EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
By Krempy
#1444496
Haze pisze:
Krempy pisze:Panowie, zagwozdka. Wiem, że TC na SMOK xPro m80 Plus nie działa. Ale jestem ciekaw jak wygląda to "działanie" na wykresie. Da się zrobić?

Pewnie że się da, tylko właściwie po co? Mam mieszane uczucia co do sensowności upewniania się, że jest źle :?

Rozumiem, że Ci to nie jest na rękę, mimo wszystko jak dorwiesz kiedyś tego moda w ręce to zrób proszę dla mnie ten test. Chcę zobaczyć jak wygląda TC wg SMOKa
By jaro19591
#1447025
Dzisiaj spróbowałem ubrać Russiana w nikiel. Nawinąłem 12 zwojów drutu 0.3 na wiertle 3mm. Wyszło 0,19 oma. Do środka muji i od dwóch godzin pykam sobie z zadowoleniem. Ustawiłem 210 stopni, smak dla mnie elegancki, a przede wszystkim wapowanie jest praktycznie bezgłośne. Częściowo może być to zasługa samogonu, który zrobiłem po raz pierwszy na bezwodnych składnikach z E-płyny.
Awatar użytkownika
By Haze
#1448309
Sigelei 75W TC

Obrazek

BARDZO porządnie wykonany i bardzo zgrabny modzik, pod względem wykończenia może spokojnie stawać w szranki z Wolfem. A jak z kontrolą temperatury? Zobaczmy...

Obrazek

Noo, jest bardzo ładnie. Przebieg trochę "drży", ale to nieodczuwalne, ważne że nie ma wyraźnej modulacji.
Przy trzecim sztachu pojawia się trochę mocniejsza oscylacja:

Obrazek

Ale przy piątym już się uspokaja:

Obrazek

I dopiero przy siódmym zaczyna się większa walka:

Obrazek

Co ciekawe, Sigelei nie poddaje się tak jak większość modów, i nie odcina napięcia w okolicach 1V, ale dzielnie pompuje dalej - nawet mimo tego, że musi zjeżdżać z napięciem do okolic pół volta:

Obrazek

Do tego stopnia, że trudno w ogóle doprowadzić do odcięcia - przy piętnastym sztachu walka trwała dalej i mi się znudziło :wink:
Jaki to ma sens? Średni... bo w okolicach tego 1V czadu już prawie wcale nie ma, no ale dla zasady ...

Tak że kontrola temperatury co najmniej na czwórkę z plusem (potwierdzone również organoleptycznie), natomiast mod odstawia lekki taniec derwisza w normalnym trybie pracy... no ale o tym w innym wątku.
Awatar użytkownika
By Gabber
#1448930
Kolego Haze,

Jesteś nieoceniony, za te testy, które przeprowadzasz. Byłaby szansa, abyś przetestował Cloupora GT?
Awatar użytkownika
By Gabber
#1448993
Nie mam niestety w tej chwili żadnego zasilania pod ręką poza GT, a że kopcę 12ml dziennie to nie rozstanę się z nim tak łatwo (jest fenomenalny, jak dla mnie bije boxy 4x droższe...)
Ale to jest ciekawy temat, wysyłanie sprzętu do testów, jedynym dystrybutorem tego sprzętu jest sklep z Częstochowy (serdecznie pozdrawiam obsługę!) i jak dla mnie to właśnie oni powinni do testów urządzenie podesłać :P
Awatar użytkownika
By Gabber
#1449740
MarioBernatti pisze:
Gabber pisze:... (jest fenomenalny, jak dla mnie bije boxy 4x droższe...)...

Możesz napisać jakie miałeś boxy 4x droższe, i gorzej chodziły niż Twój cloupor?
Będe wiedział czego nie kupować :)


Może delikatnie przesadziłem, z tym "4x", oraz to nie temat na takie wyznania, poza tym nie chcę pewnym firmom tutaj bruździć... ale miałem styczność i znam historię urządzeń ponad dwukrotnie droższych, które miały mankamenty i usterki uniemożliwiające normalne użytkowanie, co jest jak dla mnie nie do pomyślenia...

Poprzestańmy na tym, że każdy ma swój gust. Mój box / epapieros nie może mieć żadnych mankamentów. I przez lata miałem bardzo wiele urządzeń, z każdym z nich było coś nie tak. Za każdym razem, po każdym zakupie czy testowaniu pewnych urządzeń odradzano mi zakup ze względu na usterki, które się notorycznie pojawiają.

