EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By jch-root
#1439786
@Khonji - czesio właśnie skończyło czytać w "gogole" o negatywnych skutkach, jakie u rodzaju ludzkiego wywołuje picie dużej ilości C2H5OH :| Twoja wypowiedź, właśnie przywróciła moją wiarę w ludzkość - wypijmy za to :piwo

PS. Jak moja powyższa wypowiedź, ma się do szkodliwości drutu niklowego - tego jeszcze nie wiem *bicz* :zakrecony:

"Carpe diem"!
"Miej serce i patrzaj w serce"!
By purge
#1439935
No tak, nikiel jest potencjalnie szkodliwy i już o tym osobiście się produkowałem na forum. Natomiast ponoć ludzie z alergią na nikiel gdy wapują na nim nie mają żadnych reakcji alergicznych jak przy kontakcie niklu ze skórą. Oczywiście nasuwa się pytanie czy ci ludzie nie są związani z e-papierosami które takową regulację posiadają? Dziwne, że nikomu nie nasunęło się pytanie czy właściciel sklepu z e-papierosami, który nie podaje żadnych konkretnych danych-powołuje się na 'badania', tylko jakie i jakie one mają przełożenie na temperaturę do 300 stopni Celsjusza i ewaporyzację cząsteczek niklu? Nie wiemy-bo nie podał źródeł swej wiedzy. W tym momencie przychodzą Plumes of hazard, którzy wspomnieli o tym panu i zauważyli, że na stronie jego sklepu mają na sprzedaż 'markowy' kanthal, zatem może on ma w tym jakiś interes(ma też ipv4 z regulacją temperatury)...Prawda jest taka i już to wspomniałem, ciężko jest stwierdzić jakie efekty niesie ze sobą wapowanie z ni200, ciężko stwierdzić jakie niesie wapowanie ogólnie, ponieważ jest dość krótko na rynku. Ale Amerykańscy naukowcy zawstydzili nas wszystkich swoimi badaniami na temat formaldehydu w e-papierosach(kto wapuje z CE4 na 5 woltach?!) pod którymi człowiek kierujący zespołem nie chciał się podpisać. Poczekajmy na nowe sensacje, nie oceniajmy. I jak nie chcesz wapować z niklu...nie denerwuj się-nie musisz ;). No i przede wszystkim to nie jest temat o niklu i jego szkodliwości dla zdrowia.
Dzięki wielkie Haze za twoje testy ;).
Awatar użytkownika
By Haze
#1440284
rafal180 pisze:A ten ni200 https://www.goodwaper.pl/pl/dla-majster ... a-10m.html dobry jest ? Jest sporo tańszy od tych z e-płyny czy innych sklepów.

Dobra cena. A przy trochę większych ilościach (albo do spółki z kimś) jeszcze bardziej opłaca brać się od VapeMesh: http://www.vape-atomizer-mesh.com/products/Hard-Finish---NI200-Wire---99.6--Nickel---Hard-Drawn.html - szpulka 25 m kosztuje 5 funciaków, czyli 30 zł, czyli 1,20 zł/m. Tyle że oczywiście wysyłka 5 funtów. Ale za to jak się bierze 5 rzeczy (dowolnych) to obowiązuje "5 For The Price Of 4", czyli najtańsza rzecz z tej piątki jest za free.
Awatar użytkownika
By Fisherking
#1440803
rafal180 pisze:A ten ni200 https://www.goodwaper.pl/pl/dla-majster ... a-10m.html dobry jest ? Jest sporo tańszy od tych z e-płyny czy innych sklepów.

Dokładnie ten (0,2 x 7-8 zwojów (nie pamiętam) 0,18 oma), nie wiem, nie mam z czym porównać ani jak oceniać drutu, chyba się do tego nie nadaję. Drut jak drut...
ale jest bajka :):

Awatar użytkownika
By rafal180
#1440872
Fisherking pisze: Dokładnie ten (0,2 x 7-8 zwojów (nie pamiętam) 0,18 oma), nie wiem, nie mam z czym porównać ani jak oceniać drutu, chyba się do tego nie nadaję. Drut jak drut...
ale jest bajka :):


