EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By xacax
#1092485
Mutango pisze:Realny zapas energii jest w Wh (pojemność razy napięcie). Więc z dwóch baterii odparujesz dwa razy więcej płynu, niezależnie czy połączysz je szeregowo, czy równolegle.



Dziękuję za rozwianie wszelkich wątpliwości. O to właśnie mi chodziło. :beer:
Awatar użytkownika
By Lukas.Troch
#1292231
Panowie polutowałem wszystko jak na schemacie i wkładam akusy a on sam działa bez dotykania przycisku... Poradzi ktoś ?
Awatar użytkownika
By gregbard
#1292238
Jak na którym schemacie?
Awatar użytkownika
By gregbard
#1292261
Wywal włącznik, sprawdź.... sprawa następna, w miejscach czarnych kropek na schemacie masz połączone przewody a tam gdzie się tylko krzyżują bez kropek połączeń nie robiłeś( tylko informacyjnie, dla pewności pytam)?
Awatar użytkownika
By Lukas.Troch
#1292270
gregbard pisze:Wywal włącznik, sprawdź.... sprawa następna, w miejscach czarnych kropek na schemacie masz połączone przewody a tam gdzie się tylko krzyżują bez kropek połączeń nie robiłeś( tylko informacyjnie, dla pewności pytam)?



Bez włącznika to samo, musi być gdzieś przejście na kisach , z tymi kropkami to dobre :D heh kurde nie wiem już czego może być przyczyna
Awatar użytkownika
By gregbard
#1292274
Pisz do Goldi pw, może zna przyczynę i powie coś mądrego, ja tylko gdybam
Awatar użytkownika
By pol
#1292277
W ciemno zakładam, że przez R2 i R3 połączyłeś EN(On/Off) z Vin (+ogniwa) zamiast z GND.
Awatar użytkownika
By Lukas.Troch
#1292284
pol pisze:W ciemno zakładam, że przez R2 i R3 połączyłeś EN(On/Off) z Vin (+ogniwa) zamiast z GND.


Niestety pol ale nie. Podłączone jest normalnie jak poprzedni kis sam działa a dwa juz nie działają
Awatar użytkownika
By Goldi
#1292332
Daj 2 rezystory po 1k zamiast tej kombinacji ze schematu i zacznie działać prawidłowo.
Awatar użytkownika
By Lukas.Troch
#1292341
Goldi pisze:Daj 2 rezystory po 1k zamiast tej kombinacji ze schematu i zacznie działać prawidłowo.


złoty, zółty, czarny, brązowy < to będzie ten 1k ?
Awatar użytkownika
By Goldi
#1292348
Brązowy, czarny, czerwony plus ewentualnie złoty.
Awatar użytkownika
By Goldi
#1292388
Zgodnie ze schematem, jest on identyczny dla wersji pojedynczej i podwójnej.


Awatar użytkownika
By Paveletz
#1299098
Zamiast dwóch zwykle polecanych rezystorów 1K proponowałbym stosowanie dzielnika R1=1K5 i R2=1K pozwalającego załączać dual-kisy (a także pojedyncze moduły KIS) napięciem nie mniejszym niż ok. 5.5-6,0V i rozłączającym poprawnie układy nawet przy napięciu zasilania rzędu 50V (oczywiście zupełnie niedopuszczalnym – kis'y pracują tylko do 23V) .

Obrazek

Obrazek
Obrazek


Najczęściej proponowany na forum układ dwóch rezystorów R1=R2=1K jak najbardziej pracuje poprawnie zarówno dla dual-kisa jak i pojedynczego układu tyle, że załącza prąd na grzałkę nawet gdy poziom napięcia (rozładowania) podawanego z akumulatorów wynosi trochę poniżej 4.75V (czyli przy minimalnym napięciu koniecznym do zasilania modułu KIS3R33S). Oznacza to, że układ pracuje nawet wtedy, gdy akumulatory są rozładowane do poziomu 2,375V(statystycznie). Pomimo, że 2,3V to już i tak zwykle stan dość głębokiego rozładowania, to w praktyce akumulatory nie rozładowują się równomiernie i przynajmniej jeden z nich rozładowuje się do jeszcze niższego napięcia – a taki stan jeżeli nawet nie prowadzi do szybkiego uszkodzenia ogniwa, to i tak stanowczo skraca jego żywotność.

