EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
By MakeZZZ
#1386978
Goldi pisze:
MakeZZZ pisze:Z tego wynika, że im mniejsze spadki, czyli mniejsze napięcie, tym większa dokładność pomiaru jeśli dobrze myślę?

Właśnie odwrotnie, czym większe napięcie mierzone tym dokładniejszy pomiar oporności.


Z tego co wyczytałem tutaj: http://elektron.pol.lublin.pl/djlj24/lm/cw10.pdf
Mówisz o technicznym sposobie pomiaru oporu, który jak się okazuje nie jest zbyt idealny. Do tego sam atomizer ma swoje własne spadki napięcia co jeszcze bardziej zaburza pomiar. Nie chcę się kłócić bo jestem mądrzejszy tylko o jeden artykuł, a nie doświadczenie w tym zakresie, ale czy jesteś pewny, że to jest sposób pomiaru oporu grzałki w modach? Jeśli tak by było mógłbyś korzystać z dowolnego drutu w obwodzie o nieliniowej charakterystyce prądowo-napięciowej. Nie zabijajcie mnie jeśli się mylę, to tylko spostrzeżenia i chęć zdobywania wiedzy :D
Awatar użytkownika
By Wąski
#1389054
MakeZZZ pisze:Jeśli tak by było mógłbyś korzystać z dowolnego drutu w obwodzie o nieliniowej charakterystyce prądowo-napięciowej.
Elektronika musi "wiedzieć" jaki drut ma wsadzony. Zmiana rezystancji wraz ze wzrostem temperatury jest różna dla różnych drutów (różny wsp. alfa z rzeczonego artykułu).
W e-ustrojstwie ustawiasz próg temperatury, a nie rezystencji... *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By Mutango
#1389141
Wąski pisze:Elektronika musi "wiedzieć" jaki drut ma wsadzony. Zmiana rezystancji wraz ze wzrostem temperatury jest różna dla różnych drutów (różny wsp. alfa z rzeczonego artykułu).

Zajrzyj do manuala Dicodesa http://www.dicodes.de/upload/Short%20manual%20dicodes%202380%2004052015.pdf
Opcja Heater Menu -> Temp. Cof Up/Down (temperature coefficient)
Czyli jest tak, że możesz wybrać wiele rodzajów drutu, których temperaturowy współczynnik rezystancji mieści się w zakresie 100-650. Producent drutu powinien podać ten współczynnik, a użytkownik powinien ustawić współczynnik w menu (w przypadku zmiany rodzaju drutu). W ten sposób elektronika "wie" jaki drut ma wsadzony.
Awatar użytkownika
By Haze
#1391783
No to mamy na tapecie MONSTRUM :mrgreen: czyli SnowWolfa 200W:

Obrazek

Aczkolwiek pomiary kontroli temperatury będę robił przy nieco niższych nastawach :wink:
No to zacznijmy:

Obrazek

Wata cały czas mokra więc mod trzyma poziom.


Obrazek

Tutaj nośnik zaczyna się przesuszać ale Wilk całkiem dzielnie daje radę.


Obrazek

Po piątym sztachu zaczyna się już dość radosna modulacja :wink:


Obrazek

No a kiedy nośnik jest już właściwie całkiem suchy zaczyna się taniec derwisza :mrgreen:

Podsumowując trzeba przyznać, że ta modulacja na końcu jest dość chaotyczna, ale mimo to jak dla mnie SnowWolf radzi sobie jednak lepiej niż SX bo nie wali od razu tak drastyczną modulacją.
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1391793
Panie kolego. Wiecie na co czekam a tu jakieś takie mocarze. ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1391815
Ciekawe dlaczego te szpile? Ale raczej tym bym się nie przejmował, wychodzi na to, że to efekt uboczny. Łamią się strasznie zbocza narastające i opadające, tu szukałbym problemu. Jakby nie wyrabiały kondensatory :| No a algorytm stara się nadgonić, może dlatego te szpile...
Awatar użytkownika
By Haze
#1392336
No to lecimy z Dicodes EXTREME v2:

Obrazek

Ukręcona grzałka 0,7 ohm z drutu NiFe30, temperatura na 250 stopni i jazda z pierwszym sztachem:

Obrazek

No no, jest nieźle, po krótkich oscylacjach napięcie się ustala. No OK, ale jak będzie dalej? W końcu Wolf zachowywał się podobnie ale tylko na początku ...

Obrazek

I jeszcze dalej, knot już prawie całkiem suchy:

Obrazek


Można? Można!