To się nadaję czy nie ;)
Awatar użytkownika
By adamk9
#1441027
Panowie pytanie. Ktoś na forum dawał link do tabelki. Chodzi o odpowiednie ustawienie temperatury pracy grzałki tytanowej, w boxach obsługujących grzałki niklowe. Jaki stosować tu przelicznik ??
Awatar użytkownika
By Waldip
#1442363
Mam pewne wątpliwości dotyczące układu zbudowanego z więcej niż jednej grzałki;
czy w przypadku korzystania z TC 0,1 oma uzyskane na single coil to dokładnie to samo co 0,1 oma z quad coila na przykład?
No, jako "czysta oporność" do pewnie dokładnie to samo :D , ale czy znaczna różnica w masie grzałek nie ma żadnego wpływu zmianę oporności pod wpływem temperatury?
Każda z grzałek w układzie multi ma w rzeczywistości oporność znacznie wyższą niż układ, czy to ma wpływ na sterowanie temperaturą?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1442383
Również korzystałem z duali, i nie zauważyłem jakichś problemów w działaniu. Jedyny "błąd" jaki wywołałem, to wówczas gdy dobrze namoczy się jedną grzałkę, a drugą pozostawi całkowicie suchą, to ta sucha rozgrzeje się do czerwoności. Ale taką sytuację można wywołać tylko sztucznie w ramach eksperymentu. W praktyce, w normalnym użytkowaniu, nigdy taka sytuacja nie występuje.
Quada z niklu jakoś sobie nie wyobrażam. Już do duala trzeba używać tylko cieńszych drutów, bo inaczej zajmują zbyt dużo miejsca. A pamiętajmy, że aby wykonać tą samą oporność z tego samego drutu, to w dualu trzeba zrobić 4x więcej zwojów niż w singlu, a w quadzie 16x więcej zwojów.
Awatar użytkownika
By Waldip
#1442390
W sumie nie myślałem o robieniu quada, bo faktycznie potrzeba by małą przenośną elektrownię.
Ten przykład miał tylko wyolbrzymić dysproporcje masy... :mrgreen:
Ale (chociażby) Billowa v2 nie wyobrażam sobie z kolei z jedną grzałką.
Dziękuję za rozwianie moich wątpliwości - w najbliższym czasie mam zamiar przystąpić do testów z TC... *CZAJNICZEK*
Awatar użytkownika
By Mutango
#1442416
Waldip pisze:Ten przykład miał tylko wyolbrzymić dysproporcje masy... :mrgreen:

W zasadzie grzałki w dualu robi się identyczne, a niewielkie dysproporcje nie mają dużego wpływu na działanie TC.

Waldip pisze:Ale (chociażby) Billowa v2 nie wyobrażam sobie z kolei z jedną grzałką.

No niestety, w parownikach RTA o małych komorach, nawet duale jest ciężko upchnąć.
Dla przykładu poniżej jest dual w Tridencie, z drutu Ni200 0.25mm (AWG 30), oporność 0.1Ω
Już na oko widać, że strasznie ciężko by to było upchnąć w Billow
No więc co? Trzeba by było użyć jeszcze cieńszego drutu. Nigdy nie miałem drutu niklowego cieńszego od 0.25, ale musi być strasznie miękki i upierdliwy... krótko mówiąc, w takich parownikach jak billow, wolałbym pozostać przy kanthalu. Ewentualnie kombinować z kontrolą temperatury na drutach tytanowych lub NiFe30, bo na tych drutach można robić mniejsze duale.

Obrazek
Awatar użytkownika
By arcik99
#1442785
Czy możecie opisać doznania na drucie tytanowym. Łatwość krecenia setpu, żywot grzałki oraz czy da się kręcić klasyczne microcoile? Czekam na ipv 4s i chciałbym spróbować zabawy z TC, ni200 wolałbym zostawic na ostateczność.
Awatar użytkownika
By Waldip
#1443029
Waldip pisze:... krótko mówiąc, w takich parownikach jak billow, wolałbym pozostać przy kanthalu. Ewentualnie kombinować z kontrolą temperatury na drutach tytanowych lub NiFe30, bo na tych drutach można robić mniejsze duale.

Spróbuję pobawić się z innymi rodzajami drutu, chociaż ze względu na porównywalność doznań waperskich na kanthalu i niklu nie mam specjalnego parcia na TC... :D
Przez kilka lat wapowania przyzwyczaiłem się do odruchowego sprawdzania poziomu liquidu.
No i jest zawsze szansa, że IJoy Asolo rozwinie skrzydła w kolejnych modelach, poprawiając jakość TC na kanthalu - i to byłoby chyba dla nas najlepszym rozwiązaniem.
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1443693
Waldip pisze:No i jest zawsze szansa, że IJoy Asolo rozwinie skrzydła w kolejnych modelach, poprawiając jakość TC na kanthalu - i to byłoby chyba dla nas najlepszym rozwiązaniem.