Jedyne co napiszę zupełnie w 100% będąc szczerym - inaczej nie umiem, to to, że Cloupor jest jedyną firmą, z którą nie miałem żadnych problemów. Żadnych. Jedyną wadą (gdybym miał być nadwrażliwy) np. Cloupora mini, był fakt, że odpalał od 3.60V, ale radziłem sobie z tym kręcąc 0,75 Ohm, albo delikatnie wyżej, a nie tak jak dawniej... 0,64 Ohm (ideał...) Mam, chyba jak każdy swój "speed" i "style" wapowania, dla mnie idealnym setup'em było 0,64 Ohm + 3.40V

Ale to już taki lekki offtopic, przepraszam :)
Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1449872
No to czekamy w napięciu (wysokim) na testy kolegi Haze
Tu wrzuciłem fotki z wybebeszonego http://www.e-papierosy-forum.pl/cloupor-gt-80w-temperature-control-80w-t90219-40.html
Kurcze, tak spontanicznie kupiłem Cloupora GT, cena była bardzo, a tu wyszło, że kawałek naprawdę fajnego sprzętu. Wykonanie całkiem na poziomie, bardzo przyjemnie wapuję się z TC. Na razie uczę się grzałek na niklu, więc dopiero ogarniam temat ;)
Zrobiłem jak na razie 4 grzałki, pierwsza poległa z mojej niewiedzy. Na kolejnych już ok, TC działa i całkiem całkiem to miłe i przyjemne. Aczkolwiek żre dużo energii i litry samogonu, albo muszę opanować oszczędniejszą grzałkę ;)
Awatar użytkownika
By Gabber
#1449877
Wapujemy.pl pisze:
Haze pisze:
Gabber pisze:Byłaby szansa, abyś przetestował Cloupora GT?

Szansa powoli się szykuje :wink:


W piątek sztuka Cloupora GT pojechała do Adama. Teraz już w jego rękach recenzja.


No i super! Tak trzymać! :)

@Haze - czekamy :D :piwo
Awatar użytkownika
By Haze
#1449893
Gabber pisze:
Wapujemy.pl pisze:
Haze pisze:Szansa powoli się szykuje :wink:


W piątek sztuka Cloupora GT pojechała do Adama. Teraz już w jego rękach recenzja.


No i super! Tak trzymać! :)

DOKŁADNIE. Daleko mi do zostania marketingowcem @wapujemy.pl :mrgreen: ale myślę że warto zwrócić uwagę, że jeśli chodzi o mody to aktualnie jest to JEDYNA polska firma, która nie wzbrania się przed pomierzeniem i pokazaniem na forum wyników tego co sprzedaje. Czyżby przejmowali się losem swoich Klientów?? Jacyś dziwacy, przecież w PL to się prawie nie zdarza ...
Awatar użytkownika
By Haze
#1451268
No to dzięki wapujemy.pl mamy w testach

Cloupor GT 80W TC

Obrazek

Pierwszy sztach i od razu widać, że:

Obrazek

jest bardzo "elegancko" :D - wykres jest "spokojny", tylko z minimalnymi oscylacjami, ale najważniejsze że bez modulacji czy jakichś skoków napięcia. Dalej jest podobnie:

Obrazek

A kiedy knot jest już przesuszony:

Obrazek

modzik całkiem sprawnie odcina napięcie, bez większego zastanawiania się.

Krótko, zwięźle i na temat - to chyba najkrótszy test TC jaki robiłem :mrgreen: - TAK TRZYMAĆ!
Awatar użytkownika
By Waldip
#1451425
Dzięki za wykonanie testu... *CZAJNICZEK*
W sumie utwierdziło mnie to w przekonaniu, że zakup Cloupora GT był dobrą decyzją. :D
A można będzie przykleić Twojego posta do dedykowanego wątku? Tak, żeby szukający o nim informacji nie musieli błądzić po całym forum?
Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1451933
@Haze pięknie dziękujemy za pomiary, żałuję, że mam tylko zwykły stary oscyloskop.
Bardzo ładnie to wygląda i aż za dobrze wapuje się, za idealnie :|
Cloupor chwali się większą wydajnością prądową i dłuższym czasem działania na akumulatorach, może przez brak tych impulsowych wariacji. Ale po tych kilku dniach użytkowania, wydaje mi się, że chyba raczej chodzi o to, że Cloupor ma ustalony zaniżony poziom rozładowania akumulatorów.
Przy 3.5V na akumulator, Cloupor twierdzi że ma jeszcze 1/3 energii i można wapować. Boję się, że pełne rozładowanie to poniżej 3V na ogniwo. Za nisko, akumulatorki szybko zdechną :|
Awatar użytkownika
By Haze
#1451996
Zepsulo pisze:... Cloupor ma ustalony zaniżony poziom rozładowania akumulatorów.
Przy 3.5V na akumulator, Cloupor twierdzi że ma jeszcze 1/3 energii i można wapować. Boję się, że pełne rozładowanie to poniżej 3V na ogniwo. Za nisko, akumulatorki szybko zdechną :|

