EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By mordek
#1542059
Drac0 pisze:Przypalona pod grzałka, grzałka całą w nagarze. Teraz ukreciłęm setup okolo 10 zwojów na 2,5mm. Mod zablokowany na rezystancji 0,23 (tyle wykrył po 10 minutach leżenia). 130 stopni C ...

Dla mnie nie jest podobna, bo nie wiem co to za drut - średnica, ni200? :roll:.
Robisz lub masz coś nie tak z setupem, skoro tak się to zachowuje.

jch-root pisze:@Haze - czy ja dobrze widzę? Wykresy "Evic VTC Mini" wyglądają znacznie lepiej? :zakrecony:

Czesiu dobrze widzi, jest różnica spora :|.

polak345345 pisze:Dziś w trybie ss spalilem wate a evic dalej utrzymywał temperature. Co mogłem zepsuć?

Zablokowałeś rezystancję? Bo wygląda jakby przez noc co się zmieniło.
By polak345345
#1542065
mordek pisze:
Drac0 pisze:Przypalona pod grzałka, grzałka całą w nagarze. Teraz ukreciłęm setup okolo 10 zwojów na 2,5mm. Mod zablokowany na rezystancji 0,23 (tyle wykrył po 10 minutach leżenia). 130 stopni C ...

Dla mnie nie jest podobna, bo nie wiem co to za drut - średnica, ni200? :roll:.
Robisz lub masz coś nie tak z setupem, skoro tak się to zachowuje.

jch-root pisze:@Haze - czy ja dobrze widzę? Wykresy "Evic VTC Mini" wyglądają znacznie lepiej? :zakrecony:

Czesiu dobrze widzi, jest różnica spora :|.

polak345345 pisze:Dziś w trybie ss spalilem wate a evic dalej utrzymywał temperature. Co mogłem zepsuć?

Zablokowałeś rezystancję? Bo wygląda jakby przez noc co się zmieniło.

Zablokowałem, ale zauważyłem że nawet gdy była zablokowana oporność sie zmieniła z 0.25 do 0.29. Aktualnie jest 0.26. Dodam ze setup dokręcony do końca.

Sent from my SAMSUNG-SM-N910A using Tapatalk
Awatar użytkownika
By Drac0
#1542066
Jak tak sobie na to patrzę to myślę że zakup niespecjalnie warty jeśli chodzi o coś więcej niż samo 200W...

Tak rezystancję zablokowalem. Kolejny setup ukręcony w południe około 12-13... 5ml odparowane grzałka czarna, wata pod grzałka spalona. Kolejny setup ukręcony 30 minut temu rezystancja zablokowana na 0.18 - 2ml poszło brak bobra ale temperatura 130C... jak to jest że ja na tak niskiej temperaturze jestem...
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1542172
Powiem szczerze, że najniższa temp jakiej kiedykolwiek używałem na Ni200 zastosowana przy setupie dopaszczowym to było ok 180-185 stopni(tak dopaszczowe ni200= śmieszna, ale działa). Jakieś takie lajtowe setupy robione na śrubie na odwal się są dla mnie akceptowalne mniej więcej od 225 stopni... gdzie muji zaczyna brązowieć przy 260 stopni+(na suchej wacie).

Mistrzu skończ pisać i pokaż jakieś zdjęcie setupu:)
Awatar użytkownika
By Haze
#1542181
Drac0 pisze:Jak tak sobie na to patrzę to myślę że zakup niespecjalnie warty jeśli chodzi o coś więcej niż samo 200W...

Jeśli robisz takie założenie patrząc na wykresy TC to poczekaj jeszcze na testy na Ti i SS. No i jeszcze na parę innych :wink: .
Awatar użytkownika
By jch-root
#1542195
@Haze - czesio nie zna się na "oscylonskopach" (nie zajumał jeszcze takowego), zauważyłem małą "różniczkę" w lewym dolnym rogu na wykresach - Evic: CH1 1.00V, RX200: CH1 0.5V. Mogę zapytać, czy te parametry nie mają wpływu na wykresy? :cygaro: :zakrecony:
Awatar użytkownika
By Haze
#1542204
jch-root pisze:@Haze - czesio nie zna się na "oscylonskopach" (nie zajumał jeszcze takowego), zauważyłem małą "różniczkę" w lewym dolnym rogu na wykresach - Evic: CH1 1.00V, RX200: CH1 0.5V. Mogę zapytać, czy te parametry nie mają wpływu na wykresy? :cygaro: :zakrecony:

Nie, to jakby skala osi pionowej (czyli wartości napięcia na parowniku) - z reguły ustawiam 1V/działkę, ale robiąc RX-a zapomniałem i zostało 0,5V/działkę. Tak że wykres RX-a jest "wyższy", ale przez to że był zrobiony w 2 razy większej skali to praktycznie na jedno wychodzi.
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1542314
Jeśli chodzi o ustawianie temperatury na grzałce niklowej, to ogromne znaczenie ma jakość parownika, dokładność połączeń, opór własny parownika i powstające ewentualne niekontakty. Wszystkie te szczegóły zwiększają odczyt faktycznego oporu grzałki, przez co ustawiona w zasilaniu temperatura nie będzie właściwie odwzorowana na grzałce.
Grzałki niklowe mają dość niski opór, a dodając do tego opór parownika i opór powstający na łączeniach uzyskujemy np. 0,13 oma, zamiast 0,1 oma. Po rozgrzaniu zmienia się tylko opór drutu. Reszta oporów pozostaje bez zmian i czym wyższe mamy oporności "pasożytnicze", tym niższą temperaturę musimy ustawić na zasilaniu.

________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1542327
amisiek1969 pisze:Jeśli chodzi o ustawianie temperatury na grzałce niklowej, to ogromne znaczenie ma jakość parownika, dokładność połączeń, opór własny parownika i powstające ewentualne niekontakty. Wszystkie te szczegóły zwiększają odczyt faktycznego oporu grzałki, przez co ustawiona w zasilaniu temperatura nie będzie właściwie odwzorowana na grzałce.
Grzałki niklowe mają dość niski opór, a dodając do tego opór parownika i opór powstający na łączeniach uzyskujemy np. 0,13 oma, zamiast 0,1 oma. Po rozgrzaniu zmienia się tylko opór drutu. Reszta oporów pozostaje bez zmian i czym wyższe mamy oporności "pasożytnicze", tym niższą temperaturę musimy ustawić na zasilaniu..


Ostatnim tak problematycznym parownikiem jaki posiadałem był subtank, ale dało się to obejść zabawami z pinem. W sumie teraz co bym nie kupił raczej jest bezproblemowe, jeżeli chodzi o opory wewnętrzne samego parownika.
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1542485
Napisałem o tym, bo miałem podobne problemy z Subtankiem. Również sobie z nimi poradziłem. Teraz mam TFV4 i brak problemów, po za pierwszym montażem, kiedy za słabo dokręciłem moduł RBA do podstawy.

________________
Tapa tapa z es piątki.
By szymon1234
#1543471
@Haze
Jakbyś miał czas na testy ss304, to mogę wysłać parę metrów, bo właśnie przyszło 120m od pszczelarza.
Jak dla mnie BOMBA, można wygrzewać grzałkę na sucho, czyli standardowe microcoile bez hotspotów jak najbardziej, a do tego TC na vtc mini bdb działa póki co.
Awatar użytkownika
By Haze
#1544783
Ponieważ Wismec potrafi obsłużyć również druty Ti i SS to ciężko było nie skorzystać:

Ti:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czyli widać, że jest BARDZO podobnie do Niklu. Gdyby ktoś się bardzo uparł to mógłby stwierdzić, że wykres jest trochę "spokojniejszy" (mniej oscyluje) ale równie dobrze może to wynikać z innego konfigu.


SS316:

A tu jest już ciekawiej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widać że nie ma w ogóle regulacji amplitudą napięcia, mod cały czas ciągnie na wyliczonym napięciu, a kiedy knot się przesusza zaczyna modulować. No i wydaje się, że dzięki temu na początku mamy większy CZAD, aczkolwiek muszę to jeszcze potwierdzić wapując sobie normalnie na SS.
Awatar użytkownika
By Luftmysza
#1544812
Dziwne, ta modulacja na ss wydaje się być spora, ale szczerze nie czuję takiego zachowania rx podczas wapowania :D.

Wysłane z mojego E2105 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Haze
#1544816
Luftmysza pisze:Dziwne, ta modulacja na ss wydaje się być spora, ale szczerze nie czuję takiego zachowania rx podczas wapowania :D.