Nie bardzo wiem, jak można "poprawić jakość TC na Kantalu", skoro w interesującym nas przedziale temperaturowym 32 F-500 F (0 C - 260 C) oporność Kantala A1 nie zmienia się w ogóle, zaś Kantala D zmienia się o jedną setną część (dla grzałki jedno omowej) ... :roll:


Pozdrawiam
Grzegorz

PS. No chyba, że zmienność temperatury grzałki oprze o inną zmienną (jaką ?) niż zmiana oporności w funkcji temperatury.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1443724
Kanthala cienko widzę pod względem TC. On jest celowo tak wykonany, żeby nie zmieniać (bardzo nieznacznie zmieniać) oporności pod wpływem temperatury. Bo takie stopy są potrzebne w wielu dziedzinach. Nikiel jest na przeciwnym biegunie. On posiada jeden z najwyższych współczynników zmian oporności pod wpływem temperatury. Natomiast jego wadą jest niska rezystywność.
Przyszłość bardziej widzę w jakichś stopach, które będą kompromisem pomiędzy kanthalem a niklem. Tak jak na przykład jest NiFe30. Rezystywność dużo wyższa od niklu, ale współczynnik temperaturowy na tyle wysoki, że można jeszcze dobrze kontrolować temperaturę.
Być może w przyszłości wymyślą jeszcze lepsze stopy. Może jakieś nowe, które jeszcze nie istnieją...
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1443733
Coś się tam w bólach rodzi :



Ale poza takim :
The iTC - Revolutionary true Vaporizer Temperature Control from Innokin technology.
Every flavor has its own perfect temperature and with Innokin Temperature control you’ll experience premium flavors the way they were meant to be vaped and enjoyed.
Temperature control makes vaping safer and better; you’ll never again suffer from a dry hit or a burned wick even when you run low on eliquid.
Innokin Temperature Control technology is the first to deliver real and accurate temperature control to vaping thereby eliminating burning and dry hits, maximizing battery efficiency and ushering in a new era in harm reduction.
Innokin Temperature Control is accurate to 5C and our innovative new technology can use all standard coil wires (including Kanthal, Nichrome, Titanium and Nickel) to accurately sense, set and maintain the perfect temperature for your vape.
With Innokin temperature control there is total accuracy with no guessing, cuts or caps – you set the temperature and the device accurately sets and maintains it perfectly.
Innokin Temperature Control opens the gates to even higher wattages by eliminating dry burning hits and increasing the efficiency and lifespan of your device.
The future of vaping is even better with the all new real Innokin Temperature control.
Stay tuned to the official Innokin website and Facebook page for more Temperature Control information, pictures ,great device giveaways and more.


czysto pijarowskim gęganiem szczegółów brak ;)

Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By Mutango
#1443749
Ja przyznam, że z tego filmu niewiele rozumiem. Co to w ogóle jest temperatura w procentach?
Ja nie oczekuję od kontroli temperatury żeby pełniła tylko i wyłącznie funkcję "strażnika bobra" i odcinała mi zasilanie w momencie wysokiego skoku temperatury, tudzież zamieniała długiego bobra w krótkiego bobra.
Ja oczekuję kontroli temperatury w sensie stabilizacji temperatury. Zadaję konkretną temperaturę (w celsjuszach lub farenheitach). Biorę długiego 10-sekundowego bucha, i przez całe te 10 sekund TC ma mi utrzymywać temperaturę na stałym, zadanym poziomie z dokładnością +/-5/10 stopni. I w ten sposób jest to robione na niklu (no może nie przez całe 10 sekund, bo pierwsza sekunda jest potrzebna na dojście do temp zadanej).
Awatar użytkownika
By smialekcz
#1443765
Mutango pisze:Kanthala cienko widzę pod względem TC. On jest celowo tak wykonany, żeby nie zmieniać (bardzo nieznacznie zmieniać) oporności pod wpływem temperatury. Bo takie stopy są potrzebne w wielu dziedzinach. Nikiel jest na przeciwnym biegunie. On posiada jeden z najwyższych współczynników zmian oporności pod wpływem temperatury. Natomiast jego wadą jest niska rezystywność.
Przyszłość bardziej widzę w jakichś stopach, które będą kompromisem pomiędzy kanthalem a niklem. Tak jak na przykład jest NiFe30. Rezystywność dużo wyższa od niklu, ale współczynnik temperaturowy na tyle wysoki, że można jeszcze dobrze kontrolować temperaturę.
Być może w przyszłości wymyślą jeszcze lepsze stopy. Może jakieś nowe, które jeszcze nie istnieją...