Ja już się temu nie przyjrzę bo dzisiaj odsyłam Cloupora, ale można to łatwo sprawdzić - mierzyłeś miernikiem jakie napięcie zostaje na bateriach po tym jak GT podziękuje za współpracę? Bo wiadomo jak to jest z tym szacowaniem zapasu energii - często mod pokazuje niby 1/3, a potem weźmiesz 5 sztachów i dobranoc ...
Awatar użytkownika
By 60N20
#1452015
To ja dorzucę swoje 3 grosze, na podstawie testów w NiteCore D4
Np Kbox mini/sig mini/sig 75 tc wywala weak battery w granicach 3.50-3.60 (pomiar w ładowarce, czyli w spoczynku na efestach 35A i AWT 40A). Natomiast Hcigar Vt 40 to przedział 3.20-3.26. Rozbieżność wynika z ustawionej mocy (niższe/późniejsze odcięcie przy nastawie do 25W)
Dodatkowo sig 75 TC, przy wyższych nastawach (>40W i więcej) potrafi zaskoczyć komunikatem grubo powyżej 3.60V

Wysłane z mojego D5503
Awatar użytkownika
By Haze
#1453130
No to lecimy dalej :D

iPV 3 Li

Obrazek

Jak należało się spodziewać:

Obrazek

mamy modulację charakterystyczną dla modów od Pioneer4you (i nie tylko). Przy pierwszych sztachach tragedii nie ma bo jak rozciągniemy trochę wykres:

Obrazek

to widać że przez większość sztacha napięcie "trzyma poziom", szpile w dół są bardzo krótkie. Ale później:

Obrazek

wykres jest coraz bardziej "dziurawy":

Obrazek

No a przy piątym sztachu:

Obrazek

czasy przerw w podawaniu napięcia są już o wiele większe niż czasy jego przyłożenia:

Obrazek

Co jest oczywiście jak najbardziej normalne przy stosowaniu tej metody nadzoru nad temperaturą. No ale można to zrobić bardziej elegancko :wink:
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1455052
Czasami na PW dostaję pytania na temat modów z kontrolą temperatury.
Oto kilka z nich:
- Jaką ustawić moc i temperaturę, aby uzyskać potężną chmurę? ( :palm2 nie udzielam rad mogących naradzić życie ludzkie na niebezpieczeństwo :kulam)
- Jak dobrać ustawienia mocy i temp., aby dobrze smakowało?
- Mam ustawione 220°C i często pojawia się smak spalenizny, chociaż knot jest nasączony.
- Dlaczego ustawiając 150W i 200°C czuję bobra? Przecież kontrola temperatury powinna mnie przed tym uchronić.
- Mam moda 75W z TC. Chcę wykorzystać jego potencjał. Jak mam ustawić moc i temperaturę?
- Jakie zrobić ustawienia, aby jak najlepiej wykorzystać kontrolę temperatury.