Bardzo możliwe. Ja te pomiary robię na dripperze, i z pełną premedytacją nasączam knot w sposób dość umiarkowany, żeby nie musieć odparowywać nie wiadomo jakich ilości liquidu zanim zacznie działać regulacja. W związku z tym z punktu widzenia normalnego wapowania najbardziej reprezentatywny jest pierwszy sztach. Trzeci sztach u mnie to poziom, przy którym już dawno szukałbyś butli z liqudem, no a piąty to prawie suchy knot. No a jak widzimy przy pierwszym sztachu RX ciągnie równo przez prawie 5 sekund :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Luftmysza
#1544818
No a potem robi w sumie tak, jak można się tego spodziewać :mrgreen: i jak na tak niski współczynnik TCR można chyba powiedzieć, że jest całkiem OK :).

Wysłane z mojego E2105 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By miaziol
#1544896
Mam tego rx200 i nie czuję tej modulacji przy normalnym użytkowaniu. Kiedy jest słabo nasączony nośnik wtedy czuć pływanie mocy czyli jakaś tam modulacja się pojawia ale to występuje tylko przy przesuszonym nośniku. Prawidłowy setup na ss nie powoduje takich sensacji.
Awatar użytkownika
By Luftmysza
#1544898
@miaziol, Haze napisał, że tej modulacji zwykle nie czuć, a on sam, nośnik ma zakroplony skromnie, żeby nie musieć wapować niewiadomo ile do testu :).

Wysłane z mojego E2105 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By miaziol
#1544902
spoko ja to rozumiem wyjaśniam tylko jak to wygląda z punktu uzyszkodnika. Przy prawie pustym baniaku mam pływanie na zasadzie nasączyło nośnik to podaje więcej mocy przesusza jest odbój. Osobiście to mi się podoba bo daje jednoznacznie znać że trzeba dolać :D. Tak po za tym działa wszystko od strzała. Jedyne czego mogę się czepić to waga która z tymi trzema ogniwami jest co tu dużo czarować dosyć znaczna. Dla mnie to jest zasilanie numer jeden. Przesiadłem się z sx350 bez kontroli temp. Daje lepiej od sx-a natomiast przez tą wagę raczej na 90% poleci ten mod na bazarek a ja poszukam czegoś lżejszego i raczej będę celował w vt200. Inna opcja to zamotam cosik samemu na większej bateryjce lipo no bo lubię mieć zapas baterii a ta w vt200 wydaje mi się być deko mała, dziennie idzie mi około 10ml płynu i nie wiem czy takie małe ogniwo da radę. Jadę na ss dual coil moc około 40W i 250st.
Awatar użytkownika
By dajczu
#1544906
Haze pisze:
dajczu pisze:@Haze A obczajałeś może eVic VTC mini po upgrade 2.0? Ze stalą nierdzewną?

Po Nowym Roku...

Taaaa Chińczyki... 20 minut (Sic!) po tym jak odebrałem SS304 wyszedł update z SS316 i własnymi ustawieniami TCR... Ehhh chce ktoś szpulę drutu? :mrgreen:

Pierwsze testy evic vtc mini v3.0 na 316 bardzo pozytywne. Wypuszczają własne grzałki z SS316 więc musieli się postarać żeby działało :D
Awatar użytkownika
By Luftmysza
#1544947
@Dajczu, mi też dziś pan listonosz ma przynieść SS304, ale teraz jest jeszcze mniejszy problem, skoro można ręcznie dostroić TCR :mrgreen: .
Awatar użytkownika
By Mutango
#1545004
Ha, już na samym początku kiedy pojawił się drut SS, bez żadnych pomiarów, oscyloskopów i innych przyrządów, wyczuwałem to wszystko w paszczy.. http://www.e-papierosy-forum.pl/post1509767.html#p1509767
I tak jak pisałem, są zachwyceni drutem stalowym, i są zniechęceni. Bo drut SS wymaga dobrego transportu i namoczenia. W dripperach trzeba często zakraplać, a w tankach potrzebny dobry setup. Pożądane są parowniki o wyjątkowo mocnym transporcie typu Bellus, Aromamizer...
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1545058
Stress pisze:a tak po chłopsku to czym ta regulacja TCR różni się np. podniesieniem temp.
czy też dodaniem/zmniejszeniem W ?
Mógłby ktoś wyłuszczyć łapotologicznie?