Prawdę powiedziawszy to jestem już bliski porzygania się :mrgreen: od słodzenia modom 2 edycji Dicodesów ale znowu muszę to powiedzieć: CZAPKI Z GŁÓW przed inżynierami z Dico...
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1392456
Wykresy fajne ;) :beer:
Czy dokładnie tak samo jest w 2380?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1392551
Haze pisze:Można? Można!

Może to kwestia stosunkowo wysokiej oporności? Wyższa oporność, wyższe napięcia, wyższa stabilność. 0.7Ω na niklu jest praktycznie nieosiągalne.
Awatar użytkownika
By Haze
#1392591
Mutango pisze:Może to kwestia stosunkowo wysokiej oporności? Wyższa oporność, wyższe napięcia, wyższa stabilność. 0.7Ω na niklu jest praktycznie nieosiągalne.

O ile dobrze pamiętam to jakaś grzałka z ni200 też mi się przewinęła przez Extrema i było identycznie, ale głowy nie dam, a wykresów nie zachowałem. Jak dam radę to jutro sprawdzę jeszcze raz taki konfig na oscyloskopie...


Polan pisze:A co na to DNA40? :)

Jak ktoś jest w stanie rozstać się z dna40 na jakiś tydzień to możemy sprawdzić ...
Awatar użytkownika
By Haze
#1397236
Mutango pisze:Może to kwestia stosunkowo wysokiej oporności? Wyższa oporność, wyższe napięcia, wyższa stabilność. 0.7Ω na niklu jest praktycznie nieosiągalne.

Sprawdziłem na niklu:

Obrazek

Jak widać jest tak samo dobrze. I poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy Dico nie jest przypadkiem JEDYNYM w tej chwili modem, który umożliwia ustawienie współczynnika temperaturowego? Czyli obsługę różnych drutów temperaturowych? Jak to jest w DNA?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1397396
Haze pisze:I poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy Dico nie jest przypadkiem JEDYNYM w tej chwili modem, który umożliwia ustawienie współczynnika temperaturowego? Czyli obsługę różnych drutów temperaturowych? Jak to jest w DNA?

Jest jedynym, w którym można ustawić współczynnik. Evic VT ma podwójny tryb (na nikiel i na tytan). DNA jest tylko w pojedynczym trybie niklu (czyli niejako ma ustawiony jeden współczynnik na stałe). Aczkolwiek nie oznacza to, że w DNA nie można użyć innego drutu. Można użyć, tylko skala temperaturowa nie będzie się zgadzać. Tzn współczynnik temperaturowy jest potrzebny do kalibracji wskaźnika temperatury. Jeżeli np użyjesz w DNA drutu tytanowego (a siłą rzeczy jesteś w trybie niklu), to musisz ustawić na wyświetlaczu niższą temperaturę niż tą którą chcesz w rzeczywistości uzyskać...
Nie chce mi się powtarzać, więc tylko zacytuję samego siebie z innego wątku:

Mutango pisze:Nie, osobiście nie używałem. Czytałem tylko o tym okazjonalnie w kilku miejscach w sieci. Dużo tego nie ma, bo to dopiero początek eksperymentowania z tytanem na TC. Ale pewnie jak wpiszesz w googlach coś w stylu "dna40+titanium wire", to coś tam się znajdzie.
No cóż, do kontroli temperatury potrzebny jest drut o stosunkowo wysokim temperaturowym współczynniku oporności. Kanthal się do tego nie nadaje, bo w porównaniu do niklu jego współczynnik jest bardzo znikomy. Natomiast czysty tytan ma ten współczynnik dużo bardziej zbliżony do niklu (chociaż nie taki sam). Jeśli podłączysz pod dna40 grzałkę tytanową, to chip tego nie rozpozna... bo niby jak ma to rozpoznać? Po zapachu? ;) Po prostu chip działa tak, jakby miał podłączony nikiel. A ponieważ współczynniki temperaturowe są zbliżone, więc kontrola temperatury na tytanie działa jak najbardziej. Problem jest tylko w tym, że ponieważ współczynniki nie są identyczne, to i wyskalowanie temperatury nie jest identyczne. I tutaj użytkownicy muszą działać na wyczucie. Jedni twierdzą, że trzeba ustawić połowę temperatury. Ale np tutaj użytkownik ustawia tylko trochę mniej niż dla niklu (400F dla Ti, 450F dla Ni). Ale generalnie, poza problemem z dokładnym ustaleniem temperatury, to TC działa, bo nie złapiesz bobra, suchej watki nie podpalisz.
Wydaje mi się, że w przypadku DNA jest tylko kwestia odpowiedniej zmiany oprogramowania, żeby można było skalę temperatury przestawiać w tryb Ti (takie mody już są, Dicodes, nowy eVic VT)