Właśnie! Jak to wszystko ustawić, aby mieć przyjemność wapowania z kontrolą temperatury?
Można odpowiedzieć krótko. Ustaw tak, jak w modach VW. Zwiększaj moc do takiego poziomu, aż uzyskasz zadowalające efekty.
Ale po co wtedy ta kontrola temperatury?
I zaczynają się "schody", bo dla niektórych prawidłowe ustawienie dwóch parametrów, to jest o jeden parametr za dużo.
Spróbowałem to wszystko ogarnąć w jedną całość. Wykonałem kilkadziesiąt prób. Zrobiło się kilka somozapłonów liquidu, chociaż TC nie powinno na to pozwolić.
Wszystko ma swoje granice. Gdy ustawimy bardzo dużą moc, to grzałka rozgrzewa się zbyt szybko, żeby elektronika zdążyła zareagować w odpowiednim momęcie. Przy tak szybkim rozgrzewaniu, za nim elektronika sprawdzi temperaturę i zacznie obniżać napięcie, grzałkę mamy już czerwoną i smakujemy wspaniałego bobra, lub palący się liquid.
I znów wracamy do podstawowego pytania. Jak to prawidłowo ustawić?
Posłuże się małym przykładem wykorzystując dość znany kalkulator grzałek.
Robimy grzałke z Ni200 0,4mm, 0,1 oma, 11 zwojów na rdzeniu 3mm.
Jakie dać ustawienia do takiej grzałki.
Wpisujemy do kalkulatora potrzebne dane i następnie szukamy mocy, aby Heat flux wynosił trochę ponad 260°C.
Oto przykład
http://www.steam-engine.org/coil.asp?a= ... l=9&ws=0.2
Tą znalezioną moc wstępnie ustawiamy na modzie. W moim przykładzie jest to 43W.
Temperaturę ustawiamy na bezpieczną, czyli 260°C/500°F. Przy takich ustawieniach uzyskujemy wg mnie najlepsze oddanie smaku i odpowiednio dużą chmurę.
Na koniec możemy wprowadzić niewielką korektę mocy lub temperatury, ale nie należy z tą korektą przesadzać. Przy parownikach z dużym przeciągiem można podnieść moc o kilka watt do góry.
To tyle moich obserwacji.
Życzę smacznej chmury.

PS. Pamiętajcie!!!
Posiadając moda 100, 150 czy 200W nie oznacza, że musimy taką używać. Do kontroli temperatury i tak ta moc nie zostanie wykorzystana.


________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By Haze
#1455083
Wszystko się zgadza :beer: , ze szczególnym naciskiem na:

Posiadając moda 100, 150 czy 200W nie oznacza, że musimy taką używać. Do kontroli temperatury i tak ta moc nie zostanie wykorzystana.

I moje 3 grosze:

1. MOD modowi nierówny. Innymi słowy dobry przepis na TC opanowany np. na iSticku niekoniecznie musi się sprawdzić na iPV. Szybkość reakcji moda na zmianę temp. oraz przede wszystkim sposób realizacji TC (z/bez modulacji) mogą powodować, że wrażenia będą ZUPEŁNIE inne. Z reguły na modach z modulacją (SX, iPV, itp.) warto trochę zejść z temperaturą w stosunku do modów z płynną (powiedzmy) regulacją.
2. PAROWNIK/SETUP. Mówcie co chcecie ale uważam, że są parowniki i setupy, które po prostu nie lubią się z TC i koniec :mrgreen: Wiem, że to jakieś zabobony :mrgreen: ale ja tak mam. Na przykład za chol... nie mogę zrobić dobrego duala na niklu, zawsze efekt jest taki, że czad jest niewiele większy niż na singlu, a chmura taka gorąca, że można się poparzyć. No ale może to dlatego, że nie mam zbytniego przekonania do robienia duali bo już na singlu można dostać wytrzeszczu po porządnym sztachu :mrgreen: Tak że na dzień dzisiejszy mój konfig numero uno pod TC to:
* Mutant xS,
* jedna grzałka, około 11 zwojów drutu Ni200 0,32mm na trzpieniu 2,5mm (wychodzi ~0,1 ohma),
* temperatura 230*C, moc 30W (ustawione na Sigu75),
* no i oczywiście full-throat.

Mało? Być może... Ale dla mnie aż nadto (czasami) - poniżej możecie zobaczyć jak pali taki konfig:
(filmik powstał jakiś czas temu, w sumie jako zachęta do full-throatu z TC na Mutancie xS - zwróćcie uwagę, że dzięki TC wyciągam z tego malucha 10 sztachów na jednym, niezbyt obfitym nasączeniu knota)

Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1464208
Wyżarzyłem grzałkę :-( jak kanthal, do białości... Na 30W bez nośnika i lq. Po przemyciu wodą jest jak nowa. No i wszystko jest ok.
Co zrobiłem zle, ze mi to bardzo dobrze dziala?


• wytapane pustą popielniczką •
By szymon1234
#1466934
Zepsulo pisze:Wyżarzyłem grzałkę :-( jak kanthal, do białości... Na 30W bez nośnika i lq. Po przemyciu wodą jest jak nowa. No i wszystko jest ok.
Co zrobiłem zle, ze mi to bardzo dobrze dziala?


