EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
By Polan
#1398083
Ja po początkowym zachłyśnięciu się ta cała TC noszę się z zamiarem sprzedania pudełka z pokaźną ilością drutu różnej maści :)
Mimo, że mam DNA40 przestałem używać TC. Mam wrażenie, że bateria szybciej znika a korzyść dla mnie znikoma...

Moim zdaniem ma to sens jeśli:
1. Drippujemy i chcemy mieć komfort o którym piszą koledzy wyżej.
2. Brak nam doświadczenia. Wtedy jak opanujemy grzałki na niklu jest fajnie :)
3. Lubimy pudełka i parowniki bez "okienka" :D
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1398229
Dziękuje koledzy za odpowiedzi. Rozjaśniło mi się trochę.
Punkt 3 u Polana ciekawy. Nie wpadłem na to.
W sumie zawsze chciałem mieć tuleję do Taifuna bez okienka ale wydawało mi się to strasznie niepraktyczne. Kontrola temperatury zmienia tu postać rzeczy.
Awatar użytkownika
By ronin1412
#1411372
To może i ja dorzucę swoje 2 grosze. Koledzy z vApe Team dość obszernie rozwodzą się nad tematem TC:



Filmik dość długi, więc dla zainteresowanych postaram się to jako-tako streścić. Poruszane tematy:

- porównanie TC pomiędzy DNA40, SX350J i evic-vt od strony użytkownika-laika
- wpływ rezystancji na "jakość TC" w powyższych układach
- temperatura a wrażenia smakowe a palenie bawełny
- kręcenie grzałek tytanowych
- utlenianie tytanu a zdrowie
- grzałki tytanowe na DNA40 i SX350J
By jaro19591
#1411395
Czytając ten wątek, dochodzę do wniosku, że w moim przypadku szkoda inwestować w pomiar temperatury. Używam Provarki, SX mini, DNA 20 i 30, dymię na mocach 8-12W. Bobra nie uświadczyłem od niepamiętnych czasów, zapas drutu i bawełny nam na parę lat. Czy pomiar temperatury wniósłby przy moim stylu wapowania jakieś nowe doznania?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1411428
jaro19591 pisze:Czytając ten wątek, dochodzę do wniosku, że w moim przypadku szkoda inwestować w pomiar temperatury. Używam Provarki, SX mini, DNA 20 i 30, dymię na mocach 8-12W. Bobra nie uświadczyłem od niepamiętnych czasów, zapas drutu i bawełny nam na parę lat. Czy pomiar temperatury wniósłby przy moim stylu wapowania jakieś nowe doznania?

Ja powtórzę to co wcześniej pisałem. TC (o ile dobrze działa) jest genialnym rozwiązaniem do dripperów. W tej chwili nie wyobrażam już sobie, żeby np do derringera nakręcić coś innego niż nikiel. Nie ma mowy o nadmiernym przesuszeniu, przegrzaniu, o smaku bobra, czy przedsmaku bobra. Po prostu, sygnałem do kolejnego zakroplenia jest utrata mocy. Tak działa TC. Odczuwasz to dokładnie tak jak na mechaniku, w którym się właśnie kończy bateria. Ale bateria się nie kończy, zakraplasz i znowu jest ogień.
Natomiast jeśli chodzi o parowniki typu Taifun/Kayfun/Subtank itp... to wolę grzałki na kanthalu. Kontrola temperatury jest mi w nich tak potrzebna jak rybie wiosło.
By jaro19591
#1411453
Miałem podobny dylemat z samochodem. Z dodatkowego wyposażenia nie posiadał jedynie tempomatu. Urobiłem się, poświęciłem parę dni aby go dołożyć i w rezultacie może ze dwa razy go włączylem na trasie :zakrecony
Awatar użytkownika
By Fisherking
#1411457
a próbował ktoś TC na meshu (spocącym od czasu do czasu najlepiej :)),
jak tam kontrola temperatury zadziała i jakie grzałki/z czego ?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1411515
jaro19591 pisze:Miałem podobny dylemat z samochodem. Z dodatkowego wyposażenia nie posiadał jedynie tempomatu. Urobiłem się, poświęciłem parę dni aby go dołożyć i w rezultacie może ze dwa razy go włączylem na trasie :zakrecony

No właśnie. Zależy jakie masz potrzeby. Jeżeli lubisz drippować, to TC pewnie się przyda. Jeśli nie, to może niekoniecznie. Chociaż podejrzewam, że za jakiś czas, za pół roku, czy za rok, i tak każdy chip będzie wyposażony w moduł TC. Więc każdy kto będzie kupował nowego moda, i tak będzie miał TC na wyposażeniu, niezależnie czy będzie go chciał używać, czy nie.