Stopy, stopami, ale dlaczego nie czysta platyna?
Przecież szeroko stosowane są w przemysłowych czujnikach temperatury elementy właśnie platynowe (obok niklowych)?
Awatar użytkownika
By Goldi
#1443769
smialekcz pisze:Stopy, stopami, ale dlaczego nie czysta platyna?
Przecież szeroko stosowane są w przemysłowych czujnikach temperatury elementy właśnie platynowe (obok niklowych)?

Nikiel jest sporo tańszy od platyny. Czujniki platynowe też są sporo droższe od podobnych niklowych.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1443796
smialekcz pisze:Stopy, stopami, ale dlaczego nie czysta platyna?

Platyna podobno się nadaje. Tylko jaki byłby koszt?

edit
Ponad 100zł za grzałkę. Za duala ponad 400zł (ponieważ jest 4x więcej zwojów)
Czyli nierealne...
Ostatnio zmieniony 05 sie 2015, 13:41 przez Mutango, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Ziom41
#1443807
Wręcz bym stwierdził że wręcz większa niż złota.
Wysłano z Nokii Lumii 1520
Awatar użytkownika
By Mutango
#1443816
Ja nie wiem ile platyna kosztuje na giełdzie. Wiem, że zajrzałem do pierwszej lepszej oferty sprzedaży drutów platynowych, i okazało się że centymetr cienkiego drutu kosztuje od kilkunastu do dwudziestu paru złotych. A biorąc pod uwagę, że na grzałkę potrzebujemy kilka do kilkunastu centymetrów, to dyskusja o grzałkach platynowych staje się bez sensu. Bo zaczynamy się poruszać w zbyt gęstych oparach absurdu. Nikt nie będzie wydawał miesięcznie na grzałki więcej niż kosztuje porządny mod z TC.
Awatar użytkownika
By Haze
#1444299
OFFSETY OFFSETY...

Ponieważ właśnie dotarł do mnie tytan postanowiłem trochę się przyjrzeć temu kalkulatorowi podlinkowanemu przez @Mutango ( :beer: ). No i oczywiście konia z rzędem temu kto by się w nim połapał bez instrukcji naszego nieocenionego Kolegi. Zresztą nawet z tą instrukcją "obsługa" kalkulatora jest dość upierdliwa, można się lekko zamotać. Tym bardziej że offset temperaturowy oczywiście nie jest stały - rośnie wraz ze wzrostem temperatury. No a w sumie z naszego punktu widzenia potrzebnych jest tylko kilka temperatur do ogarnięcia - dlatego wyszukałem tych kilka punktów i umieściłem w gotowej tabelce, którą należy czytać w sposób następujący:
jaką temperaturę w moim modzie z TC bazującym na Ni200 muszę ustawić dla drutów NiFe i Tytanowego żeby nagrzewały mi się tak samo jak Ni200?

Obrazek

UWAGA1. Przeliczenia bazują w całości na kalkulatorze od steam-engine.
UWAGA2. Dokładność przybliżenia wynosi około 5 stopni - uważam że to wystarczające na nasze potrzeby.


Jak korzystać? Już mówię: załóżmy że mamy Wolfa (Ni200 only) i chcemy powapować:
* na NiFe30 z temperaturą 210*. Szukamy więc 210 wśród czerwonych liczb i zjeżdżamy pionowo do wiersza z NiFe30. Tak, żeby rozgrzać NiFe30 do 210* trzeba ustawić 145*,
* albo na Tytanie z temperaturą 230*. Szukamy czerwonej 230-tki, zjeżdżamy do wiersza z Tytanem i odczytujemy, że aby rozgrzać Tytan do 230* należy ustawić 175*.

PS. Może ktoś wyrywkowo sprawdzić tę tabelkę?
Awatar użytkownika
By Haze
#1444309
jaro19591 pisze:Używam tylko tytanu i niklu, zgadza się to z tabelką.