• wytapane pustą popielniczką •

Nie rozumieć. Polski być trudny język.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Haze
#1469560
No to dzięki Koledze @MarioBernatti :beer: mamy na tapecie:

KOOPOR mini 60W TC

Obrazek


No i bez zbędnych wstępów, od pierwszego sztacha widać, że:

Obrazek

jest BARDZO PRZYZWOICIE! Zero modulacji, żadnych gwałtownych ruchów :D miło ...
Na tym pierwszym sztachu dobrze też widać działanie modów, które w trybie TC nie oferują regulacji mocy: na początku mod leci z napięciem do poziomu ~2,4V, czyli do swojej mocy maksymalnej 60W (2,4*2,4/0,1 = ~58W), ale po chwili (pół sekundy) zaczyna spuszczać z tonu żeby utrzymać w ryzach temperaturę. I ostatecznie napięcie stabilizuje się w okolicach 1,4V czyli około 20W (oczywiście jest to moc specyficzna tylko i wyłącznie dla ukręconej przeze mnie konfiguracji - w innym konfigu i przy zapewnieniu odpowiedniego przeciągu mogłaby być dużo większa).

No a co dalej?

Obrazek

Trzeci sztach również bez uwag. Dopiero przy piątym:

Obrazek

zaczynają się trochę większe kombinacje, no ale knot jest już dość suchy. No to suszymy go dalej i w końcu:

Obrazek

przy ósmym sztachu mamy dość zdecydowane odcięcie.

Podsumowując: bardzo zgrabny modzik, z bardzo porządną regulacją temperatury.


No i jeszcze tryby pracy - w trybie TC mod oferuje trzy tajemnicze ustawienia: SOFT, NORM, HARD. Czym się różnią? Proszę bardzo:

Obrazek

Konia z rzędem temu kto dopatrzy się tu czegoś więcej niż delikatna różnica wysokości początkowego impulsu ...
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1469597
Haze pisze:.....No i jeszcze tryby pracy - w trybie TC mod oferuje trzy tajemnicze ustawienia: SOFT, NORM, HARD. Czym się różnią? .....

Myślę, że te ustawienia mogą być przydatne, gdy użyjemy grubszego drutu w celu szybszego rozgrzania.
________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By Haze
#1469646
amisiek1969 pisze:
Haze pisze:.....No i jeszcze tryby pracy - w trybie TC mod oferuje trzy tajemnicze ustawienia: SOFT, NORM, HARD. Czym się różnią? .....

Myślę, że te ustawienia mogą być przydatne, gdy użyjemy grubszego drutu w celu szybszego rozgrzania.

Możliwe że dobrze kombinujesz... Tylko że ten konfig to było jakieś 10 zwojów drutu 0,35mm. Potem mamy jeszcze 0,4 a czy ktoś w ogóle kręci na jeszcze grubszym Niklu?


grabsson pisze:Jak mi przyjdzie z reklamacji sigelei 150 tc to mogę podesłać na testy ijoy asolo. :)

Fajnie - jak będziesz gotowy do pozbycia się modzika na jakiś tydzień to daj znać.
Awatar użytkownika
By tunajerzy
#1472340
amisiek1969 pisze:
Haze pisze:.....No i jeszcze tryby pracy - w trybie TC mod oferuje trzy tajemnicze ustawienia: SOFT, NORM, HARD. Czym się różnią? .....

Myślę, że te ustawienia mogą być przydatne, gdy użyjemy grubszego drutu w celu szybszego rozgrzania.
________________
Tapa tapa z es piątki.


Nie wiem jak jest w Kooporze. W X cube ll było 10% mniejsza moc przez moment, w trybie Soft. W trybie Normal, było bez podnoszenia/obniżania mocy. W trybie Hard +10% mocy na początku. Po upgrade dołożyli jeszcze 2 tryby, Min. i Max. Nie szukałem niczego na ich temat, ponieważ wystarcza mi tryb Normal.
By evokeros
#1473889
Hmm bardzo ladnie ;)
Beda kiedysz wykresy z Evic VTC mini ? ;)

Szacun kolego za wszytka ta prace ;)
Awatar użytkownika
By Haze
#1474325
evokeros pisze:Beda kiedysz wykresy z Evic VTC mini ?