Przecież to jest parametr opisujący tempo przyrostu rezystancji wraz ze wzrostem temperatury. Co tu regulować? Masz dany drut ustawiasz dany TCR i jazda.
Awatar użytkownika
By STR
#1545070
Tak mógłby, podnoszenie temperatury nic nie daje, jeśli mamy niewłaściwy współczynnik dla danego drutu, jeśli ustawimy 260*C to nie oznacza wcale, że nasza grzałka ma taką właśnie temperaturę, ponieważ krzywa grzewcza zastosowanego drutu jest zupełnie inna i może to być 220*C lub 300*C.

Regulacja temperaturą nie przynosi zamierzonego efektu i przy niskich nastawach mamy małą chłodną chmurę lub jej brak a jeśli ją podnosimy chmura nagle staje się gryząca i gorąca tym bardziej, że nasze zasilania podnoszą temperaturę, co 5*C.

Daje się osiągnąć w miarę zbliżone parametry jednak 100% satysfakcji osiągniemy przy odpowiednim drucie, dla którego znamy TCR i ustawieniu tej wartości w naszym zasileniu.

Trochę więcej o obliczeniach oraz krzywe grzewcze poszczególnych rodzajów drutu znajdziecie tutaj:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1748518699
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1545093
Stress pisze:Chyba łapię.... regulacja tego parametru (TCR) to jakby zabawa
tym "czymś" co różni nastawy elektroniki dla Ti Ni200 i SS ?


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Awatar użytkownika
By Mutango
#1545106
TCR to parametr kalibrujący termometr.
Są dwa parametry kalibrujące termometr: rezystancja i TCR.
Jeżeli rezystancja zmierzona/zalogowana jest za wysoka i/lub TCR jest ustawione za wysokie, to termometr zaniża, czyli ustawisz sobie jakąś temperaturę, a w rzeczywistości będzie ona wyższa. Jeżeli rezystancja zmierzona/zalogowana jest za niska i/lub TCR jest ustawione za niskie, to termometr zawyża. Czyli ustawisz sobie temperaturę zadaną, a w rzeczywistości będzie ona niższa.
Awatar użytkownika
By Stress
#1545166
Mutango pisze:TCR to parametr kalibrujący termometr.
Są dwa parametry kalibrujące termometr: rezystancja i TCR.
Jeżeli rezystancja zmierzona/zalogowana jest za wysoka i/lub TCR jest ustawione za wysokie, to termometr zaniża, czyli ustawisz sobie jakąś temperaturę, a w rzeczywistości będzie ona wyższa. Jeżeli rezystancja zmierzona/zalogowana jest za niska i/lub TCR jest ustawione za niskie, to termometr zawyża. Czyli ustawisz sobie temperaturę zadaną, a w rzeczywistości będzie ona niższa.

I o to mi chodziło - prościej się nie da - wreszcie rozumiem działanie i zależności.
Dlatego wcześniej pisałem o reg. temperaturą. W skrócie chodziło mi o to, że jak
niekoniecznie drut jest taki o jakim myślał producent, to reg temp można było to
w jakimś stopniu skorygować (Wyświetlana temperatura jest wtedy
bardziej lub mniej rzeczywistą)
Awatar użytkownika
By Seavolv
#1545214
Panowie jedno pytanie bo zaczynam dopiero ogarniać tą temperaturę, czy to normalne że na ni200 28awg oporność 0.15 temperatura 110C to cos normalnego? Przy 120C czuć już ciepłą chmurę.
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1545270
Seavolv pisze:Panowie jedno pytanie bo zaczynam dopiero ogarniać tą temperaturę, czy to normalne że na ni200 28awg oporność 0.15 temperatura 110C to cos normalnego? Przy 120C czuć już ciepłą chmurę.


Co bym nie zwinął na 28awg to temp do smaczenia muszę podciągać zawsze powyżej 220 stopni. Wapowanie w 110 stopni można porównać z piciem liquidu przez gwizdek.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2015, 20:44 przez TooCruel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Haze
#1545366
STR pisze:Trochę więcej o obliczeniach oraz krzywe grzewcze poszczególnych rodzajów drutu znajdziecie tutaj:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1748518699

Świetne, dzięki za namiar. Niepokoi mnie tylko jedna rzecz: to że TCR "pływa" wraz z temperaturą - czyli mamy współczynnik temperaturowy, który określa zmianę rezystancji spowodowaną zmianą temperatury, ale jednocześnie zależy od tej temperatury :zakrecony. Wychodzi więc na to, że do w pełni poprawnej regulacji należałoby się posługiwać nie tyle jedną wartością współczynnika co całą jego charakterystyką w danym przedziale temp. (przynajmniej dla Niklu, inne materiały mają na szczęście znacznie mniejszą zmienność TCR). Z tego co się orientuję to mało kto tak robi - w specyfikacjach najczęściej podaje się jedną wartość TCR.