BTW - Problemy z wyłączaniem układu dual-kis kol. Lukas.Troch mz wynikały z wyliczania przeze mnie rezystorów składających się na dzielnik sterujący wejściem EN/DIS na podstawie wartości „typowych” wziętych z noty katalogowej układu MPC2307. Kol. Lukas.Troch trafił najwyraźniej na układ lub układy, dla których parametr EN Shutdown Threshold Voltage zawierał się w niższych stanach normy. W efekcie, dzielnik sztywno wyliczony dla wartości typowych, przy napięciu akumulatorów na poziomie ok. 8V nie był już w stanie prawidłowo wyłączyć tych modułów KIS. W każdym razie - sorry - za kłopot. :beer:
Awatar użytkownika
By BOHARD
#1307722
Witam, mam pytanie.
Czy ktoś robił już box, z potrójnym kisem?
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1308005
Był jakiś temat, wyszło w testach chyba, żeby lepiej działał trzeba napięcie wejściowe zwiększyć, np 3 batki.
Aczkolwiek znajomy ma quadro i działa na dwu batkach. Nie widziałem pomiarów tego czworaka.
By orient
#1308058
BOHARD pisze:Witam, mam pytanie.
Czy ktoś robił już box, z potrójnym kisem?


Ja zrobiłem. Nawet dwa :D . Z tym, że zasilane są 3x 18650. Jakiś szczegółowych badań nie robiłem ale na koło omowej grzałce wyciągnąłem w przybliżeniu 80 W. A trzy batki nie są potrzebne. Ja to zrobiłem z tego względu, że robię masywne jednogrzałkowe setupy (np 12 zwojów na wiertle 3 mm kanthala 0.35 mm) i potrzebne mi jest wyższe napięcie.
Awatar użytkownika
By BOHARD
#1308390
Dziękuje za odpowiedz. Widzę, że nie będę prekursorem. Ja chce zrobić na 2 x 18650. :D Zastanawiam się czy zwykły micro swich wystarczy, czy może dać bardziej odporny przycisk.
Awatar użytkownika
By Goldi
#1308393
Właśnie po to się robi załączanie za pomocą wyprowadzenia On/Off żeby móc używać dowolnie małego przycisku niskoprądowego.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2015, 20:16 przez Goldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By gregbard
#1308394
BOHARD pisze:Dziękuje za odpowiedz. Widzę, że nie będę prekursorem. Ja chce zrobić na 2 x 18650. :D Zastanawiam się czy zwykły micro swich wystarczy, czy może dać bardziej odporny przycisk.

Jakbyś trochę zechciał poczytać to byś się nie musiał zastanawiać, jest możliwe zastosowanie microswitcha, jest nawet schemat, tego koła też nie wymyślisz.
Awatar użytkownika
By Paveletz
#1308430
Instalacja "bardziej odpornego przycisku" nie jest wbrew pozorom aż tak zupełnie bezsensowna. Poprawia ergonomię i zwiększa odporność mechaniczną konstruowanego moda. Nie trzeba jednak zaraz sięgać po rozwiązania "wandalo-odporne", bo w zupełności wystarczą tylko trochę większe mikroprzełączniki, np. takie: http://www.tme.eu/pl/Document/04975de00 ... b54/d6.pdf
Oczywiście, pozostaje jeszcze kwestia wygody mocowania tego typu mikroprzełączników do obudowy (te akurat są przeznaczone do druku) ale to akurat można rozwiązać na wiele różnych sposobów - lub - wybrać sobie po prostu inny typ nieco większych "przycisków"... :wink:
Awatar użytkownika
By leech
#1309307
Przyciski wandaloodporne są w jakiś sposób rozbieralne?
Awatar użytkownika
By Paveletz
#1309476
Tak jak wskazuje samo określenie "wandaloodporny", tego typu przyciski są raczej nierozbieralne... :wink:
Obrazek
BTW - zwykle jedynym dającym się zdemontować elementem jest w nich zakrętka mocująca.
Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

Premium liquidy

Próbowałem dużo różnych liquidów i sytuacja jest t[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.