Być może za kilka dni ...


karniak pisze:Panowie trochę się rozciągnęło chyba pora trochę ogarnąć i podkleić posty z testami do pierwszego.

Planuję co nieco w tym względzie :wink:
By Vyvy
#1474493
Witam wszystkich,

Pozwolę sobie zadać pytanie, które już opisałem w innym wątku, ale słabo z odpowiedziami, więc proszę o pomoc.

Mam pytanie do znawców tematu. Po wielu dniach i tygodniach użytkowania X Cube II wraz z TFV4 nagromadziło mi się kilka istotnych kwestii w których proszę o pomoc.

1. Jak odpowiednio skalibrować TC, zauważyłem, że bardzo istotna jest tem. pomieszczenia w którym przebywamy. Gdy urządzenie stygnie i na nowo je kalibruje w pomieszczeniu np. 22 s to wyskakuje mi jedna oporność, a na przykład gdy temperatura w pomieszczeniu jest np. 19 s już inna oporność ....Czy istnieje temperatura optymalna do kalibracji, bo można w aplikacji sprawdzić temp. cewki i na tym się opierać. Jakie są wasze doświadczenia ? Jakieś porady?

2. Drugie moje pytanie dotyczy odcięcia mocy w trybie TC. Raz mi odcina na sekunde moc by dostosować temperaturę grzałki do zadanej i to jest zrozumiałe. Wygląda to tak, że na przemian rozgrzewa grzałkę i odcina moc i tak w kółko. Ale już innym razem gdy skalibruję grzałkę od nowa i oporność jest nieco wyższa, to nie odcina mocy, nawet jak na sucho mam wciśnięty przycisk,ale tak jakby przy wysuszaniu grzałki samoistnie doprowadza do nasączenia knota i nie ma mowy o odcięciu,nawet bez zaciagania. Oba przykłady są na takiej samej grzałce itp. Hm....

Jeżeli ktoś wytrwał do końca mego wywodu i ma jeszcze sił do odpisania to z góry dzięki.
Używam X cume II i TFV4 z NI na TC. ( soft aktualizowany na bieżąco)
Awatar użytkownika
By Haze
#1474778
Vyvy pisze:... zauważyłem, że bardzo istotna jest tem. pomieszczenia w którym przebywamy. Gdy urządzenie stygnie i na nowo je kalibruje w pomieszczeniu np. 22 s to wyskakuje mi jedna oporność, a na przykład gdy temperatura w pomieszczeniu jest np. 19 s już inna oporność ...

Drut typu Ni200 zmienia swoją rezystancję o 0,006 ohma na 10*C, w związku z czym mało prawdopodobne jest żeby mod to wychwycił podczas zmiany temp. otoczenia o te parę stopni. Wskazywanie innej oporności może wynikać z tego że:
* w momencie kiedy robisz pomiar grzałka jeszcze nie zdążyła się wystudzić do tego stopnia co przy poprzednim pomiarze,
* scalak ma pewien rozrzut pomiarowy - kiedy schodzimy z rezystancją w okolice 0,1 ohma trudno jest uzyskać 100% powtarzalność pomiaru.


Vyvy pisze:Czy istnieje temperatura optymalna do kalibracji?

Jeśli koniecznie jej szukasz to tak, jest taka temperatura: i jest nią temperatura otoczenia, w którym będziesz w danym czasie wapował :wink:


Vyvy pisze:Wygląda to tak, że na przemian rozgrzewa grzałkę i odcina moc i tak w kółko.

Właśnie opisałeś mechanizm regulacji temperatury za pomocą modulacji napięcia:

Obrazek


Vyvy pisze:Ale już innym razem gdy skalibruję grzałkę od nowa i oporność jest nieco wyższa, to nie odcina mocy, nawet jak na sucho mam wciśnięty przycisk,ale tak jakby przy wysuszaniu grzałki samoistnie doprowadza do nasączenia knota i nie ma mowy o odcięciu,nawet bez zaciagania. Oba przykłady są na takiej samej grzałce itp...

A tu już byś musiał opisać dokładniej bo nie rozumiem skoro odpalasz "na sucho" to niby jak ma "samoistnie doprowadzać do nasączenia knota'??
By Vyvy
#1474871
Zaznaczam, że nie jest to mój sposób na vapowanie;) ale gdy dla celów " dydaktycznych" trzymam power cały czas a się nie zaciągam , to knot powinien odparować i powinno odciąć moc, a tu cały czas wskazuje zadana tem i nawet po kilkunastu sekundach słychać gotowanie sie soczku....

