyłączam się do pytania przedmówców, gdzie w PL można kupić dobrej jakości konektor?

Dla przypomnienia:
Gwarancja sprzedawcy(rękojmia/niezgodność towaru...) wynosi 24 miesiące ;)
Awatar użytkownika
By przemekgda86
#1725636
Z informacji uzyskanych ze sklepu, Kubuś miał jeszcze 2 miesiące gwarancji, miał ponieważ nie wytrzymałem i postanowiłem samodzielnie go wskrzesić :lol: :lol: :lol:
Otóż wszyscy generalnie wymieniają całe konektory, i to jest jak najbardziej poprawna forma naprawy, ja postanowiłem sprawdzić co dokładnie jest powodem występowania problemów w tym konektorze *BOR*
Po odlutowaniu przewodu plusowego, taśmą do ściągania cyny wyczyściłem końcówkę pinu i przepchnąłem go wraz z plasticzanym izolatorem przez gwint.


A tu już cały "mechanizm" pinu plusowego, wewnątrz plasticzanego izolatora jest sam pin wypychany sprężynką, z od spodu zablokowany jest zawleczką żeby nie wyskakiwał.



Po szybkiej obdukcji :lol: ustaliłem przebieg zdarzeń, czarny plastikowy izolator wykonany jest z jakiegoś całkowicie nie odpornego na wysokie temperatury tworzywa, i jego spodnia część zaczęła się topić, sam pin nie był już wycentrowany, i podczas wkręcania parownika zawleczka ścięła jedną ze ścian przeźroczystego silikonowego izolatora, jako że sprężyna wraz z izolatorem odrobinę się zapadła, pin nie miał już tak dobrego kontaktu z pinem parownika (stąd zawyżanie rezystancji grzałki).
Przeźroczysty silikonowy izolator zastąpiłem izolatorem z jakiejś grzałki (bodajże vivi nowa), jak to dobrze że zbieram takie śmieci :lol:
Nowy izolator wykonany jest z twardszego silikonu, ogólnie sprawia wrażenie bardziej "topornego"




Pin plusowy rozebrałem na czynniki pierwsze, sprężyna była cała oblepiona zastygniętym na niej plastikiem z czarnego izolatora, więc nie miała prawa poprawnie wybijać pinu, po jej oczyszczeniu, wyciąłem podkładkę ( i tu również element grzałki z vivi nova :lol: widoczny na zdjeciu-metalowy kubek) którą umieściłem wewnątrz czarnego izolatora, jej zadaniem jest utrzymanie na miejscu sprężyny żeby nie przechodziła przez przetopiony izolator.



Pin złożyłem do kupy, ląduje w gwincie dociśnięty parownikiem, a tu już po lutowaniu.




Oczywiście korzystając z okazji, zastąpiłem klej termoprzewodzący ( którego praktycznie nie było na cewce i mosach ) porządnymi termopadami.

W wolnej chwili zastąpię czymś cały czarny izolator, póki co wszystko działa jak należy *SMOKEKING* Mam nadzieję że komuś przydadzą się te wypociny :beer:
Awatar użytkownika
By stastny
#1725853
Witam. Cuboida mam od ponad miesiąca i komunikat "short atomizer" zaczął sie pojawiać w końcu jakis tydzien temu. Problem, jak widac jest znany. Internet podpowiada proste rozwiązanie, a mianowicie podkładkę pod atomizer z karty kredytowej. Wycinamy kółeczko, wiercimy otwór na pin atomizera, skręcamy z modem... Zrobiłem tak wczoraj i od wczoraj nic sie nie dzieje, nie ma klomunikatów "atomizer short" a i TC na stali działa, jakby stabilniej. Polecam takie rozwiązanie.
https://www.youtube.com/watch?v=jQ-gs6EQN3U
Awatar użytkownika
By Mroczny
#1729490
No i także u mnie, konektor umarł. Czy jest ktoś kto zajmuje się wymianą takich konektorów?
By Zewi
#1743874
Witam mam problem.
Otóż mój cuboid wskazuje złe naładowanie akumulatorów. Jeden wskazuje jako prawie wpełni naładowany, drugi natomiast wskazuje na mniej więcej 1/3
Miał ktoś już taki problem? Licze na odpowiedź :)
Awatar użytkownika
By sikor370
#1743878
Zewi pisze:Witam mam problem.
Otóż mój cuboid wskazuje złe naładowanie akumulatorów. Jeden wskazuje jako prawie wpełni naładowany, drugi natomiast wskazuje na mniej więcej 1/3
Miał ktoś już taki problem? Licze na odpowiedź :)

Naladuj te ogniwa zewnetrzna ladowarka
By Zewi
#1743879
Problem występuje również na nowych akumulatorach sprawdzane w sklepie. Obecnie dałem znajomemu żeby naładował je a w piątek zainwestuje w ładowarkę
By orient
#1743960
Nowe akumulatory nigdy nie są w pełni naładowane, bo tak przechowywane nie tracą tak szybko pojemności. Najwidoczniej jeden z nich był średnio nowy. Cuboid nie ma balancera, więc ci nie naładuje do równa akumulatorów naładowanych w różnym stopniu (albo o innej pojemności). Ładuje w szeregu aż któryś z nich będzie naładowany do pełna i wtedy przerywa ładowanie.
By Zewi
#1745638
Znowu ja :)
Po naładowaniu akunulatorów sony vtc5 w nitecore i2 jeden akus nadal wyświetla się jako bardziej rozładowany. Po podpięciu griffina z grzałką o oporze 0.3ohm i ustawieniu 50w pokazuje że jest ok 1-3Amperów, oczywiście nie smaży ale wydaje dziwny odgłos, nie wiem jak go opisać. Takie jakby lekkie strzelanie. Czy to oznacza że elektronika umarła?
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1745659
Poczytaj ten wątek - to dla Ciebie.
Na szybko.... Kubuś żyje, aku są ok.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.