@Fisherking, na meshu nigdy niklu nie kręciłem, ale czasem widziałem takie zdjęcia w necie, więc pewnie się da ;)
Awatar użytkownika
By STRUNA
#1411536
Fisherking pisze:a próbował ktoś TC na meshu (spocącym od czasu do czasu najlepiej :)),
jak tam kontrola temperatury zadziała i jakie grzałki/z czego ?

Jako zagorzały meschowiec nic jeszcze innego nie używałem na TC. Zestaw mesch, ni, tajfun II. Zasada taka sama jak na szmacie. Kontrola działa jak trzeba

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
By TRNCzarny
#1416068
jaro19591 pisze:A podpowiecie jeszcze, jak jest z trwałością grzałek niklowych?


Z uwagi na to, że niklu się nie przepala to kilka dni. Grzałki dość szybko zachodzą nagarem, wydaje mi się, że szybciej niż kanthal (może przez niższą temperaturę odparowywania przez cały czas odpalenia grzałki). Ja wymieniam co 3-4 dni czyli co 20-30 ml a palę jasne owocowe liquidy.

Dodam tylko, że mimo wszystko ja zostaję przy niklu. Komfort wapowania jest wart zachodu :)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1417350
TRNCzarny pisze:DNA źle odczytuje temperaturę na tym drucie i wali pełną mocą.

Dziwne, NiFe30 ma niemal taki sam współczynnik temperaturowy jak tytan, więc jeśli tytan działa, to i ten powinien działać. Oczywiście temperatury ustawia się znacznie niższe. No nic. Jeśli kiedyś wpadnie Ci w ręce Evic-VT, to sprawdź NiFe30 w trybie Ti-VT.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1417356
TRNCzarny pisze:Dna chyba nie działa na tytanie. Nie mam pewności ;)

No działa, tylko się offset ustawia ok -100°F
Czyli jak chcesz jarać na 420°F, to ustawiasz ok 320°F, bo o tyle wtedy wskaźnik "oszukuje".
Podobnie musiałbyś postępować w przypadku nife.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1417362
TRNCzarny pisze:Cenna uwaga. Dna miałem ustawione na 440f jak doszło do zapłonu.

No to w rzeczywistości miałeś 540°F, a w przypadku Nife30 może nawet więcej. No to już grzałka zaczyna wchodzić w czerwień, akroleina i ogień...
By jaro19591
#1423990
No dobra, trzy dni na niklu i mogę się pokusić o własną, subiektywną opinię. Dymi się na nim rzekłbym, poprawnie. Nie widzę różnicy w smaku w porównaniu z kanthalem. Na boberka nie ma szansy, ale również na kanhalu nie miałem tego zwierza od niepamiętnych czasów. Rozebrałem parownik i po tych trzech dniach na lekkim liquidzie grzałka jest czarna, czyli powinno się nawijać nową. Rozebrałem również Subtanka z kanthalem, grzałka zrobiona ze dwa miesiące temu, króciutkie przepalanie, wydmuchanie osadu, nowa wata i lecimy dalej. Jak to mówią, zamienił stryjek siekierkę na kijek, potwierdza się to co napisali przedpiścy, jest to ciekawy wynalazek, ale raczej dla dripersów. Przy spokojnym dymieniu, raczej tylko dodatkowa robota.
Awatar użytkownika
By suvv
#1424034
Ja jestem zadowolony z efektów uzyskiwanych na Ni.

OT:
Panowie... takie swobodne zapytanie... tak źle Wam posługiwać się pochodnymi układu SI? pytam o stopnie Celsjusza... bo nie mogę jakoś zrozumieć czemu operujecie fahrenheit'ami? (no chyba, że wasze boxy nie mają innych ustawień - wtedy pytania nie było :piwo )
Awatar użytkownika
By Mutango
#1424039
suvv pisze:(no chyba, że wasze boxy nie mają innych ustawień - wtedy pytania nie było :piwo )

Otóż to. Nawet jeśli mam w tej chwili dwa boxy, jeden C/F i drugi F, to wygodniej jest mi się posługiwać Farenheitami

-- [scalono] 06 lip 2015, 12:02 --

Mutango pisze:
TRNCzarny pisze:Cenna uwaga. Dna miałem ustawione na 440f jak doszło do zapłonu.

No to w rzeczywistości miałeś 540°F, a w przypadku Nife30 może nawet więcej. No to już grzałka zaczyna wchodzić w czerwień, akroleina i ogień...

Serwis http://www.steam-engine.org/tcr.asp udostępnił dynamiczną tabelę z charakterystykami temperaturowymi popularnych drutów, dzięki której łatwiej się zorientować w offsetach.