A skoro temat został już poruszony to:

Stress pisze:a tak po chłopsku to czym ta regulacja TCR różni się np. podniesieniem temp.

@Mutango i @STR wprawdzie już to opisali, ale uzupełnię matematycznie-obrazkowo :D

Współczynnik temperaturowy (ang. Temperature Coefficient of Resistance - TCR) to po prostu parametr informujący jak zmieni się rezystancja materiału przy zmianie jego temperatury o jeden stopień. Definiuje go taka zależność:

Obrazek

Na razie nie wnikamy w to równanie, podam od razu TCR-y niektórych interesujących nas materiałów:
* Ni200 - 0,0050,
* Titan - 0,0035,
* NiFe30 - 0,0032.
No OK, ale co to właściwie oznacza w praktyce? Zobaczmy...
Przyjmujemy założenie, że nawinęliśmy sobie grzałkę, która w temperaturze otoczenia (20*C) miała 0,1 ohma i zakładamy, że zaczynamy ją grzać podstawiając coraz wyższe temperatury do powyższego wzoru. W efekcie dostaniemy takie wykresy:

Obrazek

Widać więc, że TCR decyduje o stromości narastania rezystancji spowodowanego wzrostem temperatury i widać jak ważne jest żeby mod "znał" ten współczynnik. Dlaczego? Załóżmy że ustawiamy temp. wapowania na 200*C i jedziemy na Niklu. Mod znając TCR Niklu i wiedząc, że grzałka w temp. otoczenia miała 0,1 ohma ładnie sobie wyliczy, że 200 stopni będzie osiągnięte kiedy rezystancja grzałki dojdzie do 0,19 ohma. No i fajnie. A co będzie jeśli spróbujemy oszukać i w trybie Ni zapniemy grzałkę NiFe? Mod znowu będzie czekał aż rezystancja dojdzie do 0,19 ohma, ALE ponieważ NiFe ma o wiele mniejszy TCR (rezystancja rośnie wolniej) to grzałka będzie już wtedy miała około 310*C!!! Czyli piekło w paszczy...

To tak z grubsza *CZAJNICZEK*
By homer21
#1545419
STR pisze:
Trochę więcej o obliczeniach oraz krzywe grzewcze poszczególnych rodzajów drutu znajdziecie tutaj:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1748518699


W tabeli zakres TCR dla niklu to 0,004427-0,006101, zas Joyetech dla Evica Mini podaje zakres 600-700, zakladam ze w tabeli sa poprawne dane natomiast Joyetech podal taki zakres bo jeszcze nie dopracowal softu? Nie rozumiem.
Sprobuje ustawic wartosc 0,005496 dla 235C bo akurat na takiej wapuje i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
By STR
#1545475
I jeszcze jedna krótka informacja, kolega @Haze ładnie to rozrysował i wytłumaczył jednak producenci nie zastanawiają się nad tym, do jakich celów używane jest ich oprogramowanie i w większości zasileń fabrycznie ustawiony TCR jest dla wartości 600*C a nawet 1000*C, bo tak jest łatwiej, bo takie wartości podaje producent drutu.

@Seavolv a ten drut nie jest przypadkiem z wysepki ?
Awatar użytkownika
By Seavolv
#1545659
Nie wiem o co chodzi robiłem grzałkę osiem zwojów co prawda do kajtka ale czemu nie, średnica około 2mm pokazuje 0,18-0,20 blokuje ohmy na takich wartościach i nie mogę zagrzać tej grzałki, znaczy pokazuje że np. przy 130C kopci już jak smok a do 150 nawet nie dobija. Grzałka z luźnymi jak i zwartymi zwojami. Na NI200 2.0mm nie miałem takich problemów
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
Poszukiwany wyjątkowy parowniczek.

Hejo kochani, Przez lata korzystania z EIN przez […]

Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.