Drut tytanowy jest generalnie chwalony, przez tych którzy na nim eksperymentują. Począwszy od kwestii zdrowotnych (tytan jest przyjazny dla ogranizmu), poprzez smak (a raczej brak posmaków metalicznych), a skończywszy na kwestiach technicznych: plastyczność, łatwość kręcenia, trwałość, wyższa rezystywność, a więc mniej problemów z pływaniem oporności grzałki itd, itp..
http://www.e-papierosy-forum.pl/post1395485.html#p1395485
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1397987
A ja pociągnę z innej trochę beczki niż techniczny wykresowy aspekt kontroli temperatury.
Jak się w tym trybie chmurzy?
Nie jestem jakimś subomowcem czy poganiaczem chmur.
E-palę zazwyczaj na 1ohm 11.5W z hotstartem +50%
Czy jakieś realne zmiany odczuję kupując zasilanie z kontrolą temperatury?
Coś czego teraz nie mam a jak już posmakuję to nie będę chciał się z tym rozstać?
Awatar użytkownika
By Haze
#1398042
SzamanDM pisze:E-palę zazwyczaj na 1ohm 11.5W z hotstartem +50%
Czy jakieś realne zmiany odczuję kupując zasilanie z kontrolą temperatury?
Coś czego teraz nie mam a jak już posmakuję to nie będę chciał się z tym rozstać?

Żadnych cudów nie uświadczysz :mrgreen: Jak widać po wykresach przy kontroli temp. mod po prostu albo zjeżdża z napięciem, albo zaczynać modulować a'la Vamo. Czyli po prostu daje mniej czadu. U mnie sprawdziło się to o tyle, że "uspokoiło" niektóre parowniki - konfigi, które po 2-3 sztachu (dripper) zaczynały trącać spalenizną :wink: nagle przestały to robić, nie zmniejszając wcale jakoś drastycznie chmury. No i oczywiście ta opcja pozwala zapomnieć o bobrach :mrgreen: - wrażenie jest niezłe: odpalając moda na całkowicie suchej wacie regulator tak szybko zbije napięcie, że nawet jej nie "przybrązowisz". No ale wiadomo, że są to rzeczy które doświadczony waper ogarnia bez pomocy elektroniki.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1398077
SzamanDM pisze:Coś czego teraz nie mam a jak już posmakuję to nie będę chciał się z tym rozstać?

Największy sens TC ma na dripperach. Sygnałem do ponownego zakroplenia już nie jest bober czy przedsmak bobra, ale właśnie uruchamianie się TC.
By Polan
#1398083
Ja po początkowym zachłyśnięciu się ta cała TC noszę się z zamiarem sprzedania pudełka z pokaźną ilością drutu różnej maści :)
Mimo, że mam DNA40 przestałem używać TC. Mam wrażenie, że bateria szybciej znika a korzyść dla mnie znikoma...

Moim zdaniem ma to sens jeśli:
1. Drippujemy i chcemy mieć komfort o którym piszą koledzy wyżej.
2. Brak nam doświadczenia. Wtedy jak opanujemy grzałki na niklu jest fajnie :)
3. Lubimy pudełka i parowniki bez "okienka" :D
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1398229
Dziękuje koledzy za odpowiedzi. Rozjaśniło mi się trochę.
Punkt 3 u Polana ciekawy. Nie wpadłem na to.
W sumie zawsze chciałem mieć tuleję do Taifuna bez okienka ale wydawało mi się to strasznie niepraktyczne. Kontrola temperatury zmienia tu postać rzeczy.
Awatar użytkownika
By ronin1412
#1411372
To może i ja dorzucę swoje 2 grosze. Koledzy z vApe Team dość obszernie rozwodzą się nad tematem TC:



Filmik dość długi, więc dla zainteresowanych postaram się to jako-tako streścić. Poruszane tematy:

- porównanie TC pomiędzy DNA40, SX350J i evic-vt od strony użytkownika-laika
- wpływ rezystancji na "jakość TC" w powyższych układach
- temperatura a wrażenia smakowe a palenie bawełny
- kręcenie grzałek tytanowych
- utlenianie tytanu a zdrowie
- grzałki tytanowe na DNA40 i SX350J
By jaro19591
#1411395
Czytając ten wątek, dochodzę do wniosku, że w moim przypadku szkoda inwestować w pomiar temperatury. Używam Provarki, SX mini, DNA 20 i 30, dymię na mocach 8-12W. Bobra nie uświadczyłem od niepamiętnych czasów, zapas drutu i bawełny nam na parę lat. Czy pomiar temperatury wniósłby przy moim stylu wapowania jakieś nowe doznania?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1411428
jaro19591 pisze:Czytając ten wątek, dochodzę do wniosku, że w moim przypadku szkoda inwestować w pomiar temperatury. Używam Provarki, SX mini, DNA 20 i 30, dymię na mocach 8-12W. Bobra nie uświadczyłem od niepamiętnych czasów, zapas drutu i bawełny nam na parę lat. Czy pomiar temperatury wniósłby przy moim stylu wapowania jakieś nowe doznania?