I tak na przykład, dla temperatury 440F, i drutu NiFe30 offset wynosi -130F
czyli ustawiasz 310F, a w rzeczywistości temperatura wynosi 440F

Dla tempertury 440F i drutu tytanowego offset wynosi -110F
czyli ustawiasz 330F, a w rzeczywistości masz 440F

Jeśli dla drutu NiFe30 ustawiłeś 440F, to offset wyniósł aż +260F
czyli ustawiłeś 440F, a rzeczywista temperatura wyniosła 700F
więc nic dziwnego że nastąpił zapłon

Obrazek
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1424072
Ciągle czytam, że grzałka Ni wytrzymuje około 30 ml liquidu i należy ją wymienić. Rozumiem, że ta ilość dotyczy w pełni aromatycznych płynów.
Mnie natomiast interesuje ilość odparowanej czystej bazy na takiej grzałce, ewentualnie mieszanki, która zawiera maksymalnie 1/10 sugerowanej dawki aromatu.
Czy w takim wypadku grzałka wytrzyma 10 razy dłużej, wiedząc, że głównym sprawcą nagaru jest użyty aromat?

________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1424188
Grzałkę niklową dość łatwo oczyścić z nagaru na zimno. Jeden warunek: grzałka nigdy nie była przepalana do czerwoności. Osobiście na derringerze, na grzałce niklowej odparowałem już ok. 100ml liquidu.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1424251
Nikiel hard 0.4mm. Ponieważ grzałkę nawijałem na gwincie śruby M3, to po wyciągnięciu waty, mogę tą śrubę łatwo z powrotem wkręcić w grzałkę. A jak już grzałka jest na śrubie, to mogę dość śmiało i energicznie szczotkować grzałkę taką małą szczoteczką z krótkim, sztywnym włosiem (od maszynki do golenia). Po krótkim szczotkowaniu (na mokro, z użyciem liquidu), grzałka wygląda prawie jak nówka. Śrubę wykręcam, zakładam nową watkę, i wułala :D
By jaro19591
#1424265
Nawinąłem nową grzałkę, tym razem zrobiłem większe odstępy między zwojami (poprzednia była prawie jak microcoil) zobaczymy jak teraz będzie pracowała. Na drugim parowniku zrobiłem grzałkę tytanową, okaże się, która będzie zbierała więcej nagaru. W ostateczności mam kanthalu na paręset grzałek :mrgreen: .
By TRNCzarny
#1424631
Mutango pisze:Nikiel hard 0.4mm. Ponieważ grzałkę nawijałem na gwincie śruby M3, to po wyciągnięciu waty, mogę tą śrubę łatwo z powrotem wkręcić w grzałkę. A jak już grzałka jest na śrubie, to mogę dość śmiało i energicznie szczotkować grzałkę taką małą szczoteczką z krótkim, sztywnym włosiem (od maszynki do golenia). Po krótkim szczotkowaniu (na mokro, z użyciem liquidu), grzałka wygląda prawie jak nówka. Śrubę wykręcam, zakładam nową watkę, i wułala :D



Nie łatwiej nawinąć nową? :)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1424741
TRNCzarny pisze:Nie łatwiej nawinąć nową? :)

Jak by było łatwiej, szybciej, to bym nawijał. A skoro mi się nie chce, to znaczy że nie jest łatwiej.

-- [scalono] 07 lip 2015, 21:38 --

Zrobiłem dzisiaj czyszczenie grzałki. Ale żeby tematu nie zaśmiecać, fotorelację umieściłem tutaj http://www.e-papierosy-forum.pl/ni200-czyszczenie-grzalki-niklowej-na-zimno-bez-przepalania-t90950.html
Awatar użytkownika
By Haze
#1426472
Kolejny pacjent:

iPV 4

Obrazek

Wiedząc, że na pokładzie siedzi scalak od YiHi wiadomo czego można się spodziewać:

Obrazek

Zgadza się - mamy modulację PWM. Na szczęście jak przyjrzeć się bliżej:

Obrazek

to widać, że na mokrym knocie jest ona właściwie pomijalna: 20:1 - napięcie jest przykładane na jakieś 20ms, potem następuje przerwa około 1ms. Nie do zauważenia.
Oczywiście w miarę wysuszania knota proporcja przesuwa się w kierunku wydłużania przerw w podawaniu napięcia:

Obrazek

Po rozciągnięciu widać że:

Obrazek

mamy teraz jakieś 1:5 - napięcie jest przykładane na jakieś 20ms, potem przerwa ~100 ms. I to jest już wyraźnie odczuwalne. No ale to piąty sztach i ledwo nasączony knot.
A przy siódmym sztachu i praktycznie suchym knocie:

Obrazek

nie ma już o czym mówić - ogień jest przez jakieś 20ms, potem 300ms ciszy - czyli oczywiście tak jak powinno być.