Nawiązując, że na oporność drutu nie wpływa temperatura otoczenia, to zaznaczę, że jezeli zostawię boxa w domu gdzie tem jest pokojowa i go kalibruje wskakuje mi jedna oporność, ale jezeli zostawię go w samochodzie, zrobie zakupy i wtedy go kalibruje( przy innej niż tem pokojowa) juz oporność jest inna.

Jezeli coś nie tak pisze, to wybaczcie mi głupie pytania, choć e palele juz klika lat, to do wszystkiego dochodzę sam i chyba jako jedyny w moim mieście używam NI a o drugie tytanowym którego rowniez używam nie wspomnę.

Z góry dzieki.
Awatar użytkownika
By Ceberebek
#1474882
Uzupełnij profil.
Zacznij pisać poprawnie po polsku.
Soczek to w warzywniaku możesz kupić...
By Vyvy
#1474884
I jeszcze jedna w aplikacji do boxa mogę sprawdzać temperaturę grzałki i rowniez wyświetlana jest temperatura ( chyba) cewki wew moda i o ta temperaturę mi chodzi, bo dziwnym trafem zbliżona ona jest po długim przestoju boxa do tem otoczenia.

-- [scalono] 22 wrz 2015, 20:47 --

Nie chcesz nie odpowiadaj, chcesz pomoc pisz, pisze z komórki wiec proszę o wyrozumiałość.
Awatar użytkownika
By Waldip
#1474925
Jeżeli jesteś w stanie zauważyć odcięcie napięcia, to bardzo możliwe że masz kłopoty z transportem liquidu na grzałkę.
Przy pierwszych próbach z TC na TGTII miałem identyczne objawy. Nawet trochę mnie to całe TC zaczęło irytować... :D Zmyliło mnie to, że przy identyczym przygotowaniu parownika wcześniej pod VW nie miałem żadnych problemów z bobrzeniem - jednak wtedy ustawiałem mniejszą moc i widocznie nie przekraczałem granicy bobra.
Po zwiększeniu przepływu liquidu (wystarczyło płycej wkręcić dekielek) objawy ustały jak ręką odjął...

A przy okazji - też piszę właśnie z komórki... :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Haze
#1475875
No to mamy:

eVic VTC Mini 60W TC

Obrazek


Pierwszy sztach i wszystko jasne :D :

Obrazek

Jest BARDZO DOBRZE! I to praktycznie przez cały czas:

Obrazek

Dopiero kiedy knot jest już prawie całkiem wysuszony mamy małe zawahanie, ale w porównaniu do tego co wyprawiają inne mody to i tak pikuś bo trwa niecałą sekundę:

Obrazek

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba mamy nowego lidera realizacji kontroli temperatury wśród testowanych przeze mnie modów TC?

Dodam też, że modzik jest niesłychanie zgrabny, porządnie wykonany (z solidnymi, sztywnymi przyciskami i wielkim, czytelnym wyświetlaczem) a w trybie VW daje jedno z ładniej wygładzonych napięć. Prywatnie - mój aktualny :wink: lider wśród maluchów z TC :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Mutango
#1475991
Można jeszcze dodać, że Evicki (VT i VTC) nigdy nie odcinają napięcia. Tzn nawet przy całkowicie suchej wacie (lub braku waty) podają moc około pół wata, tak aby utrzymać temperaturę grzałki na poziomie zadanym. Co przy ustawieniu 250°C może spowodować że tak zwany "burn test" (wata sucha, nigdy nie zmoczona) może spowodować lekkie przypalenie, zabrązowienie waty. Ale nie należy się tym przejmować, bo wata która raz była zmoczona nigdy nie ulegnie całkowitemu wysuszeniu. W dripperze można się przez godzinę sztachać bez zakraplania, i zawsze jakaś mikrochmurka będzie, co oznacza że w praktyce nie da się do końca wysuszyć waty, nie na mocy pół wata..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13
ursa nano miga 3 razy na biało

Przy włożonym podzie przy zaciąganiu się dioda mig[…]

Joyetech EGO NexO-kolejne AIO

https://i.ibb.co/SQjhFKf/vape-poland[…]

Pierwszy e papieros

Witam. Chcialbym zakupic swojego pierwszego e papi[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.