Ja powtórzę to co wcześniej pisałem. TC (o ile dobrze działa) jest genialnym rozwiązaniem do dripperów. W tej chwili nie wyobrażam już sobie, żeby np do derringera nakręcić coś innego niż nikiel. Nie ma mowy o nadmiernym przesuszeniu, przegrzaniu, o smaku bobra, czy przedsmaku bobra. Po prostu, sygnałem do kolejnego zakroplenia jest utrata mocy. Tak działa TC. Odczuwasz to dokładnie tak jak na mechaniku, w którym się właśnie kończy bateria. Ale bateria się nie kończy, zakraplasz i znowu jest ogień.
Natomiast jeśli chodzi o parowniki typu Taifun/Kayfun/Subtank itp... to wolę grzałki na kanthalu. Kontrola temperatury jest mi w nich tak potrzebna jak rybie wiosło.
By jaro19591
#1411453
Miałem podobny dylemat z samochodem. Z dodatkowego wyposażenia nie posiadał jedynie tempomatu. Urobiłem się, poświęciłem parę dni aby go dołożyć i w rezultacie może ze dwa razy go włączylem na trasie :zakrecony
Awatar użytkownika
By Fisherking
#1411457
a próbował ktoś TC na meshu (spocącym od czasu do czasu najlepiej :)),
jak tam kontrola temperatury zadziała i jakie grzałki/z czego ?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1411515
jaro19591 pisze:Miałem podobny dylemat z samochodem. Z dodatkowego wyposażenia nie posiadał jedynie tempomatu. Urobiłem się, poświęciłem parę dni aby go dołożyć i w rezultacie może ze dwa razy go włączylem na trasie :zakrecony

No właśnie. Zależy jakie masz potrzeby. Jeżeli lubisz drippować, to TC pewnie się przyda. Jeśli nie, to może niekoniecznie. Chociaż podejrzewam, że za jakiś czas, za pół roku, czy za rok, i tak każdy chip będzie wyposażony w moduł TC. Więc każdy kto będzie kupował nowego moda, i tak będzie miał TC na wyposażeniu, niezależnie czy będzie go chciał używać, czy nie.

@Fisherking, na meshu nigdy niklu nie kręciłem, ale czasem widziałem takie zdjęcia w necie, więc pewnie się da ;)
Awatar użytkownika
By STRUNA
#1411536
Fisherking pisze:a próbował ktoś TC na meshu (spocącym od czasu do czasu najlepiej :)),
jak tam kontrola temperatury zadziała i jakie grzałki/z czego ?

Jako zagorzały meschowiec nic jeszcze innego nie używałem na TC. Zestaw mesch, ni, tajfun II. Zasada taka sama jak na szmacie. Kontrola działa jak trzeba

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
By TRNCzarny
#1416068
jaro19591 pisze:A podpowiecie jeszcze, jak jest z trwałością grzałek niklowych?


Z uwagi na to, że niklu się nie przepala to kilka dni. Grzałki dość szybko zachodzą nagarem, wydaje mi się, że szybciej niż kanthal (może przez niższą temperaturę odparowywania przez cały czas odpalenia grzałki). Ja wymieniam co 3-4 dni czyli co 20-30 ml a palę jasne owocowe liquidy.

Dodam tylko, że mimo wszystko ja zostaję przy niklu. Komfort wapowania jest wart zachodu :)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1417350
TRNCzarny pisze:DNA źle odczytuje temperaturę na tym drucie i wali pełną mocą.

Dziwne, NiFe30 ma niemal taki sam współczynnik temperaturowy jak tytan, więc jeśli tytan działa, to i ten powinien działać. Oczywiście temperatury ustawia się znacznie niższe. No nic. Jeśli kiedyś wpadnie Ci w ręce Evic-VT, to sprawdź NiFe30 w trybie Ti-VT.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1417356
TRNCzarny pisze:Dna chyba nie działa na tytanie. Nie mam pewności ;)

No działa, tylko się offset ustawia ok -100°F
Czyli jak chcesz jarać na 420°F, to ustawiasz ok 320°F, bo o tyle wtedy wskaźnik "oszukuje".
Podobnie musiałbyś postępować w przypadku nife.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1417362
TRNCzarny pisze:Cenna uwaga. Dna miałem ustawione na 440f jak doszło do zapłonu.