A ogólne wrażenia? Całkowicie OK. Bez większych różnic w stosunku do reszty stawki, ale z jednym zastrzeżeniem: iPV nie jest tak "czujny" jak pozostałe mody. Kiedy bawiłem się SX-em albo Wolfem na suchej wacie to nie było opcji żeby ją przypalić - mody natychmiast odcinały napięcie i wata pozostawała biała. Na iPV zdarzało się jej dość mocno zbrązowieć.
By jaro19591
#1426972
Jednak na niklu dużo mniej się syfi grzałka, kiedy odległości między zwojami są większe. Zajrzałem przed chwilą, na razie tylko lekko zmieniła kolor, nagaru jeszcze nie widać. Na grzałce tytanowej nie widać większej różnicy po czterech dniach używania. Starałem się w tym czasie dymić po równo na jednej i drugiej.
By Abeel
#1427491
Mógłbym wysłać do testów jak dostanę Eleaf iStick TC 40W 2600 mAh, zainteresowany?
Sam jestem bardzo ciekawy jak taki niskobudżetowy modzik wypadnie. Po świetnej elektronice w iStick 50W możemy się bardzo pozytywnie zdziwić ;)
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1427553
Albo negatywnie po słabej w 20 i 30W :)

Moc może mieć dobrą i stałą, ale głupi program od temperatury lub słaby jej miernik.

Im więcej cudacznych elementów, szczególnie w tanich produktach, tym większa możliwość porażki, większe też szanse usterki w jakiej serii gdzie skopią jeden z kilkunastu elementów.

Robią jeszcze gdzieś fajne i wydajne mody tylko regulowane napięciem ? :)
Awatar użytkownika
By Haze
#1428501
Abeel pisze:Mógłbym wysłać do testów jak dostanę Eleaf iStick TC 40W 2600 mAh, zainteresowany?

Chętnie, dzięki :beer: Jak będziesz gotowy do wysłania to daj znać (najlepiej gdyby był to przyszły tydzień).
Awatar użytkownika
By Haze
#1434734
No to dzięki Koledze @Abeel ( :beer: ) mamy na oscyloskopie:

iStick TC40W

Obrazek

Patrząc na cenę modzika cudów OCZYWIŚCIE się nie spodziewałem, no i ... SZCZĘKA MI LEKKO OPADŁA :mrgreen: :

Obrazek

Już od pierwszego sztacha widać, że JEST DOBRZE. Mod płynnie schodzi z napięciem, niezależnie od stopnia nasączenia knota:

Obrazek

A kiedy napięcie musiałoby spaść poniżej 1V po prostu je odcina:

Obrazek

Te szpile, które pojawiają się po 10 sekundzie (po odcięciu napięcia) to tryb czuwania iSticka - podobnie jak Wolf, iStick sprawdza sobie co parę sekund co się dzieje na grzałce:

Obrazek

I podobnie jak w Wolfie nie ma tutaj opcji żeby przypalić suchy knot (w trybie TC). W innych modach TC zdarza się, że zanim elektronika zorientuje się, że knot jest suchy zdąży zapodać mu trochę napięcia i lekko go przybrązowić.

Podsumowując: bardzo fajny i zgrabny modzik pozwalający rozpocząć zabawę z TC za śmieszne pieniądze.
Awatar użytkownika
By Haze
#1435749
No to dzięki Koledze @glowa82 ( :beer: ) mamy w końcu prekursora TC czyli:

DNA 40

Obrazek

Jak należało się spodziewać na dobrze nasączonym knocie jest bez uwag:

Obrazek

Dopiero przy trzecim sztachu zaczyna się coś dziać:

Obrazek

Hmmm... pojawia się oscylacja:

Obrazek

Która na szczęście znika po około 1-2 sekundach:

Obrazek

Widać to jeszcze lepiej kiedy spojrzymy na napięcie w dłuższym czasie:

Obrazek

Scalak potrzebuje około sekundy żeby obadać co się dzieje z grzałką, a potem zaczyna łagodnie zjeżdżać z napięciem, i w momencie kiedy dojdzie do 1V odcina je zupełnie.

I jeszcze uwaga: dna40 to scalak z grupy tych z większą tolerancją dla TC, w związku z tym suchą watę lekko przypali zanim odetnie napięcie.
By jaro19591
#1435907
Właśnie z ciekawości zrobiłem próbę na Hcigar VT40. Zdjąłem zbiorniczek z Subtanka, odkręciłem górny kapsel z bazy i podawałem napięcie na grzałkę. W momencie, gdy wata była już prawie sucha, na zmianę przykładał moc 3W i odpuszczał aż do momentu całkowitego wysuszenia waty. Nie spowodowało to najmniejszego zbrązowienia waty. Jak dla mnie, jest O.K.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

ursa nano miga 3 razy na biało

Przy włożonym podzie przy zaciąganiu się dioda mig[…]

https://i.ibb.co/Q6VVz26/freemax-gal[…]

JBL SMOKE BOX (JBL GO E-PAPIEROS)

Witam forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.