Dzięki :beer:
A masz jakieś spostrzeżenia/wskazówki co do tytanu? Jest w ogóle jakaś różnica w stosunku do niklu?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1444316
Tabelka jest w porządku. Ale tak naprawdę, to jest jeszcze mniej skomplikowane.
Wystarczy że zapamiętamy (zapiszemy) sobie maksymalną temperaturę jakiej nie należy przekraczać (tak aby nie szkodzić własnemu zdrowiu). Niech będzie, że ta maksymalna temperatura to 260°C (500°F)

Wówczas, jeśli jesteśmy w trybie niklu, ale korzystamy z drutu Tytanowego - maksymalne ustawienie 190°C (370°F)
Analogicznie, jesteśmy w trybie niklu, ale korzystamy z drutu NiFe30 - maksymalne ustawienie 175°C (350°F)

I to jest wszystko co trzeba zapamiętać. Bo tak naprawdę to co jest poniżej ustawiamy według własnych odczuć paszczowo-smakowych. Czyli ustawiamy tak żeby smakowało. Ważna jest tylko górna granica, jakiej nie powinniśmy przekraczać.
Awatar użytkownika
By Haze
#1444325
Mutango pisze:Wystarczy że zapamiętamy (zapiszemy) sobie maksymalną temperaturę jakiej nie należy przekraczać (tak aby nie szkodzić własnemu zdrowiu). Niech będzie, że ta maksymalna temperatura to 260°C (500°F)

Wówczas, jeśli jesteśmy w trybie niklu, ale korzystamy z drutu Tytanowego - maksymalne ustawienie 190°C (370°F)
Analogicznie, jesteśmy w trybie niklu, ale korzystamy z drutu NiFe30 - maksymalne ustawienie 175°C (350°F)

W sumie to racja - zapamiętajmy te maxy, a reszta to już kwestia naszych odczuć oraz tego jak dany konfig zagra ze scalakiem (ja na ten przykład na zupełnie lajtowym konfigu 25J/220* generuję obecnie chmury prawie jak CzłowiekBroda :mrgreen: , a wcześniej ten sam parownik tylko inna grzałka i 40J/250* i było ... słabiej :shock: )
By jaro19591
#1444326
Haze pisze:
jaro19591 pisze:Używam tylko tytanu i niklu, zgadza się to z tabelką.

Dzięki :beer:
A masz jakieś spostrzeżenia/wskazówki co do tytanu? Jest w ogóle jakaś różnica w stosunku do niklu?

Na pierwszej grzałce tytanowej, nie widziałem różnicy w porównaniu z niklem. Pykałem sobie naprzemiennie na dwóch boxach na DNA40 z założonymi Subtankami. Na niklu miałem ustawione 210 stopni, na tytanie 160. Chmura, smak były identyczne. Teraz tylko coś spieprzyłem, robiąc nową grzałkę tytanową. Ten sam drut, identyczny niby setup, a smak jakiś ostry, gryzący. Muszę wybebeszyć parownik i zobaczyć, co zrobiłem źle.

A jest gdzieś w kraju dostępny drut NiFe?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1444334
Haze pisze:
Mutango pisze:Wystarczy że zapamiętamy (zapiszemy) sobie maksymalną temperaturę jakiej nie należy przekraczać (tak aby nie szkodzić własnemu zdrowiu). Niech będzie, że ta maksymalna temperatura to 260°C (500°F)

Wówczas, jeśli jesteśmy w trybie niklu, ale korzystamy z drutu Tytanowego - maksymalne ustawienie 190°C (370°F)
Analogicznie, jesteśmy w trybie niklu, ale korzystamy z drutu NiFe30 - maksymalne ustawienie 175°C (350°F)

W sumie to racja - zapamiętajmy te maxy

Teoretycznie można by było również kontrolować temperaturę na drucie stalowym 317L... ale....
W trybie niklu, przy korzystaniu z drutu 317L - maksymalne ustawienie 75°C (170°F)
W trybie tytanu (np eVicVT), przy korzystaniu z drutu 317L - maksymalne ustawienie 80°C (180°F)
więc nijak się nie da, bo we wszystkich modach minimum to 100°C (200°F). Trzeba by było tak przeprogramować moda żeby miał minimum ok 50°C (120°F).
Awatar użytkownika
By Haze
#1444493
Krempy pisze:Panowie, zagwozdka. Wiem, że TC na SMOK xPro m80 Plus nie działa. Ale jestem ciekaw jak wygląda to "działanie" na wykresie. Da się zrobić?

Pewnie że się da, tylko właściwie po co? Mam mieszane uczucia co do sensowności upewniania się, że jest źle :?


arcik99 pisze:Przepraszam że tu, ale chciałbym się zapytać, gdzie kupujecie drut tytanowy?

Ja kupowałem ostatnio tutaj: http://www.vape-atomizer-mesh.com/products/Titanium-Wire---Titan-Wire.html
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Poszukiwany wyjątkowy parowniczek.

Hejo kochani, Przez lata korzystania z EIN przez […]

Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.