No to w rzeczywistości miałeś 540°F, a w przypadku Nife30 może nawet więcej. No to już grzałka zaczyna wchodzić w czerwień, akroleina i ogień...
By jaro19591
#1423990
No dobra, trzy dni na niklu i mogę się pokusić o własną, subiektywną opinię. Dymi się na nim rzekłbym, poprawnie. Nie widzę różnicy w smaku w porównaniu z kanthalem. Na boberka nie ma szansy, ale również na kanhalu nie miałem tego zwierza od niepamiętnych czasów. Rozebrałem parownik i po tych trzech dniach na lekkim liquidzie grzałka jest czarna, czyli powinno się nawijać nową. Rozebrałem również Subtanka z kanthalem, grzałka zrobiona ze dwa miesiące temu, króciutkie przepalanie, wydmuchanie osadu, nowa wata i lecimy dalej. Jak to mówią, zamienił stryjek siekierkę na kijek, potwierdza się to co napisali przedpiścy, jest to ciekawy wynalazek, ale raczej dla dripersów. Przy spokojnym dymieniu, raczej tylko dodatkowa robota.
Awatar użytkownika
By suvv
#1424034
Ja jestem zadowolony z efektów uzyskiwanych na Ni.

OT:
Panowie... takie swobodne zapytanie... tak źle Wam posługiwać się pochodnymi układu SI? pytam o stopnie Celsjusza... bo nie mogę jakoś zrozumieć czemu operujecie fahrenheit'ami? (no chyba, że wasze boxy nie mają innych ustawień - wtedy pytania nie było :piwo )
Awatar użytkownika
By Mutango
#1424039
suvv pisze:(no chyba, że wasze boxy nie mają innych ustawień - wtedy pytania nie było :piwo )

Otóż to. Nawet jeśli mam w tej chwili dwa boxy, jeden C/F i drugi F, to wygodniej jest mi się posługiwać Farenheitami

-- [scalono] 06 lip 2015, 12:02 --

Mutango pisze:
TRNCzarny pisze:Cenna uwaga. Dna miałem ustawione na 440f jak doszło do zapłonu.

No to w rzeczywistości miałeś 540°F, a w przypadku Nife30 może nawet więcej. No to już grzałka zaczyna wchodzić w czerwień, akroleina i ogień...

Serwis http://www.steam-engine.org/tcr.asp udostępnił dynamiczną tabelę z charakterystykami temperaturowymi popularnych drutów, dzięki której łatwiej się zorientować w offsetach.

I tak na przykład, dla temperatury 440F, i drutu NiFe30 offset wynosi -130F
czyli ustawiasz 310F, a w rzeczywistości temperatura wynosi 440F

Dla tempertury 440F i drutu tytanowego offset wynosi -110F
czyli ustawiasz 330F, a w rzeczywistości masz 440F

Jeśli dla drutu NiFe30 ustawiłeś 440F, to offset wyniósł aż +260F
czyli ustawiłeś 440F, a rzeczywista temperatura wyniosła 700F
więc nic dziwnego że nastąpił zapłon

Obrazek
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1424072
Ciągle czytam, że grzałka Ni wytrzymuje około 30 ml liquidu i należy ją wymienić. Rozumiem, że ta ilość dotyczy w pełni aromatycznych płynów.
Mnie natomiast interesuje ilość odparowanej czystej bazy na takiej grzałce, ewentualnie mieszanki, która zawiera maksymalnie 1/10 sugerowanej dawki aromatu.
Czy w takim wypadku grzałka wytrzyma 10 razy dłużej, wiedząc, że głównym sprawcą nagaru jest użyty aromat?

________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1424188
Grzałkę niklową dość łatwo oczyścić z nagaru na zimno. Jeden warunek: grzałka nigdy nie była przepalana do czerwoności. Osobiście na derringerze, na grzałce niklowej odparowałem już ok. 100ml liquidu.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

ursa nano miga 3 razy na biało

Przy włożonym podzie przy zaciąganiu się dioda mig[…]

https://i.ibb.co/Q6VVz26/freemax-gal[…]

JBL SMOKE BOX (JBL GO E-PAPIEROS)

Witam forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.